[Historia] Autobusy
Moim ulubionym autobusem lata 91-93 była do wozówka na działkę pod Sokołowem Podlaskim i zawsze w sobotę kurs 06:28 z Warszawa-Stadion do Sokołowa obsługiwała solówka o numerze rej. SEB294E była to eks warszawska 900. Z powrotem o 20:34 ostatni sobotni kurs do Wa-wy który wracał jako pierwszy z Warszawy w niedziele o 05:42 obsługiwał go też Ikarus ex warszawski SEB292E 898. To była frajda.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Dalszy ciąg obsad szkoleniówek najwyższy czas napisać - dzisiaj wszystko o numerach 9003 i 9004.
9003 I Jelcz MEX 272 I 1972-11.1978 I Rok produkcji - 1965 I ex 940 I
9003 I Jelcz MEX 272 I 1978-1981 I Rok produkcji - 1971 I ex 81 I
9003 I Jelcz PR110U I 11.1982-09.1985 I Rok produkcji - 1978 I ex 5289 I
9003 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-29.07.1992 I Rok produkcji - 1983 I ex 676 > 1007 I
9003 I Ikarus 280.26 I 2005-nadal I Rok produkcji - 1989 I ex 2602 I
9004 I Jelcz MEX 272 I 1972-11.1978 I Rok produkcji - 1965 I ex 948 I
9004 I Jelcz PR110U I 10.1982-1986 I Rok produkcji - 1978 I ex 4469 I
9004 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-11.08.1992 I Rok produkcji - 1983 I ex 864 > 1242 I
Jutro - jeśli to będzie możliwe - przedstawię obsady numerów 9005 oraz 9006 Zapraszam.
9003 I Jelcz MEX 272 I 1972-11.1978 I Rok produkcji - 1965 I ex 940 I
9003 I Jelcz MEX 272 I 1978-1981 I Rok produkcji - 1971 I ex 81 I
9003 I Jelcz PR110U I 11.1982-09.1985 I Rok produkcji - 1978 I ex 5289 I
9003 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-29.07.1992 I Rok produkcji - 1983 I ex 676 > 1007 I
9003 I Ikarus 280.26 I 2005-nadal I Rok produkcji - 1989 I ex 2602 I
9004 I Jelcz MEX 272 I 1972-11.1978 I Rok produkcji - 1965 I ex 948 I
9004 I Jelcz PR110U I 10.1982-1986 I Rok produkcji - 1978 I ex 4469 I
9004 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-11.08.1992 I Rok produkcji - 1983 I ex 864 > 1242 I
Jutro - jeśli to będzie możliwe - przedstawię obsady numerów 9005 oraz 9006 Zapraszam.
- Patryk2222
- Posty: 1305
- Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
- Lokalizacja: Legionowo
Mam pytanie odnośnie modelu 280.57 posiadał silnik raba z turbiną co mnie ciekawi moc tego silnika nie wzrosła mocy podstawowej jednostki ale już rok później 280.58 miał moc zwiększoną do 220KM. Może ma ktoś jakieś informacje co do różnic tych silników.
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 >>5457>>1804
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
Mały przebieg wiązał się z tym, że kierowca, który miał ten autobus na stanie (oprócz "linii szkolnej) raz na miesiąc jeździł sobie w weekendy na kultowej wtedy linii 163, kursującej na trasie Osiedle Górczewska - Rakowiecka/Łowicka.blinski pisze: Przez wiele lat dowoził dzieci do z Bemowa do szkół na Kole, stąd jako wóz ze stosunkowo niewielkim przebiegiem ostatni z 1986 r. poszedł do remontu.
A ten drugi autobus szkolny faktycnie był z Inflandzkiej. Niby był 1987 roku, ale miał fajne przyciski do otierania drzwi takie, jak w pierwszych ikarusach.
Tego wozu nie pamiętam, natomiast świetnie pamiętam 2929, którego często za szkolnych lat spotykałem na E-2. Nie dość, że miał okrągłe przyciski, to jeszcze miał zdaje się pozostałości malowania reklamowego "Giełda pracy MZK", gdyż kolor kremowy w górnej połowie bardziej przechodził w żółty, a pod koniec lat 80. to był dosyć charakterystyczny element (poza ukośnymi granatowymi paskami a'la zebra"vip6744 pisze:A ostatnim Ikarusem z oryginalnym przyciskami był 2663. Pamiętacie jego przyciski 'na żądanie"
15/12/2005-12/7/2019
2929 to nie, nie pamiętam - cóż, skleroza się kłania - a ten 2663 to świeża sprawa - kasacja w 2007 roku, a kilka razy go miałem liniowo. W sumie to nie był najgorszy, ale kratownica to był istny szok - sito.
A tak swoją drogą - jeśli ktoś ma zeskanowane stare zdjęcia Ikarusów 260 oraz 280, których próżno szukać w internecie to bardzo proszę o kontakt na PW. W pierwszej kolejności bardzo poszukuję zdjęć trzech solówek i trzech przegubów - 127, 1213(ex1448) i 1468 oraz 2250, 2296 i 2748.
