Komunikacja miejska w czasie budowy II linii metra

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 09 lut 2011, 20:58

Marcineq pisze:
Kleszczu pisze:
Ale o jakie przesiadki Ci chodzi :?:

506 zostanie z powodzeniem zastąpione świetną linią jaką będzie 105, 501 i 507 zostaną z powodzeniem zastąpione świetną linią jaką będzie 109.
O takie przesiadki gdzie linia jest zamieniana w 2 linie. Co powoduje iż czasem człowiek przesiada się po 2/3 razy aby dojechać do celu. Nie będę podawał przykładów bo każdy znawca komunikacji tego miasta wie o co chodzi.

Faktycznie świetne - brak szybkiej komunikacji do centrum tylko powolne 105 i 109.
Moim zdaniem trzeba ułatwiać podróż a nie utrudniać.
Jakiej szybkiej komunikacji? Korzystam prawie, że regularnie z 506, które 2-3 minuty przewagi, które zyska nad 125 na odcinku Ciepłownia Wola - PKP Kasprzaka w dalszej drodze do centrum może tylko stracić (nie raz zdarzało mi się już przepuszczenie przy Ciepłowni 125, poczekanie 3 minuty na 506 i wspólny dojazd obu autobusów na ONZ).
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 09 lut 2011, 21:00

geograf_OSU pisze:Tutaj moze byc najwiecej oporu, i dlatego tutaj trzeba marketingowej ofensywy (tak, z pojsciem do ludzi, jakies namioty przy Hali Wola czy cos).

Na zachodzie 506 jest szybkie, duzo przystankow omija, do tego ktos z Hali Wola bedzie musial te kilka przystankow dojechac do super czestego 105, i ma problem, bo moze byle jakim tramwajem ale przesiadka nie jest jednoperonowa. Jednoperonowka jest z 184 jednak to to czeste nie jest. A w srodku Czluchowska to trzeba albo cofac sie do 105 albo dwa razy przesiadac do przodu. Bedzie jatka, ale pole do popisu (sic!) dla marketingu.
Tak naprawdę 506 - w kontekście całego dojazdu z Jelonek w rejon Śródmieścia Północnego - jest szybkie czysto iluzorycznie.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 09 lut 2011, 21:00

Bastian pisze:Można wyrażać krytykę, ale szukanie mu lepszej trasy mija się z celem. Ta prowadziłaby co najwyżej na Wiatrak lub ewentualnie do DWW.
No to niech w połączeniu ze 115 wyciętym z Marysina i Witolina poprowadzi na DWW. Będzie lepsza.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Marcineq
Posty: 12
Rejestracja: 11 sty 2006, 12:47

Post autor: Marcineq » 09 lut 2011, 21:04

primoż pisze:
Marcineq pisze:W końcu ktoś rozkminił o co mi chodzi =D>
Krótka piłka: wolisz bardzo częste 105 i 109, czy chujowe 105, 125, 506 i 507. Ja wolę zdecydowanie to pierwsze.
Czemu ch***** 506 i 507?.
Ch***** to jest 125.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 09 lut 2011, 21:05

Marcineq pisze:
primoż pisze:Krótka piłka: wolisz bardzo częste 105 i 109, czy chujowe 105, 125, 506 i 507. Ja wolę zdecydowanie to pierwsze.
Czemu ch***** 506 i 507?.
Ch***** to jest 125.
Bo żadne nie ma szans na częstotliwość, którą dostanie duet 105/109 :>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

primoż
Posty: 3784
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 09 lut 2011, 21:08

Kleszczu pisze:Bo żadne nie ma szans na częstotliwość, którą dostanie duet 105/109 :>
To samo miałem na myśli, dzięki.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 lut 2011, 21:13

Wyrażajcie swoje myśli mniej dosadnie, bo zaraz łby polecą :twisted:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 lut 2011, 21:13

Emdegger pisze:
Bastian pisze:Można wyrażać krytykę, ale szukanie mu lepszej trasy mija się z celem. Ta prowadziłaby co najwyżej na Wiatrak lub ewentualnie do DWW.
No to niech w połączeniu ze 115 wyciętym z Marysina i Witolina poprowadzi na DWW. Będzie lepsza.
Ale wtedy nie dojedzie na Feminę. EOT.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Marcineq
Posty: 12
Rejestracja: 11 sty 2006, 12:47

Post autor: Marcineq » 09 lut 2011, 21:14

Kleszczu pisze:
Marcineq pisze: O takie przesiadki gdzie linia jest zamieniana w 2 linie. Co powoduje iż czasem człowiek przesiada się po 2/3 razy aby dojechać do celu. Nie będę podawał przykładów bo każdy znawca komunikacji tego miasta wie o co chodzi.

Faktycznie świetne - brak szybkiej komunikacji do centrum tylko powolne 105 i 109.
Moim zdaniem trzeba ułatwiać podróż a nie utrudniać.
Jakiej szybkiej komunikacji? Korzystam prawie, że regularnie z 506, które 2-3 minuty przewagi, które zyska nad 125 na odcinku Ciepłownia Wola - PKP Kasprzaka w dalszej drodze do centrum może tylko stracić (nie raz zdarzało mi się już przepuszczenie przy Ciepłowni 125, poczekanie 3 minuty na 506 i wspólny dojazd obu autobusów na ONZ).
Ja korzystam z tych linii codziennie i widzę różnicę (przewagę 506/507) dlatego upieram się przy swoim.
Zresztą popatrz że wg. rozkładu z ciepłowni 506 jedzie 7 minut szybciej do ONZ niż 125. W weekend jest to nawet 10 minut (zależy od kierowcy).
Niby nic ale uwierz mi że jeżeli zależy Ci na czasie to wybierzesz 5xx a nie 1xx.

