(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 26 lip 2009, 16:35

tak w klimacie

Obrazek
Obrazek

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 26 lip 2009, 17:31

Glonojad pisze:Wąski tor jest lepszy do ciasnych łuków podobno, choć nie znam fizycznego uzasadnienia tej tezy.
Skoro koła są bliżej siebie to i różnica prędkości między nimi jest mniejsza - jak sadzę o to chodzi.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lip 2009, 18:28

Wolfchen pisze: Hannower to inna liga, dużo nam jeszcze brakuje do nich :P
No ale co konkretnie? Akurat w Warszawie stosuje się dużo niemieckich systemów torowisk (tam zresztą jest MSZ podsypka).

[ Dodano: |26 Lip 2009|, 2009 18:28 ]
Tm pisze:
Glonojad pisze:Wąski tor jest lepszy do ciasnych łuków podobno, choć nie znam fizycznego uzasadnienia tej tezy.
Skoro koła są bliżej siebie to i różnica prędkości między nimi jest mniejsza - jak sadzę o to chodzi.
Dobry argument. Zastanawiałem się jeszcze nad różnicami kątów natarcia ale nie mam papieru by to sobie rozrysować.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 lip 2009, 8:24

Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 29 lip 2009, 12:01

wracając jeszcze do kwestii Puławska i Nowowiejska

przypomniała mi się reforma tramów z czestotliwosciami 5 i 10' . Na Marszałkowskiej był wtedy prosty układ 4 linii co 10' każda z czego dwie skręcały w Nowowiejską (15 i 35) a dwie jechały na Puławską (18 i 36). Nie myle się? Na Puławską wchodziła jeszcze 19 co 10'. czy tez sie mylę i jedna z tych linii (36) była co 5' (a potem się to rozłożyło na 4 i 36)
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25426
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 lip 2009, 12:26

36 była co 10, przy czym w pewnym momencie zaczęło brakować brygad i na 36 był takt 5-5-10. Jednak wydłużanie metra spowodowało, że 30 pociągów na godzinę na Marszałkowskiej obecnie już potrzebne nie jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 29 lip 2009, 13:02

no tak czyli na Puławskiej 18,19 i 36 dawały 18 brygad, a potem były 22, ale ze względu na Marszałkowską tak? czy brygad brakowało również Puławskiej?
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25426
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 lip 2009, 20:40

Teraz to już tego nikt z odmętów swej pamięci nie odgrzebie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Sadek
Posty: 432
Rejestracja: 21 wrz 2006, 20:39
Lokalizacja: Warszawa Młynów oraz R-1 Woronicza

Post autor: Sadek » 30 lip 2009, 18:58

Nie zakładam nowego tematu gdyż określenie "jesienią" to pojęcie względne , ale chyba warto zapoznać się z nowymi propozycjami szanownego ZTM.

Informacja jaką można przeczytać na stonie TVN WARSZAWA:

Już jesienią, po zakończonych remontach torów tramwajowych, rozpoczną się zmiany linii tramwajowych, donosi "Gazeta Stołeczna". Pięć linii zmieni trasę, pięć zniknie i przybędą trzy nowe. Co najważniejsze, wszystkie zaczną kursować w równych odstępach czasowych - co 5-10 minut.
- Małym kosztem chcemy wprowadzić istotne udogodnienia dla pasażerów - mówi Adam Sztuba z ZTM.

Jednocześnie przekonuje, że linii tramwajowych musi być mniej, żeby pozostałe mogły kursować częściej i bardziej regularnie. Ma to spowodować, że na przystanki przestanie podjeżdżać jednocześnie kilka tramwajów tej samej linii.

Najwięcej zyskają pasażerowie na trasie wzdłuż al. Jana Pawła II . Stamtąd zniknie linia 19, ale liczba tramwajów wzrośnie z 24 do 30 na godzinę.

Stracą natomiast dojeżdżający z Puławskiej w okolice szpitala MSWiA przy Wołoskiej. Tam ZTM zlikwiduje bezpośrednie połączenia. Tłumaczy to niewielką frekwencją i zachęca do korzystania z autobusów 107 i 186.

Kilka linii ma zostać połączonych. Pasażerowie sami mają przesądzić, które numery chcieliby pozostawić. Wybór jest pomiędzy liniami 11, 33 na skróconej trasie, 21 i 22. Urzędnicy będą śledzić wyniki w internecie.

Powroty i pożegnania

Zlikwidowana zostanie zawieszona od marca dwójka. Po zakończeniu przebudowy Trasy W-Z. nie wróci linia 32. Za to na ulicach znowu zobaczymy dwudziestkę. Docelowo, po wybudowaniu drugiego toru na ul. Dywizjonu 303 i gen, Kaliskiego, zostanie połączona z linią 13.

Częściej na przystankach

Aż siedem linii ma podjeżdżać na przystanki raz na pięć minut w godzinach szczytu, a co 7-8 minut poza szczytem i w dni wolne od pracy. Są to: 1, 9, 11 (lub 33), 17, 23, 24 i 26.

Reszta linii będzie kursować co dziesięć minut w szczycie i co kwadrans poza nim. Linie 8 i 18 będzie można spotkać tylko w godzinach 6-20. Z kolei 41, 46 i nowa 44 wyłącznie w godzinach szczytu.

Na obleganych trasach 26 i 44 spotkamy także składy trzywagonowe. Linie 5, 20 i 27 mają obsługiwać tramwaje pojedyncze.

Kolejne zmiany czekają pasażerów w następnym roku.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 lip 2009, 20:19

To żaden nowy materiał, lecz odgrzewane stare kotlety.

I znowu mi pierdząca żyłka poszła jak przeczytałem o trójwagonowcach na 26... oczywiście nikt tego typu dziwactw nie uwzględniał np. w założeniach do stref blokad na splotach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

esm
Posty: 156
Rejestracja: 25 cze 2006, 20:27
Lokalizacja: Natolin

Post autor: esm » 30 lip 2009, 22:36

Sadek pisze:Kolejne zmiany czekają pasażerów w następnym roku.
Tak... najlepiej to przykuć pasażerów do strony ZTM. Czy w W-wie trasy linii muszą zmieniać się tak często?!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25426
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 lip 2009, 22:47

Ja tam nie wiem, jakie zmiany miałyby następować w przyszłym roku. Chyba nawet jakiegoś większego remontu nie będzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5303
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 lip 2009, 22:56

Czyli jak zlikwidują 19 to jedyne rozwiązanie żeby się dostać z ciągu JP II w Sobieskiego to wysiąść przy centralnym, dymać po schodach i czekać pół godziny na 501?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7688
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 30 lip 2009, 23:03

Glonojad pisze:I znowu mi pierdząca żyłka poszła jak przeczytałem o trójwagonowcach na 26... oczywiście nikt tego typu dziwactw nie uwzględniał np. w założeniach do stref blokad na splotach.
ROTFL !!!!! Znowu będą instrukcje w ramach poleceń służbowych - wjeżdżać pojedynczo!!! nie opóźniać!!!
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
waluś
Posty: 19
Rejestracja: 10 sty 2006, 12:12
Lokalizacja: kobyłkolandia

Post autor: waluś » 30 lip 2009, 23:23

TGM pisze:Czyli jak zlikwidują 19 to jedyne rozwiązanie żeby się dostać z ciągu JP II w Sobieskiego to wysiąść przy centralnym, dymać po schodach i czekać pół godziny na 501?
10-ka ma wtedy jeździc na wilanowską.Od nowowiejskiej po trasie 19-tki.
Possdroofka
Waluś

ODPOWIEDZ