[KrakĂłw] TĹok fizycznie jest, ale wg. urzÄdnikĂłw go nie ma
Moderator: JacekM
Ale tak są skonstruowane "nowoczesne" pojazdy. Weżmy np. Bombardiera NGT6Kr: cały przód i tył to siedzenia 2+2 i do tego na podwyższeniu - kto tam stanie? Środek - to samo. Tylna sekcja na wysokości drzwi - naćkane siedzeń. Zostaje przednia reźnia, która duża nie jest, a jak wózki stoją to mogiła. Zostaje prześwit drzwi...MZ pisze: Dużo racji jest w stwierdzeniu, że ludzie namiętnie okupują okolice drzwi, a pomiędzy siedzeniami bywa pusto. I nikt nie chce się przesunąć dalej.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
A jeszcze coś takiego znalazłem (z wyborczej Kraków)
Pasażerowie wolą akwarium od bombardiera
KRAKÓW. - Wyślijcie na ósemkę i na szybki tramwaj stare wozy. Wchodzi do nich więcej ludzi - piszą Czytelnicy. - Zwykle prośby są odwrotne, ale skoro tak, to sprawdzimy, jak rozdysponować tabor - obiecuje MPK.
W nadsyłanych do redakcji listach z absurdami komunikacyjnymi kilkakrotnie pojawiła się sugestia, by na niektórych liniach zamiast niskopodłogowych bombardierów wyjeżdżały stare wysokie tramwaje z Chorzowa, Na105.
Dlaczego wolicie stare tramwaje od niskopodłogowców? Ponieważ jeden bombardier mieści ok. 220 osób, a w dwu wagonach Na105, popularnie zwanych "akwariami", może podróżować 210 osób; kiedy dołożyć trzeci wagon, razem może podróżować ponad 300 pasażerów.
"Kolejny absurd. Linia nr 8. Rozumiem, że to linia reprezentacyjna MPK, ale do jasnej ciasnej dlaczego w porannym i popołudniowym szczycie jeżdżą na niej bombardiery? Już w Łagiewnikach ludzie się nie mieszczą, nie mówiąc o przystanku na Matecznym. Dlaczego na 'ósemce' nie jeżdżą trzy stare wagony?" - pyta jeden z Czytelników.
Pan Konrad bierze z kolei na tapetę tramwaje linii 50. "Ładne, nowe, przyjazne dla niepełnosprawnych składy NGT 6 (bombardiery) nie sprawdzają się. Mają dużą liczbę miejsc siedzących, przez co wnętrze nie jest przestronne. Wcześniej linie z Krowodrzy w kierunku Kurdwanowa oraz Bieżanowa obsługiwały składy złożone z dwóch wagonów typu 105Na. Ich pojemność jest większa o kilkadziesiąt pasażerów" - pisze.
- To pierwszy raz, kiedy ktoś upomina się o stare tramwaje, by zastąpiły niskopodłogowce - dziwi się Marek Gancarczyk, rzecznik krakowskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - W ubiegłym tygodniu robiliśmy badanie napełnienia w "ósemce" i rzeczywiście jest w niej gęsto, ale naszym zdaniem nikt na przystanku nie zostaje - ocenia.
Przypomina, że w wagonach Na105 podróżuje się mniej komfortowo, na dodatek dwa wagony tego typu mieszczą mniej niż bombardier, bo w każdym wagonie jest kabina, która marnuje miejsce. - Jeśli zapadnie decyzja w tej sprawie, to pewnie bombardiery byśmy skierowali na linię nr 3. Trzeba jednak pamiętać, że wtedy ludzie starsi będą mieć kłopoty. W Bronowicach mieszka ich bardzo wielu. Nie jestem pewien, czy opłacalna jest całkowita rezygnacja z niskopodłogowców - mówi Gancarczyk. - Jesteśmy zdziwieni tymi sugestiami, tym bardziej że "ósemka" jeździ co dziesięć minut.
