Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 09 cze 2011, 7:25

Bywalec pisze:Budynek jest przygotowany dla osób niepełnosprawnych - niewidomych i poruszających się na wózkach.
Będą sobie mogli go zwiedzić, bo z pociągu to przez najbliższe 50 lat tu nie skorzystają...

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 09 cze 2011, 8:46

Bredzisz.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4920
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 09 cze 2011, 14:28

KLIK
Obrazek
Cyrk na Wschodnim:
otworzyli, zamknęli, otworzyli


Dworzec otwarty w środę w blasku fleszy, na rok przed Euro 2012, a za chwilę po cichu został zamknięty. Ponownie otwarto go w czwartkowe południe.


W środę PKP pochwaliły się wyremontowaną częścią podmiejską Dworca Wschodniego. Zmieniła się nie do poznania. Jest czysto, jasno, działa klimatyzacja. Architektoniczna bryła zostala zachowana, ale wszystkie "wnętrzności" wymieniono lub gruntownie odrestaurowano. Czytaj więcej na ten temat.

Otwarta równo rok przed Euro 2012 część, została jednak zamknięta zaraz po tym, jak z dworca zniknęły kamery i większość mediów. Dziennikarze "Gazety Wyborczej" zwrócili uwagę, że z budynku wyproszono wtedy kasjerki i wszystkich podróżnych.
Kasy przeniesiono z powrotem do prowizorycznego blaszaka. Na zamknietych drzwiach dworca wiszą kartki z informacją, że jeszcze trwają odbiory techniczne.

Kolejarze zapewniali, że zamieszanie nie będzie na szczęście trwało długo. Słowa dotrzymali - Dworzec jest dostępny od godziny 12.00 - informuje reporter TVN24 Łukasz Wieczorek.

Więcej o remontach dworców w reportażu Łukasza Wieczorka o 21.30 w programie "Polska i świat" na antenie TVN24.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 09 cze 2011, 14:31

rufio198 pisze:Bredzisz.
O. Czyżby PKP miało realny plan modernizacji wejść na perony?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 09 cze 2011, 14:49

No - już zmodernizowało. Dwóch rosłych panów w kamizelkach IC robi za windę na peronach dalekobieżnych. Sam widziałem w zeszły czwartek tego typu ,,windę'' w użyciu. Gorzej na podmiejskiej stronie - ale i tam jakoś dają sobie radę. Zresztą patrząc na stan schodów na WWO - szczególnie na 5 peronie - dochodzę do wniosku że pochylnia sama się zrobi.
A tak na poważnie -plany to pewnie i są - tylko że tajne/poufne. Po co drażnić naród?

Generalnie i tak będzie obciach jak diabli - hole dworca wyremontowane gruntownie- tunele i perony maźnięte pędzlem.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 09 cze 2011, 21:24

Dziś wróciłem i wpadłem przelotem na dworzec odnowiony. Nie wszystko jeszcze działa: brak wyświetlaczy z odjazdami (ale jest na niego miejsce, tylko nie widziałem... przewodów...).
Nagłośnienie - to samo - nie podłączone, a pań z kas nie słychać, choć za szybą mają mikrofon (zawsze jak pamiętam, to ich nie było słychać).

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 10 cze 2011, 11:23

"Przygotowana została również informacja wizualna o rozkładzie jazdy, jednak ta zostanie uruchomiona w ramach jednego systemu, gdy zakończona zostanie przebudowa części dalekobieżnej dworca." (RK - Warszawa Wschodnia otwarta dla pasażerów)
Nie jest to dobre rozwiązanie, gdyż przykładowo 20 pozycji na wyświetlaczu (o ile tyle będzie) wyświetlało by tylko 20 minut z bieżącego rozkładu. W całej Europie w większych aglomeracjach ruch podmiejski zawsze oddziela się od dalekobieżnego (oddzielny układ torowy i łatwiejsze zarządzanie systemem). Przy połączonym systemie – dla zwykłego podróżnego, czytelność takiej tablicy ograniczałaby się tylko do paru minut z rozkładu (na dw. Wschodnim w godz. szczytu odjazdy wszystkich pociągów są co 0,5 -1 min.). Wystarczy tylko trochę opóźnień i na tablicy będziemy oglądać tylko same opóźnienia (tak jak jest to na Śródmieściu, gdzie są tylko 4 pozycje na tablicy zbiorczej).
Nie wiem czy wiecie - ale planowano komputer sterujący wyświetlaczami podmiejskimi umieścić w informacji przy kasach, gdzie informator miałby jednocześnie udzielać informacji podróżnym i wysyłać informację na wyświetlacze.???...

