O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 gru 2009, 9:36

Lukasz436 pisze:Autor piszę prawdę o tym co się dzieje na Kolei. I nie ważne czy to jest a czy b, porusza dość ważny temat. Kolei jest dla kolejarzy a nie dla ludzi.
Zgoda, ale akurat temu autorowi nikt nie dogodzi...
Nie pamiętam, żeby ostatnio napisał w ZBS cokolwiek dobrego o KM. W sumie przestałem to przeglądać.
Ale jak ktoś chce, to w Necie w PDF znajdzie wszystkie numery.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 05 gru 2009, 10:39

przewoz pisze:
SławekM pisze:Autor piszę prawdę o tym co się dzieje na Kolei. I nie ważne czy to jest a czy b, porusza dość ważny temat. Kolei jest dla kolejarzy a nie dla ludzi.
Zgoda, ale akurat temu autorowi nikt nie dogodzi...
Nie pamiętam, żeby ostatnio napisał w ZBS cokolwiek dobrego o KM. W sumie przestałem to przeglądać.
Ale jak ktoś chce, to w Necie w PDF znajdzie wszystkie numery.

Popraw cytowanie (autor słów: Łukasz436)

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 06 gru 2009, 1:55

W sobotę 5.XII 1227 był już planowo.
Polityka złym doradcą w pracy!

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 06 gru 2009, 22:51

Zaintrygował mnie dziś EN57-0038, mam w związku z tym kilka pytań:

1) Dlaczego jeden przedział jest tak jakby pierwszą klasą (oznaczenie oczywiście mówi, że to dwójka)? Ma zielone kanapy zamiast zwykłych zielonych siedzeń, zamontowanych w reszcie jednostki. Myślałem, że przy wymianie siedzeń usuwa się pierwszą klasę, jeśli takowa była.

2) Odniosłem wrażenie, że ten kibel jest znacznie lepiej wyciszony niż inne, ponadto wydaje dziwne dźwięki z podwozia (syk powietrza co jakiś czas przy hamowaniu). W innych EN57 coś takiego nie występuje.

3) Czy oznaczenie z dwoma zerami to błąd, czy celowe działanie KM? Jeśli to drugie, to jakie ma to logiczne uzasadnienie?
noidea

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 06 gru 2009, 23:05

0038 ma hamulec Knorr'a, nie można go łączyć z pozostałymi wyposażonymi w Oerlikona.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 07 gru 2009, 1:31

tadeo pisze:jak to jest w ogóle możliwe (w tym przypadku układanie obiegów KM) aby planować więcej niż wykazują możliwości taborowe (a może i kadrowe) przewoźnika ?
Pokaż mi jakieś 40-50 pociągów, które można wyciąć.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 07 gru 2009, 6:50

Pociągi jeżdżące w 2+ jednostki, a potrzebujące najwyżej 1 (numery 2009, ale one przeszły do nowego rozkładu metodą kopiuj-wklej):
805 + 9818
807 + 80150

Alf2
Posty: 3
Rejestracja: 16 lis 2009, 23:33

Post autor: Alf2 » 07 gru 2009, 10:18

Dzulikiewicz pisze:0038 ma hamulec Knorr'a, nie można go łączyć z pozostałymi wyposażonymi w Oerlikona.
Można łączyć..... ale mało maszynistów umie obsługiwac ten system hamulca.

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 07 gru 2009, 10:34

Adam G. dodatkowe 0 dodali mu po ostatniej naprawie. Ale prawdę mówiąc też się zastanawiam dlaczego :) Generalnie inne jednostki, nie mające czterocyfrowego numerka z racji wysokości liczby(<1000) są normalnie trzycyfrowe, więc chyba nie jest to forma standaryzacji

Co do tej pierwszej klasy to za wikipedią przypomnę, że pierwsze 130 kibli miało pierwszą klasę.
Jak to tam wygląda? Ile jest siedzeń w rzędzie? 2? 3? 4? Bo jeżeli chodzi Ci tylko o kanapy to są w KaeMkach jeszcze jednostki, które mimo napraw mają jeszcze stare, fajne kanapy(nie wiem jaki to materiał, coś między zamszem a sztruksem) i uważam za słuszne, że je zostawiono bo są bardzo wygodne i trwałe. Widać ktoś myśli i logo KM pod pupą nie przedkłada ponad grubą kasę, którą trzeba wydać na renowację siedzeń, które są w świetnym stanie.
Numerów jednostek w tym momencie nie podam bo nie jestem kimś kto lata z notesikiem. Ale jak zauważę to mogę przytoczyć jakiś przykład. Jednak myślę, że ktoś z forumowiczów zrobi to przedemną :)

PS kilka ostatnich postów powinno się przerzucić na topik TKM
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 07 gru 2009, 10:42

