[Historia] Autobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

interflug
(gemba)
Posty: 511
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:31

Post autor: interflug » 25 lis 2009, 16:23

prosper5250 pisze:http://www.przegubowiec.com/foto/5254/5 ... ntraco.jpg
Kto to pamięta? :)
ee, 2003 już nowa elewacja Intraco... toć to jeszcze świeże :razz:
blam blam blam

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 25 lis 2009, 17:21

Przecież to foto jest z imprezy 5254.

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 27 lis 2009, 21:32

vip6744 pisze:Oj, sporo opinii, dlatego zacznę pokolei od pierwszej osoby czyli od Alojzego. Alojzy, ja się z tobą zgadzam w 100%, można utworzyć wątek wspominkowy, ale skoro o nim wspomniałeś to zapraszam Ciebie, żebyś Ty rzucił jakiś temat jako pierwszy.
W kontekście cudownej reaktywacji 2635 przypomniały mi się super zadbane wozy, które były domeną Ostrobramskiej. Rzeczony 2635 do tej grupy należał, zawsze lśniący i błyszczący. Poza tym sztandarowy wymuskany wóz 2570 ze światełkami na obrysówkach pod zderzakami (miały je też między innymi 2541 i 2601).
Zadbany bardzo był też 3 2 6 0 - tak miał rozstrzelone numery - jeździł tylko na dodatkach, a w wakacje stał. Jakoś z innych zajezdni wozów nie mogę sobie przypomnieć....
(no może poza pierwszym 2323, często miał odmalowywane felgi na biało). Napiszcie, co pamiętacie. ;-)

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 28 lis 2009, 11:48

No to napewno można powiedzieć, że zadbany był ostrobramski 2602 - jeden z najładniejszych w latach '90 wozów, zawsze zadbany, wzór wśród Ikarusów 280.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 29 lis 2009, 8:38

Ze Stalowej zawsze kojarzę 2453 - też zadbany i tak jak niektóre, jeszcze przed remontem miał obrysówki na zderzakach.

Piotrekbe
Posty: 755
Rejestracja: 28 lut 2006, 22:12
Lokalizacja: Targówek Ratusz

Post autor: Piotrekbe » 30 lis 2009, 11:42

Michalk001 pisze:Ze Stalowej zawsze kojarzę 2453 - też zadbany i tak jak niektóre, jeszcze przed remontem miał obrysówki na zderzakach.
Ja go pamiętam jak miał jeszcze orła na przedniej szybiej szybie i szachownicę czerwono zieloną bodajże.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 30 lis 2009, 14:48

Piotrekbe pisze:
Michalk001 pisze:Ze Stalowej zawsze kojarzę 2453 - też zadbany i tak jak niektóre, jeszcze przed remontem miał obrysówki na zderzakach.
Ja go pamiętam jak miał jeszcze orła na przedniej szybiej szybie i szachownicę czerwono zieloną bodajże.
Dokładnie tak - zapodaję linka ze zdjęciem 2453 z kratownicą właśnie w takim kolorze http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... =43&pos=25 .

A odnośnie 'orła' to pamiętam, że na pewno takowego miał 2445 oraz 3105.

Piotrekbe
Posty: 755
Rejestracja: 28 lut 2006, 22:12
Lokalizacja: Targówek Ratusz

Post autor: Piotrekbe » 30 lis 2009, 23:48

vip6744 pisze:
Piotrekbe pisze: Ja go pamiętam jak miał jeszcze orła na przedniej szybiej szybie i szachownicę czerwono zieloną bodajże.
Dokładnie tak - zapodaję linka ze zdjęciem 2453 z kratownicą właśnie w takim kolorze http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... =43&pos=25 .

A odnośnie 'orła' to pamiętam, że na pewno takowego miał 2445 oraz 3105.

Pamiętam jak tamtym czasie miał go na stanie Świętej Pamięci Andrzej, a jego zmiennikiem był Marek.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 01 gru 2009, 10:25

A z historii nowszej - kto pamięta wóz 2943, który jeździł na 10/519 :?: Właściwie zawsze ta sama linia, ta sama brygada i Ci sami kierowcy (tego ze zm.B znam). To było jakoś od 2003 roku z jego przydziałem, rzadko się zdarzało, żeby jeździł na czymś innym i dopóki wóz miał dwóch właścicieli na Chełmskiej to i zadbany był, a gdy przeszedł na Redutową to po roku poszedł w zapomnienie. Szkoda wozu, bo bardzo go lubiłem.

