Dowody, dowody.Tranzystor pisze:Priorytet=niebezpieczeństwo. Moim zdaniem dużo motorniczych samych organizuje sobie priorytet. Bardzo często ignorują semafory zabraniające jazdy (-), toteż nie stosują się do ograniczeń. To jest niebezpieczne, zwłaszcza, że co niektórzy ruszają, kiedy przez tory przejeżdża sznur aut.
Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26932
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Na co? Że priorytet nie ma nic wspólnego z łamaniem przepisów PoRD? Szkoda klawiatury. A do kolegi Tranzystora. A ilu kierowców uważa, że czerwony sygnał ich nie dotyczy? Pytanie retoryczne.Glonojad pisze:Dowody, dowody.Tranzystor pisze:Priorytet=niebezpieczeństwo. Moim zdaniem dużo motorniczych samych organizuje sobie priorytet. Bardzo często ignorują semafory zabraniające jazdy (-), toteż nie stosują się do ograniczeń. To jest niebezpieczne, zwłaszcza, że co niektórzy ruszają, kiedy przez tory przejeżdża sznur aut.
- kulikowski
- Posty: 895
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
Kto jest autorem tych wypocin (imię, nazwisko, stopień służbowy) i dlaczego nie podpisał się
Drodzy Sympatycy warszawskiej komunikacji!
Stowarzyszenie Siskom czyni starania, aby przyspieszyć komunikację tramwajową, która obecnie jest szykanowana przez sygnalizację świetlną. Tramwaje niepotrzebnie stoją na czerwonym świetle na wielu skrzyżowaniach - pora to zmienić. Forum Wawkom popiera działania na rzecz przyspieszenia tramwajów i zachęca wszystkich użytkowników komunikacji miejskiej, by zrobili to samo.
Podpisz petycję do Pani Prezydent już dziś. Znajdziesz ją pod adresem: http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=7444
Strona internetowa akcji: http://priorytety.siskom.waw.pl
Użytkowników, którzy poparli już nasza akcję, prosimy o wyrozumiałość, a zarazem zachęcamy do poinformowania o niej swoich znajomych, aby oni też ją poparli.
Zespół Moderatorski Wawkomu.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36869
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No przecież jest podpis, tyle że zbiorowy. Nie mamy obowiązku podawać userom imion i nazwisk wszystkich członków modteamu.kulikowski pisze:dlaczego nie podpisał się
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26932
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A co właściwie masz do tego tekstu, że uważasz go za "wypociny"?kulikowski pisze:Kto jest autorem tych wypocin (imię, nazwisko, stopień służbowy) i dlaczego nie podpisał się
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- kulikowski
- Posty: 895
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
mylisz się, brak podpisu=anonim. 13 osób napisało jeden tekst Bardzo interesująceBastian pisze:No przecież jest podpis, tyle że zbiorowy. Nie mamy obowiązku podawać userom imion i nazwisk wszystkich członków modteamu.kulikowski pisze:dlaczego nie podpisał się
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
-
- Posty: 12177
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26932
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Zapewne jest zbyt merytoryczne. Do dziś się np. nie dowiedziałem, dlaczego jestem współodpowiedzialny za niewygodny układ przystanków przy Best Mallu.
[ Dodano: |6 Lip 2011|, 2011 18:09 ]
Dodatkowo, Wprost - za poprzedniej, genetycznej obsady - kazał walczyć z tramwajami. No i tu jest pewien kłopot, bo to by oznaczało poparcie dla polityki warszawskiego ratusza, z BDiK na czele.
[ Dodano: |6 Lip 2011|, 2011 18:09 ]
Dodatkowo, Wprost - za poprzedniej, genetycznej obsady - kazał walczyć z tramwajami. No i tu jest pewien kłopot, bo to by oznaczało poparcie dla polityki warszawskiego ratusza, z BDiK na czele.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- kulikowski
- Posty: 895
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
1. Priorytet sygnalizacji dla tramwajów przy ograniczeniach prędkości do 30 km/h (vide wiadukt przed Mostem Poniatowskiego) rzeczywiście uczyni rakietę z tego środka transportuGlonojad pisze:A co właściwie masz do tego tekstu, że uważasz go za "wypociny"?
