Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
niedofizyk
Posty: 144
Rejestracja: 24 paź 2010, 19:07
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: niedofizyk » 04 kwie 2011, 21:00

Majusi pisze:Gorzej z przejściem przez torowisko.
Idź Ty może zobacz sobie przejścia w Łodzi czy Krakowie - tam często w ogóle przejście przez torowisko nie jest osygnalizowane. Jest tylko żółte migające, zapalające się, kiedy coś nadjeżdża. W przypadku, kiedy nie ma ruchu kołowego w poprzek, w ogóle nie ma sygnalizatora dla T.
9. A poza tym czasem kręcą się tu jakieś autobusy...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 kwie 2011, 21:12

niedofizyk pisze:
Majusi pisze:Gorzej z przejściem przez torowisko.
Idź Ty może zobacz sobie przejścia w Łodzi czy Krakowie - tam często w ogóle przejście przez torowisko nie jest osygnalizowane. Jest tylko żółte migające, zapalające się, kiedy coś nadjeżdża. W przypadku, kiedy nie ma ruchu kołowego w poprzek, w ogóle nie ma sygnalizatora dla T.
i to jest słuszne, bo u nas w Warszawie czerwone przez torowisko tramwajowe jest chyba najbardziej lekceważnonym sygnalem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
niedofizyk
Posty: 144
Rejestracja: 24 paź 2010, 19:07
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: niedofizyk » 04 kwie 2011, 21:20

No słuszne, słuszne, tylko z tą ekipą to nawet najsłuszniejsze rzeczy nie przejdą. Chyba trzeba zintensyfikować nawoływania* do "wietrzenia" u drogowców...

*Osa coś ostatnio pisał...
9. A poza tym czasem kręcą się tu jakieś autobusy...

Szop
Posty: 151
Rejestracja: 01 sty 2011, 16:18

Post autor: Szop » 04 kwie 2011, 22:25

Przykład - Bankowy. Coś strasznego z tym osygnalizowaniem przejść dla pieszych.
Cześć.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 kwie 2011, 22:51

Ale zamiast jechać do Krakowa, wystarczy wiedzieć, jak funkcjonowało przejście na pl. Narutowicza. Imo całkiem dobrze, choć oczywiście nie mam dostępu do statystyk.
Co do pasażerów przebiegających czerwone, aby zdążyć na trama: należy raczej edukować pasażerów, żeby takich rzeczy nie robili.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
niedofizyk
Posty: 144
Rejestracja: 24 paź 2010, 19:07
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: niedofizyk » 04 kwie 2011, 22:54

KwZ pisze:należy raczej edukować pasażerów, żeby takich rzeczy nie robili.
A ile było przypadków przejechania kogoś przez ruszający z przystanku tramwaj?
9. A poza tym czasem kręcą się tu jakieś autobusy...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 kwie 2011, 23:36

KwZ pisze:Ale zamiast jechać do Krakowa, wystarczy wiedzieć, jak funkcjonowało przejście na pl. Narutowicza.
nadal funkcjonuje. Ale ono akurat nie funkcjonuje dobrze: jak pieszy ma zielone przez pasy, to myśli, że ma zielone przez tory. A tu niespodzianka... tramwaj jedzie.
Tylko żadnych świateł!

[ Dodano: Pon 04 Kwi, 2011 ]
KwZ pisze: należy raczej edukować pasażerów, żeby takich rzeczy nie robili.
łatwiej mówić, trudniej wykonaóć. Przemyślana kampania społęczna musiałaby trwać dobre kilka lat, żeby jakąkolwiek zauważalną poprawę statystyk osiągnąć.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 05 kwie 2011, 8:44

A nie lepiej sygnalizator zamiast kampanii? Mimo wszystko.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 05 kwie 2011, 9:23

Niestety, zgodnie z "Rozporządzeniem..." wszystkie wloty i strumienie ruchu (czyli torowisko też) w obrebie skrzyżowania muszą być osygnalizowane (kolory). Waunek ten często usztywnia warunki pracy sygnalizacji (np. trudności gdy tzw. wyjazd bramowy znajduje się w obrebie skrzyżowania.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8874
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 kwie 2011, 9:38

Czy w takim razie w Łodzi łamią prawo instalując przy przejściach przez torowisko (np. przy Bałuckim Rynku) aktywowany przez tramwaj żółty, migający sygnalizator do pary z sygnałem dźwiękowym "uwaga tramwaj"?

