(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych
Moderator: Wiliam
Skoro koła są bliżej siebie to i różnica prędkości między nimi jest mniejsza - jak sadzę o to chodzi.Glonojad pisze:Wąski tor jest lepszy do ciasnych łuków podobno, choć nie znam fizycznego uzasadnienia tej tezy.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26853
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No ale co konkretnie? Akurat w Warszawie stosuje się dużo niemieckich systemów torowisk (tam zresztą jest MSZ podsypka).Wolfchen pisze: Hannower to inna liga, dużo nam jeszcze brakuje do nich
[ Dodano: |26 Lip 2009|, 2009 18:28 ]
Dobry argument. Zastanawiałem się jeszcze nad różnicami kątów natarcia ale nie mam papieru by to sobie rozrysować.Tm pisze:Skoro koła są bliżej siebie to i różnica prędkości między nimi jest mniejsza - jak sadzę o to chodzi.Glonojad pisze:Wąski tor jest lepszy do ciasnych łuków podobno, choć nie znam fizycznego uzasadnienia tej tezy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26853
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Rzeczone rondo:
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 1&t=k&z=19
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 1&t=k&z=19
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
wracając jeszcze do kwestii Puławska i Nowowiejska
przypomniała mi się reforma tramów z czestotliwosciami 5 i 10' . Na Marszałkowskiej był wtedy prosty układ 4 linii co 10' każda z czego dwie skręcały w Nowowiejską (15 i 35) a dwie jechały na Puławską (18 i 36). Nie myle się? Na Puławską wchodziła jeszcze 19 co 10'. czy tez sie mylę i jedna z tych linii (36) była co 5' (a potem się to rozłożyło na 4 i 36)
przypomniała mi się reforma tramów z czestotliwosciami 5 i 10' . Na Marszałkowskiej był wtedy prosty układ 4 linii co 10' każda z czego dwie skręcały w Nowowiejską (15 i 35) a dwie jechały na Puławską (18 i 36). Nie myle się? Na Puławską wchodziła jeszcze 19 co 10'. czy tez sie mylę i jedna z tych linii (36) była co 5' (a potem się to rozłożyło na 4 i 36)
PURA VIDA!
36 była co 10, przy czym w pewnym momencie zaczęło brakować brygad i na 36 był takt 5-5-10. Jednak wydłużanie metra spowodowało, że 30 pociągów na godzinę na Marszałkowskiej obecnie już potrzebne nie jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Nie zakładam nowego tematu gdyż określenie "jesienią" to pojęcie względne , ale chyba warto zapoznać się z nowymi propozycjami szanownego ZTM.
Informacja jaką można przeczytać na stonie TVN WARSZAWA:
Już jesienią, po zakończonych remontach torów tramwajowych, rozpoczną się zmiany linii tramwajowych, donosi "Gazeta Stołeczna". Pięć linii zmieni trasę, pięć zniknie i przybędą trzy nowe. Co najważniejsze, wszystkie zaczną kursować w równych odstępach czasowych - co 5-10 minut.
- Małym kosztem chcemy wprowadzić istotne udogodnienia dla pasażerów - mówi Adam Sztuba z ZTM.
Jednocześnie przekonuje, że linii tramwajowych musi być mniej, żeby pozostałe mogły kursować częściej i bardziej regularnie. Ma to spowodować, że na przystanki przestanie podjeżdżać jednocześnie kilka tramwajów tej samej linii.
Najwięcej zyskają pasażerowie na trasie wzdłuż al. Jana Pawła II . Stamtąd zniknie linia 19, ale liczba tramwajów wzrośnie z 24 do 30 na godzinę.
Stracą natomiast dojeżdżający z Puławskiej w okolice szpitala MSWiA przy Wołoskiej. Tam ZTM zlikwiduje bezpośrednie połączenia. Tłumaczy to niewielką frekwencją i zachęca do korzystania z autobusów 107 i 186.
Kilka linii ma zostać połączonych. Pasażerowie sami mają przesądzić, które numery chcieliby pozostawić. Wybór jest pomiędzy liniami 11, 33 na skróconej trasie, 21 i 22. Urzędnicy będą śledzić wyniki w internecie.
Powroty i pożegnania
Zlikwidowana zostanie zawieszona od marca dwójka. Po zakończeniu przebudowy Trasy W-Z. nie wróci linia 32. Za to na ulicach znowu zobaczymy dwudziestkę. Docelowo, po wybudowaniu drugiego toru na ul. Dywizjonu 303 i gen, Kaliskiego, zostanie połączona z linią 13.
