Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 mar 2011, 11:17

W zasadzie od dawna nie jeżdżę w nocy, ale kiedyś na pewno widywałem sygnalizacje święcące 'godzinami' w głównym kierunku i od czasu do czasu (bez wzbudzenia) dające na chwilę zielone w poprzek. Nie mówię, że tak jest tutaj, nie, tylko tak...

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 24 mar 2011, 15:13

Eh jakby nie można było w nocy po prostu wszędzie włączyć migających świateł... ](*,)

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 24 mar 2011, 17:27

To już było.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 mar 2011, 20:25

BJ pisze:Eh jakby nie można było w nocy po prostu wszędzie włączyć migających świateł... ](*,)
Dzisiaj zdechły światła na skrzyżowaniu Kocjana/Kaliskiego. Te chore, co nigdy nie wiadomo czy i kto dostanie zielone, i czy w ogóle w przeciągu najbliższych kilku minut uda się ruszyć. I nigdy wcześniej tak przyjemnie mi się tamtędy nie jeździło. Może by też niektóre w ciągu dnia wyłączać? :smile:
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Paweł D.
Posty: 5619
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 24 mar 2011, 20:33

Majusi pisze:To już było.
I kosztowało życie wielu osób.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2716
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 24 mar 2011, 20:37

A niech sobie te światła działają w nocy, byle z sensem, a nie tak, że muszę 2 minuty czekać na poprzecznym kierunku albo minutę na zapalenie się zielonego jak wcisnę guzik (sprawdziłem, że zdążam wejść do klatki zanim doczekam się czerwonego dla pustej ulicy...).

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 24 mar 2011, 20:54

Paweł D. pisze:I kosztowało życie wielu osób.
Nie dramatyzujmy. Trzeba być zalanym w trupa i leżeć na ulicy bądź nie być zalanym w trupa i też leżeć na ulicy, aby zostać potrąconym w godz. 24-5... Może poza centrum.

Zresztą działanie świateł w nocy nie uczy przestrzegania prawa. Pomijam przechodzenie na czerwonym, bo to jest nagminne także w dzień, ale często mam okazję wracać taksówkami z imprez w środku nocy i panowie taksówkarze mniej więcej w 30% ignorują czerwone tylko lekko zwalniając...

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 25 mar 2011, 17:05

Od momentu wprowadzania akomodacji ze względów bezpieczeństwa była możliwość wprowadzenia pracy całodobowej. W nocy pracują skrzyżowania jako izolowane czyli jeżeli brak jest zapotrzebowania z kierunku podporządkowanego zielone zostaje na kierunku głównym. Podporządkowany dostaje zielone jak sie pojawi (z zasady). Oczywiście warunek konieczny to sprawność techniczna urządzeń.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 25 mar 2011, 17:12

Czerwone w środku nocy ładnie uczy tego że taki sygnał mozna ignorowac. Jechałem w tym roku taksowką która w drodze ze śródmieścia przejechała przez 3 czerwone (było to bezpieczne bo kierowca się rozgladał przed przejazdem przez skrzyzowanie ;) )

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2963
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 26 mar 2011, 13:14

Może trzeba robić inne algorytmy? Np. "all red" gwarantujący przejazd bez zatrzymania dla prędkości 50 lub 60km/h? Wymagałoby to jednak pewnie dodatkowych detektorów oraz przycisków dla pieszych. I lepszego serwisu.

ness
Posty: 1030
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 26 mar 2011, 13:19

Co do grojeckiej/bitwy to aktualnie jest 25 sek dla banacha-bw i 65-70 sek dla grocjeckiej (dokladnie nie wiem bo mierzylem wg zielonego dla pieszych ruch kolowy ma zielone dluzej).
Dla grojeckiej bylo na oko cos kolo 35-40 sek wczesniej.
Mierzone wczoraj kolo 17.
Czyli zakladajac ze na reszte faz (jest jeszcze lewoskret grojecka-bitwy razem z lewoskretem w banacha dla tramow) gdzies 10 sek + te pare sek na wyczyszczenie skrzyzownia w sumie cala sekwencja wydluzyla sie gdzies z 90 sek do 120 sek.
Czyli na godzine wszystkie fazy oprocz grojeckiej zostaly obciete o 25%.
Tyle (jak nie wiecej) wycieto przepustowosci w tych relacjach.

Dodatkowym bonusem dla pieszych jest to ze dotychczas jesli przelazilo sie z jednego naroznika skrzyzowania na przeciwny to fazy ukladaly sie tak ze mozna bylo ogarnac oba przejscia praktycznie bez zatrzymywania sie.
W tym momencie trzeba odstac dodatkowe 30 sek.
To tak w ramach ulatwien w przesiadkach zapewne.

Ide wysmaruje cos do IR.

Jarek pisze:Może trzeba robić inne algorytmy? Np. "all red" gwarantujący przejazd bez zatrzymania dla prędkości 50 lub 60km/h? Wymagałoby to jednak pewnie dodatkowych detektorów oraz przycisków dla pieszych. I lepszego serwisu.
Ta tylko ze ten detektor musialby byc ustawiony chyba przy poprzednim skrzyzowaniu biorac pod uwage predkosc niektorych pojazdow w tych godzinach.
Inaczej bylyby gwarantowane przejazdy przez skrzyzowanie na 'dojrzalym pomaranczowym' z V=150km/h na zasadzie jeszcze zdaze

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 mar 2011, 14:09

ness pisze:Ta tylko ze ten detektor musialby byc ustawiony chyba przy poprzednim skrzyzowaniu biorac pod uwage predkosc niektorych pojazdow w tych godzinach.
Przecież Jarek wyraźnie napisał, dla jakiej prędkości byłoby gwarantowane to zielone :neutral:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ness
Posty: 1030
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 26 mar 2011, 14:36

i przestawialoby sie od razu na czerwone z zielonego?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 mar 2011, 14:52

Chyba odwrotnie, skoro napisał "all red" :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ness
Posty: 1030
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 26 mar 2011, 15:58

Ale jesli jest zielone (pojazd jadacy wczesniej zgodnie z przepisami je dostal) to co wtedy?
Detekcja 200m przed skrzyzowaniem i od razu na czerwien?
O to mie chodzi.

ODPOWIEDZ