O spółce Przewozy Regionalne

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 sie 2009, 18:57

PKP PR pisze:Ze względów ekonomicznych z dniem 19 sierpnia 2009r. odwołuje się n/w pociągi regionalne:

na odcinku Dębica - Tarnobrzeg - Dębica

- poc nr 32330 relacja Dębica odj. 4:37 - Tarnobrzeg przyj. 6:55
- poc nr 32332 relacja Dębica odj. 14:40 - Tarnobrzeg przyj. 16:58
- poc nr 23331 relacja Tarnobrzeg odj. 7:04 - Dębica przyj. 9:20
- poc nr 23333 relacja Tarnobrzeg odj. 17:10 - Dębica przyj. 19:33

na odcinku Dębica - Rzeszów - Dębica

- poc nr 1036 relacja Rzeszów odj. 23:35 - Dębica przyj. 0:23
- poc nr 1039 relacja Dębica odj. 22:42 - Rzeszów przyj. 23:31


Za powstałe utrudnienia przepraszamy
http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,podkar ... ,4714.html

Czyli stało się to, co było przewidywane od dawna - linia Tarnobrzeg - Dębica odchodzi w zapomnienie. Pewnie niedługo złomiarze ją rozbiorą... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 sie 2009, 17:07

W tym roku na Air Show po raz kolejny możliwy będzie dojazd specjalnym pociągiem uruchamianym przez PKP PR :) Rozkład
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 20 sie 2009, 18:50

Wolfchen pisze:W tym roku na Air Show po raz kolejny możliwy będzie dojazd specjalnym pociągiem uruchamianym przez PKP PR.
:arrow: Będę trochę złośliwy i ucieknę się po pewnego porównania ;):
- pociąg specjalny: 20 minut jazdy, częstotliwość maksimum 60 minut, dojazd 800 metrów od widowni;
- autobus linii P1: 13 minut jazdy, częstotliwość maksimum 4 minuty, dojazd 500 metrów od widowni.
Pasażerze, wybór należy do Ciebie :D.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 sie 2009, 18:53

Pociąg jest bezpłatny, jeśli się nie mylę :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sie 2009, 20:27

Czy ten autobus P1 będzie miał wydzieloną trasę, bez ruchu pojazdów indywidualnych? Bo o ile się orientuję, na Air Show się kapkę samochodów z Polski zjeżdża... :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 20 sie 2009, 21:22

Glonojad pisze:Czy ten autobus P1 będzie miał wydzieloną trasę, bez ruchu pojazdów indywidualnych? Bo o ile się orientuję, na Air Show się kapkę samochodów z Polski zjeżdża.
:arrow: Ponad kilometr przed lotniskiem tak. Na początku trasy nie.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 sie 2009, 17:10

Glonojad pisze:Czy ten autobus P1 będzie miał wydzieloną trasę, bez ruchu pojazdów indywidualnych?
W poprzednich latach najdłuższy czas przejazdu wynosił 30 minut, więc w tym wypadku i tak lepiej od pociągu, bo czas oczekiwania i dojazdu koleją, to 80 minut. W dodatku trzeba się pół kilometra przez niezłe krzaki przedzierać :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
ic_kolobrzeg
Posty: 10
Rejestracja: 19 sie 2009, 16:57
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: ic_kolobrzeg » 23 sie 2009, 11:35

Nowa oferta Przewozów Regionalnych
Jak informuje PKP Przewozy Regionalne, spółka wprowadza korzystne zmiany. W bezpośredniej relacji Wieliczka - Kraków – Oświęcim pojawi się 40 pociągów. Pasażerowie bez uciążliwych przesiadek dojadą do miejsc interesujących, ważnych i atrakcyjnych. Pociągi będą jeździć cały dzień co godzinę.

- Dotychczasowe pociągi kursujące w relacjach: Kraków Główny – Wieliczka Rynek, Kraków Główny – Trzebinia, Kraków Główny – Oświęcim (przez Trzebinię), Trzebinia – Czechowice Dziedzice oraz Kraków Główny – Czechowice Dziedzice łączymy i od 1 września proponujemy 40 pociągów w bezpośredniej relacji: Wieliczka Rynek – Kraków Główny – Oświęcim. Pociągi będą jeździły w regularnych odstępach co 60 minut w godzinach od 4.00 do 23.00.- czytamy w komunikacie PKP PR.

