[Historia] Autobusy
Nie upieram się przy swoim ale swoją wiedzę o numerach czerpię na podstawie bazy danych o tablicach rejestracyjnych z niej wynika że pierwszą obsadą numeru 2622 był wóz 2522 - WAA 922C a dopiero rok później 2902 - WAA 623Pvip6744 pisze:A więc Abacab-ie tak:
2516 faktycznie 30.12.1987 roku na 2544
2522 skreślony ze stanu 22.11.1988 roku
2535 tak, 20.11.1989 roku na 2601
2538 skreślony 26.11.1990 roku
2539 też się zgodzę, 29.02.1988 roku na 2587
2622 to nie był z podmiany z wozem 2522, gdyż w 1985 roku po przekazaniu z Inflanckiej 5 marca tegoż roku wóz 2902 dostał taki numer, zaś 2598 w 1990 roku był podmieniony z wozem 2593.
No to chyba zaskoczę Ciebie - pierwszą obsadą wozu 2622 był przegub z 1984 roku. De facto autobus nigdy nie otrzymał takiego numeru, więc był to niedoszły 2622. Po miesiącu na Ostrobramskiej trafił na Woronicza, gdzie 1 grudnia 1984 roku został zarejestrowany pod numerem 2147.
Czas na kontynuację wątku szkoleniowych obsad numerów - za karę podam aż 5 numerów - 9005-9009. Przedstawia się to w sposób następujący:
9005 I Jelcz AP02 I 02.1973-01.11.1979 I Rok produkcji - 1965 I ex 2070 I
9005 I Jelcz PR100 I 01.09.1980-03.1984 I Rok produkcji - 1974 I ex 3328 I
9005 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-15.11.1990 I Rok produkcji - 1983 I ex 677 > 1013 I
9006 I Jelcz MEX 272 I 1972-1979 I Rok produkcji - 1963 I ex 401 I
9006 I Jelcz PR110U I 11.1982-12.1985 I Rok produkcji - 1978 I ex 5251 I
9006 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-30.11.1990 I Rok produkcji - 1983 I ex 678 > 1093 I
9006 I Ikarus 280.26 I 15.09.1995-01.03.1999 I Rok produkcji - 1989 I ex 2414 > 2049 I
9007 I Jelcz MEX 272 I 1972-09.1979 I Rok produkcji - 1965 I ex 958 I
9007 I Ikarus 280.11 I 29.11.1979-12.1991 I Rok produkcji - 1978 I ex 2001 I
9008 I Jelcz MEX 272 I 1972-01.11.1979 I Rok produkcji - 1963 I ex 326 I
9008 I Jelcz PR100 I 30.11.1979-07.1983 I Rok produkcji - 1974 I ex 3347 I
9008 I Ikarus 260.02 I 01.1985-28.02.1989 I Rok produkcji - 1982 I ex 245 > przeb. na IK280.T4 I
9008 I Ikarus 280.T4 I 28.02.1989-17.04.1996 I Rok produkcji - 1982 I ex 9008,exex 245 I
9009 I Jelcz MEX 272 I 1972-05.1979 I Rok produkcji - 1965 I ex 983 I
9009 I Jelcz PR100 I 01.07.1979-07.1983 I Rok produkcji - 1974 I ex 3306 I
9009 I Ikarus 260.02 I 01.1985-02.03.1989 I Rok produkcji - 1982 I ex 246 > przeb. na IK280.T4 I
9009 I Ikarus 280.T4 I 02.03.1989-04.2002 I Rok produkcji - 1982 I ex 9009,exex 246 I
Apropos wozu 9009 z tej ostatniej obsady - czy on dalej niszczeje w Bydgoszczy Czy ktoś ma jakieś informacje jak on obecnie wygląda jeśli jeszcze coś z niego zostało
Czas na kontynuację wątku szkoleniowych obsad numerów - za karę podam aż 5 numerów - 9005-9009. Przedstawia się to w sposób następujący:
9005 I Jelcz AP02 I 02.1973-01.11.1979 I Rok produkcji - 1965 I ex 2070 I
9005 I Jelcz PR100 I 01.09.1980-03.1984 I Rok produkcji - 1974 I ex 3328 I
