SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

lukasek1
Posty: 177
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:06

Post autor: lukasek1 » 14 lut 2010, 15:49

milosz pisze:to KM z lotniska maja chyba jezdzic do Modlina, SKM tylko go Legionowa
A to tak, myślałem że SKM, ale może kiedyś przedłuża SKM do Nowego Dworu Maz., bo coś słyszałem że władze NDM chcieliby a stąd to już blisko do Modlina. Może kiedyś SKM dojedzie do tej 3 strefy...

milosz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2009, 19:42

Post autor: milosz » 14 lut 2010, 16:38

lukasek1 pisze:
milosz pisze:to KM z lotniska maja chyba jezdzic do Modlina, SKM tylko go Legionowa
A to tak, myślałem że SKM, ale może kiedyś przedłuża SKM do Nowego Dworu Maz., bo coś słyszałem że władze NDM chcieliby a stąd to już blisko do Modlina. Może kiedyś SKM dojedzie do tej 3 strefy...
kiedys na pewno dojdzie, tylko ciekawe kiedy. S2 ma byc tez wydluzona do Minska i nawet do Grodziska

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 14 lut 2010, 16:53

milosz pisze:
lukasek1 pisze: A to tak, myślałem że SKM, ale może kiedyś przedłuża SKM do Nowego Dworu Maz., bo coś słyszałem że władze NDM chcieliby a stąd to już blisko do Modlina. Może kiedyś SKM dojedzie do tej 3 strefy...
kiedys na pewno dojdzie, tylko ciekawe kiedy. S2 ma byc tez wydluzona do Minska i nawet do Grodziska
Od razu do Siedlec i Skierniewic...
Nie przesadzajmy od tego są KMy.

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 26 lut 2010, 10:49

http://www.zw.com.pl/artykul/451095_Aut ... ciagu.html
Życie Warszawy pisze:Autobus poczeka na pasażerów pociągu
ar 24-02-2010, ostatnia aktualizacja 24-02-2010 21:47

Jeśli pociąg się spóźni, autobus poczeka na przesiadających się pasażerów. Zarząd Transportu Miejskiego chce ułatwić podróżowanie do Wesołej.

Pasażerowie wielokrotnie skarżyli się ZTM, że gdy pociąg SKM przyjeżdża na stację opóźniony, muszą bardzo długo czekać na autobus linii 198. Teraz to on poczeka na nich.

Od 1 marca wieczorne kursy spod przystanku Wesoła będą rozpoczynały się, w zależności od potrzeb, później. W dni powszednie, w przypadku kursów o godz. 20.15, 20.45, 21.15, 21.45 oraz 23.05, czas oczekiwania na pociąg wyniesie maksymalnie 10 minut, a kursów o godzinie 22.20 i 0.05 - nawet do 20 minut.

Podczas weekendu kierowcy odjeżdżający o godz. 19.45, 20.15, 20.45, 21.15, 21.45, 23.05 i 0.05 (w soboty) poczekają do 10 minut, a odjeżdżający o godz. 22.20, 0.05 (w niedziele) oraz 1.05 (w soboty) do 20 minut. Jeżeli pociąg przyjedzie punktualnie, kursy będą realizowane zgodnie z obowiązującym rozkładem.

Zmiana nie dotyczy kursów w środku dnia.
ZTM
W sumie pasuje to też na Komunikację Miejską
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 09 mar 2010, 22:37

Glonojad pisze: Rewelacja! Sukces pełną gębą! Już można zwijać siedemsetki i jechać SKMką na wybory!
Myślę, że i Jabłonna się zmieści :P
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 mar 2010, 10:32

