Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC
Moderator: JacekM
Ostatnia litera to wiadomo. Ale co te pierwsze dwie, czyli "MN" doprawdy znaczą?
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka
To byłby inny skrót. Dyrektor ma inny skrót.Adamq pisze:MN to symbol organizacyjny administracji na lubelskiej..... Dyrektor eksploatacji i utrzymania taboru
MN to skrót od Sekcja eksploatacji i napraw taboru
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Pytanie: jeszcze jakiś czas temu pociągi przejeżdżające przez przejazd na ulicy Beresteckiej(ten przy wejściu na ochocką sekcję utrzymania taboru) zwalniały i to znacznie. Od jakiegoś czasu(miesiąc, może więcej) już tego nie robią.
Co się zmieniło?
Co się zmieniło?
Chodzi o przejazd na ul. Mszczonowskiej FOTKAMichał W. pisze:Pytanie: jeszcze jakiś czas temu pociągi przejeżdżające przez przejazd na ulicy Beresteckiej(ten przy wejściu na ochocką sekcję utrzymania taboru) zwalniały i to znacznie. Od jakiegoś czasu(miesiąc, może więcej) już tego nie robią.
Co się zmieniło?
Po prostu przejazd nareszcie został dopuszczony do pełnej prędkości (w tym przypadku 60km/h). Po blisko roku... Ale da się zauważyć, że niektórzy maszyniści z nawyku zwalniają jeszcze na tym przejeździe
Od strony Zachodniej Topy były przekreślone jeszcze do niedawna (mogły świecić mimo to). To musiało się całkiem niedawno zmienić.Mr_Kolesław pisze:No nie do końca Był okres, że TOP działały (nawet na biało świeciły)
Decyduje PKP PLK na podstawie całej sterty przepisów (no, moze lekko przesadzam) i warunków które trzeba spełnić.Michał W. pisze:A gdzie takie przejazdy "dopuszcza się" i od czego to zależy?
Jak to jest z tymi pantografami? Jakoś tak przyjeło sie, że w starych kiblach i lokach podniesiony jest drugi pantograf. We Flirtach, Edytach i w lokach ciągnących KMowskie piętrusy podniesiony jest pierwszy pantograf. Czy to w ogóle ma jakies znaczenie? Jest jakaś zależność albo przepis kolejowy, który mówi, że ma być podniesiony ten a nie inny pantograf?
Wagen fahr!
Drugi pantograf podnosi się dlatego, że w przypadku np połamania pantografu to jego resztki nie uszkodzą następnego pantografu i można kontynouwać jazdę. Jeżeli pierwszy patyk byłby podniesiony i by się połamał to istnieje duża szansa, ze jego resztki rozwalą drugi pantograf i efekt jest taki ze elektrowóz zostaje bez sprawnego pantografu. Siódemki ciągnące pull-pulle podnoszą przedni patyk po to aby nie syfić pudeł wagonów smarem grafitowym używanym do smarowania ślizgów(nart) pantografu. Są również przypadki w których należy używać obu pantografów (np. dojazd do składu czy ruszanie ciężkim pociągiem ew jazda w zimie - chodzi o to aby jeden patyk się nie przyspawał). Przepisy mówiące o tym to np. KMt-1 Czyli instrukcja dla maszynisty spalinowego i elektrycznego pojazdu trakcyjnego (Koleje Mazowieckie) - wybrane artykuły.
Mam pytanie - które pociągi relacji Warszawa - Łódź Fabryczna i z powrotem są obsługiwane przez ezt-y, a które przez składy lokomotywa+wagony? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Omni-Bus galeria współczesna http://www.omni-bus.eu/omnigaleria/profile.php?uid=27
Omni-Bus galeria podróżnicza http://www.omni-bus.eu/podroze/profile.php?uid=27
Omni-Bus galeria podróżnicza http://www.omni-bus.eu/podroze/profile.php?uid=27