Oferta ma umożliwić dogodny przejazd pociągami regionalnymi między dwoma najbardziej odwiedzanymi, sławnymi na cały świat ośrodkami Małopolski. Jak wiemy, Kopalnia soli w Wieliczce i obóz zagłady Auschwitz - Birkenau wpisane są na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Łatwiejszy dojazd koleją to także więcej turystów w Krakowie. Dodatkowo poprawią się warunki dojazdów do pracy i szkół. Koleje chcą zachęcić do podróżowania na tej trasie także ceną. Między Krakowem a Oświęcimiem od czerwca obowiązuje promocja „Połączenie w dobrej cenie”.


(źródło: PKP PR, 21.08.2009)



Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 sie 2009, 16:03

Może nie do końca tu pasuje, ale nic lepszego nie znalazłem.
Minister kontra tanie podróże
Dzięki spółce Przewozy Regionalne klienci mogą jeździć koleją taniej. Traci na tym PKP Intercity. I to nie podoba się wiceministrowi infrastruktury Juliuszowi Engelhardtowi

Swoje niezadowolenie z działania Przewozów Regionalnych minister wyraził w liście skierowanym do marszałków województw. Co rozsierdziło Engelhardta? Od kilku miesięcy PR-y wożą pasażerów pociągami Inter Regio. To tania sieć połączeń pomiędzy dużymi miastami niezbyt wygodnymi składami elektrycznymi i piętrowymi.

"Uruchomienie tych połączeń spowodowało pogorszenie warunków ekonomicznych przewozów dokonywanych przez PKP Intercity. Nastąpił istotny spadek przychodów w konkretnych relacjach, w związku z czym przewoźnik wystąpił o wyrażenie zgody na odwołanie od 1 września 72 połączeń międzywojewódzkich" - napisał Engelhardt.

Jego zdaniem to przejaw nieuczciwej konkurencji, bo PR-y - według ministra - oferują swoje usługi poniżej kosztów. A zarząd spółki działa na jej niekorzyść, bo wpływy z biletów nie pokrywają funkcjonowania pociągów Inter Regio, przynosząc 20 proc. strat. I przy okazji firma ma wobec Intercity 130 mln zł długu.

- Te zarzuty są mało poważne - odpiera Tomasz Moraczewski, prezes Przewozów Regionalnych. - Cyfry wymienione przez wiceministra są wzięte z sufitu. Jeśli mamy 130 mln zł długu, to dlaczego Intercity wystąpiło do sądu o egzekucję 41 mln zł? Nasze Inter Regio nie przynoszą strat, są to najlepiej zarabiające połączenia w naszej ofercie. Pomimo braku akcji reklamowej, marketingowej zyskały dużą popularność, dlatego ten produkt na pewno będziemy rozwijać.

Dzisiaj Ministerstwo Infrastruktury przyznaje, że do podanych w liście ministra cyfr należy podchodzić z ostrożnością.

- Sytuacja jest dynamiczna i w międzyczasie mogły się one zmienić. Jednak problem nie leży w kwotach, lecz w tym, jak go rozwiązać - komentuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministra infrastruktury.

Moraczewski ma poparcie u marszałków. Szykują oni właśnie odpowiedź do ministra Engelhartda, która ma być jednoznacznie przychylna polityce zarządu Przewozów Regionalnych. - Chyba nie ma nic złego w tym, że na rynku kolei pasażerskich wreszcie pojawiła się realna konkurencja? - pyta marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki. - Rząd obiecał nam przy okazji reformy kolei oddłużenie spółki, ale tego nie zrobił. My musimy zrobić wszystko, aby PR-y były rentowne. A nie damy rady bez obniżania kosztów z jednej strony i poszerzania oferty z drugiej.

Obserwatorzy rynku kolejowego są zgodni: list Engelhardta to próba zrzucenia odpowiedzialności za trudną sytuację Intercity na marszałków i Przewozy Regionalne.

- Wartość Intercity radykalnie się zmniejsza, co jest niepokojące w obliczu planów prywatyzacyjnych - komentuje Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR. - W ubiegłym roku rząd przekazał do Intercity obsługę połączeń międzywojewódzkich. Dziś firma dysponuje rozpadającymi się wagonami, niesprawnymi lokomotywami i coraz gorszą opinią wśród pasażerów. A pisanie, że z powodu 45 połączeń Inter Regio zmalała liczba podróżnych, trudno traktować serio.

Furgalski dodaje, że w PKP Intercity pasażerów ubywa już od początku roku, kiedy o projekcie Inter Regio jeszcze nikt nie słyszał. Powodem jest m.in. kryzys. - Biznesmeni tak jak przestają korzystać z samolotów, tak ograniczają podróże drogimi pociągami. Odnoszę wrażenie, że rząd nie ma za bardzo pomysłu, co teraz zrobić, więc szuka kozła ofiarnego.

