[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kolega dzisiaj widział w rejonie T-3 skład 1428+1427 po modernizacji. Na dachu w części pasażerskiej w rejonie włazów dachowych miał ponoć taką szarą nadbudowę - jakby klimatyzacja. Wie ktoś coś więcej?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na razie testowo wypożyczona przez producenta. Osobiście mam ambiwalentny stosunek do takich inwestycji w tą grupę taborową - klima bardziej by się przydała w 116Nx.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przepraszam bardzo, a czy wymiana foteli (NGIII), oświetlenia (NGII i III), okienek uchylnych na przesuwne, sklejki na laminaty, instalacja przycisków otwierania drzwi przez pasażera to nie są działania na rzecz poprawy komfortu pasażera? O dostawie 186 swingów (i wcześniejszej 15 tramicusów, kursujących wyłącznie do pętli Okęcie z której korzysta m.in. Raszyn ) nie wspominając?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Przez podobny stosunek 30 lat jeździliśmy parówkami, w których nie mozna było nic poprawiać, bo są "do kasacji". Stopiątki z lat 90 na pewno pojeżdżą jeszcze długo i podobne działania są akurat zasadne.Glonojad pisze:Na razie testowo wypożyczona przez producenta. Osobiście mam ambiwalentny stosunek do takich inwestycji w tą grupę taborową - klima bardziej by się przydała w 116Nx.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie wiem, czy pojeżdża długo. To będą jedyne pojazdy na sieci ZTM nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (z ewentualnym wyjątkiem serii 81, która ma w tym zakresie pewne niedomagania, ale zasadniczo podłogę w pobliżu powierzchni peronu ma). Będzie bardzo silna presja, by je wycofywać, zwłaszcza, że metro przejmie zasadniczą rolę w obsłudze komunikacyjnej miasta.
Tak czy siak, tego typu działania dużo rozsądniej byłoby zacząć "od najmłodszych", czyli stoszesnastek, delfinów i hipolitów. Zwłaszcza w zakresie przewietrznia, gdzie te wagony są od większości 14xx i 13xx słabsze.
Tak czy siak, tego typu działania dużo rozsądniej byłoby zacząć "od najmłodszych", czyli stoszesnastek, delfinów i hipolitów. Zwłaszcza w zakresie przewietrznia, gdzie te wagony są od większości 14xx i 13xx słabsze.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ostatnią rzeczą, której bym chciał, jest uchronienie ich od kasacji.piotram pisze:Z drugiej strony, jeśli będą dobrze zmodernizowane, może to je "uchronić" przed kasacją "dla zasady" i marnotrawieniem kasy na nówki...
[ Dodano: |4 Sie 2011|, 2011 10:15 ]
Nie wiem, ale okna wyglądały na standardowe.Flash8222 pisze:A okna będą miały możliwość blokady?Glonojad pisze:Na razie testowo wypożyczona przez producenta. Osobiście mam ambiwalentny stosunek do takich inwestycji w tą grupę taborową - klima bardziej by się przydała w 116Nx.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jak sfinansujesz, to se kasuj. Ja nie mam ochoty na kolejną podwyżkęGlonojad pisze:Ostatnią rzeczą, której bym chciał, jest uchronienie ich od kasacji.piotram pisze:Z drugiej strony, jeśli będą dobrze zmodernizowane, może to je "uchronić" przed kasacją "dla zasady" i marnotrawieniem kasy na nówki...
A co byś wolał - podwyżkę bez wymiany taboru, czy podwyżkę przy okazji wymiany taboru? Koszty eksploatacji pojazdów będą przecież rosły, bo paliwo nie tanieje, a niedługo mają być też znaczące podwyżki prądu z powodu m.in. koniecznych inwestycji w infrastrukturę. Ale ja w sumie nie o tym chciałem:piotram pisze:Jak sfinansujesz, to se kasuj. Ja nie mam ochoty na kolejną podwyżkę
O ile dobrze zobaczyłem na tramwarze ta seria wagonów ma duże okna przesuwne. Jeśli tak, to strzał w stopę sobie TW zrobiło, oczywiście, że lepiej montować klimę dla pasażerów w u-bootach. Ale niekoniecznie dlatego, że są niskopodłogowe, ale dlatego, że mają uchylne okna i bywa w nich naprawdę duszno. No i będzie taka sytuacja, że część starszych składów będzie miała duże okna i klimę, a część - uchylne okna i brak klimy. Na miejscu pasażerów skakałbym z radości...Glonojad pisze:Tak czy siak, tego typu działania dużo rozsądniej byłoby zacząć "od najmłodszych", czyli stoszesnastek, delfinów i hipolitów. Zwłaszcza w zakresie przewietrznia, gdzie te wagony są od większości 14xx i 13xx słabsze.
Mniejszą podwyżkę bez wymiany, bo jak wiadomo jakaś podwyżka co jakiś czas musi być.fraktal pisze:A co byś wolał - podwyżkę bez wymiany taboru, czy podwyżkę przy okazji wymiany taboru?piotram pisze:Jak sfinansujesz, to se kasuj. Ja nie mam ochoty na kolejną podwyżkę
Nie, i jedna i druga ma uchylne. Z tym że w 105 się właśnie wymienia na przesuwne, w 116 nie, ale też można to bez większego problemu zrobić.O ile dobrze zobaczyłem na tramwarze ta seria wagonów ma duże okna przesuwne. Jeśli tak, to strzał w stopę sobie TW zrobiło, oczywiście, że lepiej montować klimę dla pasażerów w u-bootach. Ale niekoniecznie dlatego, że są niskopodłogowe, ale dlatego, że mają uchylne okna i bywa w nich naprawdę duszno.