9005 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-15.11.1990 I Rok produkcji - 1983 I ex 677 > 1013 I
9006 I Jelcz MEX 272 I 1972-1979 I Rok produkcji - 1963 I ex 401 I
9006 I Jelcz PR110U I 11.1982-12.1985 I Rok produkcji - 1978 I ex 5251 I
9006 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-30.11.1990 I Rok produkcji - 1983 I ex 678 > 1093 I
9006 I Ikarus 280.26 I 15.09.1995-01.03.1999 I Rok produkcji - 1989 I ex 2414 > 2049 I
9007 I Jelcz MEX 272 I 1972-09.1979 I Rok produkcji - 1965 I ex 958 I
9007 I Ikarus 280.11 I 29.11.1979-12.1991 I Rok produkcji - 1978 I ex 2001 I
9008 I Jelcz MEX 272 I 1972-01.11.1979 I Rok produkcji - 1963 I ex 326 I
9008 I Jelcz PR100 I 30.11.1979-07.1983 I Rok produkcji - 1974 I ex 3347 I
9008 I Ikarus 260.02 I 01.1985-28.02.1989 I Rok produkcji - 1982 I ex 245 > przeb. na IK280.T4 I
9008 I Ikarus 280.T4 I 28.02.1989-17.04.1996 I Rok produkcji - 1982 I ex 9008,exex 245 I
9009 I Jelcz MEX 272 I 1972-05.1979 I Rok produkcji - 1965 I ex 983 I
9009 I Jelcz PR100 I 01.07.1979-07.1983 I Rok produkcji - 1974 I ex 3306 I
9009 I Ikarus 260.02 I 01.1985-02.03.1989 I Rok produkcji - 1982 I ex 246 > przeb. na IK280.T4 I
9009 I Ikarus 280.T4 I 02.03.1989-04.2002 I Rok produkcji - 1982 I ex 9009,exex 246 I
Apropos wozu 9009 z tej ostatniej obsady - czy on dalej niszczeje w Bydgoszczy Czy ktoś ma jakieś informacje jak on obecnie wygląda jeśli jeszcze coś z niego zostało
Jest jeszcze jedna obsada 9005 - Kapena Tema od 02.2007.vip6744 pisze:9005 I Jelcz AP02 I 02.1973-01.11.1979 I Rok produkcji - 1965 I ex 2070 I
9005 I Jelcz PR100 I 01.09.1980-03.1984 I Rok produkcji - 1974 I ex 3328 I
9005 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-15.11.1990 I Rok produkcji - 1983 I ex 677 > 1013 I
Ten, jak i 2422 wegetują obecnie już nie w Bydgoszczy, lecz koło Paterka. IMO po 7 latach prezentują się lepiej niż taki 2092 po dwóch Zdjęciami służy twbvip6744 pisze:Apropos wozu 9009 z tej ostatniej obsady - czy on dalej niszczeje w Bydgoszczy Czy ktoś ma jakieś informacje jak on obecnie wygląda jeśli jeszcze coś z niego zostało
blam blam blam
A prosze Cię bardzo Abacabie, podaje kolejne pięć numerków czyli 9010-9014. Obsady tych wozów przedstawiają się w sposób następujący:
9010 I Jelcz MEX 272 I 1972-05.1979 I Rok produkcji - 1963 I ex 338 I
9010 I Jelcz PR100 I 01.07.1979-14.12.1982 I Rok produkcji - 1974 I ex 3313 I
9010 I Ikarus 260.02 I 01.1985-19.12.1993 I Rok produkcji - 1982 I ex 247 > 1075 I
9011 I Jelcz MEX 272 I 1972-01.11.1979 I Rok produkcji - 1963 I ex 351 I
9011 I Jelcz PR100 I 01.09.1980-12.1983 I Rok produkcji - 1978 I ex 3352 I
9011 I Ikarus 260.02 I 01.1985-28.10.1992 I Rok produkcji - 1983 I ex 248 > 615 I
9012 I Jelcz MEX 272 I 1972-09.1979 I Rok produkcji - 1965 I ex 929 I
9012 I Ikarus 280.11 I 29.11.1979-08.06.1988 I Rok produkcji - 1978 I ex 2002 I