A jak wybudują metro na Bemowie i Woli to problem z 5xx zniknie :)

[ Dodano: |9 Lut 2011|, 2011 21:19 ]
Kleszczu pisze:
Marcineq pisze: Czemu ch***** 506 i 507?.
Ch***** to jest 125.
Bo żadne nie ma szans na częstotliwość, którą dostanie duet 105/109 :>
Powiem Ci że każdy mieszkaniec dowolnego kąta tego miasta chciałby taką częstotliwość. Ale wiadomo realia są inne.
Z częstotliwością 506 nie jest źle w szczycie. Gorzej z punktualnością - ale to normalka w Warszawie w przypadku linii które mają długie trasy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 lut 2011, 22:11

To w końcu "wg rozkładu" czy "jak dobry kierowca"? Zdecyduj się na coś.

Poza tym - czas podróży liczy się od wyjścia z domu, łącznie z oczekiwaniem na przystanku (oraz łącznie z oczekiwaniem z wyjściem z domu, bo "wyjdę na konkretny kurs"!).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 09 lut 2011, 22:41

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 3674
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek » 09 lut 2011, 23:04

Wielkie brawa za powrót 109 =D> Z częstotliwością 4 minuty w szczycie mogę powiedzieć, że śmiało zastąpi 501 i 507 jeśli będzie to linia na przeguby, a nie na deskorolki.
Nie bardzo mi się podoba likwidacja 506. Odcina się Jelonki (Człuchowska-PŚ) bezpośrednio od Centrum w DŚ.
Nie lepiej 422 przemianować na 522? :-k

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 09 lut 2011, 23:39

Jezdze 506 juz wiele lat i wg mnie jest duzo szybsza niz te 2-3 min na odcinku Ciepłownia Wola - rondo ONZ. Szkoda, ze wezel przesiadkowy Ciepłownia Wola oszpecaja juz niemal do konca z linii przyspieszonych. Wczesinej bylo 408, (E-6), jeszcze wczesniej 518, 509, 463, a teraz...

Troche tego nie rozumiem, inne dzielnice maja tabun autobusow przyspieszonych, ekspresowych,( a tramwaje podobno same swingi maja jezdzic ale to inna kwestia). Tymczasem jak ruszy sie z Ciepłowni to az do Ronda Daszyńskiego w zasadzie przejezdza sie szeroka jezdnia przez przemyslowe dzielnice.

Z drugiej strony, na takiej za przeproszeniem Grzybowskiej ciezko byloby wyprzedzic inne autobusy i nadrobic troche czasu, myslalem, ze moze taka 105-ke mogloby wspierac 405... Dobrze, ze chociaz to 422 niby bedzie... co 20 minut przez caly dzien tylko w DP.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 09 lut 2011, 23:41

Stockholmare pisze:218 i 365 powinny się zamienić, tj. 218 zostawić przy GM a 365 puścić: WILANOWSKA - al. Niepodległości - Domaniewska - Postępu - BOKSERSKA
Jak najbardziej 218 bez zmian. Natomiast trochę to przemyślałem i aby obsłużyć Domaniewską, jednocześnie nie pozostawiając ZP Cybernetyki bez obsługi, 365 powinno pojechać następująco: METRO WILANOWSKA-Al.Niepodległości-Domaniewska-Wołoska-Rzymowskiego-Cybernetyki (powrót: Postępu-Marynarska-Wołoska)-Postępu-BOKSERSKA.
Jeżeli zabranoby spod GM zarówno 141 (teraz co 15' w szczycie, a z wtyczkami co 7,5') jak i 218 (teraz co 12' w szczycie), dając w zamian tylko 365 co kwadrans, to ludzie na przystanku Rzymowskiego 01 (ten zlokalizowany w Al. Wilanowskiej w kierunku metra) znowu będą łokciami walczyć o miejsce w autobusie. Na tym przystanku w popołudniowym szczycie jest dziki tłum tylko po jednej zmianie świateł i każdy autobus jest tam na wagę złota. Dlatego jeśli pod GM pozostanie częste 218 a rzadsze 365 pojedzie Domaniewską będzie to odpowiadało zapotrzebowaniu tego rejonu.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 lut 2011, 23:58

365 nie powinno zaistnieć, na Postępubokserksą można wysłać 382 (całkowicie zbędne na Okęciu). 218 nie ruszać spod GM, absolutnie koszmarny pomysł. Domaniewską od CP do Modzelewskiego zostawić bez obsługi.

141 musi pojechać przez 17 Stycznia, trasa przez Hynka jest błędem. Hynka może dojechać na przesiadkę silnym 189 (+401), 17 Stycznia zostanie z nieregularnym 154 i ewentualnie uberśmieciowym 382. Przy takim 141 można 154 wrzucić na lotnisko ewentualnie.



Ogólnie patrząc: 128 wydaje się ładnym przygotowaniem pod 175 na Szczęśliwicach po uruchomieniu SKM lotniskowej. 157 mnie do końca nie przekonuje na Białobrzeskiej (nieregularność), ale faktycznie nie ma na to dobrej końcówki ochockiej, może poza Zachodnim (ale wtedy do zrobienia jest porządek przynajmniej ze 130).

Po uruchomieniu SKM na Lotnisko:

175 mocne bardzo na Szczęśliwice
504 na Ursus (!)
401 z Zapłowiecza albo na Wilanowską, albo na Bokserską
275 Lotnisko - Centralny (docelowo Daszyniak), co jakieś 12/15//15 powiedzmy.
219/119 Zacisze-Wileniak
512 kraina wiecznych odjazdów
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