2. Czy te podpisy coś dadzą, skoro inżynierowie/specjaliści/urzędnicy (elo Glonojad) nie dają rady
3. Od kiedy to lobby autostradowe (elo Siskom) jest przyjacielem tramwajów
4. Kolejna teoria do wypróbowania na ludziach.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26932
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Strata kilkunastu-kilkudziesięciu sekund w tym miejscu ma przynajmniej tę zaletę, że mieszkańcy mają ciszej. Starty tego typu tramwaj na tej trasie ma na każdym skrzyżowaniu i w większości przypadków jest to strata zupełnie bezproduktywna.kulikowski pisze:1. Priorytet sygnalizacji dla tramwajów przy ograniczeniach prędkości do 30 km/h (vide wiadukt przed Mostem Poniatowskiego) rzeczywiście uczyni rakietę z tego środka transportuGlonojad pisze:A co właściwie masz do tego tekstu, że uważasz go za "wypociny"?
urzędnicy/specjaliści/inżynierowie muszą mieć poparcie społeczne, aby móc forsować trudne rozwiązania. Rowerzystom właśnie tego typu działania dały sukces, a jest ich jakieś 100 razy mniej, niż pasażerów tramwajów.2. Czy te podpisy coś dadzą, skoro inżynierowie/specjaliści/urzędnicy (elo Glonojad) nie dają rady
Od kiedy Siskom jest lobbym autostradowym? Jak widać po tej akcji - nie jest (a przynajmniej - nie tylko), więc może zmień swój zaszufladkowany sposób myślenia, zamiast obrażać się na rzeczywistość, że się w tychże szufladkach nie mieści?3. Od kiedy to lobby autostradowe (elo Siskom) jest przyjacielem tramwajów
Bynajmniej, priorytety działają w wielu miastach świata, w tym takich wielkości Warszawy.4. Kolejna teoria do wypróbowania na ludziach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Problemem jest to, że Polacy uczą się na błędach (chociaż nie zawsze), a inni uczą się na uniwersytetach. Ta "teoria" jest praktyką stosowaną w Niemczech, Szwajcarii i zdaje egzamin. Czy Twoim zdaniem sami musimy wynaleźć koło, proch, żarówkę aby uznać, że będzie działało?kulikowski pisze: 4. Kolejna teoria do wypróbowania na ludziach.
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast
A kto jest w modteamie? Sam sobie sprawdzisz, czy trzeba ci podać link na tacy? To jest pytanie retoryczne. A teraz proszę do rzeczy.kulikowski pisze:Kto jest autorem tych wypocin (imię, nazwisko, stopień służbowy) i dlaczego nie podpisał się
[ Dodano: |7 Lip 2011|, 2011 00:13 ]
Zapytaj ich. Możesz też samemu przyjąć arbitralnie jakąś datę umowną, na przykład dzień uruchomienia strony o priorytetach dla tramwajów.kulikowski pisze:3. Od kiedy to lobby autostradowe (elo Siskom) jest przyjacielem tramwajów
[ Dodano: |7 Lip 2011|, 2011 00:16 ]
Myślę, że u nas też uczą na uczelniach, tylko że wiedza wykładowców jest przestarzała. Na Wydziale Transportu PW uczą na przykład, że program sygnalizacji ma zawsze zapewniać największa przepustowość wyrażoną w pojazdach umownych na godzinę. Aż gdzieś w notatkach zapisałem z datą i nazwiskiem osoby, która to powiedziała. Pewnie lepiej byłoby na dyktafon nagrać.esbek pisze:inni uczą się na uniwersytetach.
Więc nie dziwota, że w tym miescie tak cięzko jest zrobić priorytet dla tramwaju nawet na wyjeździe z CH Fort Wola (tramwaj dostaje tam w dupę juz z 10 lat - nawet jak sie w końcu poprawi, to tempo jest wyjątkowo wolne; świadczy o podejściu do sterowania ruchem zbiorkomu i tyle).
Do @kulikowski - na tym forum to nie ma sensu. Tu wszyscy są za... SISKom też, chociaż w swojej ankiecie pisanej pod publiczkę (bo wszyscy chcą szybko jeździć, tak jakby pracownikom powiedzieć czy chcecie darmowe obiady). Tylko nie napisano co to spowoduje dla innych użytkowników ruchu (jakie skutki negatywne) czyli tych samych pasażerów T, którzy wysiądą z tramwaju lub będą poruszać się innymi środkami transportu (a z darmowymi obiadami to, że i tak za nie zapłacicie bo nie ma nic za darmo).
Zgoda, można w pewnych wybranych miejscach spróbować poprawić sygnalizacje czyli w miejscach gdzie T traci czas bez wyraźnych przyczyn.
Ale to jest ruch totalny. Priorytety bezwzględne w całej Warszawie bez żadnej analizy dotyczące skutków. Argument to 100 osób w tramwaju. Pojazdy i autobusy nie są ważne.
To już było - buspas na TŁ w początkowym okresie. Teraz wszyscy do niego się przyzwyczaili.
Przykłady z miast zachodu nie odpowiadają infrastrukturze Warszawy. Tam jest alternatywny system obwodnic, dopracowany system P&R, metro (nie szczątkowe) itd.
No cóż - wybory idą (październik). Odtrąbimy sukces a zanim ktoś się zorientuje to będzie "po ptakach".
A jeżeli chodzi o pomysły rowerzystów to prawdopodobnie nikt nie poddał ich analizie ekonomicznej.
Taki sam efekt można byłoby uzyskać za o wiele mniejsze pieniądze. Z mojej działki to przyciski dla pieszych i detektory bezdotykowe bardzo drogie.
Zgoda, można w pewnych wybranych miejscach spróbować poprawić sygnalizacje czyli w miejscach gdzie T traci czas bez wyraźnych przyczyn.
Ale to jest ruch totalny. Priorytety bezwzględne w całej Warszawie bez żadnej analizy dotyczące skutków. Argument to 100 osób w tramwaju. Pojazdy i autobusy nie są ważne.
To już było - buspas na TŁ w początkowym okresie. Teraz wszyscy do niego się przyzwyczaili.
Przykłady z miast zachodu nie odpowiadają infrastrukturze Warszawy. Tam jest alternatywny system obwodnic, dopracowany system P&R, metro (nie szczątkowe) itd.
No cóż - wybory idą (październik). Odtrąbimy sukces a zanim ktoś się zorientuje to będzie "po ptakach".
A jeżeli chodzi o pomysły rowerzystów to prawdopodobnie nikt nie poddał ich analizie ekonomicznej.
Taki sam efekt można byłoby uzyskać za o wiele mniejsze pieniądze. Z mojej działki to przyciski dla pieszych i detektory bezdotykowe bardzo drogie.
Oj, wszystko można podciągnąć pod politykę.
A mało to w Warszawie jest np. sąsiednich skrzyżowań, gdzie zielone światło zapala się jednocześnie. I wszyscy albo wdepną gaz do dechy i ledwo co zdążą albo będą łapać czerwone. I tu chodzi o pewną zasadę a nie wywracanie wszystkiego do góry nogami w myśl "priorytetów".
Z uporem maniaka JPII/Dzika. Skrzyżowanie tramwaju z pieszymi. Taki problem uruchomić wzbudzenie z odpowiednio daleko od sygnalizatorów położonymi pętlami?
Widać lepiej zrobić stałoczasówkę i i zielone dla T zapalać jednocześnie ze zjazdem z ronda. Oczywiście po drodze jest przystanek i nie ma siły, że po zabraniu ludzi tramwaj nie odstał swojego pod "---". Żeby to jeszcze zgrać ze zjazdem z ronda. Ale po co...
PS. Drogich przycisków i detektorów. W nocy na opisanym skrzyżowaniu przyciski ładnie działają. Widać w dzień nikomu się nie śpieszy i może czekać na stałoczasówce.
A mało to w Warszawie jest np. sąsiednich skrzyżowań, gdzie zielone światło zapala się jednocześnie. I wszyscy albo wdepną gaz do dechy i ledwo co zdążą albo będą łapać czerwone. I tu chodzi o pewną zasadę a nie wywracanie wszystkiego do góry nogami w myśl "priorytetów".
Z uporem maniaka JPII/Dzika. Skrzyżowanie tramwaju z pieszymi. Taki problem uruchomić wzbudzenie z odpowiednio daleko od sygnalizatorów położonymi pętlami?
Widać lepiej zrobić stałoczasówkę i i zielone dla T zapalać jednocześnie ze zjazdem z ronda. Oczywiście po drodze jest przystanek i nie ma siły, że po zabraniu ludzi tramwaj nie odstał swojego pod "---". Żeby to jeszcze zgrać ze zjazdem z ronda. Ale po co...
PS. Drogich przycisków i detektorów. W nocy na opisanym skrzyżowaniu przyciski ładnie działają. Widać w dzień nikomu się nie śpieszy i może czekać na stałoczasówce.