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 05 kwie 2011, 10:02

Rozwiązania stosowane w Łodzi to inna bajka. Ale w powyższym przypadku jeżeli jest już tak to nie lepiej wyświetlić czerwone i sytuacja wtedy jest klarowna ponieważ żółte jest ostrzegawcze, ale to nie znaczy, że w przypadku kolizji z pieszymi nie będzie niedomówień typu kto miał pierwszeństwo na przejściu (przepis ogólny).

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 05 kwie 2011, 11:35

Majusi pisze:Ale w powyższym przypadku jeżeli jest już tak to nie lepiej wyświetlić czerwone i sytuacja wtedy jest klarowna ponieważ żółte jest ostrzegawcze, ale to nie znaczy, że w przypadku kolizji z pieszymi nie będzie niedomówień typu kto miał pierwszeństwo na przejściu (przepis ogólny).
Sytuacja jest klarowna dla sądu, ale nie ma to nic wspólnego z podwyższeniem bezpieczeństwa i funkcjonalności. Żółte ostrzegawce zapala się tylko wtedy, kiedy w pobliżu jest tramwaj, a czerwone świeci się stale i długo bez względu na to czy coś jedzie, dlatego zachęca do lekceważenia.

[ Dodano: |5 Kwi 2011|, 2011 11:41 ]
Majusi pisze:To jest dopiero bajdurzenie.
Jakiś argument?
Majusi pisze:A co pomyśli kolega, który jedzie z drugiej strony, a jeżeli nawet będzie miał OK to dam głowę, że pasażerowie nie będą mieli kiedy dojść do przystanku. A samochody na kierunku głównym będą miały OK. Chociaż w przypadku gdy jest jeden ciąg T to możemy sobie wyobrazić sytuację, że T mają np. ciągle zielone, przejście do/z przystanku też. Gorzej z przejściem przez torowisko.
Reszta użytkowników nieważna i nawet buspasy nie pomogą.
Jakoś piesi dochodzą tam na przystanki, samochody w poprzek przejeżdżają i twojego armagedonu tam nie ma. A że czasem auto postoi trochę dłużej - co zrobić, ktoś musi poczekac, żeby przejechać mógł ktoś.

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 05 kwie 2011, 15:32

piotram pisze:
Majusi pisze:Ale w powyższym przypadku jeżeli jest już tak to nie lepiej wyświetlić czerwone i sytuacja wtedy jest klarowna ponieważ żółte jest ostrzegawcze, ale to nie znaczy, że w przypadku kolizji z pieszymi nie będzie niedomówień typu kto miał pierwszeństwo na przejściu (przepis ogólny).
Sytuacja jest klarowna dla sądu, ale nie ma to nic wspólnego z podwyższeniem bezpieczeństwa i funkcjonalności. Żółte ostrzegawce zapala się tylko wtedy, kiedy w pobliżu jest tramwaj, a czerwone świeci się stale i długo bez względu na to czy coś jedzie, dlatego zachęca do lekceważenia.
Pewny jesteś, że dla sądu jest klarowna? Zgodnie z czym? Bo w "Rozporządzeniu..." p. 4.2.4 i tym bardziej p.4.3 (str. 357) napisano coś innego.

[ Dodano: |5 Kwi 2011|, 2011 15:39 ]
piotram pisze: Jakoś piesi dochodzą tam na przystanki, samochody w poprzek przejeżdżają i twojego armagedonu tam nie ma. A że czasem auto postoi trochę dłużej - co zrobić, ktoś musi poczekac, żeby przejechać mógł ktoś.
Teraz tak jest bo przecież wszystko jest dla pojazdów, ale jak wprowadzimy priorytet bezwzględny dla T jak prawie tu wszyscy chcą prowadzić to nie będzie tak różowo. I to chcę uzmysłowić co poniektórym.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2716
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 05 kwie 2011, 17:52

A na Bankowym (pod wieżowcem) to nie jest tak, że piesi mają na stałe zielone, które gaśnie w momencie podjechania tramwaju?

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 05 kwie 2011, 19:12

Możliwe (i to jest OK), ale dyskusja była o żółtym migowym na przejściu przez torowisko przy pełnym osygnalizowaniu pozostałych.

ODPOWIEDZ