Stacje odcinka bielaĹskiego (A-20 SĹodowiec - A-23 MĹociny)
Moderator: JacekM
dziś rano zaobserwowałem piękne jezioro w miejscu trawnika przy północnym wyjściu metra młociny. Ciekaw jestem czy to jakiś brak odpływu, czy jakaś rura sobie pękła. Bo na pewno nie padał aż taki deszcz żeby zalać cały placyk
"Żyj!- krzyknęła nadzieja...bez Ciebie nie potrafię - odparło cicho życie..."
Chodnik do stacji Słodowiec - chyba stanie się kolejnym dyżurnym tematem nieudolności (niedasizmu) ... (nikt nie wie kogo) mamy prawie połowę maja i ... nic, zima się skończyła, niedługo będzie lato, potem jesień a potem zapewne zima i wtedy znowu pojawi się niemożność budowy bo ... (brakujące uzupełnić). A ścieżek coraz więcej, straż miejska raz próbowała "blokować" ale dostali taką porcję "uznania" za swoją pracę, że poszli sobie.Rosa pisze:I dlaczego rok trwalo zanim okazalo sie że jednak dasie skoro wszyscy juz przed otwarciem zwracali uwage na to ze ludzie z pewnoscia beda chodzili tam na skróty.
Coraz "weselej" ten chodnik nie jest od stacji metra tylko pomiędzy przystankami czyli ma służyć do przesiadki z linii Ł do 110, 116 lub 156 w kierunku Bielan - różnorakie władze są "myślące inaczej".Gazeta Stołeczna pisze: Jak drogowcy chcą wychować pasażerów metra
Jarosław Osowski, ostatnia aktualizacja 2009-08-19 08:49
Fatalnie położona stacja metra Słodowiec będzie mieć jeszcze bardziej niewygodne dojście do najbliższego przystanku autobusowego. Kosztem 50 tys. zł drogowcy układają chodnik z dala od ścieżki, którą przez ponad rok wydeptali sobie pasażerowie
Rozpoczęta właśnie inwestycja budzi powszechną wesołość wśród mieszkańców Bielan, którzy czekają na autobus przy ul. Żeromskiego. - Ale mamy gamoni w urzędach, co oni tu wymyślili! Mam iść 60 m dalej, żeby dojść do szerokiego chodnika? Przecież mogli zrobić węższy, ale tam, gdzie jest najkrótsza droga przez trawnik - pokazuje Krzysztof S. z ul. Kasprowicza. - I tak ludzie zostaną na starej ścieżce. Zawsze nią chodzę - przewiduje Sebastian Skowroński z ul. Aspekt.
Urzędnicy brną w kolejne absurdy, odkąd niefortunnie wyznaczyli lokalizację stacji Słodowiec - z dala od ruchliwego skrzyżowania ul. Żeromskiego z Marymoncką, gdzie zatrzymują się tramwaje i autobusy. Wyjścia z metra znajdują się u zbiegu Kasprowicza i Duracza.
Natychmiast po otwarciu stacji, w kwietniu zeszłego roku, ludzie wydeptali sobie dwie ścieżki do przystanków przez świeżo zasiane trawniki. Kłopoty zaczęły się jesienią i zimą, kiedy musieli brodzić po kostki w błocie. Zarząd Transportu Miejskiego uznał, że "wszystko jest zgodne z projektem". Tylko Zarząd Dróg Miejskich obiecał chodnik, "jak tylko pozwoli pogoda". - Wczoraj delegacja drogowców udała się na miejsce prac, po czym stwierdziła, że wszystko jest tak, jak należy. - Nasz projekt zakłada połączenie chodnikiem dwóch przystanków autobusowych - tego przy Marymonckiej z tym przy Żeromskiego. Między nimi też istniała wydeptana ścieżka - klaruje pani rzecznik.
- Ale większość pasażerów wolałaby chodnik bezpośrednio ze stacji metra - zauważam.
Okazuje się, że tam, gdzie istnieje najkrótsza ścieżka na przystanek, musiałyby powstać schody z pochylnią i poręczą dla niepełnosprawnych. A to już wydatek 100 tys. zł. - Poczekajmy, jak skończą się prace. Mieszkańcy Bielan na pewno będą korzystać z naszego chodnika - nie ustępuje Urszula Nelken.
- Jak ma być tak, to mogli już nie robić wcale - mówi na to wiceburmistrz Bielan Kacper Pietrusiński. Wczoraj sprawdził, że nikt nie zgłaszał budowy feralnych chodników w dzielnicowym wydziale architektury. - Nie wiemy, dlaczego powstają w ten sposób. Logiczne wydaje się kładzenie chodnika w miejscu, gdzie wcześniej ludzie przedeptali już sobie drogę.
