Spis autobusów miejskich w złym stanie technicznym

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 sty 2010, 14:12

Szeregowy_Równoległy pisze:Jedynym skutkiem tego postępowego rozwiązania, jakim jest sterujący wszystkim Macrosystem jest zdejmowanie wozów z miasta na niedziałające kasowniki.
a wozy pewnie dalej jeździłyby z dysfunkcyjną informacją? Skoro Mobilis nie potrafi sobie poradzić z czerwoną tablicą...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 17 sty 2010, 15:09

Szeregowy_Równoległy pisze:A co to za problem że jest kilka typów sterowników? Skoro autobusy są różne to i sterowniki mogą być. Trudne w obsłudze nie są, można się tego nauczyć.
Problem jest choćby przy aktualizacji danych, kiedy trzeba przesyłać je na 4 sposoby (R&G, Pixel, Macrosystem, Ascom) :] Nie każdy kierowca jest też młody i ogarnięty i może mu się pomieszać obsługa tylu różnych systemów.
Szeregowy_Równoległy pisze:Drugi sterownik nie jest jakoś kłopotliwy w obsłudze, nie sprawia problemów, raczej się nie psuje, podobnie jak Pixel czy R&G nie sypią się tak jak młodszy od nich Macrosystem.
Owszem, tamte sterowniki kasowników są praktycznie bezawaryjne, jednak w Mobilisie i tę zaletę potrafią wyeliminować ;) Ile to razy widziałem w wozach z takimi sterownikami godzinę, różniącą się od rzeczywistej o kilka-kilkanaście minut, bo nikt nie zrobił transferu...
Szeregowy_Równoległy pisze:Zakładam, że obsługę LCD i Knapika byłaby w stanie zapewnić inna firma produkująca takie cuda, a bardziej awaryjne od Macrosystemu by to raczej nie było.
Na pewno jest - na zachodzie takie systemy obsługuje po prostu Mobitec ;) Ale to jest pewnie znacznie droższe niż Macrosystem.
noidea

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 17 sty 2010, 16:27

MeWa pisze:a wozy pewnie dalej jeździłyby z dysfunkcyjną informacją? Skoro Mobilis nie potrafi sobie poradzić z czerwoną tablicą...
Nawet gdyby jeździły z dysfunkcyjną informacją to da się zastąpić wyświetlacz dechą, a kasowniki by działały. A aktualnie nie działają, a kasownik jest dosyć trudny do zastąpienia.
Adam G. pisze:Nie każdy kierowca jest też młody i ogarnięty i może mu się pomieszać obsługa tylu różnych systemów.
Równie dobrze powinno się kupować autobusy jednego typu i najlepiej jednej serii, bo nie każdy jest ogarnięty i mu się może Libero z nowym SU12 pomylić. Jak ktoś nie potrafi obsłużyć sterownika to niech się szkoli.
Adam G. pisze:Owszem, tamte sterowniki kasowników są praktycznie bezawaryjne, jednak w Mobilisie i tę zaletę potrafią wyeliminować ;) Ile to razy widziałem w wozach z takimi sterownikami godzinę, różniącą się od rzeczywistej o kilka-kilkanaście minut, bo nikt nie zrobił transferu...
Oddziel błędy w obsłudze urządzeń od ich awaryjności. Sterownik kasowników, ten standardowy, się nie psuje, Macrosystem się psuje. Co jest lepsze?
Adam G. pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Zakładam, że obsługę LCD i Knapika byłaby w stanie zapewnić inna firma produkująca takie cuda, a bardziej awaryjne od Macrosystemu by to raczej nie było.
Na pewno jest - na zachodzie takie systemy obsługuje po prostu Mobitec ;) Ale to jest pewnie znacznie droższe niż Macrosystem.
Ale ma pewną przewagę nad Macrosystemem: częściej działa niż nie działa.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 19 sty 2010, 13:22

A136:
- retarder działa tylko z dźwigni na desce, pedałem się go nie uruchomi
- Brak ABS i ASR
- Przystankowy sam się zwalnia w najmniej odpowiednich momentach
- W przedziale pasażerskim dmucha na zmianę ciepłe i zimne powietrze
I może ktoś wie: co oznacza komunikat "Awaria mux 2.3"? Bo tego jeszcze nie widziałem, a dziś wyskakiwał :D
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
eMeLPe
Posty: 848
Rejestracja: 01 lip 2009, 13:21
Lokalizacja: Pruszków Płd-Zach (ZP 4196)

Post autor: eMeLPe » 20 sty 2010, 1:50

Szeregowy_Równoległy pisze:I może ktoś wie: co oznacza komunikat "Awaria mux 2.3"? Bo tego jeszcze nie widziałem, a dziś wyskakiwał :D
"Awaria multipleksera". Generalnie po tym się powinno zatrzymać wóż, powiadomić serwis i nie jechać nim ani metra dalej - tak mówi instrukcja obsługi ;-) ale instrukcja instrukcją a życie życiem ;-)

Ja dodam wóz 1813, dziś na 36/N85 zaczął wskazywać najpierw od DwC :arrow: PRUSZKÓW rezerwę paliwa a od przystanku SZANCERA Awarię układu klimatyzacji 8-( najlepsze jest to, że koleś nie bardzo wiedział jak "przewinąć" ekran i zatrzymywał się na którym przystanku popadnie :D
M-1 PKS S-1 7 9 709 727 KM1 KM8 WKD N85

KM WPR: 1, 2

Solarek
Zbanowany
Posty: 107
Rejestracja: 09 gru 2009, 11:13

Post autor: Solarek » 20 sty 2010, 8:31

nie
jak użyjesz guzika "pierdol się" (tak nazwali guzik żółty mechanicy na R11) to po otwarciu i zamknięciu drzwi będziesz mial info o stanie ad blue w wozie. I tak potem ten badziew cały czas musisz przewijać.... bardzo glupie rozwiązanie...

