Niepotrzebne przystanki
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 1767
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
-
- Posty: 1279
- Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Inflancka, w obie strony do zaorania natychmiast. Do Muranowskiej blisko, do Dzikiej też blisko, wymiany praktycznie zerowe.
UKSW w kierunku Przy Agorze tak samo, ile tam jest od Szpitala Bielańskiego? 100 metrów? Jak ktoś i tak dmucha do szkoły kilometr, to ten odcinek go nie zbawi.
Z zestawu Dankowicka i Tułowicka w kierunku Cm. Północnego również jeden do wycięcia, nieważne który, są za blisko siebie, mniej niż 100 metrów będzie.
Natomiast w drugą stronę: czy na pl. Hallera nie dałoby się ustawić przelotowego przystanku pod ekspedycją dla 101? Sporo ludzi prosi, żeby ich tam puścić a miejsce jest. Zmiany w czasie przejazdu żadne, kwestia ustawienia słupka.
UKSW w kierunku Przy Agorze tak samo, ile tam jest od Szpitala Bielańskiego? 100 metrów? Jak ktoś i tak dmucha do szkoły kilometr, to ten odcinek go nie zbawi.
Z zestawu Dankowicka i Tułowicka w kierunku Cm. Północnego również jeden do wycięcia, nieważne który, są za blisko siebie, mniej niż 100 metrów będzie.
Natomiast w drugą stronę: czy na pl. Hallera nie dałoby się ustawić przelotowego przystanku pod ekspedycją dla 101? Sporo ludzi prosi, żeby ich tam puścić a miejsce jest. Zmiany w czasie przejazdu żadne, kwestia ustawienia słupka.
-
- Posty: 1767
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
A poza tym czas przejazdu się wydłuża, bo bus wyjeżdżając z przystanku z Sobieskiego musi odczekać na prawym pasie na zielone. Dalej jak skręci, to wjeżdża na przystanek i czasami nie ma konieczności otwierania drzwi i potem znowu czekanie na włączenie się do ruchu. Sytuacja jest na tyle skomplikowana, bo to jest droga, po której szybko jeżdżą samochody.desert_eag pisze:Nie ma na co czekać. Albo należy usunąć 166 i 195 z przystanku na Sikorskiego, albo z przystanku na Sobieskiego. To pierwsze jest logiczniejsze ze względu na brak konieczności utrzymywania wówczas przystanku.
Na tor łyżwiarski można też dojść z przystanku na Sobieskiego.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.
Czy ja wiem? Na zielone musi czekać zazwyczaj wtedy, kiedy na prawym pasie ma jakiegoś czarnucha, który jedzie prosto i nie miał jak (albo nie chciał) zjechać na środkowy pas. Ale bardzo często udaje się skręcić na czerwonym.
Są też gorsze przystanki do włączenia się do ruchu (Łazienki Królewskie chociazby, gdzie niepodobna ruszyć z przystanku nie łamiąc przepisów). Tor Stegny ma to do siebie, że tam prawy pas (od strony al. Witosa) jest stosunkowo słabo obciążony samochodami a ewentualny autobus włączający się do ruchu dobrze widoczny, więc samochody mają czas się "przetasować". Zresztą ja bym brał bardziej pod uwagę pomiary wykorzystania obu przystanków (pamiętając o tym, że wreszcie kiedyś otworzą to betonowe straszydło na rogu) niż zyski w czasie przejazdu, bo te raczej za duże nie będą.
Są też gorsze przystanki do włączenia się do ruchu (Łazienki Królewskie chociazby, gdzie niepodobna ruszyć z przystanku nie łamiąc przepisów). Tor Stegny ma to do siebie, że tam prawy pas (od strony al. Witosa) jest stosunkowo słabo obciążony samochodami a ewentualny autobus włączający się do ruchu dobrze widoczny, więc samochody mają czas się "przetasować". Zresztą ja bym brał bardziej pod uwagę pomiary wykorzystania obu przystanków (pamiętając o tym, że wreszcie kiedyś otworzą to betonowe straszydło na rogu) niż zyski w czasie przejazdu, bo te raczej za duże nie będą.
Popatrz, jaka franca!
-
- Posty: 1767
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
Myślę, że pomiary wykorzystania obu przystanków by się przydały. Bo dwa przystanki w odległości kilkudziesięciu metrów to przesada.
