O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Jarek Kordalewski
Posty: 4
Rejestracja: 03 paź 2009, 17:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarek Kordalewski » 06 lis 2009, 7:43

podrozny113 pisze:Widzę, że na linii pracownicy-prezes iskrzy już na całego. Oto artykuł z Życia: http://www.zw.com.pl/artykul/1,417311_K ... k_VIP.html

Pociągi Kolei Mazowieckich nadkładają drogi, żeby podwozić pracowników do domu. Nowy prezes chce ucywilizować rozkłady. Rada nadzorcza i związkowcy spróbują go odwołać.
Mam nadzieję, że się utrzyma. Chyba pierwszy raz w dziejach PKP pojawił się ktoś, kto ma pojęcie o zarządzaniu. Co do strategii KM, to w niektórych przypadkach dołączyłbym wydłużenie tras do najbliższego węzła kolejowego leżącego w sąsiednim województwie. Gdyby sąsiedni operator zrobił to samo i podzielili się kursami, to powoli zbudowalibyśmy sieć ogólnopolskich połączeń pomiędzy węzłami. Oczywiście wszyscy musieliby mieć takie samo podejście do rozkładów, jak Prezes KM...
Pozdr
Jarek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 lis 2009, 9:49

Jarek Kordalewski pisze: Mam nadzieję, że się utrzyma. Chyba pierwszy raz w dziejach PKP pojawił się ktoś, kto ma pojęcie o zarządzaniu.
Ja bym może poczekał, co z tego jego zarządzania wyniknie wpierw, a potem oceniał.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lis 2009, 11:17

rufio198 pisze:
milosz pisze: no ciekawe co wyjdzie z tego nowego rozkladu. interesujace sa te zapowiadane nocne pociagi w koncu
No te to na pewno będą rentowne. 100% rentowności :D :D :D
KM po to dostają dotację z UMarsz, żeby jeździć wtedy, gdy są potrzebne a nie wtedy, gdy im się chce. (-X

W ogóle uważam, że rozkłady i bilety powinny leżeć po stronie Urzedu Marszałkowskiego jako zamawiającego, a KM powinny mieć umowę na wozokilometry.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 06 lis 2009, 16:37

Łukowianka na siódmą, ma może zapełnione te 4 wagony. Ale przyspieszony piętrus równo godzinę później miałby zapełnione 7 (szkoda że więcej nie bardzo może mieć). Czyli zamienić piętrusa z kiblem. Takie zmiany są wręcz oczywiste.
Tylko, ze na ósmą dowozi do Warszawy pośpiech. A pakowanie dwóch szybkich pociągów nie ma sensu bo rozbija cały układ podmiejski.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

milosz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2009, 19:42

Post autor: milosz » 06 lis 2009, 16:46

tylko ze nie objety jest on biletem, a poza tym zatrzymuje sie chyba tylko w siedlcach i w minsku wiec to zupelnie inna kategoria; a taki przyspieszony puszczony od razu po pospiechu wcale nie rozwalalilby tak rozkladu, a dodatkowo stanowilby pozytywna konkurencje na pkp pr

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 06 lis 2009, 16:49

Jeśli już to IC.
No chyba, ze dostanie 20 minut rezerwy jak co poniektóre pociągi, to nie rozwali wjazdu na Warszawę dla podmiejskich.

[ Dodano: Pią 06 Lis, 2009 16:49 ]
A, i nie twierdzę, że taka alternatywa nie jest potrzebna. Zresztą jest zapowiedź RegioExpressów na NRJ do Siedlec, to może coś z tego wyjdzie.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 lis 2009, 16:54

A te RegioExpressy to wg taryfy osobowej, czy KMy zrobią nową taryfę?

BTW. Czemu zostaną zabrane wtedy piętrusy z osobaków z radomskiej? Przecież miało być chyba tak, że na siedlecką FLIRTy, a na radomską Bombki? :-k

PS. Przed piątą do Warszawy (właściwie do Mińska) znów jechał podwójny kibel z FP. Znajomy mi taką wiąchę puscił, że szkoda słów... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 06 lis 2009, 16:57

Wolfchen pisze:BTW. Czemu zostaną zabrane wtedy piętrusy z osobaków z radomskiej? Przecież miało być chyba tak, że na siedlecką FLIRTy, a na radomską Bombki? :-k
Nie, to wynikało akurat z czego innego.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 lis 2009, 17:56