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 20 sty 2010, 13:19

W mobilisowych SU12, tych starszych, nie ma informacji o stanie Adblue, a ekran w większości przypadków się uspokaja jak się żółty przycisk przytrzyma chwilę, wyskakuje wtedy na ekranie klucz i więcej starych błędów nie wyświetla. Wyświetla tylko te nowe :D
A deficyt Adblue rozpoznaje się po "Awarii układu oczyszczania spalin" :smile:
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Solarek
Zbanowany
Posty: 107
Rejestracja: 09 gru 2009, 11:13

Post autor: Solarek » 20 sty 2010, 15:20

w serii 14XX 15XX też tak jest ale już w serii 18XX niestety jest jak pisałem wyżej. A co do awarii oczyszczania spalin malo kiedy jest związana z małą ilością ad blue. Ćwiczone i w mobilisie i w MZA...

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 21 sty 2010, 0:34

Do wnętrza 8197 przedostają się spaliny i to poważnie (trafiłem na niego we wtorek po 19.30 na 116)- musiałem wysiąść już po kilku przystankach, bo nie dał bym rady przesiedzieć wewnątrz trasy od Wilanowskiej do Marymontu - na dodatek zimno było jak cholera - dmuchawy na full ale co z tego skoro wdmuchiwały zimne powietrze...

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 21 sty 2010, 6:57

prosper5250 pisze:Do wnętrza 8197 przedostają się spaliny i to poważnie (trafiłem na niego we wtorek po 19.30 na 116)- musiałem wysiąść już po kilku przystankach, bo nie dał bym rady przesiedzieć wewnątrz trasy od Wilanowskiej do Marymontu - na dodatek zimno było jak cholera - dmuchawy na full ale co z tego skoro wdmuchiwały zimne powietrze...
3 tygodnie bez właścicieli, ot co.
Bodaj 29 albo 30.12 żadna z podanych przez Ciebie dolegliwości nie miała miejsca w tym wozie, ale tak to jest, jak wóz pojeździ jak dziwka przez raptem kilkanaście dni.
I to jest właśnie najlepszy przykład na to, że wozy powinny mieć właścicieli. Bo teoria teorią, ale praktycznie nikt nie odpisze, co jest źle.

Pewnie na dniach wszystko zostanie odpisane i naprawione, byle tylko któryś z właścicieli go dostał.
Być może stanie się to już dziś za sprawą 517. Oby

Grot
Posty: 25
Rejestracja: 19 mar 2008, 8:37
Lokalizacja: Służew

Post autor: Grot » 21 sty 2010, 11:10

Jeżeli ten wóz ma właścicieli to dlaczego nim nie jeżdżą ? Może ktoś mnie oświecić dlaczego tak się dzieje ? Nic dziwnego jak wóz przechodzi przez wiele rąk to jego stan techniczny jest taki jaki jest.

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 21 sty 2010, 17:48

Grot pisze:Jeżeli ten wóz ma właścicieli to dlaczego nim nie jeżdżą ? Może ktoś mnie oświecić dlaczego tak się dzieje ? Nic dziwnego jak wóz przechodzi przez wiele rąk to jego stan techniczny jest taki jaki jest.
Nieraz jest tak że właściciele mają wolne a wóz wyjeżdza i już.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 21 sty 2010, 20:38

Grot pisze:Jeżeli ten wóz ma właścicieli to dlaczego nim nie jeżdżą ? Może ktoś mnie oświecić dlaczego tak się dzieje ? Nic dziwnego jak wóz przechodzi przez wiele rąk to jego stan techniczny jest taki jaki jest.
Ponieważ nieszczęśliwie się złożyło, że jeden z nich poszedł na urlop, a drugi z nich z przyczyn losowych dopiero powraca do pracy po kilkunastu dniach przerwy.
Najdalej od lutego wóz bez wątpienia powróci do czasów świetności ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 sty 2010, 20:37

Walas pisze:
Grot pisze:Jeżeli ten wóz ma właścicieli to dlaczego nim nie jeżdżą ? Może ktoś mnie oświecić dlaczego tak się dzieje ? Nic dziwnego jak wóz przechodzi przez wiele rąk to jego stan techniczny jest taki jaki jest.
Nieraz jest tak że właściciele mają wolne a wóz wyjeżdza i już.
No jeszcze by tego brakowało, by nie wyjeżdżał.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Solarek
Zbanowany
Posty: 107
Rejestracja: 09 gru 2009, 11:13

Post autor: Solarek » 26 sty 2010, 8:15

Glonojad pisze:No jeszcze by tego brakowało, by nie wyjeżdżał.
Jest pewien wóz na R11 którym wyjeżdżają tylko właściciele i osoby przez nich upoważnione :P

ODPOWIEDZ