Komunikacja w Rembertowie
Moderator: Wiliam
To w takim razie podnieśc częstotliwośc 215 chyba że da się większe wozy.
Paradoksalnie dla Rembertowa lepsza byłaby likwidacja 514 bo wtedy 183 zrobiłoby się bardzo silne. Linia co 30 min niewiele pomaga, korki na Marsa kompletnie rozwalają na dodatek punktualnośc i tak naprawdę nie wiadomo kiedy przyjedzie.
Jeżdżę 401 często i widzę że coraz lepiej z frekwencją, przynajmniej po szczycie kiedy czasowo jest bezkonkurencyjna do jakiejkolwiek innej linii. W DS może nieźle funkcjonowac, nie wiem jak jest w szczycie ale wtedy nie jeżdże nią bo boję się korków i chyba nie tylko ja tak robię .
Paradoksalnie dla Rembertowa lepsza byłaby likwidacja 514 bo wtedy 183 zrobiłoby się bardzo silne. Linia co 30 min niewiele pomaga, korki na Marsa kompletnie rozwalają na dodatek punktualnośc i tak naprawdę nie wiadomo kiedy przyjedzie.
Jeżdżę 401 często i widzę że coraz lepiej z frekwencją, przynajmniej po szczycie kiedy czasowo jest bezkonkurencyjna do jakiejkolwiek innej linii. W DS może nieźle funkcjonowac, nie wiem jak jest w szczycie ale wtedy nie jeżdże nią bo boję się korków i chyba nie tylko ja tak robię .
A co wtedy z nawrotką za przystankiem PKP Rembertów od Ilskiego ?! Zmieści się tam coś większego ?nowy90 pisze:To w takim razie podnieśc częstotliwośc 215 chyba że da się większe wozy.
Likwidacja 514 i wzmocnienie 183 to dobry pomysł. Przesiadka na silne 520 na Okularowej wydaje się wystarczająca ?
515 - i wszystko jasne ; - )
Szczerze, to nie wiem czy śmiać się czy płakać czytając takie komentarze:
Czy chce mnie pan przekonać że jazda z przesiadkami bedzie lepsza niz bezpośrednie połączenie? Czy może chce przekonywać, że 143 zatrzymujacy sie na wszystkich przystankach bedzie szybszy niz przyśpieszony 515? A co pan powie na to ze do tego 143 mieszkańcy np. Sadów bedą musieli czymś dojechać, bo zabiora im 415? Co z tego ze autobusy beda jezdziły cześciej jak beda tyle samo stały w korku na Ostrobramskiej i Trasie Łazienkowskiej. Bedzie ich więcej, ale podróz wcale nie bedzie szybsza ani wygodniejsza bo np. 520 nie bedzie cześciej kursowało i na Okularowej bedzie juz przyjezdzało zatłoczone mieszkańcami Marysina. Co mi z tego że cześciej bedę mogła dojechac na Okularową, gdy tam tyle samo bedę czekała na 520. Jak wiem o której odjeżdza teraz 514 to wychodze na ten autobus i jadę bezpośrednio do centrum, jest nawet szansa na miejsca siedzące, a przy takiej dłuzszej trasie to dla mnie znaczące. Lepiej by zrobili żeby zadbano o punktualnośc i czystość tych autobusów, a nie robili jakieś kolejne roszady. A jak któryś by sie popusł to powinni szybko postawić sprawny, albo ewentualnie mieć zawsze jeden w rezerwę na pętli i wypuścić wcześniej na trasę.
Natomiast jako mieszkaniec K-W chciałbym by K-W uzyskało:
- połączenie z Dworcem Rembertów przez ul. Marsa,
- Dworcem Gocławek przez ul. Korkową,
- jakiś szybki autobus jadący bezpośrednio (z pominięciem osiedla Ostrobramska) Trasą Siekierkowską do Centrum,
- połączenie Rembertowa z Targówkiem niedawno oddanym łącznikiem Chełmżyńska-Zabraniecka z wybudowaniem przystanków w okolicach przejazdu w ul. Chełmżyńskiej
- 143 jadący Chełmżyńską (ale wiem, że w układzie zaproponowanych zmian to akurat jest nierealne)
Nie jeżdżę tymi drogami dlatego proszę, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić czy rzeczywiście ma sens linia 137 wg trasy:
DW. WSCHODNI (LUBELSKA) ? Bliska ? Żupnicza ? Chodakowska ? Mińska ? Podskarbińska (powrót: Stanisławowska) ? Dwernickiego ? Wiatraczna ? Grochowska ? Marsa ? Okularowa ? Stepowa ? Korkowa ? Wspólna ? Narutowicza ? 1 Praskiego Pułku ? al. Armii Krajowej ? WOLA GRZYBOWSKA.
Może lepsze są 2 linie:
1. DW. WSCHODNI (LUBELSKA) ? Bliska ? Żupnicza ? Chodakowska ? Mińska ? Podskarbińska (powrót: Stanisławowska) ? Dwernickiego ? Wiatraczna
2. Wiatraczna ? Grochowska ? Marsa ? Okularowa ? Stepowa ? Korkowa ? Wspólna ? Narutowicza ? 1 Praskiego Pułku ? al. Armii Krajowej ? WOLA GRZYBOWSKA.
