Aha:) Ale już numeracja np.ED51,ED52, ED53 itd w zakresie 51-64 jest dowolna dla jakiegoś tam modelu, tak?TLG pisze:Zapomniałem Ci wyjaśnić, że w przypadku jednostek zmienia się oznaczenie w zależności od liczby członów. To wynika z przyjętego na polskich kolejach precyzyjnego systemu oznaczeń serii. Przypadku jednostek elektrycznych wygląda to mniej więcej tak:
EN-elektryczny niskoperonowy,
EW-elektryczny wysokoperonowy,
ED-elektryczny dalekobieżny
51-64 - trójwagonowe na prąd DC 3kV
70-74 - czterowagonowe na prąd DC 3kV
Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC
Moderator: JacekM
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
EW, nie ED. To były jednostki aglomeracyjne-EW51 i 52 przedwojenne, EW53 zaraz po wojnie.Piotrek pisze:ED51,ED52, ED53
Seria jest przydzielana dla danej konstrukcji i jest nadawana dla kolejnych konstrukcji, które wchodziły na PKP. Wyjątek stanowi ED59. Przez wiele lat liczba Ex59 była wolna i między seriami EW58 i EW60 była dziura w numeracji, gdyż była to seria przewidziana dla niezrealizowanego projektu jednostki aglomeracyjnej EN59, zbliżonej nieco do EN57.
15/12/2005-12/7/2019
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No właśnie, nawiązując do waszej dyskusji, linku wrzuconego przez Hafilipa oraz tego:
mam pytanie, z którym jakoś się zbierałem od paru miesięcy: jak bardzo ten system jest przyjęty? Dawniej sprawa była jasna, były jedne PKP i był porządek. Teraz właścicieli lokomotyw jest więcej. Chyba nie mają oni obowiązku trzymania się tych oznaczeń? Kto je ustala? A pytam, bo widziałem lokomotywę, bodajże poczciwą SM42, ale z tajemniczym oznaczeniem TEM2. Oczywiście nie w barwach PKP. To jak to teraz jest?TLG pisze:To wynika z przyjętego na polskich kolejach precyzyjnego systemu oznaczeń serii.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
SM48Bastian pisze:bodajże poczciwą SM42
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Zależy od właściciela. Prywaciarze kontynuują oznaczenia lokomotyw elektrycznych z PKP na własną ręke, np. ET11 czy ET13 dodając przy numerze literke R- np. ET13-R00X. Co przywaciarze pozostawili wolną serie Ex12 tak, jakby miałabyć ona przeznaczona dla lokomotywy PKP Cargo (z oznaczenia Ex11 Cargo już nie skorzystaze względu na niedoszłą EU11, więc przyswoił je sobie CTL-chem trans lodistik dla swojej serii ex-czeskich lokomotyw tzw. "bobin").
15/12/2005-12/7/2019
- R-9 Chełmska
- Posty: 7767
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Stoję przed zakupem biletu tygodniowego sieciowego PKP PR, jednak wg strony PR są tam tylko ulgi 33% i 50%, oraz cena wg taryfy normalnej. Czyli ja, jako uczeń z 37% zniżki muszę kupić bilet wg taryfy normalnej?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Przykłady
EU07-001 91 51 5 100 001 - 6
EP09-001 91 51 1 100 001 - 3
Pod numerem lokomotywy wystąpi także napis: PL - PKP CARGO lub odpowiedni dla innych przewoźników.
BTW, czy to rozporządzenie nie standaryzuje przypadkiem tablic kierunkowych pociągów, czy mi się tylko wydaje?
EU07-001 91 51 5 100 001 - 6
EP09-001 91 51 1 100 001 - 3
Pod numerem lokomotywy wystąpi także napis: PL - PKP CARGO lub odpowiedni dla innych przewoźników.
BTW, czy to rozporządzenie nie standaryzuje przypadkiem tablic kierunkowych pociągów, czy mi się tylko wydaje?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Tak, czytałem. I cieszę się, że w zwiazku z tym tablice na wszystkich pociągach bedą standardowe a nie co ZPR to inne, coraz mniej czytelne. BTW Nie przewidziano tam pociągów TLKPlesim pisze:Tak. Zresztą są tam nawet przykłady tych tablic.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Tak, to fakt. Przydało by się. Bo teraz odróżnić Pospieszny PKP IC od PKP PR przy pomocy tablicy bocznej się po prostu nie da...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Standaryzacja EUTOMEK pisze:Spam to jest to co oni wymyślili z tymi oznaczeniami - komu to jest potrzebne?! Uważam, ze dotychczasowe oznaczenia lokomotyw są OK!
[ Dodano: 28 Cze 06 02:06 ]
Choć dla mnie dziwniejsze jest to, że dotychczasowy EN71-001 będzie miał oznaczenia:
dla członu ra: 94 51 1 100 001 -
sa: 94 51 1 100 002 -
sb: 94 51 1 100 003 -
rb: 94 51 1 100 004 -
*) z pominięciem cyfry samokontrolnej...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!