Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 25 cze 2011, 0:12

Jarek pisze:
Majusi pisze:Obecnie nie zabiera się T zielonego.
Aleje Jerozolimskie/Żelazna.
Jeżeli wystepuje to jakiś powód musiał być bo nie wierzę aby dokonano tego tak sobie (złośliwie?)
Jarek pisze:
Majusi pisze:Radio w centrum to może być problem (zakłócenia).
Jeśli tak, w takim razie szkoda kupować nadajniki do tramwajów.
Niekoniecznie. Ale może być problem z odbiorem w pewnych miejscach.
Jarek pisze:Dzisiaj widziałem projekt, w którym tramwaj wydłuża sobie sygnał zielony, jeśli jest opóźniony od 4 do 10 minut. Jest to warunek nie do spełnienia. Nikt nie zgodzi się na to, by tramwaje jedziły poopóźniane. Zastanawiam się, czy osoba, która wymyśliła te kryteria, miała niewystarczająco wyobraźni, czy wręcz przeciwnie - chodziło o takie wymagania, by prawie żaden tramwaj ich nie spełnił.
A to ciekawe :-k I w jaki sposób jest to obsługiwane (urządzenia i algorytm działania). Powyższy projekt na pewno dotyczył priorytetów warunkowych, ale wartości graniczne powinny zostać określone na podstawie wypracowanego stanowiska zarządzającego ruchem i eksploatatora (ZTM może razem z TW) w formie wytycznych. Może to zostało określone i umknęło ci to. :-?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 cze 2011, 0:13

Jarek pisze:Dzisiaj widziałem projekt, w którym tramwaj wydłuża sobie sygnał zielony, jeśli jest opóźniony od 4 do 10 minut.
a tak w ogóle o ile sobie wydłuża ten sygnał?
Czy to w ogóle gra wara świeczki?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 25 cze 2011, 9:59

Poczekamy, aż projekt zostanie wdrożony, czy nastąpiła poprawa.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 25 cze 2011, 11:31

Mam dziwne wrażenie , że poprawiło się przy GM , tzn jak tram stanie w kierunku centrum , to zielone ma dłużej ( sprawdzone 3 razy wczoraj) . Do tej pory było tak , że tram dojeżdżał na koniec zielonego , a teraz światło na niego czeka .
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 25 cze 2011, 11:35

A skąd będzie wiedziało urządzenie, że T ma opóźnienie? Jakieś nowatorskie rozwiązanie? Adres tego skrzyżowania.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 25 cze 2011, 12:11

Majusi pisze:Mam dziwne wrażenie , że poprawiło się przy GM , tzn jak tram stanie w kierunku centrum , to zielone ma dłużej ( sprawdzone 3 razy wczoraj) . Do tej pory było tak , że tram dojeżdżał na koniec zielonego , a teraz światło na niego czeka .
To bardzo dobra wiadomość. Projekt został poprawiony na wniosek stowarzyszeń zrzeszonych w KDS przy Witku. Chociaż ZDM nie chciał (przynajmniej na razie) zrobić podwójnego sygnału zezwalającego, to dobre i to, że jest jakaś poprawa. Widocznie po wydłużeniu sygnału zezwalającego, tramwaj jadący od strony ul. Postepu zaczął się łapać w wiązkę koordynacyjną.
Majusi pisze:A skąd będzie wiedziało urządzenie, że T ma opóźnienie? Jakieś nowatorskie rozwiązanie? Adres tego skrzyżowania.
Powstanców/Człuchowska, Powstańców/Synów Pułku
Ja nie wiem, skąd będzie wiedziało. Nie projektowałem. Trzeba pytac projektanta albo wykonawcę, jak zamierza zapewnić realizację tego, co jest w projekcie. Pomiary "przed" były zrobione, tak więc będzie mozna ocenić efekty.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 cze 2011, 12:53

MeWa pisze:
Jarek pisze:Dzisiaj widziałem projekt, w którym tramwaj wydłuża sobie sygnał zielony, jeśli jest opóźniony od 4 do 10 minut.
a tak w ogóle o ile sobie wydłuża ten sygnał?
o 3 sekundy
Czy to w ogóle gra wara świeczki?
Wszystko jest warte świeczki przy odpowiednim zarządzaniu. Badanie odchyłki byłoby na przykład rewelacyjną sprawą na placu Zawiszy poza szczytem, gdyby system umiał dynamicznie decydować, któremu tramwajowi przyznać jeden z tramwajowych "slotów".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 25 cze 2011, 13:43

Majusi, Przy Galmoku tram dojeżdża o czasie . Ruszał spóźniony o 2 minuty (pisałem o tym wcześniej )
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 cze 2011, 14:29

Glonojad pisze:
MeWa pisze:a tak w ogóle o ile sobie wydłuża ten sygnał?
o 3 sekundy
pfff to w ogóle warto na coś takiego wydawać pieniędzy? Co to daje przy opóźnieniu powyżej 4 minut?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 cze 2011, 14:42

No właśnie wtedy są te 3 sekundy chyba. Nie wiem, może niech Jarek napisze.