- Według naszych badań "ósemka" nie jest przeciążoną linią. Nie zignorujemy tych zgłoszeń, ale masowego zastępowania bombardierów starymi tramwajami proszę się nie spodziewać - potwierdza Michał Pyclik z ZIKiT.
Do wymiany rodzajów wagonów na trasie szybkiego tramwaju nie ma co liczyć. - Nie można ze względów technicznych skierować "akwariów" do tunelu. Dlatego jeżdżą tam tylko bombardiery i starsze dwukierunkowe niskopodłogowce - mówi Gancarczyk. Tylko niskopodłogowce spełniają warunki wymogów przeciwpożarowych.
Gancarczyk prosi też o wysyłanie uwag dotyczących tłoku bezpośrednio do MPK. - W bombardierach mamy monitoring. Możemy szybko sprawdzić, jak było - zapewnia.
Czekamy na zgłoszenia
Nasza akcja tropienia absurdów komunikacji miejskiej trwa, wciąż przychodzą nowe zgłoszenia. Ich liczba przekroczyła już 200. Część uwag zbieramy też z internetowego forum na portalu www.krakow.gazeta.pl. Wszystkie głosy przesyłamy do ZIKiT, który decyduje o zmianach w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej. Ich treść publikujemy też na naszym portalu. Część postulowanych przez was zmian urzędnicy obiecują wprowadzić od zaraz. Nad innymi muszą się dopiero zastanowić, bo wiele zależy od tego, ile miasto będzie mieć pieniędzy na komunikację miejską w następnym roku. Zachęcamy do wysyłania kolejnych listów z uwagami i zgłoszeniami następnych absurdów pod adres: redakcja@krakow.agora.pl, z dopiskiem "Absurdy komunikacji miejskiej". Dzięki nim rozkłady jazdy i trasy komunikacji miejskiej mogą być w przyszłym roku lepsze.
Bartosz Piłat
Pasażerowie wolą akwarium od bombardiera
KRAKÓW. - Wyślijcie na ósemkę i na szybki tramwaj stare wozy. Wchodzi do nich więcej ludzi - piszą Czytelnicy. - Zwykle prośby są odwrotne, ale skoro tak, to sprawdzimy, jak rozdysponować tabor - obiecuje MPK.
W nadsyłanych do redakcji listach z absurdami komunikacyjnymi kilkakrotnie pojawiła się sugestia, by na niektórych liniach zamiast niskopodłogowych bombardierów wyjeżdżały stare wysokie tramwaje z Chorzowa, Na105.
Dlaczego wolicie stare tramwaje od niskopodłogowców? Ponieważ jeden bombardier mieści ok. 220 osób, a w dwu wagonach Na105, popularnie zwanych "akwariami", może podróżować 210 osób; kiedy dołożyć trzeci wagon, razem może podróżować ponad 300 pasażerów.
"Kolejny absurd. Linia nr 8. Rozumiem, że to linia reprezentacyjna MPK, ale do jasnej ciasnej dlaczego w porannym i popołudniowym szczycie jeżdżą na niej bombardiery? Już w Łagiewnikach ludzie się nie mieszczą, nie mówiąc o przystanku na Matecznym. Dlaczego na 'ósemce' nie jeżdżą trzy stare wagony?" - pyta jeden z Czytelników.
Pan Konrad bierze z kolei na tapetę tramwaje linii 50. "Ładne, nowe, przyjazne dla niepełnosprawnych składy NGT 6 (bombardiery) nie sprawdzają się. Mają dużą liczbę miejsc siedzących, przez co wnętrze nie jest przestronne. Wcześniej linie z Krowodrzy w kierunku Kurdwanowa oraz Bieżanowa obsługiwały składy złożone z dwóch wagonów typu 105Na. Ich pojemność jest większa o kilkadziesiąt pasażerów" - pisze.
- To pierwszy raz, kiedy ktoś upomina się o stare tramwaje, by zastąpiły niskopodłogowce - dziwi się Marek Gancarczyk, rzecznik krakowskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - W ubiegłym tygodniu robiliśmy badanie napełnienia w "ósemce" i rzeczywiście jest w niej gęsto, ale naszym zdaniem nikt na przystanku nie zostaje - ocenia.