Odechciało mi się odpowiadać.Też byłbym za propozycją Koko w sprawie linii 137, po co komu jechać długo i okrężnie z Woli Grzybowskiej do Wschodniego autobusem jak może szybko SKM czy KM? Kto w ogóle w ZTM wymyśla takie zawiłe trasy? Tylko kto ma zgłosić poprawkę, mieszkaniec Woli czy Rembertowa?
Dwa pytanka:
-Co to K-W
-Skąd są te złote myśli
-Co to K-W
-Skąd są te złote myśli
Powinienem się domyślić
-
- Posty: 868
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12
Ja do pierwszego cytatu: mozna spokojnie i rzeczowo ta osobe przekonac, jednak czy naprawde tak trudno zrozumiec ze ludzie tez sobie cenia wygode, i wola miec miejsce siedzace niz jazde na stojaco? Szczegolnie ze taki Nowy Rembertow popatrzy na te plany zmian i pomysli dlaczego tylko my tracimy bezposrednie polaczenie z Promenada, Saska, Rozdrozem, Politechnika itd.?PiotrekP pisze:Szczerze, to nie wiem czy śmiać się czy płakać czytając takie komentarze:
Otóż to i właśnie tak myśli.geograf_OSU pisze:Szczegolnie ze taki Nowy Rembertow popatrzy na te plany zmian i pomysli dlaczego tylko my tracimy bezposrednie polaczenie z Promenada, Saska, Rozdrozem, Politechnika itd.?
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
-
- Posty: 868
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12
Znow ZTM manipuluje, i gdzie tutaj jakis dziennikarz ktory to by wypunktowal. Czyli argumentem za skasowaniem bezposredniego polaczenia jest fakt ze az 25% przesiada sie do kolei. Gdyby to bylo odwrotnie, 25% jedzie dalej, to juz byloby cos. Nie twierdze ze te 105 osob jedzie do szeroko rozumianego centrum (za zachod od Wisly), jednak to co jest napisane jest manipulacja.ZTM napisal:
Jak zbadał ZTM, w ciągu jednej godziny porannego szczytu autobusami 514 z Wesołej do przystanku PKP Rembertów jedzie średnio 140 osób. Po ruszeniu z tego przystanku podróż kontynuuje 105 pasażerów. Około jednej czwartej pasażerów już obecnie przesiada się więc do kolei.
Na papierze, ale korki rozwala ta linie i wiele podrozy sie wydluzy bo beda dziury.ZTM napisal:
Co ważne, połączenie linii 183 z linią 216 w jedną linię 183 o wyższej częstotliwości kursowania pozwoli na skrócenie czasu takiej podróży do 40 minut.
Naprawde, przerazajace jest to ze poglady w ZTMie zmieniaja sie ze skrajnosci w skrajnosc o wiele za czesto. Do tej pory wykladnia byla ze dowozowki nie beda obarczanie nieregularnoscia z powodu korkow, a tutaj zwrot o 180 stopni.
A nadal, w tym komunikacie, nie odniesli sie do faktu ze NR jako jedyny straci bezposrednie polaczenie z Ostrobramska i Trasa L.
Bo faktycznie po zmianie 514 do Politechniki zmniejszyła się frekwencja tylko, że wciąż w porównaniu ze 183 kształtuje się ona jak 2:1 a wieczorami nawet 5:1. Skoro ta zmiana jest już przesądzona to niech ta dzielnica dostanie coś w zamian i czemu akurat ma to byc 183, który teraz ma przeciętną frekwencje? Oczywiscie po tej zmianie zwiększy się ona ale tylko na zasadzie, że nie ma wyboru jedziemy do Okularowej...
Można by oprzec komunikacje na NR na linii 401 zmienionej na całotygodniową, na zasadzie że zabieramy dojazd do TŁ ale za to macie często linię na TS i Ursynów.
401 w np 513 10/10/15 NR-Ursus
183 bez zmian tylko do Marysina 15/30/30
215+216 Mokry Ług-Zielona
173 Wschodni-Wola Grzybowska i połowa kursów do Sulejówka 15/15/15
115 do piachu, jeśli koniecznie potrzebne jest coś na Wawer to z Marysina
315 do piachu
Zalety:
zwiększenie frekwencji na 401
mniejsze protesty
odciążenie 215, która teraz nie wyrabia na tych małych wozach
w DP nawet zostanie parę brygad
odciążenie pętli Marysin
nie ma muchowozu 183 co 10 min, może i linie co pól godz są zaciekle zwalczane na tym forum tylko jeśli to wystarcza jest sens zwiększac?
Można by oprzec komunikacje na NR na linii 401 zmienionej na całotygodniową, na zasadzie że zabieramy dojazd do TŁ ale za to macie często linię na TS i Ursynów.
401 w np 513 10/10/15 NR-Ursus
183 bez zmian tylko do Marysina 15/30/30
215+216 Mokry Ług-Zielona
173 Wschodni-Wola Grzybowska i połowa kursów do Sulejówka 15/15/15
115 do piachu, jeśli koniecznie potrzebne jest coś na Wawer to z Marysina
315 do piachu
Zalety:
zwiększenie frekwencji na 401
mniejsze protesty
odciążenie 215, która teraz nie wyrabia na tych małych wozach
w DP nawet zostanie parę brygad
odciążenie pętli Marysin
nie ma muchowozu 183 co 10 min, może i linie co pól godz są zaciekle zwalczane na tym forum tylko jeśli to wystarcza jest sens zwiększac?