Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 12 cze 2009, 21:53

ciekawe czy i kiedy ZTM się dostosuje do nowej funkcjonalności Powiśla. na razie niepełnosprawny chcąc się tu dostać z Traktu Królewskiego musi wysiąść na Foksal/MN i sporo się namachać. chcę zobaczyć podnośniki na przejściu pod Wiaduktem i więcej autobusów.

na razie stawiam na duże wykorzystanie podnośnika na Ochocie i raczej eksperymentalne tych na Powiślu.

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 13 cze 2009, 9:33

I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE:

Polskie Koleje Państwowe S.A. Centrala, ul. Szczęśliwicka 62.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Opracowanie dokumentacji projektowej i technicznej oraz prowadzenie nadzoru autorskiego dla projektu pn. "Przebudowa dworca kolejowego Warszawa Wschodnia".

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów):
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie opracowania dokumentacji projektowej i technicznej oraz prowadzenie nadzoru autorskiego dla projektu pn. Przebudowa dworca kolejowego Warszawa Wschodnia. Realizacja zamówienia będzie następowała w kolejno następujących po sobie etapach: Etap I - wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego z zagospodarowaniem terenu, oddzielnie dla budynku dworca podmiejskiego i budynku dworca dalekobieżnego i złożenie dwóch wniosków o pozwolenie na budowę (oddzielnie dla dworca podmiejskiego i dworca dalekobieżnego). W ramach realizacji tego etapu Wykonawca, na podstawie koncepcji architektoniczno – przestrzennej wykona wielobranżowy projekt budowlany, z projektem zagospodarowania terenu na aktualnej mapie sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych, z projektem przyłączy i informacją o bezpieczeństwie i ochronie zdrowia na budowie oraz z opracowaniem etapowania realizacji inwestycji. Etap II - opracowanie projektu przetargowego na wybór wykonawcy robót. Wykonawca, w oparciu o projekty budowlane, opracuje i przekaże wielobranżową dokumentację projektową, projekt przetargowy niezbędny do przeprowadzenia przetargu dla wyłonienia Wykonawcy na roboty budowlano – montażowe dla obu obiektów dworca (cześć „dalekobieżna” i część „podmiejska”), projekty branżowe (instalacji grzewczej, wentylacji i kanalizacji, projekt instalacji wod-kan, c.o., instalacji elektroenergetycznej i teletechnicznej oraz innych niezbędnych do funkcjonowania obiektów zgodnie z przeznaczeniem). Etap III - wykonanie projektu wykonawczego, oddzielnie dla budynku dworca podmiejskiego i budynku dworca dalekobieżnego. W tym etapie Wykonawca opracuje szczegółowe projekty wykonawcze oddzielnie dla części „dalekobieżnej” i części „podmiejskiej”, dotyczące rozwiązań projektowych, które mają być zrealizowane. Projekty wykonawcze muszą być zgodne z warunkami pozwolenia na budowę. Zamawiający zleca w ramach niniejszego zamówienia pełnienie przez Wykonawcę nadzoru autorskiego nad realizacją projektu. Nadzór autorski pełniony będzie przez Wykonawcę do zakończenia budowy i uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia ujęto w części III SIWZ.

II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI:
Rozpoczęcie: 14.8.2009. Zakończenie: 30.3.2012
.

źródło: TED - Tenders Electronic Daily- Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej

Awatar użytkownika
boyhotelowy
Posty: 20
Rejestracja: 10 lis 2008, 17:49

Post autor: boyhotelowy » 13 cze 2009, 10:10

Zari pisze:No cóż ciekawe jak długo tam będą zanim ktoś "zapomni" odwiesić.
są przytwierdzone czymś na kształt metalowej, cienkiej linki;-)) więc nie bój żaby;-)

chyba że ktoś zdecyduje się na zabawę z nożyczkami;-)
Minsk Mazowiecki-->Warszawa

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 16 cze 2009, 19:37

Projekt nowego dworca wschodniego wygląda bardzo ciekawie i nowocześnie, ale znając polskie realia wątpię, że jego realizacja dojdzie do skutku... :-k
TVN Warszawa pisze:Zobacz nowy Dworzec Wschodni
17:23 16.06.2009 / tvnwarszawa.pl

Obrazek
Tak Dworzec Wschodni wyobrażają sobie kolejarze fot. materiały PKP

Odnowione hale dworcowe, nowoczesne zadaszenie peronów i zupełnie nowe przestrzenie komercyjne w miejscu obskurnych bud - tak jeszcze przed Euro ma wyglądać Dworzec Wschodni. PKP ogłosiły przetarg na wykonanie projektu budowlanego nowego dworca. I pokazały jego projekt.

Portal tvnwarszawa jako pierwszy pokazuje wizualizacje nowego dworca. Choć to dopiero koncepcja, to właśnie w oparciu o nią powstanie projekt budowlany całej inwestycji.

Obrazek
Wnętrza dworca będą wyglądały nowocześnie - fot. materiały PKP

Obrazek
Dworzec wschodni ma się zmienić nie do poznania - fot. PKP

Obrazek
Tak ma wyglądać wnętrze nowego Wschodniego - fot. PKP

Obrazek
Wschodni zyska całkiem nowy wygląd także od strony peronów - fot. PKP

Obrazek
Tak ma wyglądać bezpieczna i wygodna nocna poczekalnia - fot. PKP

Zapłacą podatnicy

Pomimo fiaska rozmów z hiszpańską firmą Riofisa (PKP chciała założyć z nią spółkę, która przebuduje dworzec, ale do porozumienia nie doszło) kolejarze nie składają broni.

– Złożyliśmy już wniosek o dofinansowanie z budżetu państwa, czekamy na decyzję – mówi Barbara Leszczyńska, rzeczniczka PKP. – Ogłosiliśmy też przetarg na wykonanie projektu budowlanego i nadzór nad przyszłą inwestycją.

Nowy, ale podobny

Projekt koncepcyjny zakłada, że konstrukcja budynków dworcowych zostanie zachowana. PKP nie wyklucza jej wzmocnienia, jeśli okaże się, że jest taka potrzeba.

Rewolucję przejdą natomiast elewacje i wnętrza dworca. Powstanie też nocna strefa obsługi pasażerów, która ma być oddzielona od reszty peronów przeszklonymi, przesuwanymi ścianami.

Jeżeli kolejarze dostaną pieniądze z budżetu państwa, prace przy budowie mogą się rozpocząć już w drugiej połowie 2010 roku.

– Chcemy przebudować te części dworca, które są odpowiedzialne za obsługę pasażerów, czyli hale dworcowe, poczekalnie – zapowiada Barbara Leszczyńska, rzeczniczka PKP.

Maciej Czerski
roody
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1605405,0, ... omosc.html
Pozdrawiam.

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 16 cze 2009, 19:40

Cztery firmy chcą przebudować Dworzec Gdański. PKP PLK otwarło dziś koperty w przetargu. Ceny zaproponowane przez oferentów są wyższe, niż zakładano.
Po pół roku opóźnienia otwarto koperty w przetargu na przebudowę Dworca Gdańskiego oraz budowę przejścia podziemnego łączącego dworzec z Żoliborzem. Najtańszą ofertę złożyła firma Skanska (129 mln 437 tys. zł). Najdroższą Itercor - 178 495 mln zł. Spółka PNI zaproponowała cenę 131,7 mln, zaś Trakcja Polska 158, 3 mln zł.

Zwycięzcę poznamy w ciągu 3 tygodni.

Wszystkie firmy mogą zmodernizować dworzec w ciągu 13 miesięcy, w przetargu decydującym kryterium jest cena. PKP ma na tę inwestycję przeznaczone 122 mln zł, musi więc znaleźć dodatkowe pieniądze. Chce ich szukać we własnych środkach.

Dwa etapy

Władze spółki podzieliły inwestycję na dwa etapy. W pierwszym zostaną przebudowane dwa perony wraz z torami, oraz wybudowane zostanie przejście podziemne łączące dworzec z Żoliborzem.

Do końca czerwca mamy poznać wykonawcę, a prace mają się rozpocząć w trzecim kwartale i potrwać 12 miesięcy.

W drugim etapie przebudowy Dworca Gdańskiego planowana jest przebudowa dwóch pozostałych peronów. Jednak nie nastąpi to zbyt prędko. - Myślę, że to kwestia nawet kilku lat. To zależy od środków jakimi będziemy dysponować - mówi Szklarek.
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1605364,0, ... omosc.html

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 16 cze 2009, 19:40


Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 cze 2009, 20:47

Ciekawie wyglądają wizualizacje Wschodniego - okazuje się, że można całkiem sensownie wykorzystać obecną bryłę dworca, która wcale nie jest zła.
Ciekawe tylko co z tego wyjdzie i czy nie skończy się na typowej dla kolei prowizorce (jak na Śródmieściu - tandetne materiały i wykonanie, niedbanie...).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 16 cze 2009, 21:41

8917 pisze:Portal tvnwarszawa jako pierwszy pokazuje wizualizacje nowego dworca. Choć to dopiero koncepcja, to właśnie w oparciu o nią powstanie projekt budowlany całej inwestycji.
Ach tak... a my to wrzuciliśmy na stronę 15 czerwca.
Więcej rysunków i wizek tu: http://siskom.waw.pl/kp-dw_wschodni.htm
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 lip 2009, 22:46

Obrazek
Pieniądze na Gdański
Piotr Szymaniak 10-07-2009, ostatnia aktualizacja 10-07-2009 22:29

PKP PLK znalazły brakujące pieniądze na remont Dworca Gdańskiego. Funduszy na budowę nowych przystanków przy Powązkowskiej, Górczewskiej i Połczyńskiej nadal brak.

– Najniższa oferta była o 7 mln złwyższa od kwoty, którą przeznaczyliśmy na modernizację dworca – mówi Marta Szklarek z Mazowieckiego Oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe. – Jednak nie będziemy organizować nowego przetargu. Władze podjęły decyzję o zwiększeniu funduszy na tę inwestycję.

Najniższą ofertę, opiewającą na kwotę 129,5 mln zł, złożyła Skanska i wszystko wskazuje na to, że to ta firma zwycięży w przetargu. Na Gdańskim zmodernizowane zostaną tory, perony, a także wybudowane będzie bezpośrednie przejście z budynku dworca do stacji metra. Natomiast dopiero w drugim etapie prac zostaną zbudowane dwa nowe perony.

Wszystko przez brak funduszy. W tym roku spółka miała o wiele mniejsze wpływy (tylko od PKP Cargo były o 700 mln zł niższe).

Z tego samego powodu PLK wycofały się z budowy trzech nowych przystanków przy modernizowanej właśnie linii na odcinku Józefinów – Warszawa Gdańska. Prace pochłoną 146 mln zł. Koszt budowy nowych stacji to 35 mln zł. Mimo że do budowy przystanków Arkadia przy Powązkowskiej, Wola Park przy Górczewskiej oraz Fort Wola przy Połczyńskiej obiecują dołożyć się burmistrzowie Żoliborza, Bemowa czy Ursusa, to PLK zdania nie zmieniają. – Do nas żadne oficjalne propozycje ze strony dzielnic nie wpłynęły – tłumaczy Marta Szklarek.
http://www.zw.com.pl/artykul/1,380571_P ... anski.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 lip 2009, 15:02

Zastanawia mnie jedno - jest napisane, że brakujące dwa perony zostaną dobudowane w drugim etapie... Więc zastanawia mnie to, jak będzie rozwiązana sprawa układu torowego - docelowy (połówka dla obecnych peronów i ślepe tory dla dwóch brakujących), czy też układ torowy przystosują do dwóch peronów, a w enigmatycznym II etapie (który nawet nie ma wyznaczonego nawet orientacyjnego terminu oddania inwestycji) rozwalamy układ torowy z I etapu i dobudowujemy rozjazdy?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 24 lip 2009, 10:30

Obrazek
Życie Warszawy pisze:Dworce nasze prawie nowe
SZYP , ar 23-07-2009, ostatnia aktualizacja 24-07-2009 10:08

Nowy Centralny powstanie dopiero w 2018 roku. Przed Euro 2012 przejdzie tylko mały lifting - znikną z niego budki z jedzeniem, zostaną jednak nieprzyjemne zapachy. Modernizacja czeka Dworce Wschodni i Stadion. Zobacz, jak wyglądać będą stołeczne dworce!

Obrazek
źródło: materiały prasowe
Warszawa Stadion

Obrazek
źródło: materiały prasowe
Dworzec Zachodni

Obrazek
źródło: materiały prasowe
Dworzec Wschodni


Polskie Koleje Państwowe ujawniły harmonogram prac, które mają przygotować je do Euro 2012.