A tak swoją drogą - jeśli ktoś ma zeskanowane stare zdjęcia Ikarusów 260 oraz 280, których próżno szukać w internecie to bardzo proszę o kontakt na PW. W pierwszej kolejności bardzo poszukuję zdjęć trzech solówek i trzech przegubów - 127, 1213(ex1448) i 1468 oraz 2250, 2296 i 2748.
I gdyby to była fota 2296 sprzed remontu w 1994. Miał wtedy jako jedyny małe 'reklamy' Castrola..
Od 5.2008 tylko autobusy
Galeria sław: http://omni-bus.eu/warsztat/profile.php?uid=108
http://omni-bus.eu/omnigaleria/profile.php?uid=34
Galeria sław: http://omni-bus.eu/warsztat/profile.php?uid=108
http://omni-bus.eu/omnigaleria/profile.php?uid=34
Oto nad czym cały czas pracuje myślę że szczególnie to coś dla Vipa jak ktoś może pomóc w po stacji dopisania na niebiesko i odesłania na moją skrzynkę będę wdzięczny. Osobiście sam jeszcze dopisuje rzeczy do tego bo to nie koniec chciałbym uzyskać opinie o tym.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Sprzedane 260 w 1987r.
PKS Mińsk Maz. - 19, 35, 49, 87, 229, 245, 283, 296, 330, 395, 1631ex3,
PKS Siedlce - 20, 213, 248, 297, 343, 347, 612, 620, 628, 639, 1425
PKS Sokołów Podlaski/Węgrów - 48, 56, 59, 62, 72, 90, 104, 123, 129, 130, 220, 227, 242, 254, 300, 321, 379, 381, 382, 384, 436, 438, 441, 449, 636, 650, 802, 816, 820, 824, 832, 833, 846, 850, 864, 868, 878, 881, 882, 888, 892, 894, 895, 897, 898, 899, 900, 1692ex54, 1693ex64, (203), (204)
PKS Brzozów - 98, 103, 643, 655
PKS Warszawa - 201, 247, 264, 349, 400,
PKS Garwolin - 238, 314, 328, (214),
PKS Bydgoszcz - 801, 804, 806, 808, 813, 818, 837, 854, 872,
MPK Konin - 239, 243, 337, 378, 383, 385, 387, 390,
PGR Kusowo - 617
Sporo co ale interes to był dostać z rozdzielnika a po dwóch latach odsprzedać dalej. To samo tylko na mniejszą skale było rok i dwa lata później.
PKS Mińsk Maz. - 19, 35, 49, 87, 229, 245, 283, 296, 330, 395, 1631ex3,
PKS Siedlce - 20, 213, 248, 297, 343, 347, 612, 620, 628, 639, 1425
PKS Sokołów Podlaski/Węgrów - 48, 56, 59, 62, 72, 90, 104, 123, 129, 130, 220, 227, 242, 254, 300, 321, 379, 381, 382, 384, 436, 438, 441, 449, 636, 650, 802, 816, 820, 824, 832, 833, 846, 850, 864, 868, 878, 881, 882, 888, 892, 894, 895, 897, 898, 899, 900, 1692ex54, 1693ex64, (203), (204)
PKS Brzozów - 98, 103, 643, 655
PKS Warszawa - 201, 247, 264, 349, 400,
PKS Garwolin - 238, 314, 328, (214),
PKS Bydgoszcz - 801, 804, 806, 808, 813, 818, 837, 854, 872,
MPK Konin - 239, 243, 337, 378, 383, 385, 387, 390,
PGR Kusowo - 617
Sporo co ale interes to był dostać z rozdzielnika a po dwóch latach odsprzedać dalej. To samo tylko na mniejszą skale było rok i dwa lata później.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Skoro rzuciłeś rocznik 1987 ze sprzedażami to będzie pod względem numerków w PKS-ach tak:
19 > T70831
20 > T70696
35 > T70829
49 > T70820
48 > T70800
56 > T70806
59 > T70801
62 > T70813
72 > T70805
87 > T70830
90 > T70802
104 > T70803
123 > T70779
129 > T70780
130 > T70781
213 > T70643
220 > T70759
227 > T70767
229 > T70637
242 > T70763
245 > T70640
248 > T70646
283 > T70659
296 > T70638
297 > T70642
379 > T70764
381 > T70761
382 > T70762
384 > T70760
395 > T70641
330 > T70639
343 > T70644
347 > T70645
436 > T70783
438 > T70785
441 > T70784
449 > T70786
612 > T70720
620 > T70721
628 > T70722
639 > T70723
1425 > T70697
1631 > T70832
Jeśli znajdę resztę to jeszcze dziś dopiszę
19 > T70831
20 > T70696
35 > T70829
49 > T70820
48 > T70800
56 > T70806
59 > T70801
62 > T70813
72 > T70805
87 > T70830
90 > T70802
104 > T70803
123 > T70779
129 > T70780
130 > T70781
213 > T70643