R10
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2008, 23:46

Post autor: R10 » 02 gru 2009, 0:04

alojzy pisze:W kontekście cudownej reaktywacji 2635 przypomniały mi się super zadbane wozy, które były domeną Ostrobramskiej. Rzeczony 2635 do tej grupy należał, zawsze lśniący i błyszczący. Poza tym sztandarowy wymuskany wóz 2570 ze światełkami na obrysówkach pod zderzakami (miały je też między innymi 2541 i 2601).
Zadbany bardzo był też 3 2 6 0 - tak miał rozstrzelone numery - jeździł tylko na dodatkach, a w wakacje stał. Jakoś z innych zajezdni wozów nie mogę sobie przypomnieć....
(no może poza pierwszym 2323, często miał odmalowywane felgi na biało). Napiszcie, co pamiętacie.
W mojej subiektywnej opinii wóz 2635 w latach 1986-89 zasłużył zdecydowanie na miano najbardziej zadbanego autobusu warszawskiej KM - białe, umyte felgi, obrysówki ( chyba jedne z pierwszych, jakie się pojawiły na ikarusach ), charakterystyczne pomalowane na biało narożniki zderzaków i co ciekawe, jako jedyny z nowodostarczonych w ówczesnym czasie na Ostrą wozów posiadał żółte numery taborowe. Oczywiście 2570, czy 3260 też ładnie się prezentowały, ale 2635 to był 2635 ;-) Z innych zakładów pamiętam od 1989 r. w podobnym stylu prezentował się pożarowy 2455, a w latach 91-92 w jego ślady poszedł 2453 ( ten, który jest na zdjęciu to już nie to.. ;-) W połowie lat 90-tych z kolei na Ostrej ujawnił się 6404, notabene prowadzony bodajże przez jednego z byłych wałścicieli 2635, o ile się nie mylę, niejakiego Felgę ;-)

mgm
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2006, 1:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mgm » 02 gru 2009, 3:07

Co do Pożarowej, to fakt 2455 był nie do pobicia zawsze czyste białe felgi, autobus zawsze czysty w środku i na zewnątrz, obrysówki pod zderzakami, same zderzaki też pięknie odmalowane, z tyłu podwójne światła stopu. Kabina super zadbana, na święta obowiązkowo była choinka, na środku na desce wielki zegar w kształcie jakiegoś człowieczka(stworka), którego oczy zapalały się przy włączeniu kierunkowskazów, owinięta kierownica taką gumą i pare innych detali. Brakowało tylko moim zdaniem ładnej folii przeciwsłonecznej. Całość robiła niesamowite wrażenie. Kierowca, który miał go na stanie potrafił na pętli zamiatać kabinę i nie tylko. Wielokrotnie nim jeździłem stojąc przy kabinie - kierowca świetnie powoził:) Moim zdaniem autobus numer 1 w latach 88-92/93, po prostu wzór, później troszkę zaczął podupadać, a po przejściu na R-13 został totalnie zaniedbany i dość szybko poddano go remontowi, co zakończyło jego piękne chwile, ale do samej kasacji został moim ulubionym lewarem:) Dowodem na jego idealny stan może być przebieg w połowie grudnia 1989 miał zaledwie 15 tys na liczniku (po 1,5 roku od wpisania na stan!!!) , a pod koniec listopada 1991 już 190 tys. przebiegu.
2453 - też był świetny i jego charakterystycznie przesunięty numer na lewej burcie.
Z pożarowych okresowo fajnie się prezentowały na przełomie lat 80/90 ikary 1086, 2414, 2441, 2450, 2456. Po dostawach 90/91 - fajne były 2418, 2436, 2445, 2448 i 2464. 2418 i 2464 jeździły tylko na dodatkach więc miały niewielkie przebiegi i może dlatego były zadbane. Z bizonów faworytem był 5281.
Na R-10 moimi faworytami były właśnie 2570, 2635 ale również 2576 i 2602.
Z R-13 moim oczom podobały się 3118, 3123, 3126.
Z innych zajezdnii ikarów szczerze nie pamiętam, bo w tamtym okresie głównie poruszałem się po Pradze.
Na R-8 obrysówki miały przez dłuższy czas 2453 i 2455, krótkotrwale 2433, 2441, 2442, 2450, 2456. Podwójne światła stopu: 2401, 2410, 2426, 2431, 2433, 2441, 2442, 2450, 2452, 2453, 2455, 2456, 2464, 2471.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 02 gru 2009, 10:11