Przypomina, że w wagonach Na105 podróżuje się mniej komfortowo, na dodatek dwa wagony tego typu mieszczą mniej niż bombardier, bo w każdym wagonie jest kabina, która marnuje miejsce. - Jeśli zapadnie decyzja w tej sprawie, to pewnie bombardiery byśmy skierowali na linię nr 3. Trzeba jednak pamiętać, że wtedy ludzie starsi będą mieć kłopoty. W Bronowicach mieszka ich bardzo wielu. Nie jestem pewien, czy opłacalna jest całkowita rezygnacja z niskopodłogowców - mówi Gancarczyk. - Jesteśmy zdziwieni tymi sugestiami, tym bardziej że "ósemka" jeździ co dziesięć minut.
- Według naszych badań "ósemka" nie jest przeciążoną linią. Nie zignorujemy tych zgłoszeń, ale masowego zastępowania bombardierów starymi tramwajami proszę się nie spodziewać - potwierdza Michał Pyclik z ZIKiT.
Do wymiany rodzajów wagonów na trasie szybkiego tramwaju nie ma co liczyć. - Nie można ze względów technicznych skierować "akwariów" do tunelu. Dlatego jeżdżą tam tylko bombardiery i starsze dwukierunkowe niskopodłogowce - mówi Gancarczyk. Tylko niskopodłogowce spełniają warunki wymogów przeciwpożarowych.
Gancarczyk prosi też o wysyłanie uwag dotyczących tłoku bezpośrednio do MPK. - W bombardierach mamy monitoring. Możemy szybko sprawdzić, jak było - zapewnia.
Czekamy na zgłoszenia
Nasza akcja tropienia absurdów komunikacji miejskiej trwa, wciąż przychodzą nowe zgłoszenia. Ich liczba przekroczyła już 200. Część uwag zbieramy też z internetowego forum na portalu www.krakow.gazeta.pl. Wszystkie głosy przesyłamy do ZIKiT, który decyduje o zmianach w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej. Ich treść publikujemy też na naszym portalu. Część postulowanych przez was zmian urzędnicy obiecują wprowadzić od zaraz. Nad innymi muszą się dopiero zastanowić, bo wiele zależy od tego, ile miasto będzie mieć pieniędzy na komunikację miejską w następnym roku. Zachęcamy do wysyłania kolejnych listów z uwagami i zgłoszeniami następnych absurdów pod adres: redakcja@krakow.agora.pl, z dopiskiem "Absurdy komunikacji miejskiej". Dzięki nim rozkłady jazdy i trasy komunikacji miejskiej mogą być w przyszłym roku lepsze.
Bartosz Piłat
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 maja 2008, 13:34
- Lokalizacja: Ocean Wolnego czasu, Kraków, Kraków, Kraków...
- Kontakt:
Jak ktoś nie potrafi przynajmniej teoretycznie sprawdzić, czy wymontowanie 8 siedzeń w bombonierach i zrobienie porządnej rzeźni jest wykonalne (tzn. czy pojazd nie przekroczy dopuszczalnego nacisku na oś.) oraz nie pomyśli o zamówieniu niskopodłogowych doczepek na godziny szczytu, to tak to wygląda. No ale to Kraków, potrzeby pasażerów są często na ostatnim miejscu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26841
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wątpię, by przekroczył. I tak będzie miał sporo siedzeń i jest krótki. A doczepianie wagonów tylko na godziny szczytu jest praktyką raczej rzadką (tj. ja nie znam ani jednego przypadku, ale nie wykluczam, że gdzieś może nastąpewać, zwłaszcza na stadtbahnach - z tym, że tam są jednak wagony motorowe).
BTW, czy NGT6 nie miał czasem możliwości jazdy w trakcji wielokrotnej? Chociaż bez sprzęgów samoczynnych to dużo babraniny jest.
BTW, czy NGT6 nie miał czasem możliwości jazdy w trakcji wielokrotnej? Chociaż bez sprzęgów samoczynnych to dużo babraniny jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.