Chodzi mi o to że obecnie na obiegach podwójnych często jeżdżą pojedyncze jednostki. Więc zamiast 10 członów będą tylko 4Glonojad pisze:To argument na korzyść mojego rozwiązania - lepiej, żeby podjechała jednostka czteroczłonowa zamiast dziesięciu członów parterowych, niż zamiast ośmiu piętrowych
Optymalizacja wykorzystania linii Ĺrednicowej
Moderator: JacekM
Nie wiem co rozumiesz przez pojęcie "od dawien dawna", ale jeszcze 2 lata temu (RJ 2006/7) były dwa obiegi grochowskie, które zaglądały do Siedlecfidzio pisze:Jakby tak popatrzeć to od dawien dawna Grochów nie jeździl do Siedlec - zawsze linia siedlecka obsługiwna była przez Ochotę - może to żę tak powiem powrót do korzeni??
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06
Będąc przewoźnikiem to ja bym się zastanowił jednak czy dać 15 czy 24 pociągi na godzinę. Trasowanie w przypadku PLK dużo kosztuje. Niezależnie od tego czy pociąg ma 800 miejsc czy 600 lub mniej różnice w opłatach za przejazd nie są duże.Glonojad pisze: Poza tym, jak mam 20 kursów na godzinę, to na każdą z relacji mogę dać kurs co kilkanaście minut, jak mam 15, z czego 6 na lotnisko...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Chore jest to, że to przewoźnik o tym decyduje.
Od takich rzeczy jest organizator, przewoźnik jest od jeżdżenia.
Od takich rzeczy jest organizator, przewoźnik jest od jeżdżenia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Podstawę powinny stanowić pociągi jeżdżące równo co godzinę, bez przerw międzyszczytowych* na końcówki: Radom, Góra Kalwaria, Dęblin, Siedlce, Małkinia, Ostrołęka, Iłowo, Łowicz, Skierniewice.podrozny113 pisze:Będąc przewoźnikiem to ja bym się zastanowił jednak czy dać 15 czy 24 pociągi na godzinę. Trasowanie w przypadku PLK dużo kosztuje. Niezależnie od tego czy pociąg ma 800 miejsc czy 600 lub mniej różnice w opłatach za przejazd nie są duże.
Do tego Żyrardów powinien mieć razem ze Skierniewicami równo co 30 minut.
Dopiero na to można nałożyć pociągi typu SKM (także te w wykonaniu KM).
* - przerwa dłuższa niż godzina odstrasza, nawet jeśli jest w porze kiedy dana osoba na pewno nie jeździ.
zgadzam sie, nastepnie trzeba stopniowo dokladac ilosc pociagow wraz ze zmniejszajaca sie odlegloscia. mogloby byc tak np:
Lowicz 1 + Sochaczew 1 + Tesresin 1 + Blonie 1
Lukow/Siedlce 1 + Mrozy 1 + Minsk 1 + Sulejowek 1
Deblin 1 + Pilawa 1 + Celestynow 1 + Otwock 1
Malkinia 1 + Lochow 1 + Tluszcz 1 + Wolomin 1
Radom 1 + Warka 1 + Czachowek 1 + Zalesie/Piaseczno 1
Ciechanow 1 + Nasielsk 1 + Nowy Dwor 1 + Legionowo 1
Skierniewice/Zyrardow 2 + Grodzisk 2 + Pruszkow 1
jesli bylyby takie czestotliwosci w rownych odestepach poza szczytem oczywiscie, to wg mnie znacznie ulatwiloby to przejazdy
Lowicz 1 + Sochaczew 1 + Tesresin 1 + Blonie 1
Lukow/Siedlce 1 + Mrozy 1 + Minsk 1 + Sulejowek 1
Deblin 1 + Pilawa 1 + Celestynow 1 + Otwock 1
Malkinia 1 + Lochow 1 + Tluszcz 1 + Wolomin 1
Radom 1 + Warka 1 + Czachowek 1 + Zalesie/Piaseczno 1
Ciechanow 1 + Nasielsk 1 + Nowy Dwor 1 + Legionowo 1
Skierniewice/Zyrardow 2 + Grodzisk 2 + Pruszkow 1
jesli bylyby takie czestotliwosci w rownych odestepach poza szczytem oczywiscie, to wg mnie znacznie ulatwiloby to przejazdy
Oczywiście był by to system dość przejrzysty i przyjazny, ale póki co czasem dość ciężki do realizacji. E20 - PKP IC miesza. Radom i Dęblin - jednotory i pospieszne... W zasadzie tylko Skierniewice i Legionowo częściowo dało by się tak załatwić.milosz pisze:zgadzam sie, nastepnie trzeba stopniowo dokladac ilosc pociagow wraz ze zmniejszajaca sie odlegloscia. mogloby byc tak np:
Przy dobrej organizacji, to da radę na Radom co godzinę puścić pociąg. Tylko skąd wytrzasnąć jednostki do obsługi?
