Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 27 lip 2009, 17:05

Małe dygresje po dzisiejszym Tour de Wawer rowerem.
Trasa : dom- Trakt Lubelski - Kadetów- Wał Miedzeszyński - Przewodowa - Mozaikowa - centrum Falenicy - Walcownicza - Techniczna - Zagórzańska - Izbicka - Mrówcza - Lucerny - Trakt Lubelski - dom.
Po pierwsze Kadetów :
- rozpoczęły się prace wdrażające stałą organizacje ruchu na Kadetów
- na przyszłych przystankach pojawił się żółty pas z wypustkami[ może był , ale nie pamiętam]
Po drugie przystanki na Wale Miedzeszyńskim:
- nie rozumiem dlaczego przystanek Petunii jest stały, już Skalnicowa bardziej zasługuje bo są "nowe" 3 piętrowe budynki i jakaś hala, gdzie zapewne są miejsca pracy.
- zauważyłem jednak, że osiedla przy Jeziorowej, mają w większości bliżej do Bronowskiej, niż do Jeziorowej. To odpowiedź na stałość zespołu Jeziorowa, o którą prosili mieszkańcy.
Po trzecie Przewodowa przy Wale Miedzeszyńskim:
- osiedla przy Przewodowej tak się rozbudowały że ta ulica zasługuje na autobus co najmniej co 15 minut w szczycie. Jednak obawiam się skrętu z Wału w Przewodową , czy zmieści się autobus 12m[ były i 18m ale to był objazd to co innego], dosyć wąsko jest?
Można puścić powiedzmy 113 w jedną stronę Strzygłowską w stronę ronda. Wtedy zmiana organizacji na Przewodowej.
Po czwarte Mozaikowa:
- do Przewodowej jest asfalt, za w kierunku Falenicy jest piaszczysta droga dosyć kręta i klimatyczna, miejsce na 7m jest, bez potrzeby wykopu działek.
Przejeżdżałem też koło szkoły na Halnej jest na rogu z Mozaikową.
Po piąte centrum Falenicy:
- 305 przyjeżdża , drugie odjeżdża , 60 minut stania i co ciekawe rozkład jest z pętli MIędzylesie, jakże przydatny na pętli w Falenicy.
Poza tym będą coś robić z Derkaczy, więc podejrzewał że objazd będzie Włókienniczą - Młodą, spokojnie przejedzie nawet 142.
Po szóste Zagórzańska :
- są już przejścia dla pieszych , nie ma platform przystankowych.
Po siódme Izbicka :
- są platformy, dzisiaj robili przy Przełęczy.
Po ósme Mrówcza
- tutaj bez zmian.
Po dziewiąte Lucerny:
- z 10 osób czekało sobie na przystanku Pomiechowska 01 w samo południe.
Po dziesiąte 161:
- przy Kwitnącej Akacji wszystkie miejsca siedzące zajęte, kierunek ZG! 8-(
Wcześniej na Przewodowej nikt nie jechał , na przystanku przy PKP Radość w kierunku ZG czekało z 10 osób, a do Błot jedna. Ale to było w granicach 12-13, więc poza szczytem.
Nie żebym był za zostawieniem 161 do cmentarza, ale może coś w tym jest?
Ogólnie do września Zagórzańska, Izbicka , Mrówcza i Kadetów powinny być gotowe.
Na Przewodowej powinien być autobus.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 27 lip 2009, 19:06

W piątek widzialem ciekawą sytuację na rondzie pod TS przy petli Gocław.
Cieżarówka zderzyła się z osobówka i zablokowany został przejazd dołem na wprost. Na wprost chcialo przejechac 401 ( SU18) ale oczywiście bylo to niewykonalne więc kierowca skręcił w stronę Gocławia a następnie spokojnie sobie zawrócil na światłach (Bora/Umińskiego/Jugoslowiańska).
Skoro SU18 nie ma problemu z zawróceniem to jedyna przeszkodą dla której jakiś autobus z Wawra nie móglby krańcować na petli jest w takim razie organizacja ruchu która oczywiście może się zmienić i skoro po drugiej stronie skrzyżowania umożliwiono zgodne z przepisami zawracanie to może tutaj też by sie dało?

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 27 lip 2009, 19:45

Raczej pojedzie jak obecnie 147 i następnie na pętle.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 27 lip 2009, 21:08

Krzysiek_S pisze:do Przewodowej jest asfalt, za w kierunku Falenicy jest piaszczysta droga dosyć kręta i klimatyczna, miejsce na 7m jest, bez potrzeby wykopu działek.
Trudno żeby nie było, wszak ulica idzie śladem kolejki ;]

man1956
Posty: 1586
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 27 lip 2009, 21:34

17 lipca br. dyr. Ruta publicznie zapowiedział, że "w najbliższych dniach" ukaże się skorygowany projekt zmian w Wawrze. Mija 10 dni, a tu ani widu, ani słychu. Czy ktoś wie, kiedy projekt ujrzy światło dzienne?