[ Dodano: |25 Cze 2011|, 2011 14:46 ]
Stary Pinwin pisze:Majusi, Przy Galmoku tram dojeżdża o czasie . Ruszał spóźniony o 2 minuty (pisałem o tym wcześniej )
I według zasad BDiK/IR, dalej powinien ruszać spóźniony a priorytet dostać dopiero gdzieś w Śródmieściu, jak spóźnienie narośnie do 4 minut...

Swoją drogą - skasowano przystanek przy Taśmowej, poprawiono koordynację przy Galmoku - to może dałoby się chociaż minutę z rozkładów jazdy urwać?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 25 cze 2011, 21:02

Gdy konkretny T jest spóźniony wobec rozkładu (ale to trzeba wiedzieć i stąd moje pytanie skąd urządzenia to wiedzą) powinno dać mu zielone najszybciej jak tylko można czyli nawet dodatkowo wygenerować fazę dla T (czyli podwójne zielone, ale tylko w tym, uzasadnionym przypadku). Jest też możliwe wydłużenie fazy (to zależy w jakim czasie cyklu urządzenie zarejestrowało zapotrzebowanie). Z tego co Jarek opisał generowane jest tylko wydłużenie i mam nadzieję, że 3" wystarczy (chociaż wątpię). Gdy czas fazy dla T minie i pojawi się spóźniony to on nic nie dostanie. A zgodnie z logiką priorytetów powinien, tym bardziej że dolna granica to 4 minuty (to nie jest mało) i tak na prawdę nie wiem dlaczego tyle? Skąd ta wartość?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 cze 2011, 22:22

Majusi pisze:Gdy konkretny T jest spóźniony wobec rozkładu (ale to trzeba wiedzieć i stąd moje pytanie skąd urządzenia to wiedzą) powinno dać mu zielone najszybciej jak tylko można czyli nawet dodatkowo wygenerować fazę dla T (czyli podwójne zielone, ale tylko w tym, uzasadnionym przypadku). Jest też możliwe wydłużenie fazy (to zależy w jakim czasie cyklu urządzenie zarejestrowało zapotrzebowanie).
I popchnie składy przed sobą, jadące o czasie i nie kwapiące się do łapania zielonego?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 cze 2011, 22:53

No i sam widzisz, tramwaje w Warszawie jeżdżą zbyt często, by dać im priorytet.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 26 cze 2011, 23:31

Po co stosować aż tak skomplikowane rozwiązania, skoro zysk na tym ma być symboliczny? Wystarczyłoby w zasadzie skoordynować Synów Pułku z przecięciem Powstańców przy Ciepłowni (dość łatwe, skoro po drodze nie ma przystanków), dać podwójne zielone w cyklu przy Hali (bo pewnie będą wydzielone lewoskręty - najwyższy czas, ile ja tam stłuczek widziałem), jakby do tego dodać to, żeby zielone dla pieszych przy pl. Kasztelańskim i Czumy nie zapalało się, kiedy w pobliżu jest tramwaj, to już w ogóle super...

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 27 cze 2011, 9:15

Masz słuszność co do zasady, chociaż ja bym Ciepłowni nie koordynował. To skrzyżowanie jest specyficzne, często się blokuje. Lepiej może pracować jako izolowane, no ewentualnie w koordynacji, ale na ciągu Połczyńskiej.
Tramwaj przy Ciepłowni można uprzywilejowac bardzo skutecznie na poziomie lokalnym, ponieważ torowisko przecina tylko trzy strumienie ruchu. Mozna tym dosyć efektywnie sterować. Oczywiście nie na zsadzie, ża tramwaj ma okno czasowe 12s raz na dwie minuty, a jak przyjedzie spóźniony od 4 do 10 minut, to mu sie okno poszerza z 12 do 13,5s.

ODPOWIEDZ