A ja już sobie wyobrażam opinie pasażerów pozostałych autobusów...Adam G. pisze:Oczywiście popieram pomysł zlikwidowania nocnych kursów metra i puszczenia po jego trasie autobusowej linii nocnej, lecz uważam, że należałoby zrobić to z głową. Gdybym miał o tym decydować, zrobiłbym porządną kampanię informacyjną dotyczącą bezpieczeństwa w takiej linii (że tak naprawdę nie będzie się to różnić od podziemnej kolejki), pojemności autobusów (wyłącznie przeguby*), częstotliwości kursowania (minimum 15min, przydałoby się wcześniej przeprowadzić pomiary napełnień nocnego metra) oraz czasu przejazdu (który należałoby ułożyć tak, by był realny i jednocześnie niewiele dłuższy od podróży metrem).
Oczywiście, w związku z powyższymi założeniami, obsługa wyłącznie taborem przegubowym*, monitorowanym i niskopodłogowym.
* w zależności od wyniku pomiarów
Linie nocne po reformie
Moderator: Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36837
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Właściwie wszyscy moi - nie będący miłośnikami - znajomi, twierdzą że na liniach nocnych chcieliby tylko Ikarusy. Klientelę linii nocnych stanowi w znacznym stopniu imprezująca młodzież, której nie zależy na komforcieBastian pisze:A ja już sobie wyobrażam opinie pasażerów pozostałych autobusów...
Docelowa grupa pasażerów autobusu "za-metro" jest zaś inna. Zakładamy bowiem, że osoby korzystające z metra po części robią to z powodu bezpieczeństwa i komfortu.
noidea
-
- Posty: 5909
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
-
- Posty: 1767
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
To prawda. Wiele osób gdyby nie było nocnego metra zamiast autobusy wybrałoby taksówkę.Adam G. pisze:Pamiętajcie, że z pewnością jest wiele osób, które z autobusu zamiast metra by nie skorzystały.
No nie wiem. Bywało tak, ze do pracy jechałem nocnym autobusem (wprawdzie ostatnim kursem z centrum, więc to prawie jak dzienny) i wrażenie za każdym razem było fatalne - smród uryny i/lub rzygowin i/lub plamy niewiadomego pochocenia na podłodze i/lub walające się puste butelki i/lub przymuleni pasażerowie śmierdzący alkoolem. Zawsze występowały przynajmniej dwa z tych elementów. Nie wiem jak pod tym względem wygląda nocne metro (bo nie korzystałem), ale jeżeli tam na bieżąco działa monitoring i ochrona, to musi to mieć wpływ na zachowania pasażerów. A w nocnym autobusie dopóki nie idzie na noże to raczej kierowca nie będzie reagował. A z ochroną jest tak, że albo jest, albo akurat jej nie ma, kiedy jest potrzebna.Adam G. pisze:Dla niektórych nocny autobus to symbol wszelkiego zła, zaś metro uchodzi (zresztą całkiem słusznie) za najbezpieczniejszy środek transportu
Adam G. pisze:gdybym miał o tym decydować, zrobiłbym porządną kampanię informacyjną dotyczącą bezpieczeństwa w takiej linii (że tak naprawdę nie będzie się to różnić od podziemnej kolejki),
Trudne to będzie. Raz, że trzeba przekonać do tego, o czym piszesz. A dwa - to by oznaczało, ze trzeba też przekonac ludzi, że nie rózni się to od bezpieczeństwa w N13, N75 itp. W sensie na plus oczywiście. Bo w stosowanie specjalnych środków tylko dla N34 i N37 żeby ludzie mieli gwarnacje tego co w metrze jakoś nie bardzo wierzę.
Popatrz, jaka franca!