Tłumaczenia szanownych drogowców nadają się do kroniki absurdów... No cóż, dopóki chodnika nie będzie, to ludzi i tak będą chodzili po błocie, albo omijali stację szerokim łukiem
Chociaż i tak chyba większość pasażerów będzie jeździło do
Marymont... ![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:mewa:](./images/smilies/metro_waw.gif)
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Do metra Tak, ale już z to Bielany wybierają Słodowiec - jest nieco wygodniej, chociaż np. przydałaby się większa wiata przystankowa w przypadku deszczu.Wolfchen pisze:Tłumaczenia szanownych drogowców nadają się do kroniki absurdów... No cóż, dopóki chodnika nie będzie, to ludzi i tak będą chodzili po błocie, albo omijali stację szerokim łukiemChociaż i tak chyba większość pasażerów będzie jeździło do
Marymont...
A nad chodnikiem pracują dość intensywnie ...
Czyżby kolejne kłamstwo władz miasta, przecież ten chodnik, zdaniem ZDM (a to ostatecznie też agenda miejska) łączy przystanki autobusowe przy Marymonckiej i Żeromskiego a nie stację metra z Żeromskiego. Dalej czekamy na chodnik od metra (bo do to prawie nikt tędy nie chodzi, poza dojeżdżającymi 156).Gazeta Stołeczna pisze: Zaorali skrót do metra
ostatnia aktualizacja 2009-09-04 19:49
Ostatnie porządki przy stacji Słodowiec
Jeszcze tylko postawimy niskie płotki dookoła i zasadzimy żywopłot. Tak że lepiej już tym skrótem nie chodzić, bo jak straż miejska zobaczy, to wlepi mandat - oznajmiają robotnicy z miejskiego Zakładu Remontów i Konserwacji Dróg, którzy właśnie zaorali przejście łączące stację metra Słodowiec z przystankiem autobusowym na ul. Żeromskiego i sieją tam trawę.
Od zeszłego roku ścieżkę na przełaj przez tzw. serek bielański wydeptali sobie pasażerowie, którzy przesiadają się tu w stronę Chomiczówki, Wawrzyszewa i Bemowa. Miesiąc temu napisaliśmy, że tego skrótu nie będzie, bo Zarząd Dróg Miejskich polecił położenie chodnika w zupełnie innym miejscu. Urzędnicy zaplanowali, że ludzie będą nadrabiać 50 m, teraz próbują ich do tego zmusić, likwidując ścieżkę.
Pasażerowie, których spotykamy na przystanku, pukają się w głowie. Zdziwienie wyraził też wiceburmistrz Bielan Kacper Pietrusiński. A cały problem zaczął się od tego, że przed laty firma Metroprojekt zaplanowała stację metra w niedogodnym do przesiadek miejscu. W trakcie budowy urzędnicy z Metra Warszawskiego przekonywali, że Słodowiec nie będzie węzłem przesiadkowym. Ludzie zdecydowali inaczej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Metro Warszawskie pisze:Stacja metra Słodowiec – informacje o założeniach inwestycji
Informacje
08.09.2009
W związku z pojawiającymi się w mediach informacjami dotyczącymi funkcjonalności położenia stacji Słodowiec oraz dróg dojścia do niej, Metro Warszawskie informuje, że stacja metra Słodowiec została usytuowana na terenie tzw. „serka bielańskiego”, zgodnie z Uchwałą nr 749/XXXIV/02 Rady Gminy Warszawa Bielany z dnia 20 września 2002 roku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Serka Bielańskiego” rejonu ZD Marymont I – część II (Dz. Urz. Województwa Mazowieckiego nr 270 poz. 7002). Zgodnie z planem obszar ten jest terenem zabudowy śródmiejskiej, mieszkaniowej wielorodzinnej i administracyjnej oraz usług.
Wyjścia z głowicy południowej stacji zostały zaprojektowane, zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, jako elementy przyszłej, nowej zabudowy na tym terenie.br> Z zakładanego planu zagospodarowania jedynym wykonanym elementem jest stacja metra. Pozostałe elementy takie, jak: zabudowa, pasaże komunikacyjne, miejsca parkingowe, zmiana przebiegu ulicy Kasprowicza, budowa skrzyżowania ulicy Marymonckiej z ulicą Duracza – nie zostały wykonane.
Rzecznik Prasowy
Krzysztof Malawko
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Stacja Słodowiec nie dla pasażerów
Konrad Majszyk 16-07-2008, ostatnia aktualizacja 17-07-2008 21:34
– Chodniki byłyby praktyczne, ale niezgodne z miejscowym planem zagospodarowania tzw. serka bielańskiego – mówi rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow.