Smród z toalet pozostanie

Konkurs na projekt budowy nowego Centralnego przeprowadzony zostanie dopiero w przyszłym roku. Wówczas poznamy też wytyczne, jakie PKP postawi przed projektantem. Wiadomo już jednak, że zachowana zostanie geometria torowiska. Nowy budynek dworca będzie jedynie częścią całego kompleksu. O tym, jak będzie wyglądał zadecyduje jury międzynarodowego konkursu na jego projekt. Projektanci będą musieli zaproponować zagospodarowanie całego terenu między ulicami Emilii Plater, Al. Jerozolimskimi, Towarową, Złotymi Tarasami oraz al. Jana Pawła II. Kompleks ma się wpisywać w planowaną pierzeję Al. Jerozolimskich, która wyrośnie nad torami od ul. Marszałkowskiej aż do ul. Spiskiej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa powinna ruszyć w 2014 roku i potrwać cztery lata. Z nowego Centralnego pojedziemy superszybkim pociągiem, dla którego przeznaczony będzie jeden z torów. Projekt Kolei Dużych Prędkości (KDP) ma połączyć Warszawę z Krakowem, Poznaniem i Wrocławiem. Linia, na której pociągi będą rozwijały nawet 350 km/h, powstanie po wybudowaniu nowego Dworca Centralnego. Realizacja KDP wraz z taborem ma kosztować 26 mld zł.

Przed Euro 2012 dworzec będzie jedynie odświeżony. PKP przedstawiły już szczegóły remontu, który będzie się sprowadzał do gruntownego umycia zapuszczonego budynku. Część pawilonów handlowych zniknie z hali głównej oraz z przejść nad torami. Oprócz restauracji na terenie dworca nie będzie żadnych punktów z małą gastronomią, które przygotowują jedzenie na miejscu. Pomimo że remont pochłonie 22 mln zł z dworca nie zniknie wszechobecny smród. PKP nie wymienią systemu wentylacji, a jedynie go wyremontują. Władze spółki tłumaczą, że w tej kwestii stoją na z góry przegranej pozycji.

- Wszystko z powodu pociągów z otwartym obiegiem w toaletach. Ich smród przenosi się na perony - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP S.A.

Zakaz wjazdu dla takich pociągów wprowadzony zostanie nie wcześniej niż w 2012-2013 roku.

Wschodni od wschodu do zachodu

Centralny nie będzie jedynym dworcem, który zostanie odświeżony przed Euro 2012. PKP planują jeszcze tym roku wybrać projektanta i wykonawcę gruntownej modernizacji Dworca Wschodniego. To dziś jeden z najbrzydszych dworców w Polsce. Odnowiony budynek zachowa obecny kształt. Na noc część dworca będzie zamykana. Otwarte będą tylko kasy i wejście na perony. PKP przekonują, że zdążą na mistrzostwa Europy. Otwarcie ma nastąpić w pierwszym kwartale 2012 roku. 45 mln zł na rewitalizację Wschodniego powędruje z budżetu państwa.

Dużo mniej, bo 8,5 mln zł kosztować będzie gruntowny remont dworca Warszawa Stadion. Usytuowany niedaleko Stadionu Narodowego obiekt ma zostać oddany do użytku w 2011 roku.

Na terenie dzisiejszego Dworca Zachodniego powstanie zespół budynków, składający się ze stacji, hotelu oraz pięciu biurowców o maksymalnej wysokości 10 pięter. Budowę nadzorować będą PKP wraz z prywatnym inwestorem.

Dużym ułatwieniem dla kibiców, którzy odwiedzą Polskę w czasie Euro, będzie linia kolejowa na lotnisko. Stacja przy Okęciu wraz z łącznikiem ma zostać otwarta w 2011 roku. Wskazanie wykonawcy nastąpi w połowie sierpnia, a podpisanie umowy we wrześniu. Podróż pociągiem z portu lotniczego Fryderyka Chopina do centrum Warszawy potrwa 20 minut.

PKP przekonują, że zdążą też z remontem Dworca Gdańskiego. W połowie czerwca otwarto koperty w przetargu. Udało się także znaleźć brakujące 7 mln zł, dzięki którym spółkę stać na podpisanie umowy z najtańszym oferentem - firmą Skanska. Wszystko wskazuje na to, że to ta firma zwycięży w przetargu.

Więcej zdjęć
Źródło: Życie Warszawy
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 lip 2009, 19:49

Obrazek
Stację PKP Stadion przykryją kolorowym dachem
Krzysztof Śmietana
2009-07-29, ostatnia aktualizacja 2009-07-29 08:56

Architekci szlifują projekt przystanku kolejowego Stadion. Jego wystrój ma nawiązywać do budowanej po sąsiedzku piłkarskiej areny narodowej.

Obrazek
Tak mają wyglądać nowe perony przystanku Stadion

Kolejarze pokazali właśnie najnowsze wizualizacje przebudowanej stacji PKP Stadion. To kluczowy przystanek dla kibiców, którzy będą chcieli się dostać na mecze podczas Euro 2012. Na przystanek drugiej linii metra, który ma powstać tuż obok, musimy poczekać przynajmniej do 2013 r.