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 27 lip 2009, 21:56

jasiu pisze:Trudno żeby nie było, wszak ulica idzie śladem kolejki ;]
Ja to wiem.
Ale mogła się zmniejszyć . Dobra nie ważne, wszak jest rezerwa na asfaltową Mozaikową i w tym miejscu. :D

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 28 lip 2009, 6:58

Z tego co wiem, projekt ulicy Mozajkowej do Bysławskiej (niestety, z lekką korektą geometrii pętli FALNICA :/) jest już gotowy.
Polityka złym doradcą w pracy!

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 lip 2009, 9:32

Krzysiek_S pisze:- osiedla przy Przewodowej tak się rozbudowały że ta ulica zasługuje na autobus co najmniej co 15 minut w szczycie. Jednak obawiam się skrętu z Wału w Przewodową , czy zmieści się autobus 12m[ były i 18m ale to był objazd to co innego], dosyć wąsko jest?
To ja się może wypowiem, gdyż bywam tam co jakiś czas.
Rzeczywiście zastanawiam się, czemu tam jeszcze nie ma autobusu. A tamten kościół to już skończony? W ubiegłą wigilię pamiętam masa ludzi szła na Pasterkę pieszo do tego kościoła z Wału (i to jeszcze chyba na jakąś 22.00 czy coś) . Przydałby się ogólnie autobus. Może nie jakiś mega częsty, ale taki, żeby był. Nawet Libero/Solina.
Co do kwestii skrzyżowania Wału z Przewodową o sam skręt bym się nie obawiał, dlatego że (oceniam na oko) wydaję mi się, że są gorsze skrzyżowania w Warszawie. Natomiast bardziej bym się zastanawiał nad inną rzeczą. Mianowicie z ulicy Przewodowej ciężko jest wyjechać z racji dużego ruchu na Wale. Myślę, że autobus tam trochę może przyblokować ruch.
Jeśli chodzi o samą komunikację w rejonach ulic Panny Wodnej, Przewodowej pokombinowałbym przy 161 i 305.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 28 lip 2009, 11:22

reserved pisze:Co do kwestii skrzyżowania Wału z Przewodową o sam skręt bym się nie obawiał, dlatego że (oceniam na oko) wydaję mi się, że są gorsze skrzyżowania w Warszawie. Natomiast bardziej bym się zastanawiał nad inną rzeczą. Mianowicie z ulicy Przewodowej ciężko jest wyjechać z racji dużego ruchu na Wale. Myślę, że autobus tam trochę może przyblokować ruch.
Przyznam, że stwierdzenie, że są gorsze skrzyżowania szczerze mnie ubawiło. Oczywiście, że są, ale jeśli chcemy tam autobus to bez świateł się nie obejdzie tak jak przy Tatarskiej. Są światła i problem z głowy.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 28 lip 2009, 19:23

Przyznam, że stwierdzenie, że są gorsze skrzyżowania szczerze mnie ubawiło. Oczywiście, że są, ale jeśli chcemy tam autobus to bez świateł się nie obejdzie tak jak przy Tatarskiej. Są światła i problem z głowy.
Tam od świateł bardziej jest potrzebny wyłagodzony profil łuku.

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 28 lip 2009, 19:27

Tam od świateł bardziej jest potrzebny wyłagodzony profil łuku.
Tylko że miejsca nie za bardzo, trzeba by wejść w płot[ południowa linia rozgraniczająca]. Mam na myśli skręt z Wału w Przewodową od strony ronda.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 31 lip 2009, 15:35

Jest rozkład 216 - od lat oczekiwanego połączenia na ul. Brata Alberta. Napiszę w tym temacie, bo komunikacja na Brata Alberta jest bardzo sprzężona z projektem wawerskim.
Rozkład mniej więcej pod SKM, choć przy wspólnym bilecie miało się od tego odchodzić. Rano 3-4 minuty na przesiadkę, ale biorąc pod uwagę, że kierowca legalnie może mieć -3, albo że 3 minuty dla niektórych może być zbyt małym czasem na przejście podziemi na stację..
Poza tym 216 często ma odjazdy kilka minut po 196, które z kolei lubi sobie postać parę minut na przejeździe. Można się więc spowiedziewać jednej linii za drugą.
No i mimo tej dodatkowej linii w weekend nadal dziury po 20 minut. Oby te prowizorki długo nie trwały.

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 31 lip 2009, 15:46

216 w DS jezdzi praktycznie razem z 514:)))))

macwit
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2007, 22:13

Post autor: macwit » 02 sie 2009, 22:54

Wreszcie widać zmiany na mrówczej. Cała ulica ma już pierwszeństwo i już są namalowane linie na przystanki.

Reks
Posty: 33
Rejestracja: 11 lis 2008, 14:42
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Reks » 03 sie 2009, 23:46

Więc jak czy wiadomo już coś nowego?. Jeżeli tak to co ?.
dzięki za odp. Chodziło czy juz są wiadome jakieś zmiany?. No i kiedy bedzie ten poprawiony projekt?.

Zablokowany