Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

Bucefał
Posty: 134
Rejestracja: 19 sty 2008, 13:05

Post autor: Bucefał » 19 sie 2009, 8:44

Dziś chyba otwarcie ofert na nowy tabor?


Przetarg nieograniczony na dostawę 14 sztuk nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, zmiana terminu składania ofert do dn. 19.08.2009r. do godz. 9:00,

[ Dodano: |19 Sie 2009|, 2009 14:53 ]
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w dniu 19 sierpnia 2009r. w siedzibie Spółki nastąpiło otwarcie ofert w przetargu nieograniczonym na „Dostawę 14 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (zwanych dalej: EZT)” – ogłoszonym w dniu 27 maja 2009r.


Wpłynęły oferty od następujących firm:

- Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz – oferta cenowa brutto 341 600 000,00 PLN

- NEWAG S.A. Nowy Sącz – oferta cenowa brutto 264 435 000,00 PLN



Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. na realizację zamówienia podstawowego zamierza przeznaczyć kwotę brutto 291 441 795,62 PLN.
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 sie 2009, 19:35

Oferta NEWAGU nie spełnia jednego z kryteriów przetargu (udokumentowania dostaw w ciągu ostatnich trzech lat co najmniej 6 nowych szt. EZT).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 26 wrz 2009, 22:58

W związku ze znacznym wzrostem cen energii oraz towarów i usług konsumpcyjnych „Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.” od dnia 1 października 2009r. wprowadza podwyżkę cen biletów:

a) okresowych
b) jednorazowych na III strefę czasową.

Ceny biletów jednorazowych na I i II strefę pozostają na niezmienionym poziomie.
http://wkd.com.pl/

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 27 wrz 2009, 5:49

Miałem o tym wczoraj napisać.
Powiem tak, jak zostanie wprowadzony wspólny bilet do Grodziska Mazowieckiego nawet niech będzie na III strefie to WKD zrobi się lekko nieopłacalne jako transport do warszawy. Uratuje ja tylko wspólny bilet niemal na całej linii w II strefie.
Niby że żartuję? jak teraz miesięczny będzie kosztował 150zł i to tylko na sama WKD to trochę dużo. Bo do tego trzeba jeszcze dodać 1strefę. Razem wychodzi 1,5x drożej niż 2strefowy ZTMu.

Inny ratunek dla WKD to po prostu... rozwój sieci.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 wrz 2009, 12:50

Teokryt pisze:Inny ratunek dla WKD to po prostu... rozwój sieci.
Tylko jak rozwijać, skoro podstawowa sieć jest do remontu, a tabor do pilnej wymiany? :>
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 27 wrz 2009, 12:57

Wolfchen pisze:Tylko jak rozwijać, skoro podstawowa sieć jest do remontu, a tabor do pilnej wymiany? :>
Podstawowa sieć, czyli co masz na myśli? Które odcinki? A co do taboru, to zapewne zostanie wkrótce wymieniony.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 wrz 2009, 13:16

Teokryt pisze: Powiem tak, jak zostanie wprowadzony wspólny bilet do Grodziska Mazowieckiego nawet niech będzie na III strefie to WKD zrobi się lekko nieopłacalne jako transport do warszawy.
Przecież WKD już teraz jest nieopłacalna jako transport z GM do Wawy. Głównie czasowo.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 wrz 2009, 13:41

Michał J pisze:Podstawowa sieć, czyli co masz na myśli? Które odcinki?
Podkowa Leśna - Grodzisk i jednotor, który uniemożliwia podniesienie częstotliwości bez obaw o opóźnienia lub awarie, które potrafią sypnąć koordynację mijanek...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 27 wrz 2009, 13:59

Czas przejazdu z głównej do radońskiej trwa 14 minut, zatem są techniczne możliwosci dla 30 minutowego odstępu na tym odcinku. Ale fakt faktem 30 minut to rzadko. Na szczęście techniczne możliwosci dla wybudowania drugiego toru są.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 wrz 2009, 14:09

Michał J pisze:Czas przejazdu z głównej do radońskiej trwa 14 minut, zatem są techniczne możliwosci dla 30 minutowego odstępu na tym odcinku.
KMy z Grodziska odjeżdżają czasem co 10 minut. A i czasem przejazdu (około 30 minut) oraz warunkami podróży biją WKD na głowę,
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 27 wrz 2009, 22:19

fik pisze:Głównie czasowo.
Jak dojdzie aspekt finansowy to będzie licho. Przynajmniej z końcówki grodziskiej - wiec będą musieli albo wejść w biznes z ZTM albo poszukać nowej końcówki bez alternatyw (nie patrzcie na mnie :P a ja tylko cicho sugeruję :))

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 wrz 2009, 22:57

Wolfchen pisze:
Teokryt pisze:Inny ratunek dla WKD to po prostu... rozwój sieci.
Tylko jak rozwijać, skoro podstawowa sieć jest do remontu, a tabor do pilnej wymiany? :>
Przebudować się na system tramwajowy. Od razu tabor tańszy i mniej energożerny (bo lżejszy). Tramwaje z Vmax 80 czy nawet 100 km/h istnieją jak najbardziej. Wymaga to zdecydowanie mniejszych inwestycji niż planowane przejście na 3kV i dalsze kupowanie bardzo mało typowego taboru.

Na samym zakupie 28 tramwajów długości ok. 30 metrów powinno WKD oszczędzić około 70 mln złotych, więcej, jeśli część tramwajów kupi jako 60-metrowe (zakładając, że szczytowe pociągi złożone z dwuskładów byłyby rozłączane do jazdy w weekendy i święta).

Wówczas perspektywy rozwoju? Proszę bardzo, na przykład przełączenie 1 na Ochocie (gdzie stosunkowo słabo pracuje) na WKD do Michałowic lub Pruszkowa z obsługą tramwajami dwukierunkowymi (30-metrowymi, nie 60-metrowymi :p ).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 wrz 2009, 23:03

Glonojad pisze:przełączenie 1 na Ochocie (gdzie stosunkowo słabo pracuje) na WKD
Ale schody z wiaduktu Towarowej są zamknięte :>

BP, NMSP
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 wrz 2009, 23:05

Ech, tak brutalnie człowieka na ziemię sprowadzić... ale słusznie, czas wracać na ziemię i do roboty...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 27 wrz 2009, 23:25

Teokryt pisze:poszukać nowej końcówki bez alternatyw (nie patrzcie na mnie :P a ja tylko cicho sugeruję :))
Komorów, Podkowa :P

ODPOWIEDZ