Pożary pojazdów warszawskiej komunikacji
Skoro pożary dotyczą prawie wszystkich modeli i prawie wszystkich przewoźników to przecież ewidentnie nasuwa się myśl, że główną przyczyną jest nadmierne eksploatowanie taboru w tak ekstremalnych warunkach. Wiek, oszczędności we wszystkim, przeładowanie, korki, fatalna nawierchnia, wymienni kierowcy i pościg z czasem. Inaczej nie będzię.
warto jednak zaznaczyć ilość skontrolowanych autobusów ITSu a MZA i ilość czasu, jaką media poświęciły na obrabianie dupy MZA. Od pożaru 8711, niemal bez przerwy w tv (głównie tvn wawa), ale tez w gazetach i radiu, jest wzmianka o "fatalnym stanie autobusów miejskich". Wielokrotnie też zdarzało się, że gdy reportaż był o jakimś wypadku, w którym udział miał wóz prywaciarza, media pisały, że to... MZA.fraktal pisze:Widać niedokładnie oglądasz telewizję. Po ostatniej kontroli wielokrotnie podkreślano, że autobusy its-u są w nie najlepszym stanie.
I jeszcze jedno - w jednym z reportaży dziennikarz sam się ośmieszył (choć może o tym nie wiedział) - powiedział on, że w skontrolowanych wozach ITSu nie działały pokrętła awaryjnego otwierania drzwi, czyli, że wozy "nie nadawały się do jazdy". Litości!
słusznie, tylko, że nikt o tym nie powie w TV czy gdzieś indziej, bo nie będzie pożywki dla dziennikarzy i niezadowolonych pasażerówBierut pisze:Skoro pożary dotyczą prawie wszystkich modeli i prawie wszystkich przewoźników to przecież ewidentnie nasuwa się myśl, że główną przyczyną jest nadmierne eksploatowanie taboru w tak ekstremalnych warunkach.
117 119 130 138 167 168 174 210 318 504 N36 N37
Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.
Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.
-
- Posty: 5133
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
ZTM pisze:Policyjne kontrole na wniosek ZTM
Policyjne kontrole na wniosek ZTM
Drobiazgowej kontroli poddano dziś (15 bm.) kilka pojazdów należących do stołecznych przewoźników. Policja sprawdza stan techniczny autobusów na wniosek Zarządu Transportu Miejskiego.
Dzisiaj po południu policjanci skontrolowali stan techniczny autobusów na pętli Żerań FSO. Zastrzeżenia wzbudziła czystość komory silnika Jelcza należącego do Mobilisu oraz MAN-a, którego właścicielem jest ITS Michalczewski. Autobusy wróciły do zajezdni a ZTM nałożył za to kary finansowe na przewoźników.
W innych pojazdach nie stwierdzono żadnych poważnych usterek i nie zatrzymano żadnego dowodu rejestracyjnego.
Kontrole policji będą prowadzone wyrywkowo na wszystkich pętlach autobusowych w stolicy.
Ponadto na przewoźników autobusowych zostanie nałożony wymóg instalacji w autobusach systemów do automatycznego gaszenia pożarów w komorach silników. Taki zapis znajdzie się w umowie wieloletniej, która zostanie podpisana z MZA a także w warunkach przetargowych przy przetargach ogłaszanych przez ZTM.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
tak, to wina metra, że płoną autobusy (i pretensje, że jest bezpiecznie), rzeczywiście, odpowiedni temat!Teokryt pisze:Co jest winne? Jak nie wiadaomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Gdzie nie ma awari na wielką skale i tak spektakularnych? Odp: w metrze. Metro drenuje lwią część funduszy na komunikacje. Niech drenuje dalej. Policzcie sobie koszt pasażerokilometra na każdy rodzaj komunikacji.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
-
- Posty: 842
- Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
- Lokalizacja: Białołęka-Ratusz
Odnośnie kontroli - ile ona zwykle trwa? Co dzieje się z kursem, który nie startuje z pętli w wyznaczonym przez rozkład jazdy czasie?
Ostatnio na Podgrodziu kontrola mojego 114 trwała około 5 minut. (stan techniczny wozu, sprawdzenie dokumentów, kontrola trzeźwości). Kierowca potem jechał bardzo szybko, żeby być o czasie.prosper5250 pisze:Odnośnie kontroli - ile ona zwykle trwa? Co dzieje się z kursem, który nie startuje z pętli w wyznaczonym przez rozkład jazdy czasie?
-
- Posty: 842
- Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
- Lokalizacja: Białołęka-Ratusz
Spodziewałem się że trwa to znacznie dłużej... Co można w tym czasie sprawdzić? Ilość młotków do zbicia szyb, oświetlenie i ewentualny wyciek... Dziwne że w tak krótkim czasie jest jeszcze czas na oględziny ogumienia
[ Dodano: |15 Paź 2009|, 2009 17:11 ]
[ Dodano: |15 Paź 2009|, 2009 17:11 ]
Nie bardzo - jeno uderzenie "pod publikę". Ale najistotniejszy jest chyba komunikat, że kontrola odbyła się na zlecenie ZTM, czyli Zarząd czuwa nad bezpieczeństwem pasażerów. ZTM jest troskliwy - to chyba ma z tego wszystkiego wynikaćrosier pisze:Jakiś racjonalny powód po za tym, że to zagranie pod publiczkę, bo trzeba coś zrobić przecież?
no tak, propaganda ZTMu przecież nieprzerwanie trwa.prosper5250 pisze:Ale najistotniejszy jest chyba komunikat, że kontrola odbyła się na zlecenie ZTM
wniosek nasuwa się sam - nie dość, że to tylko zagranie pod publikę, to jeszcze same kontrole nie służą niczemu, jeśli każda wygląda tak, jak opisuje to Radeom. W tak krótkim czasie nie da się stwierdzić wiele...radeom pisze:Szczerze mówiąc kontrola odbywała się praktycznie bez wchodzenia do autobusu. Głównie to świecenie latarką na opony, kontrola świateł, kierunkowskazów, drzwi. Niedawno na Młocinach ITD kontrolowała autobusy i wyglądało to podobnie.
