te pociagi beda sie roznic od tych dla KM jedynie ukladem miejsc takim jak w metrze ?Pesa wygrała przetarg na dostawę 13 nowoczesnych pociągów elektrycznych dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie.
Nowe składy będą wozić pasażerów z lotniska Okęcie do Śródmieścia stolicy oraz do Legionowa i Sulejówka. Bydgoszczanie złożyli najkorzystniejszą ofertę pod względem ceny i terminu wykonania zamówienia. Pesa chce za usługę 299 mln zł i deklaruje, że dostarczy składy w ciągu 18 miesięcy od chwili podpisania umowy. Tymczasem sąd okręgowy w Poznaniu prawomocnie odrzucił protest Pesy na wyniki przetargu na dostarczenie 40 tramwajów dla poznańskiego MPK. Sąd uznał, że postępowanie przetargowe odbyło się zgodnie z prawem i skargi Pesy są bezzasadne.
SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... olicy.html
Założę się że po prostestach pasażerów trzeba będzie te jednostki przebudowywać. SKM to nie metro i podróż nie trwa 10 min. Więc pasażerowie nie pogodzą się z tym że zwiększono liczbę miejsc stojących kosztem miejsc siedzącychte pociagi beda sie roznic od tych dla KM jedynie ukladem miejsc takim jak w metrze ?
Czy ja wiem? Ostatnio jak jeżdżę SKM (14WE) to naród gęsto stoi przy drzwiach, podczas gdy w co drugim poczwórniaku jest co najmniej jedno wolne miejsce siedzące.Premo pisze:Założę się że po prostestach pasażerów trzeba będzie te jednostki przebudowywać. SKM to nie metro i podróż nie trwa 10 min. Więc pasażerowie nie pogodzą się z tym że zwiększono liczbę miejsc stojących kosztem miejsc siedzących
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dokładnie tak. SKM to nie Kible Mazowieckie, jeśli ktoś tu coś musi zrozumieć, to Premo.milosz pisze:dla metra czas przejazdu to 38 min. dla skm od Pruszkowa do Milosnej to 52 min, a od Ursusa do Woli Grzybowskiej to 40 min. wiec w czasach przejazdu nie ma praktycznie roznicy.
[ Dodano: |20 Gru 2009|, 2009 18:55 ]
Raczej więcej, na pewno będą miały więcej członów i prawdopodobnie więcej drzwi (wreszcie!). Szczegółów ku swej rozpaczy nie znam.milosz pisze: te pociagi beda sie roznic od tych dla KM jedynie ukladem miejsc takim jak w metrze ?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ja wolę siedzieć a nie stać. I każdy to powie. A na pewno liczba miejsc siedzących będzie przez to mniejsza. Poza tym siedzenia bokiem do jazdy są mniej wygodne. Przy ruszaniu i hamowaniu rzuca na boki. Brakuje także zagłówka. Dodam jeszcze że niekomfortowo jest dla mnie patrzeć na męczących się w tłoku pasażerów. Czuć na swoich kolanach ich napieranie.
Metro i SKM to 2 światy. W metrze większość osób jeździ jednak na krótkich dystansach. I jego zadaniem jest przewiezienie jak największej ilości ludzi. Komfort jazdy nie ma większego znaczenia.
Metro i SKM to 2 światy. W metrze większość osób jeździ jednak na krótkich dystansach. I jego zadaniem jest przewiezienie jak największej ilości ludzi. Komfort jazdy nie ma większego znaczenia.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dobrze, a teraz proszę o jakieś źródło twierdzenia, że podróż metrem jest o tyle krótsza niż koleją, że komfort jazdy ma mniejsze znaczenie.
Poza tym - lepiej stać w wagonie niż na peronie.
Poza tym - lepiej stać w wagonie niż na peronie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ależ nikt nie będzie Ci bronił zaczekać na hiperwygodnego kibla KM z normalnym układem siedzeńPremo pisze:A na pewno liczba miejsc siedzących będzie przez to mniejsza. Poza tym siedzenia bokiem do jazdy są mniej wygodne. Przy ruszaniu i hamowaniu rzuca na boki. Brakuje także zagłówka. Dodam jeszcze że niekomfortowo jest dla mnie patrzeć na męczących się w tłoku pasażerów. Czuć na swoich kolanach ich napieranie.
Przy przejazdach aglo, owszem.Glonojad pisze:Poza tym - lepiej stać w wagonie niż na peronie.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Dlaczego nie chcesz pojąć że prawie o to samo chodzi w SKM. To co napisałeś to właśnie idea SKM jeżeli chodzi o komfort o 100 razy wole jechać 14WE niż kiblem dlaczego bo to dla zwykłego pasażera jest nowoczesny pociąg. Zresztą w SKMWA zaczyna się wreszcie ruszać teraz niech sobie tylko szopę własną wybudują i będzie superPremo pisze:W metrze większość osób jeździ jednak na krótkich dystansach. I jego zadaniem jest przewiezienie jak największej ilości ludzi. Komfort jazdy nie ma większego znaczenia.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tłumy jadące w korytarzach IC znad morza udowadniają, że nie tylko tam!Wolfchen pisze:Przy przejazdach aglo, owszem.Glonojad pisze:Poza tym - lepiej stać w wagonie niż na peronie.
Ba, te tłumy to nawet twierdzą, że "lepiej stać w tym wagonie gdzie wsiadłem niż w tym na końcu pociągu gdzie są wolne miejsca i działa klima"
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.