Dzulikiewicz pisze:0038 ma hamulec Knorr'a, nie można go łączyć z pozostałymi wyposażonymi w Oerlikona.
Bez przesady. W MNT opanowali tą sztukę. Widziałem juz połączona 038 z innym kiblem.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 07 gru 2009, 11:54

tadeo pisze:
Gacek pisze:@ tadeo: deficyt jest zaplanowwany juz w rozkłądzie. KM ma co do zasady zbyt małło jednostek, aby obsłużyć swój rozkład.
...wyobraźmy sobie analogicznie sytuację, w której ZTM zaplanuje do obsługi komunikacji miejskiej Stolicy za dużo tramwajów i autobusów niż mogą taki plan udźwignąć przewoźnicy
...
Michał W. pisze:tadeo: na Twoim przykładzie. miejski ZTM nie jest w stanie zrealizować wszystkich kursów poprzez miejski MZA(miejski-miejski, masło maślane :P). Dlatego mamy ajentów, którzy za wykorzystywanie ich taboru dostają pieniążki. A plan kursy są zrealizowne
To tak w dużym uproszczeniu
Michale, według mnie obecni ajenci realizują normalny plan rozkładowy identycznie jak MZA.
o ile się orientuję, to (tak z grubsza ujmując) ajenci zastąpili miejskiego przewoźnika na skutek polityki miasta czyli tzw. oszczędności wydatków na komunikację (likwidacja zajezdni MZA, stawka za wozokilometr) a globalny plan brygadowy jak wynosił około 1300 wozów w ruchu (w dzień roboczy w szczycie komunikacyjnym) 20 lat temu tak teraz też tyle wynosi (tak z grubsza ujmując).
i Zarząd tzw. Transportu Miejskiego odpowiedzialnie planuje rozkłady jazdy jedynie na tę ilość wozów.
moje pytanie jak widzisz dotyczyło sytuacji, w której ktoś nieodpowiedzialny znający bieżące realia przewoźników (ZTM zna realia, ma podpisane umowy z przewoźnikami miejskimi) zaplanowałby rozkładów jazdy np. na 1550 autobusów i na brakujące 250 rozkładów jazdy (to jest ten deficyt) organizator przewozów wypożyczałby jednostki (wozy) od innych przewoźników krajowych (pomijam tu kwestie zapłaty za wynajem wozów i jakości tychże).
dlatego moje pytanie :[quote="tadeo"]...jak to jest w ogóle możliwe (w tym przypadku układanie obiegów KM) aby planować więcej niż wykazują możliwości taborowe (a może i kadrowe) przewoźnika ? ...[/quote]jest nadal aktualne i dziwię się, że KM zaplanowały dla siebie rozkład jazdy zbyt trudny do wykonania własnymi środkami lokomocji.
.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 07 gru 2009, 15:19

Michał W. pisze:Jak to tam wygląda? Ile jest siedzeń w rzędzie? 2? 3? 4? Bo jeżeli chodzi Ci tylko o kanapy to są w KaeMkach jeszcze jednostki, które mimo napraw mają jeszcze stare, fajne kanapy(nie wiem jaki to materiał, coś między zamszem a sztruksem) i uważam za słuszne, że je zostawiono bo są bardzo wygodne i trwałe. Widać ktoś myśli i logo KM pod pupą nie przedkłada ponad grubą kasę, którą trzeba wydać na renowację siedzeń, które są w świetnym stanie.
Właśnie w tym rzecz, że te kanapy są nowe - albo przynajmniej mają nowe, zielone obicia z logo KM :) I to dziwi mnie najbardziej. Jednostką ze starymi super kanapami koloru zielono-brązowego jechałem jakiś czas temu na linii do Łowicza i zdecydowanie jest to najwygodniejszy kibel, na jakiego można trafić :) Numeru też nie pamiętam.

[ Dodano: |7 Gru 2009|, 2009 15:21 ]
bohun pisze:
tadeo pisze:jak to jest w ogóle możliwe (w tym przypadku układanie obiegów KM) aby planować więcej niż wykazują możliwości taborowe (a może i kadrowe) przewoźnika ?
Pokaż mi jakieś 40-50 pociągów, które można wyciąć.
pociągi odjeżdżające z Legionowa w stronę Tłuszcza biją rekordy frekwencji, to samo podwójne (!) kible w relacji Zachodnia - Tłuszcz ;) tak przynajmniej jest w DS.
noidea

kebe

Post autor: kebe » 07 gru 2009, 15:28

Babcie (bo chyba tak się nazywa) można często spotkać jako Wieliszew-Warszawa Wola (btw do końca tyg ](*,) ) i często zdarza mi się nim jeździć, zrobię fotkę 1 klasy jak się trafi.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 07 gru 2009, 15:47

kebe pisze:Babcie (bo chyba tak się nazywa) można często spotkać jako Wieliszew-Warszawa Wola (btw do końca tyg ](*,) ) i często zdarza mi się nim jeździć, zrobię fotkę 1 klasy jak się trafi.
Warszawa Wola 16:23 - Wieliszew 17:16, poc. 6629 + Wieliszew 18:21 - Warszawa Gdańska 18:58, poc. 6628 + Warszawa Gdańska 19:10 - Tłuszcz 20:28, poc. 66021 :) To zapewne tylko fragment.
noidea

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 07 gru 2009, 16:22

Adam G. pisze:pociągi odjeżdżające z Legionowa w stronę Tłuszcza biją rekordy frekwencji, to samo podwójne (!) kible w relacji Zachodnia - Tłuszcz ;) tak przynajmniej jest w DS.
Fakt - tych pociągów zestawionych z ezt na odcinku Legionowo- Tłuszcz - Legionowo ( mam na myśli całą relację) jest aż 1 para ( 70320 i 66021)- cała reszta jeździ do Wieliszewa najdalej. Dołożyć do tego 2 pary VT z Sierpca które muszą zjechać do Tłuszcza - choćby na przegląd i tankowanie.
Poza tym Bohunowi podejrzewam że bardziej chodziło o DP niż DS. W DS większych problemów z taborem - na obecna chwile - nie ma.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ODPOWIEDZ