Częściej na przystankach
Aż siedem linii ma podjeżdżać na przystanki raz na pięć minut w godzinach szczytu, a co 7-8 minut poza szczytem i w dni wolne od pracy. Są to: 1, 9, 11 (lub 33), 17, 23, 24 i 26.
Reszta linii będzie kursować co dziesięć minut w szczycie i co kwadrans poza nim. Linie 8 i 18 będzie można spotkać tylko w godzinach 6-20. Z kolei 41, 46 i nowa 44 wyłącznie w godzinach szczytu.
Na obleganych trasach 26 i 44 spotkamy także składy trzywagonowe. Linie 5, 20 i 27 mają obsługiwać tramwaje pojedyncze.
Kolejne zmiany czekają pasażerów w następnym roku.
Informacja jaką można przeczytać na stonie TVN WARSZAWA:
Już jesienią, po zakończonych remontach torów tramwajowych, rozpoczną się zmiany linii tramwajowych, donosi "Gazeta Stołeczna". Pięć linii zmieni trasę, pięć zniknie i przybędą trzy nowe. Co najważniejsze, wszystkie zaczną kursować w równych odstępach czasowych - co 5-10 minut.
- Małym kosztem chcemy wprowadzić istotne udogodnienia dla pasażerów - mówi Adam Sztuba z ZTM.
Jednocześnie przekonuje, że linii tramwajowych musi być mniej, żeby pozostałe mogły kursować częściej i bardziej regularnie. Ma to spowodować, że na przystanki przestanie podjeżdżać jednocześnie kilka tramwajów tej samej linii.
Najwięcej zyskają pasażerowie na trasie wzdłuż al. Jana Pawła II . Stamtąd zniknie linia 19, ale liczba tramwajów wzrośnie z 24 do 30 na godzinę.
Stracą natomiast dojeżdżający z Puławskiej w okolice szpitala MSWiA przy Wołoskiej. Tam ZTM zlikwiduje bezpośrednie połączenia. Tłumaczy to niewielką frekwencją i zachęca do korzystania z autobusów 107 i 186.
Kilka linii ma zostać połączonych. Pasażerowie sami mają przesądzić, które numery chcieliby pozostawić. Wybór jest pomiędzy liniami 11, 33 na skróconej trasie, 21 i 22. Urzędnicy będą śledzić wyniki w internecie.
Powroty i pożegnania
Zlikwidowana zostanie zawieszona od marca dwójka. Po zakończeniu przebudowy Trasy W-Z. nie wróci linia 32. Za to na ulicach znowu zobaczymy dwudziestkę. Docelowo, po wybudowaniu drugiego toru na ul. Dywizjonu 303 i gen, Kaliskiego, zostanie połączona z linią 13.
Częściej na przystankach
Aż siedem linii ma podjeżdżać na przystanki raz na pięć minut w godzinach szczytu, a co 7-8 minut poza szczytem i w dni wolne od pracy. Są to: 1, 9, 11 (lub 33), 17, 23, 24 i 26.
Reszta linii będzie kursować co dziesięć minut w szczycie i co kwadrans poza nim. Linie 8 i 18 będzie można spotkać tylko w godzinach 6-20. Z kolei 41, 46 i nowa 44 wyłącznie w godzinach szczytu.
Na obleganych trasach 26 i 44 spotkamy także składy trzywagonowe. Linie 5, 20 i 27 mają obsługiwać tramwaje pojedyncze.
Kolejne zmiany czekają pasażerów w następnym roku.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26853
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To żaden nowy materiał, lecz odgrzewane stare kotlety.
I znowu mi pierdząca żyłka poszła jak przeczytałem o trójwagonowcach na 26... oczywiście nikt tego typu dziwactw nie uwzględniał np. w założeniach do stref blokad na splotach.
I znowu mi pierdząca żyłka poszła jak przeczytałem o trójwagonowcach na 26... oczywiście nikt tego typu dziwactw nie uwzględniał np. w założeniach do stref blokad na splotach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
ROTFL !!!!! Znowu będą instrukcje w ramach poleceń służbowych - wjeżdżać pojedynczo!!! nie opóźniać!!!Glonojad pisze:I znowu mi pierdząca żyłka poszła jak przeczytałem o trójwagonowcach na 26... oczywiście nikt tego typu dziwactw nie uwzględniał np. w założeniach do stref blokad na splotach.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.