Zapyziała i obrośnięta brudem oraz prowizorycznym handlem stacja kolejowa powinna się zmienić nie do poznania. PKP chcą na jej przebudowę przeznaczyć blisko 100 mln zł. Ciekawie ma się prezentować zwłaszcza na poziomie peronów. Nad nimi powstanie szklane zadaszenie nawiązujące wystrojem do architektury Stadionu Narodowego. Pasażerowie zobaczą nad głowami czerwone bądź przezroczyste prostokątne szyby. Wstępnie zaplanowano, że zadaszenie zostanie podwieszone na betonowych słupach.

- Jeszcze nie wiadomo, czy ostatecznie zostanie wybrana taka konstrukcja. Sam wystrój już raczej się nie zmieni - mówi Piotr Foryński z niemieckiej firmy Goessler, która przygotowuje projekty architektoniczne stacji Stadion.

Gruntownie odnowione zostanie charakterystyczne podziemie z zaokrąglonymi ścianami. Wewnątrz pojawią się nowe płyty ceramiczne. Na perony będzie można wjechać ruchomymi schodami lub windą. Bliżej stadionu ma też powstać drugie przejście podziemne, do którego z peronów poprowadzi rampa.

Za blisko 8,5 mln zł zostanie też zmodernizowany niewielki budynek dworcowy stacji Stadion z kasami i punktem informacji. - Do końca roku chcemy wybrać firmę, która najpierw przygotuje projekt przebudowy, a potem zrealizuje prace na dworcu - planuje Paweł Olczyk z zarządu PKP SA. Zmiany w obrębie peronów, torów i przejść podziemnych leżą w gestii spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - Liczymy, że nasze roboty zaczną się w drugim kwartale przyszłego roku. Większość z nich potrwa do końca 2011 r. - zapowiada Wiesław Ogłobin, szef regionalnego oddziału spółki.

Kiedyś przy Dworcu Stadion ma powstać olbrzymi kompleks biurowców i hoteli. Na razie trudno jednak mówić o konkretnych datach. Na razie wokół stacji wciąż działa ogromny bazar. Handlarze zajmują teren należący do trzech właścicieli: Narodowego Centrum Sportu, miasta i PKP. Wstępnie mają opuścić to miejsce do końca roku. Nie wiadomo jednak, czy tak się stanie.

Ratusz musi też wreszcie porozumieć się z PKS-em w sprawie nowego dworca dla autobusów wyruszających na wschód Polski i Europy. Władze Warszawy od początku roku zarzekają się, że przed Euro 2012 zostanie on przeniesiony pod Dworzec Wschodni. Autobusy mają podjeżdżać od ul. Lubelskiej.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... achem.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 sie 2009, 15:56

TVN Warszawa pisze:Wydłuża się lista inwestycji zaplanowanych na Euro 2012, których nie uda się ukończyć przed pierwszym gwizdkiem. Miasto, drogowcy i kolejarze rezygnują z kolejnych remontów i budów. Powód? Kryzys gospodarczy i przepisy blokujące inwestycje.

(...)

Nici z peronów

Marta Szklarek z Polskich Linii Kolejowych nie ukrywa, że kolejarze całkiem zrezygnowali z remontu peronów na Dworcu Zachodnim. Z sześciu peronów Dworca Wschodniego, dawny blask odzyskają tylko trzy.
- Będą kontrasty niestety – przyznaje Marta Szklarek - Na Euro zostaną wyremontowane tylko trzy perony ze względu na sytuację finansową spółki – dodaje.

Ponadto kolejarze tłumaczą, że kolejnym remontem nie chcą utrudniać ruchu kolejowego w stolicy. Pasażerowie, którzy wyjdą z pociągów dalekobieżnych, postawią stopę na nowym peronie. Ci, którzy wysiądą z pociągu podmiejskiego, powinni uważać, żeby nie potknąć się na dziurawej nawierzchni.
Czyli odkładam w nieskończoność. Zachodni się doczeka remontu może za 50 lat... ](*,)

PS. Niech nam ktokolwiek odbierze to Euro 2012, bo to rzeczywiście będzie koniec świata... ](*,)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 06 sie 2009, 17:05

ps. od kiedy Wschodni ma 6 peronów?

milosz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2009, 19:42

Post autor: milosz » 06 sie 2009, 17:17

ehh sadze, ze nawet tych 3 im sie nie uda wyremontowac. pewnie skonczy sie na jednym, zeby pokazac, ze cos tam zrobili albo i wcale :]

ODPOWIEDZ