9013 I Jelcz MEX 272 I 1972-1985 I Rok produkcji - 1965 I ex 953 I
9013 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-31.01.1992 I Rok produkcji - 1983 I ex 865 > przeb. na IK280.T4 I
9013 I Ikarus 280.T4 I 31.01.1992-16.03.1999 I Rok produkcji - 1983 I ex 9013,exex 865 I
9014 I Jelcz MEX 272 I 1972-11.1978 I Rok produkcji - 1963 I ex 392 I
9014 I Jelcz PR110U I 11.1982-12.1985 I Rok produkcji - 1979 I ex 5374 I
9014 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-24.01.1992 I Rok produkcji - 1983 I ex 866 > przeb. na IK280.T4 I
9014 I Ikarus 280.T4 I 24.01.1992-21.11.1996 I Rok produkcji - 1982 I ex 9014,exex 866 I
I prosze - mówisz i masz
9010 I Jelcz MEX 272 I 1972-05.1979 I Rok produkcji - 1963 I ex 338 I
9010 I Jelcz PR100 I 01.07.1979-14.12.1982 I Rok produkcji - 1974 I ex 3313 I
9010 I Ikarus 260.02 I 01.1985-19.12.1993 I Rok produkcji - 1982 I ex 247 > 1075 I
9011 I Jelcz MEX 272 I 1972-01.11.1979 I Rok produkcji - 1963 I ex 351 I
9011 I Jelcz PR100 I 01.09.1980-12.1983 I Rok produkcji - 1978 I ex 3352 I
9011 I Ikarus 260.02 I 01.1985-28.10.1992 I Rok produkcji - 1983 I ex 248 > 615 I
9012 I Jelcz MEX 272 I 1972-09.1979 I Rok produkcji - 1965 I ex 929 I
9012 I Ikarus 280.11 I 29.11.1979-08.06.1988 I Rok produkcji - 1978 I ex 2002 I
9013 I Jelcz MEX 272 I 1972-1985 I Rok produkcji - 1965 I ex 953 I
9013 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-31.01.1992 I Rok produkcji - 1983 I ex 865 > przeb. na IK280.T4 I
9013 I Ikarus 280.T4 I 31.01.1992-16.03.1999 I Rok produkcji - 1983 I ex 9013,exex 865 I
9014 I Jelcz MEX 272 I 1972-11.1978 I Rok produkcji - 1963 I ex 392 I
9014 I Jelcz PR110U I 11.1982-12.1985 I Rok produkcji - 1979 I ex 5374 I
9014 I Ikarus 260.04 I 16.02.1987-24.01.1992 I Rok produkcji - 1983 I ex 866 > przeb. na IK280.T4 I
9014 I Ikarus 280.T4 I 24.01.1992-21.11.1996 I Rok produkcji - 1982 I ex 9014,exex 866 I
I prosze - mówisz i masz
'Cyfrówka' przy roku produkcji Ikarusa 9014.
Od 5.2008 tylko autobusy
Galeria sław: http://omni-bus.eu/warsztat/profile.php?uid=108
http://omni-bus.eu/omnigaleria/profile.php?uid=34
Galeria sław: http://omni-bus.eu/warsztat/profile.php?uid=108
http://omni-bus.eu/omnigaleria/profile.php?uid=34
Mała nie ścisłość 401! pierwsza rejestracja tego wozu to WAA522U a ona należała do 622 a nie 1011.vip6744 pisze:
ZEA R-1 Woronicza:
401 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1011 z 1983 roku)
404 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1659(ex666) z 1983 roku)
[ Dodano: |14 Paź 2009|, 2009 21:22 ]
Skoro jestem przy 260 to mała wzmianka o nich -
W latach 1984-1987 zakłady Redutowa, Pożarowa, Ostrobramska i Stalowa wzbogaciły się o kolejne numery taborowe 260 za sprawą przerzutów z zakładów które miały pod dostatkiem 260 chodzi o R5, R7, R9 i R11. Choć nie grano fer gdyż nówki trafiały np. do R5 a ta starsze oddawała za Wisłę stalowej.
I tak więc zacznę.
