SkrzyĹźowanie GrĂłjecka/KorotyĹskiego/WĹodarzewska
Moderator: Wiliam
Jako osoba stale korzystająca (jako kierowca i pieszy) z tego skrzyżowania wszystkim Wam odradzam stania i czekania na światłach na przejście przez Grójecką koło kapliczki. Niemal dzień w dzień ma miejsce tak wypadek a samochody z impetem wpadają na chodnik na którym piesi oczekują zielonego światła. Najwięcej zamieszania powodują tam auta skręcające w lewo z Korotyńskiego w Grójecką (w str. Krakowskiej) i skręcające w lewo z Grójeckiej w Korotyńskiego (zarówno w stronę Szczęśliwic jak i Rakowca). Skrzyżowanie już dawno stało się zbyt małe jak na tak duży ruch i chyba jedyną szansą na jego odblokowanie będzie przedłużenie (w przyszłości) Racławickiej między Mołdawską a Grójecką. W tej chwili często auta skręcające z Korotyńskiego w lewo w Grójecką w stronę Okęcia często nie zdążą zjechać z skrzyżowania gdy ruszają osobówki w stronę Janek i auta zostają na torowisku.
Takie rozwiązanie nie pozwoli na skręt w lewo z Włodarzewskiej. A to pozwoliłoby uruchomić dwukierunkowe 208 czyli umożliwić mieszkańcom dojazd do tramwaju bez krążenia i stania w korku na BW1920 - o ile pod Jerozolimskimi da się skręcić w lewo we Włodarzewską.Glonojad pisze: Ogólnie jednak rozwiązanie jest jedno - strzałka do skrętu i koniec.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
dlatego jest planowane skrzyżowanie Harfowa-Grójecka-Racławicka.wojtor pisze:Takie rozwiązanie nie pozwoli na skręt w lewo z Włodarzewskiej. A to pozwoliłoby uruchomić dwukierunkowe 208 czyli umożliwić mieszkańcom dojazd do tramwaju bez krążenia i stania w korku na BW1920 - o ile pod Jerozolimskimi da się skręcić w lewo we Włodarzewską.Glonojad pisze: Ogólnie jednak rozwiązanie jest jedno - strzałka do skrętu i koniec.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Bardzo chciałbym zobaczyć plan takiego skrzyżowania bo osiedlowa Racławicka między Mołdawską w 200 metrami od Al. Krakowskiej zupełnie nie nadaje się na przelotówkę. A gdyby jednak zdecydowano się na taki cosik to trzeba koniecznie w tym samym czasie zrobić skrzyżowanie Mołdawska/Racławicka co i tak nic nie da dopóki nie powstanie odcinek Racławickiej między Sąchocką a Mołdawską. A nie wiem czy na tych gruntach nie siedzi już czasem developer. Ogólnie jeden wielki burdel. No, ale skoro ludzie nie mogą dojeżdżać do domów 208, tylko muszą blachosmrodami...
dzidek: masz rację. Również zbyt wiele widziałem kretynów, którzy kończyli jazdę dokładnie w miejscu gdzie piesi oczekują na zielone światło
Moją propozycją rozwiązania na szybko są światła do lewoskrętu i wymalowanie linii wyznaczających pasy do lewoskrętu na środku skrzyżowania. To też jest poezja jak się z jednej strony trzy rzędy skręcających w lewo robią. Ledwie pół godziny temu takie coś widziałem
Dodatkowo jakiś priorytet dla tramwajów (czyt. zielone światło na Grójeckiej gdy chce ruszać. Nie znam się na tym, nie wiem jakie są możliwości techniczne).
Nieprawda. Może i wjechać można, ale tylko 5 metrów. Potem się stoi przyblokowanym przez auto. Oczywiście blokując jednocześnie możliwość jazdy tym co mają zielone na KorotyńskiegoMisiekK napisał/a:
edyna możliwość przejechania tramwajem przez skrzyżowanie jest zaraz po zapaleniu pionowej pałki
MeWa
Często, i wcale nie są to pojedyncze przypadki, da się przejechać na już świecącycm zielonym bez większych problemów. Wbrew pozorom są kierowcy, którzy widząc tramwaj, czekają.
dzidek: masz rację. Również zbyt wiele widziałem kretynów, którzy kończyli jazdę dokładnie w miejscu gdzie piesi oczekują na zielone światło
Moją propozycją rozwiązania na szybko są światła do lewoskrętu i wymalowanie linii wyznaczających pasy do lewoskrętu na środku skrzyżowania. To też jest poezja jak się z jednej strony trzy rzędy skręcających w lewo robią. Ledwie pół godziny temu takie coś widziałem
Dodatkowo jakiś priorytet dla tramwajów (czyt. zielone światło na Grójeckiej gdy chce ruszać. Nie znam się na tym, nie wiem jakie są możliwości techniczne).
