Przystosowanie metra dla niepeĹnosprawnych
Moderator: JacekM
Te da się zrozumieć i usprawiedliwić. Dla mnie bardziej interesujący jest cel i intencje Twoich pozornych pytań. Po jaką pytasz skoro znasz już odpowiedzi na postawione przez siebie pytania Czemu tak zawzięcie bronisz metra i to nawet tam gdzie obrona ludzi rządzących tą spółką jest lekko mówiąc ryzykowna
Jeden lud! Jeden wawkom! Jeden MeWa!
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
ZTM ogłosił przetarg na wykonanie Studium Wykonalności wraz z przeprowadzeniem konsultacji społecznych i wykonaniem koncepcji architektonicznej dla Inwestycji pn.: „Zwiększenie dostępności I linii metra warszawskiego wraz z dostosowaniem dla potrzeb osób niepełnosprawnych”
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A stojaki dla rowerów będą? (Nie, to nie jest złośliwe pytanie).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Nie jest to przedmiotem zamówienia, które dotyczy tylko i wyłącznie zwiększęnia dostępności dla osób niepełnosprawnych. Zresztą to jest przetarg na studium / opracowanie.
Swoją drogą w dokumentach przetargowych są opracowania sprzed pięciu lat, raport ZTM-u o stanie przystosowania metra sprzed półtora roku zawiera pewne błędy.
ZTM jakby w ogóle ominął fakt, że niedawno toczyły się testy i konsultacje oznaczeń dla niewidomych (w ogóle nie ma mowy w dokumencie o testowanych rozwiązaniach i opiniach).
Jest wzmianka o tym, że opracowanie ma być zgodne z (dopiero powstającym!) rozporządzeniem ministerstwa (no chyba, że w ministerstwie uznają to za godny powód, by ukręcić sprawie łeb).
Pojawił się materiał "Błędy przy montażu ostrzegawczych oznaczeń" - jest to skan jakieś książki (i to jej tłumaczenia), nie wiadomo jednak w ogóle skąd to pochodzi...
ZTM nie wspomina też nic zupełnie o zaleceniach unijnych - to znaczy jest przywołanie tylko decyzji dot. kolei konwencjonalnych i dużych prędkości (nie wiem, czy metro pod to podchodzi).
Ciekawe, co z tego wyniknie.
Swoją drogą w dokumentach przetargowych są opracowania sprzed pięciu lat, raport ZTM-u o stanie przystosowania metra sprzed półtora roku zawiera pewne błędy.
ZTM jakby w ogóle ominął fakt, że niedawno toczyły się testy i konsultacje oznaczeń dla niewidomych (w ogóle nie ma mowy w dokumencie o testowanych rozwiązaniach i opiniach).
Jest wzmianka o tym, że opracowanie ma być zgodne z (dopiero powstającym!) rozporządzeniem ministerstwa (no chyba, że w ministerstwie uznają to za godny powód, by ukręcić sprawie łeb).
Pojawił się materiał "Błędy przy montażu ostrzegawczych oznaczeń" - jest to skan jakieś książki (i to jej tłumaczenia), nie wiadomo jednak w ogóle skąd to pochodzi...
ZTM nie wspomina też nic zupełnie o zaleceniach unijnych - to znaczy jest przywołanie tylko decyzji dot. kolei konwencjonalnych i dużych prędkości (nie wiem, czy metro pod to podchodzi).
Ciekawe, co z tego wyniknie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Bo w tym aspekcie MW wogóle o ZTM zapomniało.MeWa pisze:(...)ZTM jakby w ogóle ominął fakt, że niedawno toczyły się testy i konsultacje oznaczeń dla niewidomych (w ogóle nie ma mowy w dokumencie o testowanych rozwiązaniach i opiniach).(...)
Osobiście uważam, że perony czy tramwajowe czy autobusowe czy metra - oznaczenia dla niedowidzących powinny być jednakowe.
P.S. W Rzakcie budowane są perony przystankowe dla 720. Zgodnie z opinią ZTM perony będą wyposażone w płytki z wypustkami.
Polityka złym doradcą w pracy!
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
O działaniach było jednak głośno (swoją drogą - czy ZTM poinformował MW o tym przetargu i skonsultował go z MW? Nie jestem tego taki pewien). W przeciwieństwie do ZTM-u, działania MW zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm.JotPeCet pisze:Bo w tym aspekcie MW wogóle o ZTM zapomniało.
Teraz w obrębie przystanków tramwajowych i autobusowych w Warszawie można spotkać różne rozwiązania, nie są też np. wprowadzane ścieżki dojścia czy spoczniki na schodach.JotPeCet pisze:Osobiście uważam, że perony czy tramwajowe czy autobusowe
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Co z tego że głośno? MW nie jest jednostką niezależną. Przypomina sobie tylko o tym kiedy ZTM coś każe poprawić, a oni wyciągają ręce po pieniądze.MeWa pisze:O działaniach było jednak głośno (swoją drogą - czy ZTM poinformował MW o tym przetargu i skonsultował go z MW? Nie jestem tego taki pewien).JotPeCet pisze:Bo w tym aspekcie MW wogóle o ZTM zapomniało.
I co z tego wyszło? Normy będą dotyczyły tylko metra. Brawo!MeWa pisze:W przeciwieństwie do ZTM-u, działania MW zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm.
Działania Tramwajów Warszawskich nie zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm,
działania MPK Poznań nie zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm,
działania ZDIK Wrocław nie zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm... i tak dalej. Komu należą się pokłony? Metru Warszawskiemu?
A przypomnę że rzecnik MW rok temu po wypadku obwiniał... ZTM!
Polityka złym doradcą w pracy!
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
DO czego zmierzasz? Do bronienia dysfunkcyjnego przetargu?
A poza tym - nawet jeśli, to rozumiem, że ZTM chce teraz zrobić na złość?
Osobiście uważam jednak, że podział kompetencji, własności i użytkowania własności między Metrem a ZTM jest niejasny.
To akurat nie wina Metra (testy odbywały się też przecież w poruzmieniu z koleją na Dworcu Centralnym), a decyzja Ministerstwa i wpływów kolei. Takie sprawy POWINNY być uregulowane normami.JotPeCet pisze:I co z tego wyszło? Normy będą dotyczyły tylko metra. Brawo!
A poza tym - nawet jeśli, to rozumiem, że ZTM chce teraz zrobić na złość?
No i dzięki temu wszędzie co innego jest, nawet w obrębie jednego miasta.JotPeCet pisze:Działania Tramwajów Warszawskich nie zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm,
działania MPK Poznań nie zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm,
działania ZDIK Wrocław nie zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm...
Osobiście uważam jednak, że podział kompetencji, własności i użytkowania własności między Metrem a ZTM jest niejasny.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]