120Na SWING

Moderatorzy: JacekM, Dantte

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 19 maja 2011, 22:03

Desert pisze:
kajo pisze:to nie piszczy w przypadku gdy ktoś naciśnie przycisk przed przystankiem
Piszczy.
Czasem w Swingach jest tak, że jak są te drzwi obok siebie w członie 2 lub 4 to gdy jedne z drzwi są zamknięte a drugie otwieranie / zamykanie to piszczałka jak i mryganie tych LED odbywa się przy tych zamkniętych drzwiach a nie tych które "pracują"...

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 19 maja 2011, 22:04

Desert pisze:
kajo pisze:to nie piszczy w przypadku gdy ktoś naciśnie przycisk przed przystankiem
Piszczy.
Przeczytałeś do końca, muszą być spełnione wszystkie warunki.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 19 maja 2011, 22:05

Nie wiem, nie wnikam ale zawsze piszczy przy otwieraniu/zamykaniu.
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 24 maja 2011, 8:00

Przepraszam, nie znam się, ale czy tylko ja widuję ŚWINGI bez części lub nawet bez większości osłon na koła. Wczoraj widziałem jednego ze wszystkimi osłonami, to aż się zdziwiłem.
Przejrzałem kilka stron topiku, ale nic nie znalazłem na ten temat
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 maja 2011, 8:52

Wszyscy widują. Poprawki trwają. Naprawdę dziwne byłoby, gdyby bez osłon jeździły wagony od 3158 w górę.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4922
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 24 maja 2011, 16:02

KLIK
ZTM pisze: Swingująca pięćdziesiątka

Obrazek

Za kilka dni na warszawskie szyny wyjedzie 50. tramwaj Swing. 24 maja przedstawiciele Tramwajów Warszawskich odbiorą go od producenta – bydgoskiej PESY.


Pierwszy Swing wyjechał na warszawskie ulice 12 czerwca 2010 r. Aż trzy miesiące przed planowanym terminem! 50. tramwaj również pojawi się w stolicy wcześniej niż planowano.
Nowe tramwaje są dostarczane do Warszawy partiami. Do EURO 2012 po stolicy ma już jeździć 120 ze 186 kupionych pojazdów. Cała dostawa zakończy się w 2013 r. 31 Swingów zostanie skierowanych do obsługi linii tramwajowej na Tarchomin, łączącej to osiedle z Młocinami przez most Północny.
ObrazekObrazek

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 24 maja 2011, 16:25

Dokładnie dziś przybył. Po za tym plan Pesy zakładał 50 wagonów w tym roku plus jeden zaległy za 2010. A rzecznik Pesy twierdzi że będzie 53 wagony plus jeden zaległy za 2010 czyli po zakończeniu dostaw 2011 będziemy mieli 86 Swingów i na kolejne dwa lata pozostanie do dostarczenia po 50 wagonów rocznie.

Łącznie dostawy Pesy zamknęły się na dziś 72 Swingami.
Szczecin 6
Gdańsk 16
Warszawa 50

Pozostało w tym roku do zrealizowana 60 lub 59 wagonów zależy czy Bydgoszcz się zdecyduje:

Warszawa - 36
Gdańsk - 19
Szeged - 3
Częstochowa - 1 prototyp
Bydgoszcz - 1!
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 maja 2011, 16:45

Dziś widziałem jak dwóch wózkowiczów wsiadało do Swingów. Jeden przy Rondzie de Gaulle'a do 25 - tam wszystko poszło sprawnie, swing i tak stał na światłach, motorniczy zaraz zamknął drzwi, wysunął podjazd i wózkowicz wjechał. Z tego co zauważyłem podjazd wcale aż tak wolno się nie wysuwa jak to można było wywnioskować czytając część postów, przy czym wolniej się wsuwa niż wysuwa. Część pasażerów była oczywiście zdziwiona, że drzwi się zamykają, a wózkowicz zostaje, ale wystarczyło jedno zdanie wyjaśnienia i było ok. Druga sytuacja miała miejsce przy Rondzie Babka w 33. Wózek elektryczny i teraz opiszę co się działo po kolei. 1. Wózkowicz macha ręką, motorniczy to widzi, bo odwraca do niego głowę. 2. Ustawia się jako pierwszy na przystanku i uruchamia cg, drugie drzwi otwierają się z guzika, pasażerowie wsiadają, a wózkowicz czeka. 3. Następnie drzwi wcale się nie zamykają, tylko tramwaj stoi z otwartymi drzwiami dłuższą chwilę. 4. Motorniczy zamyka wszystkie drzwi i stoi chwilę z zamkniętymi. 5. Po czym wreszcie wysuwa podjazd i po wysunięciu otwiera wszystkie drzwi. 6. Wózkowicz wsiada. 7. Zamyka drzwi i wsuwa podjazd. 8. Po bardzo długiej chwili odjeżdża. Ta chwila była tak długa, że stojąca za nim 17 z R-3 zaczęła go poganiać dzwonkiem, bo sama była opóźniona. Przy czym samo wysunięcie podjazdu wcale nie trwa długo, o wiele dłużej trwa samo ogarnięcie się motorkowych, co należy robić. A piszę to po to, bo niedawno przeszły gromy przez forum, że matka z wózkiem dziecięcym, chciała żeby wysunąć podjazd przez forum przeszły gromy. A moje obserwacje z dnia dzisiejszego dobitnie potwierdzają, że to wcale nie podjazd wysuwa się tak bardzo długo, jak tu niektórzy twierdzą. To po prostu motorniczowie nie do końca wiedzą co zrobić w takiej sytuacji gdy podjedzie wózkowicz i trzeba podjazd wysunąć. Pasażerowie też nie wiedzą, że to musi być z zamkniętymi drzwiami, więc protestują, gdy drzwi się zamykają, co jeszcze cały proces może opóźnić. Jakby tej platformy używano częściej, to szło by to dużo lepiej i sprawniej niż obecnie.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 24 maja 2011, 16:54