Czekam na cudaczne peany na cześć tego niewątpliwego sukcesu. :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 15 mar 2010, 10:41

kulikowski pisze:wydaje mi się, że się mylisz: własny tabor,
Równie dobrze mógł być wynajęty.
kulikowski pisze: przewoźnik miejski (spółka-córka),
Bo niepolitycznie było się wtedy bratać z KM, którymi zarządzali ci wredni PSL-owcy. Więc lepiej było wyjąć 56 mln zł z budżetu miasta (stworzyć własną firmę obsługującą co 60-90 minut w szczycie ogryzek linii) niż podpisać umowę o wspólnym bilecie na aglomerację i za tą kwotę mieć sprawę załatwioną na ładnych parę lat.
kulikowski pisze:kasowniki itp. to wg Ciebie prowizorka ?.
W S-1 kasowniki nie działały prawie przez pierwszy miesiąc.
kulikowski pisze:Częstotliwość aktualna KM na stacji Warszawa Wola to 60-80 min :arrow: wg Ciebie brak miejsca :?: ROTFL, BP, MSPANC.
Zapytaj w PLK czemu nie można tam wykonać obrotu.
Glonojad pisze:Czekam na cudaczne peany na cześć tego niewątpliwego sukcesu. :D
W całym tym ćwiczeniu widać wyraźnie, że istnienie spółki SKM jest niepotrzebne i można sobie bez tego świetnie poradzić.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 15 mar 2010, 11:17

MisiekK pisze: W całym tym ćwiczeniu widać wyraźnie, że istnienie spółki SKM jest niepotrzebne i można sobie bez tego świetnie poradzić.
Gdzie ty tu widzisz jakiś "świetne poradzenie sobie"?
Niech się SKM rozwija, przejmuje polączenia od KMów bo predzej beton da się wysadzić z miejskiej spółki niz z PKP.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 mar 2010, 11:56

MisiekK pisze:Bo niepolitycznie było się wtedy bratać z KM, którymi zarządzali ci wredni PSL-owcy.
A więc przyznajesz, że możliwość dogadania się z KM-ami zależy od tego, jaka partia tam aktualnie "rządzi"?

To ja wolę SKM. Przynajmniej z założenia będzie tam rządził ktoś "z miasta".


PS Na samym początku też byłem wrogiem SKM, ale daaawno mi przeszło.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 15 mar 2010, 11:57

Rosa pisze:Gdzie ty tu widzisz jakiś "świetne poradzenie sobie"?
Uruchomienie połączenia na biletach ZTM bez konieczności angażowania znacznych kwot z budżetu miasta, tworzenia kolejnych spółek, wybierania prezesów itd.
Rosa pisze:Niech się SKM rozwija, przejmuje polączenia od KMów bo predzej beton da się wysadzić z miejskiej spółki niz z PKP.
Hehehehe - beton w miejskich spółkach siedzi, ma się dobrze i przetrwa niejednego prezesa KM. Lubię naiwniaków, którzy nie wiedzą w jakim świecie żyją.... :)
Bastian pisze:A więc przyznajesz, że możliwość dogadania się z KM-ami zależy od tego, jaka partia tam aktualnie "rządzi"?
Gdy tworzono SKM był to ewidentny powód. Przykład Sulejówka i gonienie pasażerów z pociągów ewidentnie to pokazywało.
Bastian pisze:To ja wolę SKM. Przynajmniej z założenia będzie tam rządził ktoś "z miasta".
To czy będzie rządził ktoś z miasta czy spoza nie ma to najmniejszego znaczenia. Kwestą jest dobrze dogadana umowa operatorska.
Bastian pisze:PS Na samym początku też byłem wrogiem SKM, ale daaawno mi przeszło.
Nie jestem wrogiem SKM jako SKM, tylko sposobu w jaki to zrobiono - pisałem to wielokrotnie. Zacząć należało od wspólnego biletu idąc w kierunku tworzenia połączeń typu miejskiego/aglomeracyjnego, a potem się zastanowić, czy organizować odrębna spółkę SKM, czy zostawić to w ramach jednego pokoju na Dzielnej, który by nadzorował usługę pod tytułem SKM. Równie dobrze i na takim samym poziomie linię S-2 obsłużą KM. Bo jakość usług świadczonych przez SKM zaczyna być gorsza od KM (chodzi mi o wszechobecny brud na oknach, drzwiach, półkach na bagaże w 14WE - nie mówiąc już o ich dziwnie wysokiej awaryjności).
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

metron

Post autor: metron » 15 mar 2010, 13:45

MisiekK pisze:W całym tym ćwiczeniu widać wyraźnie, że istnienie spółki SKM jest niepotrzebne i można sobie bez tego świetnie poradzić.