Ostatnio jechałem nocnym metrem i koło 2 panów w stanie nieważkim leżały i śmierdziały sobie rzygowiny. Metro, mimo wszystkich swoich zalet, nie może powstrzymać wyrzutu treści pokarmowej z żołądka.drapka pisze:No nie wiem. Bywało tak, ze do pracy jechałem nocnym autobusem (wprawdzie ostatnim kursem z centrum, więc to prawie jak dzienny) i wrażenie za każdym razem było fatalne - smród uryny i/lub rzygowin i/lub plamy niewiadomego pochocenia na podłodze i/lub walające się puste butelki i/lub przymuleni pasażerowie śmierdzący alkoolem. Zawsze występowały przynajmniej dwa z tych elementów. Nie wiem jak pod tym względem wygląda nocne metro (bo nie korzystałem), ale jeżeli tam na bieżąco działa monitoring i ochrona, to musi to mieć wpływ na zachowania pasażerów. A w nocnym autobusie dopóki nie idzie na noże to raczej kierowca nie będzie reagował. A z ochroną jest tak, że albo jest, albo akurat jej nie ma, kiedy jest potrzebna.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
- kiermobilis
- Posty: 36
- Rejestracja: 30 mar 2008, 17:30
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
Mam pytanie odnośnie zmian na liniach nocnych od nocy z 17 na 18 grudnia.
Czy te opisywane zmiany na N02, N22, N72, N75 wchodzą w życie czy to było jakieś nie porozumienie ???
Na stronach ZTM-u brak jakichkolwiek informacji na ten temat.
Dziękuje za konkretną odpowiedz.
Czy te opisywane zmiany na N02, N22, N72, N75 wchodzą w życie czy to było jakieś nie porozumienie ???
Na stronach ZTM-u brak jakichkolwiek informacji na ten temat.
Dziękuje za konkretną odpowiedz.
Kierowca komunikacji nocnej w Warszawie. Mobilis Sp. z o.o / MZA R-1 "Woronicza"
Prawda. Info na przystankach.kiermobilis pisze:Mam pytanie odnośnie zmian na liniach nocnych od nocy z 17 na 18 grudnia.
Czy te opisywane zmiany na N02, N22, N72, N75 wchodzą w życie czy to było jakieś nie porozumienie ???
Na stronach ZTM-u brak jakichkolwiek informacji na ten temat.
Dziękuje za konkretną odpowiedz.
-
- Posty: 5133
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
A po co tak?Stary Pinwin pisze:Widzę , że jest na forum kilku mieszkańców szeroko pojętego Zielonego Ursynowa . Waszym zdaniem - czy możliwe i potrzebne jest przedłużenie N36 do PKP Jeziorki , tak jak przed reformą 606 ?
N83 na odcinku ursynowsko-piaseczyńskim nie narzeka na frekwencję, ale akurat tym dwóm przystankom na Karczunkowskiej nocny jest niespecjalnie potrzebny.
- kiermobilis
- Posty: 36
- Rejestracja: 30 mar 2008, 17:30
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
Reasumując skoro te zmiany miały wejść w życie w nocy z 17 na 18 grudnia, najwidoczniej ZTM się z nich wycofał. Brak informacji na ich stronie, rozkłady według starej trasy. No chyba że chcą zrobić te zmiany w głębokiej tajemnicy jako wczesny prezent pod choinkę, jednocześnie wprowadzając chaos i zamieszanie.
Kierowca komunikacji nocnej w Warszawie. Mobilis Sp. z o.o / MZA R-1 "Woronicza"
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
5-6 tys. pasażerów od północy. Najwięcej na centralnym odcinku rzecz jasna.MichalJ pisze:A jaka jest frekwencja w tym nocnym metrze? Na jeden autobus? Na dwa?
Obawiam się, że czasów HGW jest to nie do wycofania się. Był to jeden z jej punktów wyborczych. Teraz przecież SLD chcciało to podchwycić...
założenie może piękne, ale niekoniczenie prawdziwe - pracownicy skarżą się na długie noce.Adam G. pisze:Zakładamy bowiem, że osoby korzystające z metra po części robią to z powodu bezpieczeństwa i komfortu.
Moim zdaniem decyduje przede wszystkim wygoda.
no proszę Cię... Nie powstrzymuje to ludzi od spadania z peronu, czy też nawet przechodzenia z jednego peronu na drugi, nie mówiąc już o innych bardziej przyziemnych rzeczach. Pasażerów można co najwyżej wyciągać (tak, to dobre słowo) na stacjach końcowych. Wsparcie policji jest minimalne, żeby nie powiedzieć, że śmiesznie minimalne.drapka pisze:jeżeli tam na bieżąco działa monitoring i ochrona, to musi to mieć wpływ na zachowania pasażerów
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]