O spółce Przewozy Regionalne

Moderator: JacekM

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 06 wrz 2009, 16:12

Zari pisze:Więc raczej ciężko tu mówić o sensownym połączeniu Siedlce-Białystok w wykonaniu PR.
Co ciekawe takie połączenie (w relacji Białystok-Siedlce) widywałem w sezonie 2007/08, chociaż nie było to ujęte w rozkładzie dla podróżnych. W niektóre dni przed/po świąteczne szynobus popołudniowy Białystok-Czeremcha łączył się na stacji końcowej z szynobusem Hajnówka-Siedlce zapewne w celu pomieszczenia podróżnych w relacji powrotnej. Szkoda, że nie uwzględniano tego w rozkładzie. Z moich obserwacji wynika, że wzmocnienie takie byłoby przydatne także w piątki, gdyż frekwencja osiąga grubo ponad 100% w wieczornym szynobusie Siedlce-Czeremcha (zdarza się, że jedzie on od razu do Hajnówki-oczywiście rozkład o tym nie wspomina).

Awatar użytkownika
ic_kolobrzeg
Posty: 10
Rejestracja: 19 sie 2009, 16:57
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: ic_kolobrzeg » 06 wrz 2009, 22:58

Zdjęcie z Białogardu.
Załączniki
1.jpg

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 wrz 2009, 20:08

podrozny113 pisze:(zdarza się, że jedzie on od razu do Hajnówki-oczywiście rozkład o tym nie wspomina)
Bo nie jeździ codziennie. Często jest podmiana składu w Czeremsze.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 wrz 2009, 18:12

Przewozy Regionalne poinformowały, że InterRegio nie tylko zarabia na siebie, ale też przynosi dodatkowy przychód. Pasażerowie IR stanowią 1% wszystkich pasażerów spółki, przynosząc aż 2,5% przychodu spółki.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 29 wrz 2009, 0:23

Taki mały OT ;)
podrozny113 pisze:Poza tym na IR z Łodzi do Warszawy dzisiaj również pojechał 14we (wersja papieska) i również z opóźnieniem, które coś podejrzanie wyglądało. Najpierw na Centralnym zapowiedzieli +15 by zwiększyć do prawie 40.
No właśnie... Co on robił w Warszawie? :shock: Widziałem go około 18:20 na PKP Włochy :-k

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 wrz 2009, 0:48

and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 29 wrz 2009, 11:51

Jak jest właściwie z dofinansowaniem IR? Wszystkie są 100% komercyjne, czy np. łódzki marszałek się dokłada do Warszawa-Łódź?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 paź 2009, 16:12

PRy sobie pomnik przed siedzibą postawiły. WTF LOL, że tak zacytuję klasyka.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 08 paź 2009, 16:30

Czytałem na pmk że szykują tory pod jakiś eksponat- ale miał być wagon na beton :P

[ Dodano: |8 Paź 2009|, 2009 16:34 ]
jasiu pisze:Jak jest właściwie z dofinansowaniem IR? Wszystkie są 100% komercyjne, czy np. łódzki marszałek się dokłada do Warszawa-Łódź?
100% komercyjne.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 08 paź 2009, 20:06

fik pisze:PRy sobie pomnik przed siedzibą postawiły. WTF LOL, że tak zacytuję klasyka.

Paaaanie! Na bogato. Teraz to ja jadąc gdzieś czuję się prawdziwie kolejowo :D
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 08 paź 2009, 20:39

fik pisze:PRy sobie pomnik przed siedzibą postawiły. WTF LOL, że tak zacytuję klasyka.
Czeremszanie wiwatują.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 paź 2009, 22:27

Obrazek
Kategoria: Biznes
Data dodania: 2009-10-13 16:01:20
Furgalski: PKP PR toną!

- Sytuacja w PKP Przewozy Regionalne jest dramatyczna. Komornik zajął wszystkie konta. Spółka jest winna 360 mln zł swoim kontrahentom, przede wszystkim PKP Intercity ok. 120 mln zł i PKP PLK 60 mln zł, ale także pozostałym firmom usługowo - dostawczym, z którymi nie jest w stanie na bieżąco regulować swoich należności. Takie stan rzeczy raczej się nie zmieni. Przeciwnie, zatory płatnicze będą się pogłębiać - twierdzi Adrian Furgalski, dyrektor w ZDG TOR.

PKP Intercity korzysta rzecz jasna z instrumentów przysługujących każdemu podmiotowi gospodarczemu, który chce odzyskać swoje należności. Szkoda jednak, że mamy do czynienia z odrzuceniem przez Intercity propozycji podpisania porozumienia o spłaceniu zadłużenia na raty. Może być do odebrane - choć mam nadzieję, że tak nie jest - jako kara za uruchomienie pociągów interREGIO.