Tylko dlaczego Koleje Mazowieckie nie potrafiły uruchomić SKM tworu na liniach do Pruszkowa czy Legionowa
Skoro KM olewa pasażerów to nic dziwnego że powstaje spółka która zapełnia lukę.
I tak z Pruszkowa w niedzielę czy święto szczytem możliwości KM były pociągi równo co godzinę, SKM potrafiła w tych godzinach rzekomo słabo wykorzystanych uruchomić pociągi co 30 minut które nigdy nie jechały puste.
Jeszcze lepiej jest w Legionowie, przerwy co 1,5 godziny rano do Legionowa, przerwy co 2 godziny w weekendy
O Legionowie Piaski nawet nie mówię, 3 pociągi na dobę, w dodatku w tak dziwnych godzinach to kompromitacja

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |15 Mar 2010|, 2010 14:11 ]
Korekta tagów.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 mar 2010, 14:04

MisiekK pisze:
kulikowski pisze:kasowniki itp. to wg Ciebie prowizorka ?.
W S-1 kasowniki nie działały prawie przez pierwszy miesiąc.

[
Ale to mówisz w okresie po 13.12.2005 czy przed? Bo przed 13.12.2005 miały prawo nie działać z racji iż do tego dnia przejazd był bezpłatny :-k

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 15 mar 2010, 15:00

metron pisze:Tylko dlaczego Koleje Mazowieckie nie potrafiły uruchomić SKM tworu na liniach do Pruszkowa czy Legionowa
Bo nikt z miasta się wtedy o to do nich nie zwracał. Zlikwidowano wspólny bilet i założeniowo miało nie być żadnej współpracy z PKP-PR, a później z KM. Jak mantrę powtarzano hasła o wielkiej SKM-kiedyśtam, która w tym czasie obsługiwała ogryzek Zachodni-Falenica co 60-90 minut w szczycie, gdy co kilkanaście minut śmigały pociągi KM. Współpraca zaczęła się dopiero przed wyborami w 2006 roku, gdy pojawiły się wyraźne naciski na jakiś sukces.
metron pisze:Jeszcze lepiej jest w Legionowie, przerwy co 1,5 godziny rano do Legionowa, przerwy co 2 godziny w weekendy
O Legionowie Piaski nawet nie mówię, 3 pociągi na dobę, w dodatku w tak dziwnych godzinach to kompromitacja
Pytanie brzmi: A co w tej sprawie zrobił samorząd Legionowa? Nic. Odpuszczono sobie walkę o pociągi ze względu na S-9, które niestety pojawiło się 3 miesiące później niż planowano wcześniej.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 15 mar 2010, 15:07

Bądźmy szczerzy, i tak w ostatnim półtora roku by nie wywojowano dla Legionowa z uwagi na modernizację linii 9.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 mar 2010, 15:18

Glonojad pisze:Czekam na cudaczne peany na cześć tego niewątpliwego sukcesu.
Zapewne będą ze strony polityków. Tutaj już są... 8-(
MisiekK pisze:Bo niepolitycznie było się wtedy bratać z KM, którymi zarządzali ci wredni PSL-owcy.
I rządzą do tej pory, co się przekłada na jakość zarządzania i konserwowanie status quo.
MisiekK pisze:niż podpisać umowę o wspólnym bilecie na aglomerację i za tą kwotę mieć sprawę załatwioną na ładnych parę lat.
Ale "Wspólny Bilet" wszedł nieco później, na znacznie lepszych warunkach (brak tej śmiesznej dopłaty w kasach KM), a i tak pokazał niewydoność KMów.
MisiekK pisze:W całym tym ćwiczeniu widać wyraźnie, że istnienie spółki SKM jest niepotrzebne i można sobie bez tego świetnie poradzić.
Ciekawe, co by się działo, gdyby na linii Pruszków - Sulejówek było te kilkanaście pociągów mniej. Ludzie byliby zachwyceni zapewne... 8-(

[ Dodano: Pon 15 Mar, 2010 15:21 ]
MisiekK pisze:Hehehehe - beton w miejskich spółkach siedzi, ma się dobrze i przetrwa niejednego prezesa KM.
Jak widać, w KMach jest "ciekawiej"...
MisiekK pisze:Równie dobrze i na takim samym poziomie linię S-2 obsłużą KM.
No, niezły żart... =;
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