O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 lut 2010, 15:46

Premo pisze:W obecnych czasach większość podróżujących z laptopami ma dostęp do bezprzewodowego internetu.
W jadącym pociągu bez anteny zewnętrznej zasięg masz bardzo marny, często zrywa połączenie, a transmisja danych to GPRS... 8-(

[ Dodano: Czw 18 Lut, 2010 15:54 ]
Buduj z nami rozkład jazdy TLK
Jeśli mają Państwo uwagi, spostrzeżenia lub własne pomysły dotyczące funkcjonowania połączeń TLK serdecznie prosimy o podzielenie się z nami Państwa opinią. Chcemy, by Tanie Linie Kolejowe jak najpełniej odpowiadały potrzebom podróżnych, stąd tak chętnie gotowi jesteśmy przyjąć wszelkie Państwa uwagi lub sugestie dotyczące nowego rozkładu jazdy TLK obowiązującego od 12 grudnia 2010 roku.

Czekamy na każdy głos. Wspólnie z Państwem stworzymy ofertę najlepiej dostosowaną do potrzeb pasażerów. TLK będzie sprawniej funkcjonowała dzięki Państwa uwagom i propozycjom.

Czekamy na e-maile do 28 lutego 2010 r. pod adresem: tlk@intercity.pl

Źródło: http://tlk.pl/pl/content/buduj-z-nami-rozkład-jazdy-tlk
Własnym oczom nie wierze... :shock:

Litanię im naszrajbuję zaraz...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
maciej180
Posty: 624
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:53
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Kontakt:

Post autor: maciej180 » 18 lut 2010, 16:09

Dziś EIC Korfanty do Wrocławia - EP08 i brak Warsa... ](*,)
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 lut 2010, 16:10

maciej180 pisze:Dziś EIC Korfanty do Wrocławia - EP08 i brak Warsa... ](*,)
A poczęstunek był?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
maciej180
Posty: 624
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:53
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Kontakt:

Post autor: maciej180 » 18 lut 2010, 16:15

Odprowadzałem mamę na ten pociąg i wydawało mi się, że w ostatnich drzwiach widziałem wychylającego się człowieczka w białej koszuli i fartuchu, ale nie jestem pewien na 100%. Zaraz się dowiem ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 18 lut 2010, 18:03

R-9 Chełmska pisze:A "Małopolska" to nadal takie mega obskurne wagony z przedziałami ośmiomiejscowymi?
Większa część wagonów to syf kiła i mogiła, ale część - z reguły 1-2 - jest po modernizacji. M.in dlatego wytłuszczyłem w komunikacji ,,Małopolskę''
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
maciej180
Posty: 624
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:53
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Kontakt:

Post autor: maciej180 » 18 lut 2010, 20:50

fik pisze:A poczęstunek był?
Poczęstunek niby był, ale napoje - tylko zimne (ani kawy, ani herbaty...).
Obrazek

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 18 lut 2010, 22:54

maciej180 pisze:Dziś EIC Korfanty do Wrocławia - EP08
I tak nieźle..
maciej180 pisze:brak Warsa...
Nie pierwszy raz...
Wtedy tylko "markizy" i sok/napój :/

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 05 mar 2010, 9:32

PKP Intercity i Przewozy Regionalne nie płacą za tory

PKP Intercity i Przewozy Regionalne przestały płacić zarządcy linii kolejowych. Należności tylko tych dwóch spółek wynoszą już 250 mln zł – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.
wetape, sxc.huwetape, sxc.hu

– Bardzo dużym problemem są narastające zaległości od przewoźników pasażerskich – mówi Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe, które zarządzają kolejową infrastrukturą. Łączne zadłużenie Intercity i Przewozów Regionalnych wynosi już 250 mln zł. Zbigniew Szafrański obecną sytuację porównuje do zapaści na rynku przewozów towarowych w ubiegłym roku – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Brak płynności finansowej może odbić się negatywnie na inwestycjach ze środków własnych PKP PLK, na które potrzeba w tym roku 300 mln zł. Także płynność wypłacania pensji może być zagrożona. „DGP” przypomina, że już parę miesięcy temu PKP PLK zgodziły się rozłożyć na raty długi przewoźników. – Spłacamy zaległości w miarę możliwości. Kilka dni temu wpłaciliśmy 10 mln zł – mówi Piotr Olszewski z Przewozów Regionalnych. Przewoźnik czeka na podpisanie wszystkich umów z władzami województw na dofinansowanie przewozów w regionach.