Redutowa -
1451ex12
1452ex13
1453ex25
1454ex606
1455ex607
1456ex608
1457ex609
1458ex630
1459ex631
1460ex632
1461ex633
1462ex634
1463ex11
1464ex7
1465ex28
1481ex18
1482ex24
1483ex8
1484ex23
1485ex34
1486ex32
1487ex36
1488ex21
1489ex40
1490ex46
1491ex417
1492ex430
1493ex431
1494ex457
1495ex57
1496ex88
1497ex89
1500ex45
Pożarowa -
1071ex601
1072ex602
1073ex603
1074ex604
1075ex605
1091ex210
1092ex27
1093ex214
1094ex26
1095ex212
1096ex226
1097ex216
1098ex205
1099ex60
1100ex37
1101ex231
1102ex39
1103ex230
1104ex17
1105ex44
1106ex66
1107ex75
1108ex414
1109ex432
1110ex434
1113ex225
1115ex419
1116ex442
1117ex207
1118ex252
1119ex256
1120ex260
Ostrobramska -
1317ex203
1318ex204
1321ex306
1322ex307
1323ex308
1324ex309
1325ex310
1326ex251
1327ex258
1328ex271
1329ex286
1330ex293
1331ex222
Stalowa -
1629ex1
1630ex2
1631ex3
1632ex4
1633ex5
1634ex420
1635ex421
1636ex422
1637ex423
1638ex424
1639ex425
1640ex426
1641ex427
1642ex428
1643ex429
1644ex708
1645ex709
1646ex710
1647ex711
1648ex712
1649ex713
1650ex714
1651ex715
1652ex716
1653ex717
1654ex31
1655ex220
1656ex224
1657ex209
1658ex223
1659ex666
1671ex667
1672ex668
1673ex669
1674ex670
1675ex671
1676ex672
1677ex673
1678ex679
1679ex680
1680ex681
1682ex259
1683ex282
1684ex284
1685ex95
1686ex109
1687ex412
1688ex435
1689ex454
1690ex279
1691ex91
1692ex54
1693ex64
1694ex288
1695ex217
1696ex287
I jeszcze w 1991 roku do rzucili mimo wolnych zakresów wozy 1697ex122, 1698ex131, 1699ex352.
Generalnie rozdzielnik miał wyglądać inaczej -
Nówki z Inflanckiej rok prod. 1984 1'',2'',3'',4'',5'',14'',16'' miały dostać numery 1629-35.
Nówki z Woronicza rok prod. 1984 420'' do 429'' miały dostać numery 1451-60.
Nówki z Chełmskiej rok prod. 1985 miały dostać takie numery -
203''>1071
204''>1072
210''>1074
214''>1073
220''>1317
223''>1075
224''>1318
307'' do 310'' > 1091-94
Nówki z Kleszczowej rok prod. 1984 miały dostać takie numery -
607'' - 609''> 1636,1638,1637
630'' - 634''> 1461-65
708'' - 717''> 1639-48
oraz rok prod. 1985 -
601'' - 606''> 1649-54
Oraz wozy które weszły do ruchu w 1986/87 roku dostały zupełnie inne od zaplanowanych-
1498>1658
1499>1656
1111>1659
1112>1655
1114>1657
1332>467
1333>469
1334>468
1335>470
1681>1671
864>1672
865>1674
866>1673
Podsumowanie
Rozdzielnik z 01.1981 roku -
R5 - 1-36
R9 - 201-231
Rozdzielnik z 01.1982 roku -
R5 - 37-78
R7 - 401-460
R9 - 249-324
R11 - 601-665
R12 - 801-840
OSK - 232-248
Rozdzielnik z 01.1983 roku -
R5 - 79-119
R6 - 1401-1430
R8 - 1001-1030
R9 - 232-236, 325-376
R10 - 1201-1250
R11 - 666-717
R12 - 841-880
Rozdzielnik z 01.1984 roku -
R6 - 1431-1465
R8 - 1031-1075
R9 - 237-248, 377-390
R10 - 1251-1305
R12 - 881-900
R13 - 1601-1654
Rozdzielnik z 01.1985 roku -
R5 - 120-132
R6 - 1466-1480
R7 - 461-470
R8 - 1076-1094
R9 - 391-400
R10 - 1306-1320
R11 - 718-722
R13 - 1655-1674
Najbardziej zmieniły się rozdzielniki w latach 84/85.
Ot tyle pozdrawiam.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.