220 > T70759
227 > T70767
229 > T70637
242 > T70763
245 > T70640
248 > T70646
283 > T70659
296 > T70638
297 > T70642
379 > T70764
381 > T70761
382 > T70762
384 > T70760
395 > T70641
330 > T70639
343 > T70644
347 > T70645
436 > T70783
438 > T70785
441 > T70784
449 > T70786
612 > T70720
620 > T70721
628 > T70722
639 > T70723
1425 > T70697
1631 > T70832
Jeśli znajdę resztę to jeszcze dziś dopiszę
-------------------------------------------------------------------------------alojzy pisze:Twoje zapiski częściowo pokrywają się z moimi.vip6744 pisze:Tak, wg. moich notatek było to tak: 2502 w 05.1989 r. podmieniono na 2582, 2504 w 10.1990 roku na 2553, a w 04.1991 r. na 2529, 2572 w 04.1990 r. na 2631(ex2894), 2598 we 09.1990 roku na 2593, 2625(ex2837) we 09.1990 roku na 2605(ex2633). 2631 nie był podmieniany. Były jeszcze wcześniejsze podmiany, np. wóz 2506 podmieniony w 03.1986 roku na 2302
Ja mam zapisane podmiany - w grudniu 1989 .:
2524->2594
2531->2532
2631->2572
we wrześniu 1990 r.:
2593->2598
2605->2625
w grudniu 1990 r. kasowany na T-4 wóz 2553 (ex 2504)
Interesuje mnie nadal cel tych podmian, które były dokonywane tylko na Ostrobramskiej.
Snułem różne przypuszczenia, np. za mały przebieg na kasację, więc podnieniało się na wóz jeszcze zdatny do eksploatacji, ale z większym przebiegiem, itp.
Co do przyczepek, to na razie dokopałem się do:
wrzesień/październik 1992 r:
2844(składak)/ z przyczepką 2793 - kasowany
2793 z przyczepką 2844 nadal eksploatowany - i to był najdłużej eksploatowany wóz I serii (z 1979 r.), dotrwał aż do roku 1994!
I jeszcze 3104 (składak) z przyczepką od 3140 (86) - zapisek z grudnia 1992 r.
Wspominam też najdłużej jeżdżącego przeguba z białym pasem - 2684, do kwietnia 1991 r. jeździł przeważnie na 130.
A co od monografii ikarów - jestem jak najbardziej za!!!
Z moich zapisek wynika że na R-10 podmieniono jeszcze następujące wozy
2516 > 2544
2522 > 2622
2535 > 2601
2538 > 2598
2539 > 2587
A więc Abacab-ie tak:
2516 faktycznie 30.12.1987 roku na 2544
2522 skreślony ze stanu 22.11.1988 roku
2535 tak, 20.11.1989 roku na 2601
2538 skreślony 26.11.1990 roku
2539 też się zgodzę, 29.02.1988 roku na 2587
2622 to nie był z podmiany z wozem 2522, gdyż w 1985 roku po przekazaniu z Inflanckiej 5 marca tegoż roku wóz 2902 dostał taki numer, zaś 2598 w 1990 roku był podmieniony z wozem 2593.
2516 faktycznie 30.12.1987 roku na 2544
2522 skreślony ze stanu 22.11.1988 roku
2535 tak, 20.11.1989 roku na 2601
2538 skreślony 26.11.1990 roku
2539 też się zgodzę, 29.02.1988 roku na 2587
2622 to nie był z podmiany z wozem 2522, gdyż w 1985 roku po przekazaniu z Inflanckiej 5 marca tegoż roku wóz 2902 dostał taki numer, zaś 2598 w 1990 roku był podmieniony z wozem 2593.
Zapomniałeś jeszcze o jednym wcieleniu wozu o numerze 9001vip6744 pisze:Rozpoczynam dziś cykl obsad szkoleniówek, postaram się co wieczór uzupełniać po dwa numery jeśli mi czas i grafik na to pozwolą. Dziś numery 9001 i 9002. A więc przejdźmy do rzeczy.
9001 I Jelcz MEX 272 I 1972-05.1979 I Rok produkcji - 1965 I ex 919 I
9001 I Jelcz PR100 I 01.07.1979-14.12.1982 I Rok produkcji - 1974 I ex 3305 I
9001 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-20.11.1990 I Rok produkcji - 1983 I ex 674 > 810 I
9001 I Ikarus 280.26 I 25.04.1996-01.2003 I Rok produkcji - 1989 I ex 2404 I
9001 I Solaris U15 I 2006 - nadal I Rok produkcji - 2001 I ex 8727, ex 8506 I
9001 I Man NG313 ex 3608 obecnie 3322
A co z kontynuacją wątku?
Mile mnie zaskoczyłeś informacjami o Jelczach Mexach bo tych w swoich zapiskach nie miałem