Janusz Piechociński, poseł PSL, wiceprzewodniczący parlamentarnej komisji infrastruktury, choć ostrożniej komentuje list wiceministra, nie ukrywa, że wysłanie go marszałkom nie było najszczęśliwszym posunięciem. - List wiceministra jest mocno antyrynkowy i antykonkurencyjny - mówi i zapowiada zainicjowanie szerokiej dyskusji na ten temat. Pierwsza jej odsłona ma nastąpić już w przyszłym tygodniu na posiedzeniu podkomisji ds. transportu kolejowego.

Tymczasem od 1 września oferta PKP Intercity będzie uboższa niż do tej pory. Spółka odwołuje i skraca trasy oraz ogranicza dni kursowania kilkudziesięciu pociągów w całym kraju. Wywołuje to duże protesty ze strony lokalnych społeczności, bo od pociągów pospiesznych zostaną całkowicie odcięte duże miasta, np. Słupsk i Zamość. Co ciekawe, w te kierunki nie dojeżdżają wcale sporne pociągi Inter Regio, które mają być przyczyną cięć. A samo Intercity nie wskazuje Inter Regio jako powodu likwidacji. Spółka wystąpiła do ministra infrastruktury o dofinansowanie połączeń, ale resort odmówił.

- Wszystkie pociągi, które dotyka wrześniowa korekta, łączy wspólny problem - frekwencja. Małe zainteresowanie podróżnych i duże nakłady na uruchamianie połączeń powodują straty, których w tym sezonie ministerstwo nie jest w stanie pokryć - wyjaśnia Beata Czemerajda z biura prasowego przewoźnika.

Z kolei Przewozy Regionalne na jesień zapowiadają nowe połączenia IR - z Łodzi do Krakowa i do Wrocławia.

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... gn=4777659
Najciekawsze jest to, że PIC tnie pociągi tam, gdzie o IR często nikt nie słyszał... Cóż, moim zdaniem pan wiceminister się skompromitował i wyraźnie pokazał, gdzie ma pasażerów i wolny rynek...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 sie 2009, 16:36

Wolfchen pisze:pan wiceminister się skompromitował i wyraźnie pokazał, gdzie ma pasażerów i wolny rynek...
Bo pan minister dba o jak najlepsze warunki wprowadzenia IC na giełdę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 25 sie 2009, 16:39

Poza tym państwo nie ma zdaje się udziałów w spółce PKP Przewozy Regionalne =D>

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 sie 2009, 16:39

pawcio pisze:Bo pan minister dba o jak najlepsze warunki wprowadzenia IC na giełdę.
O to mogli się starać przed przerzuceniem pośpiechów. Wiadomo było, że połączenia międzywojewódzkie zeżrą dodatnie wskaźniki PICu. A teraz, to lepiej niech się zajmie wywieraniem nacisku na korzystną dla pasażera taryfę oraz poprawę rozkładów...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 31 sie 2009, 19:04

Część likwidowanych pospiesznych zostanie zastąpionych od razu przez IR. Co ciekawe jeden z pociągów będzie się nazywał... "Brzydkie Kaczątko" - taki sposób zdrowego podejścia do swojego taboru zasługuje na pochwałę :).

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 31 sie 2009, 20:16

"Po decyzji PKP Intercity o likwidacji od września kilkudziesięciu pociagów pospiesznych największy polski przewoźnik pasażerski stara się błyskawicznie zorganizować komunikację kolejową w regionach skazanych na cofnięcię się do XVIII wieku." :D :D :D :D :D

"Spodobała nam się żartobliwa propozycja zgłoszona przez obserwatorów rozwoju sieci interREGIO. Pomysł „ochrzczenia” pociągu Wrocław – Warszawa nazwą BRZYDKIE KACZĄTKO wszystkim dobrze pamiętającym zakończenie bajki Andersena wydaje się trafny. W kontekście zbliżania się dużymi krokami zakupu nowoczesnych pociągów do obsługi połączeń międzyregionalnych niewykluczone jest, że w następnych rozkładach jazdy pociąg wraz z wyglądem mógłby zmienić nazwę na PIĘKNY ŁABĘDŹ."

http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,257.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 31 sie 2009, 20:24

Cztery pociągi z Warszawy do Łodzi, do Krakowa jeden bezpośredni, a drugi skomunikowany z Koluszkach. Bossssko. Zaczynam kochać PKP PR :D

(choć, nie będę ukrywał, ta notka prasowa trąci mi trochę 1 kwietnia...)

ODPOWIEDZ