Ja Ci nie wmawiam. Ja Cię informuję jako codzienny użytkownik tego skrzyżowania, że w czasie normalnego ruchu na tym odcinku(DP a nawet soboty rano) tramwaj zazwyczaj musi stanąć w połowie skrzyżowania. Nie widzę problemu, żeby się spotkać i poobserwować jak to wygląda.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
może bym się zgodził i Ci uwierzył, gdybym tam nie wsiadał i nie wysiadał codziennie o różnych porach. Więc nie wmawiaj mi, że zawsze jest tak, jak piszesz.Michał W. pisze:Ja Ci nie wmawiam. Ja Cię informuję jako codzienny użytkownik tego skrzyżowania, że w czasie normalnego ruchu na tym odcinku(DP a nawet soboty rano) tramwaj zazwyczaj musi stanąć w połowie skrzyżowania. Nie widzę problemu, żeby się spotkać i poobserwować jak to wygląda.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Czytaj ze zrozumieniem.w czasie normalnego ruchu na tym odcinku(DP a nawet soboty rano)
I cały czas zapraszam na wizję lokalną.
Resztę przepychanki polecam dokończyć na PW
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26931
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No i co z tego? Ostatnia rzecz, której potrzeba, to bardziej dwukierunkowy ruch na Włodarzewskiej. Ta ulica i tak niezbyt dobrze przenosi to, co ma, więc dobrze, że chociaż część jest kierowana dzięki temu do Alei Jerozolimskich.wojtor pisze:Takie rozwiązanie nie pozwoli na skręt w lewo z Włodarzewskiej.Glonojad pisze: Ogólnie jednak rozwiązanie jest jedno - strzałka do skrętu i koniec.
Zresztą, akurat z tą relacją NIE MA problemu - jest zawrotka przez tory przy Harfowej i nie generuje ona ani 1/5 problemów, jaką generuje skrzyżowanie przy Korotyńskiego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 1767
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
Tak, pod Alejami jest możliwość wjechania na Włodarzewską. W okolicach Al. Jerozolimskich 162 jest lokalna uliczka która zjeżdża pod wiadukt i wraz z WKD i PKP przechodzi pod Alejami. 208 mogłoby jeździć spokojnie dwukierunkowo, ale nie mogłoby zawracać na wysokości Racławickiej, bo jest zbyt krótki odcinek na Grójeckiej by włączyć się bez problemu na lewy pas aby zawrócić. To już lepiej jakby zawracało na wysokości 1 Sierpnia. Wozy są krótkie i bez problemu powinny się wyrobić na zawrotce.wojtor pisze:Takie rozwiązanie nie pozwoli na skręt w lewo z Włodarzewskiej. A to pozwoliłoby uruchomić dwukierunkowe 208 czyli umożliwić mieszkańcom dojazd do tramwaju bez krążenia i stania w korku na BW1920 - o ile pod Jerozolimskimi da się skręcić w lewo we Włodarzewską.Glonojad pisze: Ogólnie jednak rozwiązanie jest jedno - strzałka do skrętu i koniec.
Nie jestem pewien, czy z Racławickiej od strony Rakowca nie można przejechać na wprost przez tory na Grójeckiej i odbić w Harfową by dojechać do Włodarzewskiej?
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.
Nie ma, ale mimo to Harfowa i okoliczne uliczki nie nadają się do jazdy autobusu.Domino2001 pisze: Nie jestem pewien, czy z Racławickiej od strony Rakowca nie można przejechać na wprost przez tory na Grójeckiej i odbić w Harfową by dojechać do Włodarzewskiej?
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
nie ma, i dlatego jest planowane w tym miejscu skrzyżowanie (o czym chyba zdaje się TUTAJ już pisałem) i dopiero wtedy była mowa o puszczeniu 208 dwukierunkowo.piotram pisze:Nie ma, ale mimo to Harfowa i okoliczne uliczki nie nadają się do jazdy autobusu.Domino2001 pisze: Nie jestem pewien, czy z Racławickiej od strony Rakowca nie można przejechać na wprost przez tory na Grójeckiej i odbić w Harfową by dojechać do Włodarzewskiej?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]