Zadziwiający jest brak jakiejkolwiek reakcji, prób pomocy i mediacji ze strony Ministerstwa Infrastruktury, a nie ma co się oszukiwać, że mamy do czynienia w dużej mierze z ujawnianiem się negatywnych konsekwencji przygotowanej na kolanie „reformy” z 2008 r.

O wiele poważniejsze skutki mieć będzie, coraz bardziej realna zapowiedź wypowiedzenia przez spółki z Grupy PKP SA ugody restrukturyzacyjnej z 2004 r. Oznaczać to będzie powstanie po stronie PKP PR długu w wysokości 1,7 mld zł. Ciekawe jak ten dług zostanie wytłumaczony podatnikom, którzy dopiero co złożyli się na ustawowe oddłużenie PKP PR na kwotę 2,16 mld zł?

Taki scenariusz oznacza w praktyce zaprzestanie działalności przez PKP PR. Ponadto, dosyć nieoczekiwanie, wg naszych prawników, w konsekwencji przekazania w ub. roku połączeń międzywojewódzkich do Intercity, spółka ta może zostać zobowiązana solidarnie do spłaty ok. 40% długu, co odpowiada proporcji majątku wniesionego do spółki - twierdzi Adrian Furgalski z ZDG TOR.
(źródło: Rynek Kolejowy, 13 pażdziernika 2009)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 15 paź 2009, 13:23

Sytuacja w PR jest coraz gorsza.
Obrazek
Pociągi PKP PR staną?

Pociągi PKP Przewozy Regionalne mogą wkrótce przestać obsługiwać połączenia na trasach regionalnych i wojewódzkich. Zarząd przyznaje, że spółka utraciła zdolność działania.

Ministerstwo Infrastruktury nakazało wczoraj PKP PR szybką spłatę bieżących długów wobec PKP Intercity, PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP Energetyka. Chodzi o 0,5 mld zł. Jeżeli pieniądze się nie znajdą, resort, który w imieniu Skarbu Państwa nadzoruje te spółki, nakaże wypowiedzieć ugodę restrukturyzującą stare długi Przewozów Regionalnych z lat 2002–2004. A to oznacza, że zadłużenie firmy wzrośnie o dodatkowe 1,5 mld zł.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Ministerstwo Infrastruktury nie tylko zagroziło wypowiedzeniem ugody, ale już nawet zleciło zarządowi PKP, które są właścicielem tych spółek, podjęcie stosownych przygotowań.

– Straciliśmy zdolność wykonywania działalności operacyjnej – przyznaje Małgorzata Kuczewska-Łaska, wiceprezes PKP Przewozy Regionalne.

Zarząd najchętniej rozpocząłby procedurę upadłościową, jednak nie może, gdyż spółka nie podlega prawu upadłościowemu, a to dlatego, że jej działalność regulowana jest specjalną ustawą.

Zarząd firmy nie ma nawet wglądu w konta bankowe. W poniedziałek zablokował je komornik, działając na zlecenie PKP Intercity.

PKP Przewozy Regionalne są winne Intercity 120 mln zł za sprzedane bilety.

– Od poniedziałku prowadzimy w spółce kontrolę – mówi Alvin Gajadhur, rzecznik prasowy Urzędu Transportu Kolejowego.

Efektem może być odebranie PKP PR licencji przewozowej.

Według Michała Wrzoska, rzecznika prasowego PKP, jeśli tak się stanie, Przewozy Regionalne same będą sobie winne.

– Spółka jest źle zarządzana, a samorządy w niewystarczającym stopniu finansują jej deficytową działalność – dodaje.

– Całe zamieszanie to efekt źle przeprowadzonego przekazania spółki samorządom i może być próbą wyeliminowania konkurenta dla PKP Intercity. Takim niewątpliwie stały się PR uruchamiając połączenia międzyregionalne – powiedział Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
(źródło: Rynek Kolejowy, 15 października 2009)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 paź 2009, 16:01

Jak upadnie PR, to będzie to nie tylko problem PR. Szkoda, że zarówno ministerstwo, jak i UTK nie gwarantują bezstronności...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 paź 2009, 16:03

MeWa pisze:Jak upadnie PR, to będzie to nie tylko problem PR.
Głównie wojewodowie będą mieli problemy. No, może za wyjątkiem mazowieckiego, częściowo dolnośląskiego i kujawsko-pomorskiego... :-k
MeWa pisze:Szkoda, że zarówno ministerstwo, jak i UTK nie gwarantują bezstronności...
I de facto wspierają monopol państwowy.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