z Nowodworów na Gocław powinno pojechać 21. Drugą linię zaś wygiąłbym w stronę Białołęki (π razy drzwi równolegle do Płochocińskiej).A ja się zastanawiam, czy trzecia linia nie powinna biec z Nowodworów na Gocław... Od biedy, to można wtedy wykorzystać nawet drugi peron na Stadionie, tylko, że wylot na Gocław byłby od południa, a wylot na Nowodwory od pónocy. Choć lepsze rozwiązanie moim zdaniem z węzłem na Wileńskim, a przebieg linii pod Targową...
Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy
Moderator: JacekM
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
To jest najrealniejsze...JacekM pisze:z Nowodworów na Gocław powinno pojechać 21.
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Czy aby nie wiązałoby się to z katastrofą dewelopersko-urbanistyczną w tamtych rejonach? No i zawsze można metro wywalić w kierunku Brzezin - zanim by wybudowali w polu, to powstałyby drugie Kabaty...JacekM pisze:Drugą linię zaś wygiąłbym w stronę Białołęki (π razy drzwi równolegle do Płochocińskiej).
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Z tym się zgodzę, ale mam wrażenie, że metro by to jeszcze pogłębiło... Wiesz, te deweloperskie plakaty, głoszące "5 minut do metra"...JacekM pisze:przecież tam już jest katastrofa i trzeba jej wyjść w ten sposób na przeciw
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
najlepiej od Kondratowicza pod Św. Wincentego, Skarbka z Gór i ukosem do skrzyżowania Warzelniczej z Ostródzką gdzie jest planowane centrum dzielnicy (zgodnie ze SUiKZP m. st. Warszawy); niedlaeko proj. Trasy Mostu Północnego.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Uwaga! Z tematyki wątku wyłączono kwestie związane z budową centralnego odcinka II linii metra. Do dyskusji związanych z tym odcinkiem służy nowo utworzony temat „Budowa centalnego odcinka II linii metra”. Więcej informacji znajduje się w wątku administracyjnym. Prosimy użytkowników o oswojenie się ze zmodyfikowanym podziałem tematycznym.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
To niestety wiem. Ale tylko człowiek oderwany granatem od rzeczywistosci "zapomnie" o tym, że bez własnej STP, to M2 pojechałoby na Bródno co około kwadrans...Glonojad pisze:Tyle, że taka była oficjalna linia miasta jeszcze w 2008 roku.
![:neutral: :neutral:](./images/smilies/icon_neutral.gif)
[ Komentarz dodany przez: MeWa: Pon 22 Lut, 2010 ]
Usunięcie nieistotnej części wiadomości, odnoszącej się do postu w innym temacie. MeWa
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
E tam, co kwadrans. M2C ma jeździć co 3 minuty, więc na około dwa razy dłuższej trasie będzie jeździć co minut 6-7. Po drugie, może jednak metro nie kupi przestarzałych wagonów rosyjskich tylko coś nowocześniejszego, co się rzadziej przegląda i można trzymać w tunelach. Po trzecie, pewnie stacja końcowa na Bródnie będzie te swoje 4 tory odstawcze miała, zawsze może jeden z nich być przeglądowo - usterkowonaprawczy (takie rozwiązania stosuje się przecież na świecie, M55 w Berlinie w ogóle nie ma własnej STP przecież).
Abstrahując od tego, że oczywiście uważam odcinek pod Górczewską za potrzebniejszy.
Abstrahując od tego, że oczywiście uważam odcinek pod Górczewską za potrzebniejszy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie jest, ale te 9 tysięcy miejsc w jednym kierunku się wyciągnie. Jak na tak krótką trasę starczy. A wystarczy, że jeszcze te 6 torów odstawczych się gdzieś po drodze zmieści, to 3-4 pociągi więcej w ruchu i już częstotliwość 5-6 minutowa jest realna.
Pytanie jedynie, ile rezerw na STP zeżre zwiększanie częstotliwości M1.
Pytanie jedynie, ile rezerw na STP zeżre zwiększanie częstotliwości M1.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
warunkiem mają być dłuższe czasy międzyprzęglądowe i w założeniach przewiduje się nocowanie składów na linii - w tunelach i na stacjach. Powinieneś to wiedziećGlonojad pisze:Po drugie, może jednak metro nie kupi przestarzałych wagonów rosyjskich tylko coś nowocześniejszego, co się rzadziej przegląda i można trzymać w tunelach.
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
Nie wiem w ogóle skąd ta korelacja długość linii a częstotliwość. Abstrahując od tego, że STP jest potrzebne.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- kulikowski
- Posty: 894
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Z łaski swojej naucz się czytać, zanim zaczniesz komentować, nie będzie tak główka od walenia głową w mur bolała. Nie dość, że wyrwałeś kawałek wypowiedzi z kontekstu, to jeszcze go w ogóle nie pojąłeś.
Wyjaśnię zatem, że miała na celu stwierdzenie, że budowa całej M2 do 2015 roku była od początku nierealna organizacyjnie, a zwłaszcza finansowo.
Trzeba się jednak było powstrzymać, by później nie przepraszać.
Wyjaśnię zatem, że miała na celu stwierdzenie, że budowa całej M2 do 2015 roku była od początku nierealna organizacyjnie, a zwłaszcza finansowo.
Trzeba się jednak było powstrzymać, by później nie przepraszać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ostatnio popatrzyłem na rysunki z przebiegiem drugiej linii metra i zauważyłem pewną rzecz, która nasuwa mi pytanie. Gdzie dokładnie może znajdować się Stacja Wolska? Na różnych grafikach raz jest bliżej ul. Karolkowej, a na innych bliżej Okopowej. Chyba, że wejścia do tejże Stacji będą wzdłuż ulicy Wolskiej?
Czy ktoś z Was się orientuje i pomoże mi rozwikłać tą zagadkę?![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Czy ktoś z Was się orientuje i pomoże mi rozwikłać tą zagadkę?
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)