„DGP” sugeruje, że brak uregulowania należności PKP Intercity wobec PKP PLK (chodzi o fakturę za styczeń) może być skutkiem wprowadzenia przez Przewozy Regionalne konkurencyjnych pociągów InterRegio. – Finansowe kłopoty obu przewoźników to efekt wojny cenowej wywołanej przez Przewozy Regionalne. Innego racjonalnego powodu nie widzę – mówi dziennikowi Włodzimierz Rydzkowski, ekspert rynku transportu.
http://www.rynek-kolejowy.pl/14796/PKP_ ... a_tory.htm

Nie bardzo wiedziałem gdzie to wsadzić - więc poszło do tematu o IC.

Najbardziej rozbawiła mnie ta wypowiedź:
„DGP” sugeruje, że brak uregulowania należności PKP Intercity wobec PKP PLK (chodzi o fakturę za styczeń) może być skutkiem wprowadzenia przez Przewozy Regionalne konkurencyjnych pociągów InterRegio. – Finansowe kłopoty obu przewoźników to efekt wojny cenowej wywołanej przez Przewozy Regionalne. Innego racjonalnego powodu nie widzę – mówi dziennikowi Włodzimierz Rydzkowski, ekspert rynku transportu.
Niedługo sie okaże że PR nie odpowiadają tylko za koklusz i gradobicie- wszystkie inne nieszczęścia i tragedie na kolei to wina PR.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 05 mar 2010, 10:24

Z linii nr 2, 3 i 4 (najwyższe stawki) sobie korzystają w pierwszej kolejności, a płacić nie ma komu?

Bartini
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2009, 13:56

Post autor: Bartini » 05 mar 2010, 17:53

rufio198 pisze:Niedługo sie okaże że PR nie odpowiadają tylko za koklusz i gradobicie- wszystkie inne nieszczęścia i tragedie na kolei to wina PR.
Na razie za nic nie odpowiadają, bo nie spłacają żadnych zobowiązań, zatem ciężko uważać ich za poważną firmę - IC zresztą jak widać nie odstaje.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 mar 2010, 18:12

Bartini pisze:Na razie za nic nie odpowiadają, bo nie spłacają żadnych zobowiązań, zatem ciężko uważać ich za poważną firmę
Grupa PKP to bardzo poważna firma, mająca zadłużenie bodaj 16 razy większe od PRów... #-o
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 mar 2010, 19:47

Wolfchen pisze:
Bartini pisze:Na razie za nic nie odpowiadają, bo nie spłacają żadnych zobowiązań, zatem ciężko uważać ich za poważną firmę
Grupa PKP to bardzo poważna firma, mająca zadłużenie bodaj 16 razy większe od PRów... #-o
trudno żeby było inaczej, skoro jest znacznie większa, a do tego póki co zawiera PLK.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 08 mar 2010, 20:57

TS Opole, PESA Bydgoszcz, ZNTK Mińsk Maz. i FPS naprawią wagony PKP Intercity

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na naprawy rewizyjne 500 wagonów osobowych. Zamówienie zostało podzielone na aż 7 zadań. Zrealizują je TS Opole, PESA Bydgoszcz, ZNTK Mińsk Maz. i Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania.
Fot. Rynek Kolejowy Fot. Rynek Kolejowy

Zadanie nr 1 obejmowało wykonanie napraw rewizyjnych 258 wagonów osobowych typu 111A. O udzielenie zamówienia ubiegało się trzech wykonawców. Oferty oceniono następująco: TS Opole - 100 pkt. (18 570 840 zł), konsorcjum PESA Bydgoszcz - ZNTK Mińsk Maz. - 90,77 pkt. (20 459 403,15 zł), Newag - 37,5 pkt. (49 523 013,26 zł).

