Tabor SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
Wczoraj inaczej jeździła (16.10 z Pruszkowa).mariow pisze:wg tego co sprawdziłem w pt na podstawie info podanych tutaj są to odjazdy
z P: 08:25 11:21 14:21 17:21 20:24
z SM: 06:31 09:34 12:30 15:27 18:27 21:48
głowy za to uciąć sobie nie dam acz się w pt sprawdziło
Te obiegi w skm to jakieś ciężkie do skumania są
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 lis 2006, 16:05
- Lokalizacja: England!
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Napiszę swoje wrażenia z jazdy: bardzo miło zaskoczyło mnie urządzenie przestrzeni pasażerskiej, wyciszenie i stabilność pojazdu na odcinkach które odznaczają się bujaniem się pociągu.
Niestety jest jeden mankament - wysokość wyjścia PGS - jednak uważam, że błędem było nie wprowadzenie w SIWZ podłogi na wysokości 760 m PGS. Schodek jest jednak substandardem i powtórką z EN57, choć zakrywa on "szaprę" między peronem a pojazdem.
Nie zmienia to faktu, iż uważam, że w WWK winna obowiązywać wysokość 960 mm.
Ciekaw jestem opinii maszynistów nt. widoczności.
Niestety jest jeden mankament - wysokość wyjścia PGS - jednak uważam, że błędem było nie wprowadzenie w SIWZ podłogi na wysokości 760 m PGS. Schodek jest jednak substandardem i powtórką z EN57, choć zakrywa on "szaprę" między peronem a pojazdem.
Nie zmienia to faktu, iż uważam, że w WWK winna obowiązywać wysokość 960 mm.
Ciekaw jestem opinii maszynistów nt. widoczności.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
Czy mi się wydaje czy 19WE ma sporą część na aparaturę (dużo przyciemnionych szyb na początku)? Podłoga jak w EN57, a schować się tego nie dało?
Ogólnie to zgadzam się, że podłoga powinna być na takiej wysokości jak w Śródmieściu, albo większości przystanków na linii. Ta w 19WE naprawdę niczemu nie służy.
Ogólnie to zgadzam się, że podłoga powinna być na takiej wysokości jak w Śródmieściu, albo większości przystanków na linii. Ta w 19WE naprawdę niczemu nie służy.
Ja nie wiem czy nie są to wymogi bezpieczeństwa i to nie jest strefa zgniotu, tak jak służbówka w en57.Czy mi się wydaje czy 19WE ma sporą część na aparaturę (dużo przyciemnionych szyb na początku)? Podłoga jak w EN57, a schować się tego nie dało?
Ogólnie to zgadzam się, że podłoga powinna być na takiej wysokości jak w Śródmieściu, albo większości przystanków na linii. Ta w 19WE naprawdę niczemu nie służy.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Dziś miałem okazję się przekonać co to znaczy siedzieć bokiem do jazdy w 19WE. Przez większość drogi na moje kolana napierał tłum ludzi. Nie dość że nie można popatrzyć przez okno to nie możliwe jest także czytanie książki lub tym podobne czynności. Stopień wejściowy rozkłada się dość długo. Ludzi wciskają przycisk po kilka razy nie wiedząc co się dzieje. Tablice z trasą to chyba najgorsze z rozwiązań. Obraz często jest zniekształcony i niedopasowany do rozmiarów ekranu(widać tylko cześć trasy). Przydałaby się także informacja o możliwości zakupu biletu w biletomacie gdyż większość pasażerów nadal chodziło do kierownika
Również nie jestem zwolennikiem takich siedzeń, ale nie da się ukryć, że zwiększają pojemność pojazdu. Przy okazji zmniejszając oczywiście komfort podróży.Premo pisze:Dziś miałem okazję się przekonać co to znaczy siedzieć bokiem do jazdy w 19WE. Przez większość drogi na moje kolana napierał tłum ludzi. Nie dość że nie można popatrzyć przez okno to nie możliwe jest także czytanie książki lub tym podobne czynności.
Pierwszego dnia działały praktycznie bez zarzutu. Miejmy nadzieję, że to co widziałeś to tylko chwilowa awaria.Premo pisze:Tablice z trasą to chyba najgorsze z rozwiązań. Obraz często jest zniekształcony i niedopasowany do rozmiarów ekranu(widać tylko cześć trasy).
Zdecydowanie. A swoją drogą, strasznie mały wyświetlacz mają te automatyPremo pisze:Przydałaby się także informacja o możliwości zakupu biletu w biletomacie gdyż większość pasażerów nadal chodziło do kierownika
noidea
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
no pewnie - jak więcej osób zostanie na peronie (albo większy ścisk będzie w przejściach), to z pewnością będzie wygodniePremo pisze:Mam nadzieję że wygodna pasażerów będzie ważniejsza niż możliwość przewiezienia większej ilości sardynek
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26878
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Premo wsiada na początku i siedzi, więc jego ten problem nie dotyczy... Ludzie muszą zostać na peronie, bo on chce widoczki pooglądać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Wracając do dyskusji nt. sprzęgów Scharfenberga w 19WE.
Rozmawiałem dziś z jednym z pracowników SKM na ten temat. Okazuje się, że 19WE ma sprzęg na takiej samej wysokości, jak 14WE, Flirt czy inne nowe "ezety" - jest to wysokość określona przez standardy unijne. Z rozmowy wynikło, że nie ma możliwości połączenia 14WE/19WE i tym podobnych z EN57 oraz innymi starszymi jednostkami. Nie wiem tylko jak jest z AKM i innymi modernizacjami - o to nie zapytałem
Plusem podobno jest to, że każdy pociąg SKM ma "na stanie" po jednej przejściówce ze sprzęgu Scharfenberga na klasyczny sprzęg śrubowy
Rozmawiałem dziś z jednym z pracowników SKM na ten temat. Okazuje się, że 19WE ma sprzęg na takiej samej wysokości, jak 14WE, Flirt czy inne nowe "ezety" - jest to wysokość określona przez standardy unijne. Z rozmowy wynikło, że nie ma możliwości połączenia 14WE/19WE i tym podobnych z EN57 oraz innymi starszymi jednostkami. Nie wiem tylko jak jest z AKM i innymi modernizacjami - o to nie zapytałem
Plusem podobno jest to, że każdy pociąg SKM ma "na stanie" po jednej przejściówce ze sprzęgu Scharfenberga na klasyczny sprzęg śrubowy