Przystosowanie metra dla niepełnosprawnych

Moderator: JacekM

EMU 6011
Posty: 133
Rejestracja: 07 maja 2006, 19:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EMU 6011 » 07 paź 2009, 11:27

Może Ty na masz odpowiedź na te pytania skoro tak wszystko wiesz i rozumiesz.
Jeden lud! Jeden wawkom! Jeden MeWa!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 paź 2009, 14:36

Raczej należałoby pytać o motywację i cel autora artykułu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

EMU 6011
Posty: 133
Rejestracja: 07 maja 2006, 19:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EMU 6011 » 08 paź 2009, 7:17

Te da się zrozumieć i usprawiedliwić. Dla mnie bardziej interesujący jest cel i intencje Twoich pozornych pytań. Po jaką pytasz skoro znasz już odpowiedzi na postawione przez siebie pytania :?: Czemu tak zawzięcie bronisz metra i to nawet tam gdzie obrona ludzi rządzących tą spółką jest lekko mówiąc ryzykowna :?:
Jeden lud! Jeden wawkom! Jeden MeWa!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 paź 2009, 16:12

Gdybym znał odpowiedzi na wszystkie pytania i znał motywację autora, to bym nie pytał.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 paź 2009, 13:06

ZTM ogłosił przetarg na wykonanie Studium Wykonalności wraz z przeprowadzeniem konsultacji społecznych i wykonaniem koncepcji architektonicznej dla Inwestycji pn.: „Zwiększenie dostępności I linii metra warszawskiego wraz z dostosowaniem dla potrzeb osób niepełnosprawnych”
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2009, 13:17

A stojaki dla rowerów będą? (Nie, to nie jest złośliwe pytanie).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 paź 2009, 19:59

Nie jest to przedmiotem zamówienia, które dotyczy tylko i wyłącznie zwiększęnia dostępności dla osób niepełnosprawnych. Zresztą to jest przetarg na studium / opracowanie.

Swoją drogą w dokumentach przetargowych są opracowania sprzed pięciu lat, raport ZTM-u o stanie przystosowania metra sprzed półtora roku zawiera pewne błędy.
ZTM jakby w ogóle ominął fakt, że niedawno toczyły się testy i konsultacje oznaczeń dla niewidomych (w ogóle nie ma mowy w dokumencie o testowanych rozwiązaniach i opiniach).
Jest wzmianka o tym, że opracowanie ma być zgodne z (dopiero powstającym!) rozporządzeniem ministerstwa (no chyba, że w ministerstwie uznają to za godny powód, by ukręcić sprawie łeb).
Pojawił się materiał "Błędy przy montażu ostrzegawczych oznaczeń" - jest to skan jakieś książki (i to jej tłumaczenia), nie wiadomo jednak w ogóle skąd to pochodzi...
ZTM nie wspomina też nic zupełnie o zaleceniach unijnych - to znaczy jest przywołanie tylko decyzji dot. kolei konwencjonalnych i dużych prędkości (nie wiem, czy metro pod to podchodzi).
Ciekawe, co z tego wyniknie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 11 paź 2009, 22:35

MeWa pisze:(...)ZTM jakby w ogóle ominął fakt, że niedawno toczyły się testy i konsultacje oznaczeń dla niewidomych (w ogóle nie ma mowy w dokumencie o testowanych rozwiązaniach i opiniach).(...)
Bo w tym aspekcie MW wogóle o ZTM zapomniało.
Osobiście uważam, że perony czy tramwajowe czy autobusowe czy metra - oznaczenia dla niedowidzących powinny być jednakowe.

P.S. W Rzakcie budowane są perony przystankowe dla 720. Zgodnie z opinią ZTM perony będą wyposażone w płytki z wypustkami.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 paź 2009, 22:53

JotPeCet pisze:Bo w tym aspekcie MW wogóle o ZTM zapomniało.
O działaniach było jednak głośno (swoją drogą - czy ZTM poinformował MW o tym przetargu i skonsultował go z MW? Nie jestem tego taki pewien). W przeciwieństwie do ZTM-u, działania MW zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm.
JotPeCet pisze:Osobiście uważam, że perony czy tramwajowe czy autobusowe
Teraz w obrębie przystanków tramwajowych i autobusowych w Warszawie można spotkać różne rozwiązania, nie są też np. wprowadzane ścieżki dojścia czy spoczniki na schodach.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 12 paź 2009, 6:39

MeWa pisze:
JotPeCet pisze:Bo w tym aspekcie MW wogóle o ZTM zapomniało.
O działaniach było jednak głośno (swoją drogą - czy ZTM poinformował MW o tym przetargu i skonsultował go z MW? Nie jestem tego taki pewien).
Co z tego że głośno? MW nie jest jednostką niezależną. Przypomina sobie tylko o tym kiedy ZTM coś każe poprawić, a oni wyciągają ręce po pieniądze.
MeWa pisze:W przeciwieństwie do ZTM-u, działania MW zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm.
I co z tego wyszło? Normy będą dotyczyły tylko metra. Brawo!
Działania Tramwajów Warszawskich nie zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm,
działania MPK Poznań nie zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm,
działania ZDIK Wrocław nie zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm... i tak dalej. Komu należą się pokłony? Metru Warszawskiemu? :-?

A przypomnę że rzecnik MW rok temu po wypadku obwiniał... ZTM!
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 paź 2009, 9:51

DO czego zmierzasz? Do bronienia dysfunkcyjnego przetargu?
JotPeCet pisze:I co z tego wyszło? Normy będą dotyczyły tylko metra. Brawo!
To akurat nie wina Metra (testy odbywały się też przecież w poruzmieniu z koleją na Dworcu Centralnym), a decyzja Ministerstwa i wpływów kolei. Takie sprawy POWINNY być uregulowane normami.
A poza tym - nawet jeśli, to rozumiem, że ZTM chce teraz zrobić na złość? ;)
JotPeCet pisze:Działania Tramwajów Warszawskich nie zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm,
działania MPK Poznań nie zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm,
działania ZDIK Wrocław nie zmierzały do wydania jednolitych odgórnych norm...
No i dzięki temu wszędzie co innego jest, nawet w obrębie jednego miasta.

Osobiście uważam jednak, że podział kompetencji, własności i użytkowania własności między Metrem a ZTM jest niejasny.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 12 paź 2009, 17:55

MeWa pisze:DO czego zmierzasz? Do bronienia dysfunkcyjnego przetargu?
Pozwól że sam go ocenię. ;-)
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 lis 2009, 12:34

Dlaczego windy na stacjach Imielin, Racławicka i Służew znajdują się z przeciwnej strony, co przystanki autobusowe?
Zwłaszcza, że na innych (Kabaty, Natolin) jest ok?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 lis 2009, 19:41

na stacjach I odcinka windy z zasady są w południowej głowicy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 12 lis 2009, 23:02

MeWa pisze:na stacjach I odcinka windy z zasady są w południowej głowicy.
no z zasady, tak dla standardu na Wawrzyszewie jakiś mądry zrobił to na drugim końcu ;-)

ODPOWIEDZ