To że są dwa przystanki na Rondzie Starzyńskiego np. 127 w kierunku Bródna to inna sprawa, bo pełnią role przesiadkowe.
To że są dwa przystanki na Rondzie Starzyńskiego np. 127 w kierunku Bródna to inna sprawa, bo pełnią role przesiadkowe.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.
Tu w ogóle jest dramat, bo 144 staje też daleko, a 170 gdzie indziej.Szeregowy_Równoległy pisze: Natomiast w drugą stronę: czy na pl. Hallera nie dałoby się ustawić przelotowego przystanku pod ekspedycją dla 101? Sporo ludzi prosi, żeby ich tam puścić a miejsce jest. Zmiany w czasie przejazdu żadne, kwestia ustawienia słupka.
Pora chyba przenieść 144 tam gdzie jest 170. No a ze 101 to prawda,
że ta chwila postoju by się przydała.
ŁK
-
- Posty: 791
- Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
- Lokalizacja: Marki / Saska Kępa
Przystanki na Starzyniaku np. dla 170 przed i za rondem doskonale rozumiem, bo i tu i tu wymiany są proporcjonalnie spore, ale ten przystanek dla 127 za rondem - do czego niby tu przesiadka - do autobusów w kierunku Tarchomina, to przecież przed rondem jest 503 i nie trzeba przesiadki. Na tamtym przystanku by się przydały pomiary frekwencji, bo ten przystanek jeśli nie do kasacji to na pewno nadaje się nż. Uczelnie mam 3 przystanki od Starzyniaka i często jeżdżę 127 na tamtej trasie to większość zatrzmań na tamtym przystanku to sytuacje, kiedy nikt nie wsiada nikt nie wysiada. Może mam szczęście, ale tak właśnie jest.Domino2001 pisze:Myślę, że pomiary wykorzystania obu przystanków by się przydały. Bo dwa przystanki w odległości kilkudziesięciu metrów to przesada.
To że są dwa przystanki na Rondzie Starzyńskiego np. 127 w kierunku Bródna to inna sprawa, bo pełnią role przesiadkowe.
-
- Posty: 791
- Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
- Lokalizacja: Marki / Saska Kępa
O tym zapomniałem, tam w ogóle ktoś wsiada czy wysiada. Przez ostatnie kilka lat dwa razy autobus, którym jechałem się tam zatrzymał. Takie sytuacje się pamięta, bo to rzadkość. I w obu przypadkach byli to panowie z wędkami. Nota bene zasadność tramwajowych w tamtym miejscu też przez dużą część doby jest wątpliwa.SławekM pisze:Wybrzeże Helskie (autobusowy)skasować
Jak jeżdziłem 127 to pare razy ktoś tam wysiadał ażsam się żdziwiłem.Ikarus 5780 pisze:O tym zapomniałem, tam w ogóle ktoś wsiada czy wysiada. Przez ostatnie kilka lat dwa razy autobus, którym jechałem się tam zatrzymał. Takie sytuacje się pamięta, bo to rzadkość. I w obu przypadkach byli to panowie z wędkami. Nota bene zasadność tramwajowych w tamtym miejscu też przez dużą część doby jest wątpliwa.SławekM pisze:Wybrzeże Helskie (autobusowy)skasować
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A po jasną cholerę przystanki linii w kierunku Starzyńskiego są dwa to nie wiem. Jeszcze za czasów 103 na Pradze tak było i ni w ząb tego nie rozumiem. Tyle że ja bym przeniósł 170 tam, gdzie 144. I 509 tam zatrzymał NŻ, tak jak było kiedyś.Łukasz pisze:Tu w ogóle jest dramat, bo 144 staje też daleko, a 170 gdzie indziej.Szeregowy_Równoległy pisze: Natomiast w drugą stronę: czy na pl. Hallera nie dałoby się ustawić przelotowego przystanku pod ekspedycją dla 101? Sporo ludzi prosi, żeby ich tam puścić a miejsce jest. Zmiany w czasie przejazdu żadne, kwestia ustawienia słupka.
Pora chyba przenieść 144 tam gdzie jest 170. No a ze 101 to prawda,
że ta chwila postoju by się przydała.