Poza tym ja akurat zawsze konsekwentnie byłem za oszczędnościami na wystroju, zamiast na np. lokalizacji (jak to zrobiono na Bankowym, Ratuszu, Pl. Wilsona...
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Moderator: JacekM
Przecież to to samo miejsceinż. Glonojad pisze:jak to zrobiono na Bankowym, Ratuszu
Ratusz jest na MiodowejBastian pisze:Przecież to to samo miejsceinż. Glonojad pisze:jak to zrobiono na Bankowym, Ratuszu
Ale była zależność:Zresztą w przypadkach, o których piszesz, nie było zależności pomiędzy wystrojem a lokalizacją.
jak to niepołożony przy dworcu? Wyjście prowadzi tuż pod budynek dworca. Natomiast brak przejścia to przede wszystkim skutek niemożności dogadania się miasta z koleją, problemy ze stacją benzynową. Poza tym gdyby stacja powstała tuż pod torami, to oznaczałoby to konieczność wyłączenia tego dworca z ruchu pociągów.inż. Glonojad pisze: Dobra, chodziło mi o Dworzec Gdański, niepołożony przy dworcu w wybudowany bez przejścia pod torami.
tak, co nie zmienia faktu, że "oszczędzanie na wystroju" przyniosłoby poprawę funkcjonalności stacji poprzez ich lepszą lokalizację. Zresztą nasze stacje i tak są skromne w wystroju, jeśli porównamy je z tymi, jake buduje się obecnie w Europie. Ponadto o zmianie lokalizacji wpływały także inne czynniki...Glon pisze: Ale była zależność:
koszty <=> lokalizacja
oraz
koszty <=> wystrój.
W pierwszym suwak przesunięto w lewo, w drugim w prawo zamiast odwrotnie.
i przez te wygodę kierowców zapewniona na czas budowy(nawet rok niech będzie) sprawiono, że pasażerowie maja trudniej aż do końca isnienia metraMeWa pisze:nie, funkcjonalność i wygoda kierowców - bo nie trzeba było rozkopywać ważnych placów w mieście...
w jaki sposób? przejścia juz sa, pomogłyby przy gdańskim, ale gdzie jeszcze? odleglości dojścia do stacji, w wiekszości przypadków zbyt dużej przejscia nijak nie zmieniąMeWa pisze:Ale na dobrą sprawę pomogłoby dobudowanie planowanych, acz niezrealizowanych przejść podziemnych.
no to tam, rzeczywiście, moznaby zlikwidowac przejścia naziemneMeWa pisze:na Ratuszu, gdyby powstało wyjście od strony Urzędu Wojewódzkiego
straszne- nie straszne, ale śa, a mogłyby być o wiele mniejsze, zreszta byl juz poruszany temat o konkurencyjności metra wobec autobusów- przy lepszym usytuowaniu stacji ona takze by sie poprawiłaMeWa pisze:a nie przesadzajmy - odległości nie są takie straszne.
Mimo iż jestem przeciwny tym stacjom to ten pomysł mi się bardzo podobajwojtynski pisze:Plac Konstytucji powinni zrobić w stylu socrealistycznym, wejścia w piaskowcu, kandelabry, etc.