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 10 cze 2011, 12:30

Czy na tym super nowoczesnym dworcu już jest informacja, że nie można płacnić kartą?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 cze 2011, 14:56

Pamar pisze:"Przygotowana została również informacja wizualna o rozkładzie jazdy, jednak ta zostanie uruchomiona w ramach jednego systemu, gdy zakończona zostanie przebudowa części dalekobieżnej dworca." (RK - Warszawa Wschodnia otwarta dla pasażerów)
Nie jest to dobre rozwiązanie, gdyż przykładowo 20 pozycji na wyświetlaczu (o ile tyle będzie) wyświetlało by tylko 20 minut z bieżącego rozkładu.
to, że będzie jeden system, nie oznacza, że wszystkie wyświetlacze będą pokazywać to samo.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 10 cze 2011, 15:10

Czy doczekamy się systemu który zamiast:
"Warszawa Wschodnia opóźniony ileś
Warszawa Wschodnia opóźniony ileś
Warszawa Wschodnia opóźniony ileś
Warszawa Wschodnia opóźniony ileś"
Gdzie wszystkie pociągi jadą np. z kierunku Sochaczewa, będzie pokazywał też pociągi innych linii kursujące normalnie?

Pytanie retoryczne :P.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 13 cze 2011, 1:41

Obrazek

Wehikuł czasu od niedzieli na Dworcu Centralnym

Za pomocą instalacji Aleksandry Wasilkowskiej "Time Machine", ustawionej w odremontowanej hali głównej Dworca Centralnego, podróżujący będą mogli odbyć także podróż przez historię. Wehikuł czasu - winda umieszczona w wieży - zostanie uruchomiony w niedzielę.


Umieszczona w hali warszawskiego dworca winda będzie opatrzona historycznymi znakami informacyjnymi, które przez lata służyły podróżującym koleją. Chętni będą mogli od niedzieli udać się w podróż na szczyt artystycznej wieży - tunelu czasoprzestrzennego, który przypomni historię Dworca Centralnego.

Projekt "Time Machine" został zrealizowany w ramach starań Warszawy o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Celem autorki instalacji Aleksandry Wasilkowskiej, która umieściła w windzie świecące kasetony z informacjami o torach, peronach i sektorach zdjęte podczas remontu dworca, było stworzenie instalacji angażującej widza i zachęcającej go do poszukiwania własnego układu odniesienia.

- Każdy będzie mógł wejść do windy i, mijając migające napisy, znaleźć się na szczycie wieży, aby stamtąd oglądać centrum miasta - powiedział Grzegorz Piątek, dyrektor artystyczny starań Warszawy o tytuł ESK 2016. Jak zaznaczył, "to będzie podróż w czasie, podróż przez historię dworca i osobiste historie ludzi, którzy się na peronach witali, żegnali, a jednocześnie podróż na wysokość, na którą do tej pory tylko gołębie się wzbijały".

Zdaniem Piątka, artystyczna wieża będzie stanowić symboliczne pożegnanie ze starym dworcem i powitanie jego odświeżonej wersji. - Wieża będzie także symbolem zwrócenia dworca warszawiakom, którzy wcześniej się go wstydzili, a teraz mogą być z niego dumni - mówił dyrektor. Jak dodał, "to będzie okazja, żeby obejrzeć Dworzec Centralny z nieznanej perspektywy, żeby zobaczyć, jak świetnie wygląda jego architektura po oczyszczeniu z warstw kurzu i brudu".

Ponadto, instalacja "Time Machine" będzie "manifestacją naszego dążenia do tego, żeby sztuka i kultura trafiły do mieszkańców" - powiedział dyrektor artystyczny. Jak podkreślił, "chcemy, żeby różne działania kulturalne można było napotkać w przestrzeni publicznej, w miejscach, w których warszawiacy bywają codziennie i żeby były one wpisane w przestrzeń miejsca, w którym są umieszczane".

Dworzec Centralny, którego budowę ukończono w 1975 roku, powstał według projektu Arseniusza Romanowicza. Wówczas wysoko oceniano architekturę budynku i jego walory estetyczne. Uznanie w oczach architektów zyskała szczególnie hala główna wykonana z betonu, stali i szkła. Nie remontowany i zaniedbywany przez lata Dworzec Centralny, według rankingu przeprowadzonego przez Gazetę Wyborczą w 2008 roku, był oceniany jako jeden z najgorszych w Polsce. Remont dworca rozpoczęto w połowie 2010 roku. Według zapowiedzi, zostanie on skończony przed Euro 2012.