A co do Dęblina, to już gorzej, choć jakby pokombinować, to też się da... Choć Radom jest kilkukrotnie większy.
A co do Dęblina, to już gorzej, choć jakby pokombinować, to też się da... Choć Radom jest kilkukrotnie większy.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Ano jest tak jak piszesz w pierwszym zdaniu Wolfchen - z Radomiem jest trochę problem z odległością - KMy ze Sródmiescia jadą tam ok.148 min a wiec 2 razy tyle co do Skierniewic na przykład a to oznacza dużo większą podaż taboru przy takiej samej czestotliwości
Przez Śródmieście może w ciągu h przejechać w jednym kierunku 15 czy 20 składów?
Przez Śródmieście może w ciągu h przejechać w jednym kierunku 15 czy 20 składów?
PURA VIDA!
Jedyna nadzieja w nowych zakupach. Uwzględniając nowe składy i modernizację linii, to około 2015 pociągi mają szansę okazać się konkurencyjne względem komunikacji kołowej, a zwłaszcza busów... Choć pokombinować z obiegami, to myślę, że obecnie można by było zachęcić pasażerów do porannego dojazdu do Warszawy pociągiem. Tylko, że wymagałoby to dodatkowego pociągu przyśpieszonego startującego z Radomia mniej więcej koło 6. Żeby było coś takiego: przesunięty z 5:11 na 5:25 P&P ze Skarżyska, 5:45 "Radomiak", 6:05 (proponowany przyśpieszony - postój w Dobieszynie, Warce, Piasecznie, Służewcu, Rakowcu), a osobówka kiblowa z 6:06 przesunięta na 6:25.mariow pisze:Ano jest tak jak piszesz w pierwszym zdaniu Wolfchen - z Radomiem jest trochę problem z odległością - KMy ze Sródmiescia jadą tam ok.148 min a wiec 2 razy tyle co do Skierniewic na przykład a to oznacza dużo większą podaż taboru przy takiej samej czestotliwości
Następstwo bodaj 4 minuty, a więc 15.mariow pisze:Przez Śródmieście może w ciągu h przejechać w jednym kierunku 15 czy 20 składów?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Te pociągi w następstwie 2 minut, to wyniki CZRJotek. Choć można się zastanowić do zmniejszenia standardowego następstwa na 3 minuty, ale wtedy trudno wcisnąć coś między w taki sposób, aby płynnie przejechałozofey pisze:w rozkładzie jest około 15 tzn. jadą co 4 minuty, czasem co 2, ale są też przerwy.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
tylko jeżeli moderna tunelu została wykonana tak żeby było 4 minutowe to chyba bedziemy miec problem po uruchomieniu linii na lotnisko ... oooo! i będzie znowu że ktoś nie pomyślał no ale trudno (nie powiem co mi się ciśnie w takich sytuacjach na usta)
policzmy dla szczytu dla kierunków lewobrzeżnych:
- lotnisko - 4/h
- Radom, Góra Kalwaria i inne tamtejsze - min 2 a przydałoby się 4 /h
- Sochaczew/Łowicz - 3-4/h
- grodziska - min. 6/h
a do tego jeszcze obiegi tylko do Zachodniej
15 na pewno przekroczymy. a jeżeli założymy że kolej ma zyskiwać na znaczeniu to zejście do 3 min jest niezbędne. Kto wie, może nawet 20 okaże się za mało.
policzmy dla szczytu dla kierunków lewobrzeżnych:
- lotnisko - 4/h
- Radom, Góra Kalwaria i inne tamtejsze - min 2 a przydałoby się 4 /h
- Sochaczew/Łowicz - 3-4/h
- grodziska - min. 6/h
a do tego jeszcze obiegi tylko do Zachodniej
15 na pewno przekroczymy. a jeżeli założymy że kolej ma zyskiwać na znaczeniu to zejście do 3 min jest niezbędne. Kto wie, może nawet 20 okaże się za mało.
PURA VIDA!