Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 03 sie 2010, 11:39

Obrazek
napisał:
Mazowsze kupi używany tabor dla KM

- Planujemy w najbliższym czasie zakupić od 10 do 13 używanych ezetów. Jesteśmy także zainteresowani nabyciem kilku, może kilkunastu szynobusów – powiedział na dzisiejszej konferencji prasowej prezentującej wyniki badań pasażerskich w pociągach Kolei Mazowieckich Piotr Szprendałowicz, członek zarządu województwa mazowieckiego.

Zakupy w najbliższym czasie powinny mieć miejsce. Chcielibyśmy wszyscy, a zwłaszcza pasażerowie Kolei Mazowieckich, aby był to tabor nowoczesny i w jak największej ilości, ale z tym będziemy musieli troszeczkę poczekać - zapowiedział członek zarządu województwa mazowieckiego.

- Poszukujemy taboru używanego. Lada moment taki przetarg będzie przeprowadzony. Skorzystamy tutaj między innymi ze środków pochodzących z Funduszu Kolejowego. Planujemy w najbliższym czasie zakupić od 10 do 13 używanych ezetów. Jesteśmy także zainteresowani nabyciem kilku, może kilkunastu szynobusów - dodał.

- My podajemy ilość, nasze oczekiwania. Nie będą to zmodernizowane pociągi one będą zmodernizowane później. Po prostu na rynku nie ma pociągów zmodernizowanych, które można by kupić – podreślił Piotr Szprendałowicz.
źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/17330/Mazo ... dla_KM.htm

I jestem ciekaw czy te elektryczne używańce to będą EN57/EN71? Czy są jeszcze gdzieś (w byłej Jugosławii) dostępne? A jeśli chodzi o spalinowe to nie zdziwiłbym się gdyby były to pochodzące z Holandii DH1 i DH2

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 03 sie 2010, 12:04

Nic innego nie kupią tylko EN57/71- jak nie szrot z b. Jugosławii, to jakiś super złom z PR-ów, nadający się tylko do remontu. Po oddaniu 10 sztuk do PR-ów - brak jest taboru . Szczególnie widać to na linii małkińskiej. I to pomimo wakacji.
Co do SZT- to pewnie kupią te DH1 i DH2- Niemcy już chyba nie mają żadnego szrotu w krzakach :D
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sie 2010, 12:27

Może Ty mi wyjaśnisz, jak krowie na rowie - dlaczego PR nie chcą wynajmowąć ezt SKM-W i KMom?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 03 sie 2010, 13:49

Jedyne wyjaśnienie jakie mi przychodzi do głowy to takie że zamiast wynajmować wolą je odsprzedać KM-om i SKM-ce. Pewnie w/g władz PR-ów bardziej im się to opłaci niż wynajmowanie. Ja mam ciut odmienne zdanie.
Inna sprawa - nie obiło mi się o uszy żeby KM-y miały chęć dalej wynajmować ezety- od razu ogłoszono przetarg na zakup.
Nie mam wglądu w dokumenty dotyczące tej sprawy - więc wszystkie powyższe opinie to tylko moje gdybanie .
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 03 sie 2010, 14:16

Tak sobie kiedyś myślałem, że w Kolejach Mazowieckich mogłyby się pojawić składy elektryczne, których pozbywały się koleje belgijskie. Składy trafiły w końcu do Włoch - kupiła je kolej FER - Ferrovie Emilia Romagna:

Obrazek

źródło: http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html

Są chyba jednak za stare nawet dla Kolei Mazowieckich (rok produkcji: 1955), choć zmodernizowane egzemplarze z nowszych serii (AM73 - z 1973 roku)

Obrazek

...mają miłe wnętrze:

Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sie 2010, 22:30

Paskudne!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 07 sie 2010, 11:02

dla polskiej kolei coś jest za stare? no bez jaj :D
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27607
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 sie 2010, 14:37

Michał W. pisze:dla polskiej kolei coś jest za stare? no bez jaj :D
U nas przynajmniej nie eksploatuje się pojazdów przedwojennych, jak w niektórych innych państwach UE.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 09 sie 2010, 15:19

Tylko niewiele się różniące od przedwojennych;)
(na zdjęciach przedwojennych pociągów Grodzisk-Mińsk/Otwock ciężko dostrzec różnicę)

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 10 sie 2010, 18:23

W kwestii przetargu na 16 EZT:
KM pisze:Wykonując wyrok Sądu Okręgowego Warszawa-Praga (...) Zamawiający (...) unieważnia czynność unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego(...)

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 10 sie 2010, 19:04

Czyli KMy znów przegrały sprawę. Nasuwa mi się pytanie: ile razy trzeba wygrać z Kolejami Mazowieckimi w sądzie żeby zdobyć jedno zamówienie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 sie 2010, 21:45

Czyli KM skrewiło ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty - to w tym momencie był moment na unieważnienie postępowania (formuła: "unieważnienie postępowania z powodu przekroczenia kwoty przeznaczonej na zamówienie przez najkorzystniejszą ofertę") a nie w chwile pozniej (czy pomylilo mi sie z przetargiem na 20?)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 10 sie 2010, 22:10

KMy nie miały prawa unieważnić przetargu, bo najkorzystniejsza oferta nie przekracza budżetu.
Wcześniejszy (zaskarżony przez KM) wyrok KIO: link

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 sie 2010, 22:21

A to w 20 była przekroczona wartość, tak?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 10 sie 2010, 22:23

Tak.

ODPOWIEDZ