Aleksandra Wasilkowska (ur. 1978 w Warszawie) ukończyła studia na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej oraz w Ecole d'Architecture de Bretagne we Francji. W 2007 roku założyła pracownię, w której prowadzi badania związane z przestrzenią miasta. Realizując pomysły z pogranicza architektury, sztuki i nauki współpracowała z artystami, socjologami, matematykami i naukowcami. Wraz z Agnieszką Kurant Wasilkowska zrealizowała instalację "Emergency Exit" na 12. Międzynarodowym Biennale Architektury w Wenecji w 2010 roku. Architekta jest autorką projektów analizujących nowe strategie urbanistyczne i sposoby wspólnego działania w przestrzeni publicznej, m.in.: "Miasto symbiotyczne" (2005), "MultipliCity Disorder" (2008), "Warszawa jako struktura emergentna: Em_Wwa 1.0" (2009) i "Asamblaż w przestrzeni publicznej" (2010).

W hali Dworca Centralnego wehikułem będzie można podróżować do 2 lipca.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,607008_ ... lnym-.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 16 cze 2011, 0:15

Obrazek

Umowa na nowy dworzec. Będą biurowce, a co z tunelami?

PKP podpiszą w czwartek umowę ze słowacką firmą HB Reavis na budowę nowego Dworca Zachodniego. Stanie się on elementem wielkiego kompleksu biurowego wzdłuż Al. Jerozolimskich.


Kolejarze dogadali się ze Słowakami po fiasku kilkuletnich rozmów z francuską firmą Nexity. Nowy Dworzec Zachodni z niedużą halą kasową i poczekalnią ma być elementem wielkiego kompleksu biurowego, który powstanie od strony Al. Jerozolimskich.

Nadal nie wiadomo za to, kiedy uda się wyremontować przeciekający tunel dla pieszych pod torami i krzywe perony, za które odpowiada inna spółka - PKP Polskie Linie Kolejowe.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... lami_.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 cze 2011, 13:19

Ten tunel, to raczej do budowy od zera jest - chyba, że wywalą te kasy i będzie prosty, bo póki co jest wąskie gardło, które regularnie woda zalewa... :-k
Nowy Dworzec Zachodni z niedużą halą kasową i poczekalnią ma być elementem (...)
Mam nadzieję, że jednak będzie to trochę większe, niż pawilon na Tunelowej... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4920
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 16 cze 2011, 15:57

KLIK
Obrazek
Tak będzie wyglądał
Dworzec Zachodni


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Polskie Koleje Państwowe podpisały umowę na modernizację dworca Zachodniego. W zamian za możliwość zbudowania biurowców w jego sąsiedztwie, zadania tego podejmie się słowacka firma HB Reavis.


Umowa została podpisana w czwartek. Tym samym potwierdziły się informacje, które nieoficjalnie podaliśmy już we wtorek.

Na czwartkowej konferencji prasowej pokazano też wizualizacje nowego dworca. To nie pierwsza wersja projektu i na pewno nie ostatnia. Jest to bowiem tylko wstępna koncepcja. Docelowa ma powstać we współpracy z polskimi architektami.

Za 110 mln euro

Wejście na dworzec możliwe będzie zarówno z podziemnego tunelu, jak i części naziemnej. Obok dworca zbudowane zostanie nowoczesne centrum biznesowe, składające się z siedmiu budynków biurowych. Pod nimi znajdzie się dwupoziomowy parking podziemny na tysiąc aut. Parking dla podróżnych przygotowany zostanie od strony ul. Tunelowej.

To już druga inwestycja firmy HB Reavies w Warszawie. Pierwsza to biurowiec Konstruktorska Business Center na Mokotowie.

Jak twierdzą kolejarze i inwestor, nowy dworzec powstanie do 2014 roku, a do 2017 roku kompleks biurowo – usługowy. Koszt całego przedsięwzięcia to 110 milionów euro.

Już raz próbowali

Polskie Koleje Państwowe modernizują też całą warszawską linię średnicową. Koszt jej przebudowy wraz z peronami, rozjazdami i systemem sterowania od dworca Wschodniego do Zachodniego to 1,5 miliarda złotych.

W sprawie Zachodniego, PKP negocjowało z francuską firmą Nexity. W 2008 roku podpisano wstępne porozumienie, a dworzec miał być gotowy na Euro 2012. Ostatecznie jednak nie doszło do podpisania umowy. Rozmowy zakończyły się, bo nie przyniosły konkretnych ustaleń.

A na Centralnym Service Point

Tymczasem na dworcu Centralnym, kolejarze pochwalili się nowo otwartym punktem informacyjno-usługowym tzw. sernice point. Na razie znajdziemy w nich Warszawską Informację Turystyczną, Zarząd Transportu Miejskiego, wypożyczalnię samochodów Express oraz punkt spółki Dworzec Polski.
ObrazekObrazek

kuracyja
Posty: 96
Rejestracja: 01 cze 2011, 12:49

Post autor: kuracyja » 16 cze 2011, 17:08

[...]nowy dworzec powstanie do 2014 roku[...]
:dance:

ODPOWIEDZ