fraktal pisze:dłużej trwa samo ogarnięcie się motorkowych, co należy robić.
To jest problem jakości szkolenia na obsługę pojazdu 120Na. A najciekawsze jest, że ktoś wymyślił, że motorowi, których szkolili ludzie z PESY w obsłudze tych pojazdów muszą przejść kolejne szkolenie... przez instruktorów TW :)
fraktal pisze:A piszę to po to, bo niedawno przeszły gromy przez forum, że matka z wózkiem dziecięcym, chciała żeby wysunąć podjazd przez forum przeszły gromy.
I przyznaję rację. Wejście z wózkiem z dzieciakiem do 120Na nie wymaga wysunięcia podjazdu - podniesienie kółek nie jest problemem.
fraktal pisze:Pasażerowie też nie wiedzą, że to musi być z zamkniętymi drzwiami, więc protestują, gdy drzwi się zamykają, co jeszcze cały proces może opóźnić.
Od czegoś jest radiofonizacja w pojeździe i wystarczy z niej skorzystać.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 maja 2011, 17:06

MisiekK pisze:I przyznaję rację. Wejście z wózkiem z dzieciakiem do 120Na nie wymaga wysunięcia podjazdu - podniesienie kółek nie jest problemem.
Ale wyjście ze 120Na z wózkiem dziecięcym owszem problemem jest, zwłaszcza że większość mam chce to robić przodem wózka zamiast tyłem. Poza tym zależy to od konkretnego przystanku. Na TTA nie jest problemem, na Boernerowie nie jest problemem, ale na niektórych przystankach pewnie jest. Na placu Grunwaldzkim bodaj na przykład.
MisiekK pisze:To jest problem jakości szkolenia na obsługę pojazdu 120Na.
Nie, problemem jest, że się tego rzadko używa, na szkoleniu mogą mówić różne mądre rzeczy, można to sobie nawet przećwiczyć ze dwa razy ale jak tego się nie zrobi na prawdziwym przystanku z prawdziwymi pasażerami to się mało co wie.

Awatar użytkownika
Lary
Posty: 175
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:54
Lokalizacja: Warszawa-Tarchomin

Post autor: Lary » 24 maja 2011, 17:56

beni pisze:Dokładnie dziś przybył. Po za tym plan Pesy zakładał 50 wagonów w tym roku plus jeden zaległy za 2010. A rzecznik Pesy twierdzi że będzie 53 wagony plus jeden zaległy za 2010
Po wizycie w Pesie w zeszły piątek mogę powiedzieć, że 51. Swing jest na ukończeniu, a w 52. i 53. montowane jest wnętrze.
404! :zalamany: , E-4, 186

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 maja 2011, 18:14

beni pisze:Dokładnie dziś przybył.
Miał, ale przybędzie jutro.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

8833
Posty: 238
Rejestracja: 25 lut 2009, 21:18

Post autor: 8833 » 24 maja 2011, 18:16

Gdzie trafiły:
3162, 3163, 3164 i 3165 :?:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 maja 2011, 18:22

-> Obserwacje Brygadowe -> Dziwadła i nowości tramwajowe -> pierwszy post. 3165 jeszcze chyba nie wpisane, przynajmniej ja nic o tym nie wiem.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 24 maja 2011, 18:49

Bastian pisze:
beni pisze:Dokładnie dziś przybył.
Miał, ale przybędzie jutro.
A laweta dziś jakaś stała chyba że 1410 powrócił z prostowania belki grzbietowej i wyrwanego zaczepu wózka.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

ODPOWIEDZ