Czyly Radom dostanie jak zwykle po dupie pod względem taboru? :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Jarek Kordalewski
Posty: 4
Rejestracja: 03 paź 2009, 17:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarek Kordalewski » 06 lis 2009, 18:44

fik pisze:
Jarek Kordalewski pisze: Mam nadzieję, że się utrzyma. Chyba pierwszy raz w dziejach PKP pojawił się ktoś, kto ma pojęcie o zarządzaniu.
Ja bym może poczekał, co z tego jego zarządzania wyniknie wpierw, a potem oceniał.
Masz rację, że nie chwali się dnia przed zachodem, ale po raz pierwszy z ust (było nie było) człowieka zarządzającego koleją słyszę jakieś sensowne słowa. Ja trzymam za niego kciuki. Jak go beton odwoła, to na pewno nikogo lepszego nie będzie.
pozdr
Jarek

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 06 lis 2009, 19:01

Wolfchen pisze:Czyly Radom dostanie jak zwykle po dupie pod względem taboru?
Trochę pewnie tak, ale nie demonizowałbym tego, kible jednak są szybsze i to już nie są te kible co 5 lat temu, standard zdecydowanie się poprawił. Może w zamian EM57KM?? Albo więcej połączeń?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 lis 2009, 19:21

kajo pisze:Trochę pewnie tak, ale nie demonizowałbym tego, kible jednak są szybsze i to już nie są te kible co 5 lat temu, standard zdecydowanie się poprawił.
Polemizowałbym. Co prawda siedzenia są w większości "zielone", to jednak FP+FP się zdarza niemal codziennie na pociągu do Otwocka czy Mińska Mazowieckiego (bodaj z Radomia 4:45, obieg realizuje stajnia Sochaczew). Co do szybkości, to rozkładowo są wolne, 100 kilometrów w 2:23 to zdecydowanie za długo.
kajo pisze:Albo więcej połączeń?
Ja bym się cieszył, gdyby rozkład z Radomia wyglądał tak (wyboldowane RegioExpressy): 3:20, 4:00, 4:40, 5:20, 5:50, 6:20, 7:00, 7:30, 8:20, 9:20, 10:20, 11:20, 12:20, 13:20, 14:20, 15:20, 16:20, 17:20, 18:20, 19:20, 20:20, 21:20, 22:20 (w D do Warszawy, w C do Warki)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 06 lis 2009, 20:32

Glonojad pisze:
rufio198 pisze: No te to na pewno będą rentowne. 100% rentowności :D :D :D
KM po to dostają dotację z UMarsz, żeby jeździć wtedy, gdy są potrzebne a nie wtedy, gdy im się chce. (-X

1.To po kiego grzyba jakieś ględzenie o rentowności choćby pociągu do Bobrownik czy Mazovi?
2. Najlepiej zrobić pociągi co pięć minut w środku nocy. Wtedy sa najbardziej potrzebne.Przecież KM dostają dotacje z UM.
A że akurat o 1 czy 2 będzie taki pociąg muchy woził to drobnostka.
3. Przeczytaj cały artykuł który wkleił Miłosz.

[ Dodano: |6 Lis 2009|, 2009 20:44 ]
Wolfchen pisze:Co do szybkości, to rozkładowo są wolne, 100 kilometrów w 2:23 to zdecydowanie za długo.
Biorąc pod uwagę oszałamiające wprost szybkości na linii radomskiej stanowi to bardzo poważny argument za wysyłaniem składów wagonowych do Radomia.
Jak nie najpowazniejszy.
A tak na poważnie znasz obecne szybkości na tej linii? Łacznie ze zwolnieniami z WOS-u
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 06 lis 2009, 20:48

rufio198 pisze:1.To po kiego grzyba jakieś ględzenie o rentowności choćby pociągu do Bobrownik czy Mazovi?
2. Najlepiej zrobić pociągi co pięć minut w środku nocy. Wtedy sa najbardziej potrzebne.Przecież KM dostają dotacje z UM.
A że akurat o 1 czy 2 będzie taki pociąg muchy woził to drobnostka.
3. Przeczytaj cały artykuł który wkleił Miłosz.
Myślę, że jednak pociągi nocne będą bardziej rentowne od pociągu do Bobrownik, szczególnie na ostatnim odcinku trasy. Poza tym mogą także wpływać pozytywnie na rentowność innych połączeń, takie "zyski ukryte", a te pociągi pracują tylko na siebie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 06 lis 2009, 20:51

Oj, wszyscy czepneli się tych Bobrownik. Jedzie, nie jedzie. Jak by jechał handlem tylko do Skierniewic i dalej służbowo do Sochacza jak to było wcześniej to dalej byłyby narzekania, że pusty przebieg. A i tak z przyczyn technicznych musi póki co tak jeździć.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

ODPOWIEDZ