Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 sty 2010, 20:11

zofey pisze:Mądrzy ludzie mówią że nigdy
Napędy drzwiowe w EN57 nie nadają się zimą do niczego. Zmodernizowane wcale nie są dużo lepsze, o czym miałem się okazję osobiście przekonać na przykład ostatnio w jednej AKM w której rozruch nie wchodził właśnie przez niedochodzące drzwi (strasznie oporne i wolno się zamykające drzwi - pomaganie im niewiele dawało).
fidzio pisze:Nie to druga sztuka, ma jeździć z EN71-100 w parze jako 8-wagonowy EZT
Gitarra...
Czekam na następne 4 sztuki z tego zamówienia. Oby szybko. EN71 są bardziej pożyteczne niż EN57 na wielu trasach.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 14 sty 2010, 21:14

przewoz pisze:Zmodernizowane wcale nie są dużo lepsze
Dziwie się czemu nie zamontowano w takim razie drzwi odskokowo-przesuwnych. Nie zauważyłem by były z nimi większe problemy(sądząc po FLIRTach i 14WE)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 sty 2010, 21:58

Premo pisze:Nie zauważyłem by były z nimi większe problemy
Premo pisze:14WE
O w tych trochę problemów mieli, ale to była nowość dla nich mała wtedy.
Drzwi odskokowo przesuwne na pewno są droższe i bardziej skomplikowane do założenia, ale pewniejsze. Pewnei jak zwykle wygrała cena.

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 14 sty 2010, 22:50

Hmm drzwi odskokowo przesuwne w kiblu :D Znaczna ingerencja w konstrukcje - zdecydowanie za droga zabawa ;)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 sty 2010, 23:21

W ED73 jakoś się to udało zrobić, choć fakt - było to od poczatku uwzględnione.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 15 sty 2010, 7:15

Wysoka podłoga i niski peron właściwie dyskwalifikują to rozwiązanie. Trzeba by umieścić schody (co najmniej 2 stopnie) wewnątrz przestrzeni pasażerskiej. Ewentualnie jakąś zaawansowaną konstrukcję rozkładaną na zewnątrz, ale ona psułaby się jeszcze częściej.

Z innej beczki. Brakuje trochę harmonijek w środku, a je akurat da się skopiować z 14WE. AKM to także psujące się drzwi międzywagonowe.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 sty 2010, 10:08

zofey pisze:Wysoka podłoga i niski peron właściwie dyskwalifikują to rozwiązanie.
Jeszcze raz spójrzcie na ED73.
Fakt, że nie mam pojęcia jak z awaryjnością tego rozwiązania, bo jednostka przez dłuższy czas nie była w ruchu, a teraz też chyba z rok stoi w Idzikowicach w Remtraku i nie widać jakoś żeby miała wyjechac, ale to raczej nie przez drzwi ten przestój.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 15 sty 2010, 10:26

No właśnie to trzeba by dobrze sprawdzić czy z nimi nie było problemu. Bo jest to pewna komplikacja do ogólnego założenia.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 15 sty 2010, 10:32

zofey pisze:Wysoka podłoga i niski peron właściwie dyskwalifikują to rozwiązanie.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 73-001.JPG
Zdjęcie to w pełni chyba rozwiewa twoje wątpliwości.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 15 sty 2010, 19:24

marcin89 pisze:Hmm drzwi odskokowo przesuwne w kiblu :D Znaczna ingerencja w konstrukcje - zdecydowanie za droga zabawa ;)
Przy takim zakresie modernizacji nie sądzę by była to "znaczna ingerencja".
przewoz pisze:O w tych trochę problemów mieli, ale to była nowość dla nich mała wtedy.
Ale nie zauważyłem żeby jakieś nie chciały się zamknąć z powodu mrozu.
zofey pisze:Z innej beczki. Brakuje trochę harmonijek w środku
Tu akurat byłaby znaczna ingerencja w konstrukcje.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 sty 2010, 20:29

Premo pisze:przewoz napisał/a:
O w tych trochę problemów mieli, ale to była nowość dla nich mała wtedy.

Ale nie zauważyłem żeby jakieś nie chciały się zamknąć z powodu mrozu.
Były problemy również z kontrolą drzwi (zamknięcia). W powody nie wnikałem nigdy.
Drzwi odskokowo-przesuwny powinny być standardem przynajmniej w wypadku kibelków typu KM/AKM. Tam co prawda i tak są lepsze napędy, ale również szybko padają.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 15 sty 2010, 20:50

A szukacie daleko a macie pełno pod nosem: W WKD były jeszcze śmieszniejsze patenty z drzwiami harmonijkami a już parę ładnych lat temu umieli zmodernizować na odskokowe i jak widać po tylu latach zazwyczaj działają bezproblemowo.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 15 sty 2010, 21:18

Koszt modernizacji wyniósł ponad 5mln zł. Więc montaż takich drzwi nie byłby proporcjonalnie zbyt dużym wydatkiem. Zwłaszcza że i tak napęd drzwi jest wymieniany.
Póki co KM jednostki KM są obiektem wielu eksperymentów więc czemu w kilku jednostkach na próbę nie zamontować takich drzwi?

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 16 sty 2010, 10:47

Tak jest, bogactwo taboru KM jest zaiste nieprzebrane.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 16 sty 2010, 10:57

1. EN57/71 + nieistotne modernizacje
2. EW60
3. EN57AKM
4. VT w dwóch wariantach długości
5. Bombardier D-D w dwóch wariantach
6. EU07
7. Stadler FLIRT
8. PESA ELF

O czymś zapomniałem?

ODPOWIEDZ