Zadanie nr 2 obejmowało wykonanie napraw rewizyjnych 10 wagonów osobowych typu 111Arow. Wpłynęły 4 oferty, które oceniono w następujący sposób: FPS - 100 pkt. (365 878,12 zł), konsorcjum PESA - ZNTK Mińsk Maz. - 48,37 pkt. (756 400 zł), TS Opole - 44,10 pkt. (829 600,24 zł) i Newag - 20,08 pkt. (1 821 725,23 zł).

Zadanie nr 3 to naprawy rewizyjne 70 wagonów typu YB. Wpłynęły 3 ofert. Oceniono je tak: TS Opole - 100 pkt. (4 867 800,85 zł), PESA Bydgoszcz - 96,61 pkt. (5 038 600 zł) i Newag - 38,08 pkt. (12 784 375,73 zł).

Zadanie nr 4 to naprawy rewizyjne 110 wagonów typu 112A. Tutaj złożono 3 oferty. Zostały one ocenione w następujący sposób: konsorcjum PESA Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Maz. - 100 pkt. (8 588 798,66 zł), TS Opole - 96,24 pkt. (8 924 302,68 zł), Newag - 43,44 pkt. (19 771 542,41 zł).

Zadanie nr 5 obejmowało wykonanie napraw rewizyjnych 12 wagonów typu 112AtAB. Komisja przetargowa oceniła 4 oferty, które do niej wpłynęły. Były to propozycje przedstawione przez: FPS - 100 pkt. (439 053,6 zł), TS Opole - 53,55 pkt. (819 840,29 zł), konsorcjum PESA - ZNTK Mińsk Maz. - 45,79 pkt. (958 920,15 zł) i Newag - 19,66 pkt. (2 233 279 zł).

Zadanie nr 6 zakłada wykonanie napraw rewizyjnych 30 wagonów typu 112Az. Swe oferty złożyło 4 wykonawców, które zostały ocenione w następujący sposób: TS Opole - 100 pkt. (2 433 900,73 zł), konsorcjum PESA - ZNTK Mińsk Maz. - 83,86 pkt. (2 902 379,63 zł) oraz Newag - 83,65 pkt. (2 909 698,54 zł).

Zadanie nr 7 to wykonanie napraw rewizyjnych 10 wagonów osobowych typu 609Ar. O jego udzielenie ubiegało się 4 wykonawców. Ich ofert zostały ocenione tak: FPS - 100 pkt. (365 646,44 zł), konsorcjum PESA - ZNTK Mińsk Maz. - 47,2 pkt. (774 700 zł), TS Opole - 45,07 pkt. (811 300,24 zł), Newag - 23,46 pkt. (1 558 712,38 zł).

PKP Intercity ma zamiar przeznaczyć na realizację ponad 35 mln zł. Termin realizacji każdego z zadań to 24 miesiące. Naprawione wagony mają być wykorzystywane dla obsługi połączeń TLK.
http://www.rynek-kolejowy.pl/14831/TS_O ... ercity.htm

Czytam czytam i własnym oczom nie wierzę. IC udało się zakończyć przetarg na remont wagonów. Fiu fiu - jak mawiał wróbel Ćwirek :D
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 mar 2010, 21:03

Co to jest 609Ar?

I ciekawe, czy w 111Arow zainstalują klimę/otwierane okna w końcu.

[ Dodano: Pon 08 Mar, 2010 21:05 ]
fik pisze:Co to jest 609Ar?
Już wiem, BDs, czyli pomarańczowa rowerówka przerobiona z bagażówki :-)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 mar 2010, 21:35

O, to może jeszcze normalne drzwi, a nie to hovno co się zimą zacina?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