117 119 130 138 167 168 174 210 318 504 N36 N37
Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.
Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.
Tak naprawdę to zależy pewnie od kontrolującego. Kiedyś na Podgrodziu policjant sprawdzał tylko trzeźwość kierowcy i dokumenty.
(Solinka na 202)
[ Dodano: |15 Paź 2009|, 2009 17:59 ]
Dyrektor ZTM: zaczynamy kontrole w autobusach - TVN Warszawa
(Solinka na 202)
[ Dodano: |15 Paź 2009|, 2009 17:59 ]
Dyrektor ZTM: zaczynamy kontrole w autobusach - TVN Warszawa
Zdaje się, że Teokrytowi chodziło o to, że Metro jest stosunkowo niezawodne i pewne w przeciwieństwie do tramwajów i autobusów.MeWa pisze:tak, to wina metra, że płoną autobusy (i pretensje, że jest bezpiecznie), rzeczywiście, odpowiedni temat!
Mobilis to jest śmieszna firma.
Wstyd, że w ogóle po zamówieniu Solin i Libero i po zobaczeniu, co się z nimi wyrabia, ZTM znowu wybrał tę firmę w przetargu na 9 i 12m.
Nietrudno się domyślić, że chodzi o oszczędności, ale nie można oszczędzać na wszystkim.
Potem autobusy wyglądają jak kolumbijskie więzienie.
Niepokojące jest to, że dzieje się to też z nowszymi wozami.
Dziś miałem okazję się powozić na E-2 i - niestety - zamiast 8197, był 8156. Pomijając stan przestrzeni pasażerskiej, to nawet w kabinie strach było się czegoś dotknąć. Pewne dziwne kawałki żarcia czy czegoś walające się po kabinie powoli zaczynają żyć własnym życiem
W MZA mimo wszystko wiele od stanu wozu zależy od właściciela. I to jest kolejny argument za tym, aby nie likwidować właścicielstwa wozów.
Bo jeśli kierowcy dbają o wóz, to nawet jak jakiś kretyn przypieprzy w przycisk STOP, bo miał gorszy dzień albo po prostu jest debilem, to jak się odpisze, ale też przypomni mistrzowi, to jest to robione.
Nietrudno mimo wszystko wóz utrzymać w miarę godnym stanie. I wiele jest takich wozów.
Mowa o MZA.
Nie spotkałem się jeszcze z wozem w godnym stanie z Mobilisu.
Inaczej sprawa ma się z PKS i ITS, gdzie - szczególnie w tym pierwszym - wozy w miarę dają radę.
cóż, odczekamy pół roku i te "nowe, piękne i nowoczesne" su12, które teraz przychodzą, przestaną takie być. Będzie syf jak w każdym wozie Mobilisu, ta fantastyczna technika zacznie się psuć (zobaczycie, wrócą tam normalne dechy).BJ pisze:Mobilis to jest śmieszna firma.
Wstyd, że w ogóle po zamówieniu Solin i Libero i po zobaczeniu, co się z nimi wyrabia, ZTM znowu wybrał tę firmę w przetargu na 9 i 12m.
wiele, a nawet większość. Nie trzeba szukać daleko - znany nam obydwu właściciel 8197 układy z mechanikami podobno ma dobre i to widać, nie wspominając już o czystości kabiny a przykładów jest jeszcze dużo więcej.BJ pisze:W MZA mimo wszystko wiele od stanu wozu zależy od właściciela
w ITSie właścicielstwo również bardzo dobrze zdaje egzamin, pomijając pojedyncze przypadki, Lwiątka są czyste i sprawneBJ pisze:Inaczej sprawa ma się z PKS i ITS, gdzie - szczególnie w tym pierwszym - wozy w miarę dają radę.
117 119 130 138 167 168 174 210 318 504 N36 N37
Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.
Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.
Ale co z tego, że wiele SU18 jest zadbanych, a w kabinie można jeść z podłogi, skoro trafi się na takiego 8156, 8179, 8193 albo SU12 i po dobrym wrażeniu, jakie zrobił jakiś inny wóz.rosier pisze:wiele, a nawet większość. Nie trzeba szukać daleko - znany nam obydwu właściciel 8197 układy z mechanikami podobno ma dobre i to widać, nie wspominając już o czystości kabiny a przykładów jest jeszcze dużo więcej.
Jeszcze nie trafiłem nigdy na czystego, zadbanego SU15. Zawsze jest syf.
Tak samo jest w SU12.
Jeszcze co do technik stosowanych w Mobilisierosier pisze:Będzie syf jak w każdym wozie Mobilisu, ta fantastyczna technika zacznie się psuć (zobaczycie, wrócą tam normalne dechy).
Pewnego razu odkręcam pokrywę drzwiową. Kwadrat do pierwszego zamka... i sru. Druga część zamknięcia trzymała się "na słowo honoru". Nawet o takich pierdołach się zapomina...