Z piaseczyńskich wozów jeśli dobrze pamiętam, to 3092 był jednym z charakterystycznych wozów, zadbany, a i z zewnątrz zadbano o jego wygląd oklejając go. Charakterystyczne dla zajezdni Piaseczno było malowanie zderzaków i numery taborowe - zawsze białe. A pamiętacie nietypowo pomalowane zderzaki na bodajże wozach #3078 i #3092 :?: W przypadku pierwszego żółty, w przypadku drugiego standartowy biały, a boki pomalowane na czerwono. Ciekawie to wyglądało dla oka i robiło wrażenie.

1251
Posty: 134
Rejestracja: 28 lis 2008, 11:59
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: 1251 » 04 gru 2009, 12:46

Najładniejsze autobusy lat osiemdziesiątych:

Ostrobramska

IKARUS 260 (lata 1984-1986)

1253 , 1254 .1264, 1266 , 1303

IKARUS 260 (1987 - 1988)

1333

IKARUS 280 (1984 - 1986 )

2620

IKARUS 280 (1986 - 1989 )

2558 , 2609 , 2635 , 3260

IKARUS 280 (1989 - 1993)

2502, 2601 , 2602 , 5100

IKARUS 260 (1994 - 1996)

6300 , 6404

Pożarowa

IKARUS 260 (1983 - 1985)

1027 , 1049 ,1050

Woronicza

IKARUS 260 (1984 - 1986 )

421

Kleszczowa

IKARUS 280 (1986 - 1988 )

2689

IKARUS 280 (1987 - 1990)

2661

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 04 gru 2009, 13:10

1251 pisze:Najładniejsze autobusy lat osiemdziesiątych:
Woronicza
IKARUS 260 (1984 - 1986 )
421
Bingo!
Pamiętam go, często odmalowywane na biało felgi, bardzo zadbana kabina z proporczykami, jeśłi dobrze kojarzę. Potem ci kierowcy przesiedli się na nówkę 2109 (chyba od stycznia 1988 r.), ale o ten wóz już tak nie dbali.

1251
Posty: 134
Rejestracja: 28 lis 2008, 11:59
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: 1251 » 04 gru 2009, 13:10

Najładniejsze Jelcze PR 110 U z Ostrobramskiej

po remoncie w JZS (lata 1983 - 1985 )

4481 , 4487 (żółto czerwone z kremowymi zderzakami)
4555 , 4569 (jasna czerwień )
4520 , 4557 (jako jedyne po remoncie w JZS przyjechały z białymi laminatami w środku)
4479, 4493 , 4529 ,4572 (klasyczna czerwień)
4455 , 4517 ,4542 ,4570 (klasyczna czerwień + śnieżna biel)

Po remoncie na Włościańskiej (lata 1982- 1983)

4424 , 4489 , 4503 ,4549 (jasna czerwień + żółte numery taborowe z trzcionką taką jak na tramwajach)

4405 , 4429 (pomarańcz + żółte numery takie jak na tramwajach) , przy czym wóz 4405 w środku na suficie miał na czarno pomalowane plastiki łączące okna z oświetleniem .Cudnie to wyglądało! Takie malowanie miały jeszcze 4400 i 4410 .Fajnie wyglądało to zwłaszcza jak na nich nalepione były nalepki (miejsce dla inwalidy, kasownik, czy miejsce dla matki z dzieckiem)

4408 , 4533 (wiśniowa czerwień z numerami taborowymi takimi jak na tramwajach)

[ Dodano: |4 Gru 2009|, 2009 13:19 ]
o jeszcze pamiętam Ikarusa 280 ,numer 2660 (jedyny wóz w Warszawie w latach 1983-1984 ) z wiśniowym kolorem i ten kolor był również poniżej bocznych listew. Barwy takie dopiero pojawiły się na fabrycznie malowanych Ikarusach 280 w 1985 roku. Pamiętam jak ten wóz jeżdził na linii C i był nielada gradką na uwczesne czasy.


No i chyba najładniejszy Ikarus z Klesczowej po remoncie w Słupsku ,a mianowicie 2637 w latach 1986 - 1987 . Jasna czerwień , żółte numery taborowe , jasna biel ,poniżej listew.

ODPOWIEDZ