– Nie jest to najszczęśliwszy układ. Rozmawiałem jednak z inżynierem ruchu. Inaczej się nie da – twierdzi burmistrz Bielan Zbigniew Dubiel.
Cóż... Jenak "siędało"... Idiotyzm goni idiotyzm. Ciekawe czy ktoś w ogóle widział ten MPZP, bo ja tak![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Konrad Majszyk 16-07-2008, ostatnia aktualizacja 17-07-2008 21:34
– Chodniki byłyby praktyczne, ale niezgodne z miejscowym planem zagospodarowania tzw. serka bielańskiego – mówi rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow.
– Nie jest to najszczęśliwszy układ. Rozmawiałem jednak z inżynierem ruchu. Inaczej się nie da – twierdzi burmistrz Bielan Zbigniew Dubiel.
Cóż... Jenak "siędało"... Idiotyzm goni idiotyzm. Ciekawe czy ktoś w ogóle widział ten MPZP, bo ja tak
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Topniejący śnieg pozwala co czasem zobaczyć. Szkoda, że ktoś (zapewne ciężka maszyna odśnieżająca) zniszczył sporą część chodnika przed pd-wsch weściem do stacji Stare Bielany - swoją drogą to ta kostka Bauma ma jakąś słabą podbudowę.
A co do tej stacji to ciekaw jestem dlaczego dostała tylko jeden biletomat i to po stronie północnej (w dodatku można płaciś tylko gotówką, płatności kartą "padły" skutecznie a pod podany na maszynie numer nie sposób się dodzwonić - nikt nie odbiera tel.
A co do tej stacji to ciekaw jestem dlaczego dostała tylko jeden biletomat i to po stronie północnej (w dodatku można płaciś tylko gotówką, płatności kartą "padły" skutecznie a pod podany na maszynie numer nie sposób się dodzwonić - nikt nie odbiera tel.
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeśli rozważy się poważnie propozycję Metra, które zaleca, aby "... tak uregulować ruch komunikacji miejskiej, by nie powodować dużych dopływów potoków pasażerskich w jednostce czasu...":piotram pisze:Taka ilośc ludzi przesiadająca się na strasznie ciasnych Młocinach zwyczajnie się stratuje.
http://radny.com.pl/pisma/ztm/ztm-mlociny100301_mw.jpg , to pasażerowie się nie stratują.
Tylko, że w tej jednostce czasu będzie przyjeżdżał
![:!: :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![:!: :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![:idea: :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Powyższe pismo jest odpowiedzią na:
http://radny.com.pl/pisma/ztm/ztm-mlociny081110.doc
a zwłaszcza na:
http://radny.com.pl/pisma/ztm/ztm-mlociny100112.doc
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
A co to ma wspólnego z kwestią wydłużenia I linii metra? Proponujesz w związku z tym przedłużyć metro na Tarchomin?
Jeden tramwaj z Tarchomina nie będzie jedynym generatorem ruchu na Młocinach. Dopływ podróżnych można kontrolować ustawieniem bramek, które stanowią zresztą naturalną barierę.
Notabene - wyżłobienia są stosowane w kilku miastach, chociażby w Pradze czy Budapeszcie. Nie słyszałem jakoś, żeby tam masowo miały się łamać obcasy. Może nie warto tworzyć wyimaginowanych problemów![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Jeden tramwaj z Tarchomina nie będzie jedynym generatorem ruchu na Młocinach. Dopływ podróżnych można kontrolować ustawieniem bramek, które stanowią zresztą naturalną barierę.
Notabene - wyżłobienia są stosowane w kilku miastach, chociażby w Pradze czy Budapeszcie. Nie słyszałem jakoś, żeby tam masowo miały się łamać obcasy. Może nie warto tworzyć wyimaginowanych problemów
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Z wydłużeniem nic, ale w wątku pojawia się kwestia nadmiernej ilości pasazerów dopływających do północnej głowicy stacji. Zacytowałem odpowiedź MW na ten problem - tramwaj będzie największym generatorem ruchu i stąd problem. Zacznie się on na peronach (tramwajowych), a skończy na ... peronach (stacji). Po drodze są kiepsko pomyślane chodniki.MeWa pisze:A co to ma wspólnego z kwestią wydłużenia I linii metra? Proponujesz w związku z tym przedłużyć metro na Tarchomin?
Jeden tramwaj z Tarchomina nie będzie jedynym generatorem ruchu na Młocinach. Dopływ podróżnych można kontrolować ustawieniem bramek, które stanowią zresztą naturalną barierę.
Notabene - wyżłobienia są stosowane w kilku miastach, chociażby w Pradze czy Budapeszcie. Nie słyszałem jakoś, żeby tam masowo miały się łamać obcasy. Może nie warto tworzyć wyimaginowanych problemów
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl