Awarie i wypadki kolejowe na Mazowszu

Moderator: JacekM

Lonik
Posty: 491
Rejestracja: 30 cze 2010, 16:34
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Lonik » 10 lip 2011, 15:02

Kilkuminutowy postój 215 w Brwinowie spowodowany zaciągnięciem hamulca bezpieczeństwa przez n/n sprawców.
Wypadek na przejeździe kolejowym na linii Warszawa - Łowicz
2011-07-10 14:20:39

O godz. 13:35 na przejeździe kolejowym z samoczynną sygnalizacją przejazdową na szlaku Błonie - Ożarów Mazowiecki, pod pociąg PKP Intercity nr rel. Szczecin Główny - Białystok wjechał rowerzysta. W następstwie wypadku rowerzysta poniósł śmierć na miejscu. Z powodu następstw wypadku obydwa tory zostały na czas czynności dochodzeniowych prokuratora zostały wyłączone z ruchu.

Nastąpiła całkowita przerwa w ruchu pociągów.

Pociągi "Kolei Mazowieckich - KM" na odcinku Warszawa - Łowicz Główny oraz Sochaczew - Warszawa mogą doznać opóźnienia przekraczającego 60 minut.

Ruch pociągów zostanie wznowiony po udzieleniu zgody przez prokuratora.
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/Show/267.html

81100 z EP09-025 na czole.
Przez skromność KMy nie podały że uruchomiły wahadło W-wa Zachodnia - Ożarów Mazowiecki - W-wa Zachodnia.
Opóźnienia pociągów stojących za 81100 sięgają ponad 240 minut, reszta pojechała objazdem przez Skierniewice, prorok na miejsce zdarzenia przybył około 16:30.

marian89mr
Posty: 131
Rejestracja: 27 kwie 2010, 17:21

Post autor: marian89mr » 10 lip 2011, 22:44

Poseł Piechociński był chyba kiedyś uczestnikiem WAWKOM'U - nie mógłby złożyć interpelacji do Ministra Sprawiedliwości czemu aż tak długo trwają czynności po wypadkach kolejowych ... powinny mieć priorytet przed np. wypadkami samochodowymi, które to łatwiej na objazd skierować niż pociąg ...

Nie chodzi mi o przyśpieszenie pracy u ujęciu czynnościowym ale o przyjazd możliwie szybko ...

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 10 lip 2011, 22:53

marian89mr pisze:Nie chodzi mi o przyśpieszenie pracy u ujęciu czynnościowym ale o przyjazd możliwie szybko ...
Tylko jak to sobie wyobrażasz? Nakaz wiezienia prokuratora radiowozem na sygnale? Akurat to jest zarezerwowane dla akcji ratowania życia i zdrowia, a w takich sytuacjach o tym już nie ma mowy. Zwykle prokurator dyżurny jest jeden a zdarzeń sporo.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 lip 2011, 23:06

A jak się powiesił strażnik więzienny od 'afery Olewnika' to prokurator nadzorował czynności policjantów przez telefon.

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 10 lip 2011, 23:10

Pawel D. pisze:Tylko jak to sobie wyobrażasz? Nakaz wiezienia prokuratora radiowozem na sygnale? Akurat to jest zarezerwowane dla akcji ratowania życia i zdrowia,
Malo sluzb niezwiazanych z ww zasuwa na niebieskich kogutach?

marian89mr
Posty: 131
Rejestracja: 27 kwie 2010, 17:21

Post autor: marian89mr » 10 lip 2011, 23:22

Paweł D. pisze:Nakaz wiezienia prokuratora radiowozem na sygnale? Akurat to jest zarezerwowane dla akcji ratowania życia i zdrowia, a w takich sytuacjach o tym już nie ma mowy. Zwykle prokurator dyżurny jest jeden a zdarzeń sporo.

Jaki tam kogut, nie korki są problemem.

Właśnie o to chodzi, żeby trochę więcej uwagi zwracać na wypadki kolejowe ... ciekawe ile by trwał przyjazd prok. gdyby w metrze coś takiego się stało ... a kolej jest traktowana zawsze bylejak ..

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 lip 2011, 23:23

SOKiści mają również niebieskie koguty. :P
Paweł D. pisze:Akurat to jest zarezerwowane dla akcji ratowania życia i zdrowia, a w takich sytuacjach o tym już nie ma mowy.
A zapewnienie bezpieczeństwa publicznego, wypełnianie celów ustawowych, usuwanie skutków katastrof, etc? Służba Więzienna też nie ratuje zwykle zdrowia i życia, podobnie jak Służba Celna czy ITD. (-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 11 lip 2011, 0:09

Ależ panowie, zawsze możecie zaproponować brzmienie takiego zapisu.

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 11 lip 2011, 0:37

Paweł D. pisze: Akurat to jest zarezerwowane dla akcji ratowania życia i zdrowia
Fakt, zwłaszcza skarbówka to realizuje...

Według KM o 16:54 ruch ruszył jednym torem a o 17:40 również drugim torem. Czy naprawdę nie-da-się ściągnąć szybciej prokuratora na miejsce takiego wypadku? Czas oczekiwania na jego przybycie jest niewspółmiernie duży w porównaniu z czasem, który przebywa na miejscu zdarzenia. Może istnieją jakieś przepisy, które regulują ile czasu ma prokurator na pojawienie się na miejscu?

Awatar użytkownika
Pingwin
(2525)
Posty: 662
Rejestracja: 23 sty 2006, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pingwin » 11 lip 2011, 1:59

Zari pisze: Czy naprawdę nie-da-się ściągnąć szybciej prokuratora na miejsce takiego wypadku?
prorok jest panem i dojeżdża kiedy chce

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 11 lip 2011, 4:42

Pawel D. pisze:Ależ panowie, zawsze możecie zaproponować brzmienie takiego zapisu.
Ale po co jakiekolwiek zapisy?

Spoza wymienonych w ustawie sluzb na niebieskich kogutach zasuwa sobie pogotowie energetyczne czy chociazby nasze swojskie warszawskie fabie.
Ani jedni ani drudzy w ratowanie zycia raczej nie sa zaangazowani poza bardzo nielicznymi przypadkami.
Pewnie znalazloby sie jeszcze pare innych nie wymienionych w ustawie.
Wszystko kwestia interpretacji, zawsze SOK mozna podciagnac pod sluzbe, ktore jezdzi ratowac zycie/zdrowie, chocby dzialo sie to raz do roku w skali kraju.
Napisac ladnie wniosek i postawic komendantowi dobra flache :>
A jak juz sa niebieskie koguty na gablocie to:
2. Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów, zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych tylko w razie, gdy:
1) uczestniczy:
a) w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia albo koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego

Czyli juz nie tylko bezposredni udzial w akcji ratunkowej, ale sprzatanie tego typu bajzlu tez.

I nie chodzi o to ze prorok jest na miejscu po 3h bo stoi w korku, tylko ze ma teraz jest latwe tlumaczenie na kazda sytuacje "bo trzeba dojechac". Jakby jechal do wawy z jeleniej gory czy cos.
A tak podstawia sie radiolka SOK po pana proroka i spychologii na dluzsza mete nie bedzie dalo sie uprawiac.
Zostaje jeszcze kwestia czy prorok bedzie dostepny, ale kolej jest w tym momencie czysta i mozna powiedziec ze dolozyla wszelkich staran zeby rozwiazac sytuacje jak najszybciej.
Jedna czy dwie jakies wieksze takie akcje typu przestoj 3-4h (w szczycie gdzies na ktorej dojazdowce do srednicy) i media na prorokow wskocza, moze takie sytuacje nie beda sie powtarzac, zorganizuja sie w prokuraturze tak zeby byl jakis gosc dostepny od reki w razie czego.
Fakt ze troche musialaby strona kolejowa popracowac z mediami nad tym, ale to nie jest nic do przeskoczenia zeby miec na kolei taka sytuacje jak w M.

metron

Post autor: metron » 11 lip 2011, 8:38

marian89mr pisze:
Paweł D. pisze:Nakaz wiezienia prokuratora radiowozem na sygnale? Akurat to jest zarezerwowane dla akcji ratowania życia i zdrowia, a w takich sytuacjach o tym już nie ma mowy. Zwykle prokurator dyżurny jest jeden a zdarzeń sporo.

Jaki tam kogut, nie korki są problemem.

Właśnie o to chodzi, żeby trochę więcej uwagi zwracać na wypadki kolejowe ... ciekawe ile by trwał przyjazd prok. gdyby w metrze coś takiego się stało ... a kolej jest traktowana zawsze bylejak ..

Czynności w metrze trwają niewiele krócej niż czynności dochodzeniowe na kolei, po prostu skutki wstrzymania ruchu w metrze są odczuwalne mniej dotkliwie. Ruch pociągów tam gdzie doszło do wypadku odbywa się wahadłowo, owszem czas podróży wydłuża się ale nie ma czegoś takiego że pasażer utknie w pociągu na 4 godziny jak mi się to zdarzyło kiedyś póżnym wieczorem
Problem czasu dojazdu prokuratora na miejsce to jedno, drugie to czas samych czynności dochodzeniowych które bardzo często trwają zbyt długo

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 11 lip 2011, 9:43

metron pisze:skutki wstrzymania ruchu w metrze są odczuwalne mniej dotkliwie.
Oj nie wiem... prawie pół miasta się gotuje, jak cokolwiek się zdarzy w metrze.
W każdym razie tam "załatwiają" sprawy szybciej. To samo z tramwajami. Na kolei? No rekordu z Grodziska Mazowieckiego jeszcze nie pobili, ale ciągle na to czekam...

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 11 lip 2011, 11:46

Ze strony KM:
Awaria urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Celestynów.
2011-07-11 09:57:24

O godz. 9:45 na stacji Celestynów nastąpiła awaria zasilania urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ze względu na konieczność zachowania bezpieczeństwa ruchu kolejowego PKP Polskie Linie Kolejowe zmieniły technikę prowadzenia ruchu kolejowego i wprowadziły ograniczenie prędkości na odcinku Pilawa - Celestynów - Otwock.

Z powodu awarii pociągi "Kolei Mazowieckich - KM" na odcinku Pilawa - Warszawa oraz Otwock - Dęblin, do czasu jej usunięcia, doznawać będą opóźnień sięgających 10 - 30 minut.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 11 lip 2011, 20:26

Można by wykazać że kilkugodzinny postój poza peronem (czyli jedynym miejscem wyznaczonym do opuszczania pociągu przez pasażerów), stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia i życia pasażerów (starsza osoba nie wytrzymuje, próbuje wysiąść, upada na głowę, umiera).

Służby powinny być zobowiązane do ewakuacji.

ODPOWIEDZ