Prywatyzacja SPEC
Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte
-
- Posty: 1767
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
No to się zaczyna
Generalnie nie wiem czy ta petycja coś zmieni (zakład może i jest rentowny ale z drugiej strony miastu brak kasy chyba już nawet na wydatki bieżące), nie wiem też na jakich zasadach dokładnie ma być ta prywatyzacja realizowana - giełda/odpsrzedaż w prywatne ręce czy jeszcze inaczej.
Gdybyś zamieścił trochę więcej informacji w temacie dyskusja mogłaby coś ciekawego urodzić...
Tak na marginesie parę tygodni temu pisałem że miasto ma problemy będzie się brało za prywatyzację swoich spółek i spółeczek. Myślę że góra 2 lata a pod młotek będą szły TW, SKM MZA i całkiem możliwe że MW (przynajmniej takie odnoszę wrażenie patrząc na podejmowane działania wokół tych spółek). Mówię dwa lata bo mniej więcej tyle zajmie w wypadku TW realizacja kontraktów na Swingi.
Generalnie nie wiem czy ta petycja coś zmieni (zakład może i jest rentowny ale z drugiej strony miastu brak kasy chyba już nawet na wydatki bieżące), nie wiem też na jakich zasadach dokładnie ma być ta prywatyzacja realizowana - giełda/odpsrzedaż w prywatne ręce czy jeszcze inaczej.
Gdybyś zamieścił trochę więcej informacji w temacie dyskusja mogłaby coś ciekawego urodzić...
Tak na marginesie parę tygodni temu pisałem że miasto ma problemy będzie się brało za prywatyzację swoich spółek i spółeczek. Myślę że góra 2 lata a pod młotek będą szły TW, SKM MZA i całkiem możliwe że MW (przynajmniej takie odnoszę wrażenie patrząc na podejmowane działania wokół tych spółek). Mówię dwa lata bo mniej więcej tyle zajmie w wypadku TW realizacja kontraktów na Swingi.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
No własnie - chodzi o prywatyzację infrastruktury, czy tylko o działalność operatorską na niej? Pierwsze wymaga delikatności i solidnego zabezpieczenia umownego interesów odbiorców, natomiast to drugie to już pierd. Fakt, ze w każdym mieście prywatyzacja spółki operujacej na sieci cieplowniczej budzi wielkie emocje...
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
W Wielkiej Brytanii przed II wojną światową było 4 prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. Ale w trakcie, czy po wojnie firmy te musiały zostać znacjonalizowane ponieważ to są za duże koszty, a za małe zyski. Można by sprywatyzować komunikację miejską tylko podejrzewam że bilet ulgowy by kosztował tyle co normalny.
WKD przed II wojna światową tez była prywatną spółką należąca do spółki brytyjskiej.
A ja raczej wykończyła może nie wojna, a komunistyczna nacjonalizacja.
WKD przed II wojna światową tez była prywatną spółką należąca do spółki brytyjskiej.
A ja raczej wykończyła może nie wojna, a komunistyczna nacjonalizacja.
A znalazłbyś oszołoma który chciałby tramwaje bez sieci? Jak będą szły na handel to razem z dobrodziejstwem inwentarza.No własnie - chodzi o prywatyzację infrastruktury, czy tylko o działalność operatorską na niej? Pierwsze wymaga delikatności i solidnego zabezpieczenia umownego interesów odbiorców, natomiast to drugie to już pierd. Fakt, ze w każdym mieście prywatyzacja spółki operujacej na sieci cieplowniczej budzi wielkie emocje...
Znajdzie się taki 'oszołom', co będzie pakował swoje prywatne pieniądze w komunikację miejską?
To nie oszołomstwo to czysta kalkulacja - ITS, Mobilis, PKS, jakoś działają więc nie mogą wychodzić na tym na minus
Polska to kraj socjalny, więc interes się zrobi, jak nie na zasadach kapitalizmu to na zasadzie interwencjonizmu - trochę nagonki medialnej i roszczeniowi obywatele będą żądać od miasta by dopłacało, a że władza jest słaba to się ugnie i zapłaci, czyli czysty biznes.
No ok, dla mnie nie ma znaczenia kto to postuluje, ja bym prosił o konkretne informacje i propozycje... to że mam poglądy "karlistowskie" nie znaczy że odmówię dysputy lewicowemu demokracie .Ale te podpisy zbierają lewicowi demokraci.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
Boże, o SPEC mi chodzi. Istnieją rożne modele prywatyzacji spółki cieplowniczej ibzastanawialem sie, o który chodzi w Warszawie. Czep sie innego tramwaja.Aligator pisze:A znalazłbyś oszołoma który chciałby tramwaje bez sieci? Jak będą szły na handel to razem z dobrodziejstwem inwentarza.No własnie - chodzi o prywatyzację infrastruktury, czy tylko o działalność operatorską na niej? Pierwsze wymaga delikatności i solidnego zabezpieczenia umownego interesów odbiorców, natomiast to drugie to już pierd. Fakt, ze w każdym mieście prywatyzacja spółki operujacej na sieci cieplowniczej budzi wielkie emocje...
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Podstaw to się podczepięBoże, o SPEC mi chodzi. Istnieją rożne modele prywatyzacji spółki cieplowniczej ibzastanawialem sie, o który chodzi w Warszawie. Czep sie innego tramwaja.
Spoko Chester
Też mnie zastanawia jak oni chcą to sprywatyzować... dlatego prosiłem autora o jakieś konkretne fakty
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"