W kursie z Ustki do Warszawy w czerwcu, to kierowca miał specjalny wydruk z komputera, w którym miał zaznaczone, ile miejsc jest zarezerwowane na całej trasie. Wynikało to z faktu, że na przykład w Słupsku można było kupić bilet w kasie, a autobus jechał z Ustki. No i oczywiście pierwszeństwo zawsze mieli pasażerowie z wykupionymi wcześniej biletami. A co do irisbusów - cóż, to jest niestety standard współczesnych PKSów - we flocie wielu pksów się pojawiają. Problem polega na tym, że nie są to autobusy klasy turystycznej, a tego chyba oczekują pasażerowie, a międzymiastowej. Ale klimę mają, no i chyba są względnie nowe - bo chyba Crossway jest produkowany od niedawna przez Irisbusa, a własnie takie jeżdżą najczęściej. Czasem pojawiają się starsze Axery i chyba mają nawet klimę. Co prawda wypowiadam się o taborze słupskiego pksu, ale podczas postojów mijaliśmy chyba autobus z Kołobrzegu PKSu Warszawa, no i to był ten sam typ. No i klimę mają, niestety jest ona wyłączana w połowie trasy, o czym już wspominałem, zapewne z powodów ekonomicznych. Jedyna nadzieją w ekspansji polskiegobusa na naszym rynku.Wolfchen pisze:A mnie śmieszy tłumaczenie odnośnie niezabieralności... Przecież w kasie jest dostępnych mniej biletów, niż miejsc w autobusie, nie wspominając już o takiej drobnostce, że sprzedaż jest zamykana na kwadrans przed odjazdem, a pierwszeństwo przy wsiadaniu mają osoby z biletami z kasy.
Dyskusje o PKSach wszelakich
Moderator: JacekM
Wiesz mi fraktal, błogosławiłem PKS Warszawa za to, że Irisbus przyjechał na kurs dzienny do Warszawy, bo jazda w Setrze S315 gdzie siedzenia są gęściej ustawione na kursie nocnym (!) nie była przyjemnością... A te Irisbusy na dalekie trasy nie są wcale takie złe, ja odczuwałem w nich wysoki komfort podróży.fraktal pisze:Problem polega na tym, że nie są to autobusy klasy turystycznej, a tego chyba oczekują pasażerowie, a międzymiastowej
Niestety mimo tego, że PKSy starają się być nowoczesne i wychodzić na przeciw zmieniającym się potrzebom konsumentów, to jakoś nie do końca im to wychodzi
Polonus w tym roku naprawdę uruchomił bardzo dużo atrakcyjnych połączeń wakacyjnych, zrezygnował z głupich pomysłów, ćwiczonych w zeszłych latach typu: wydłużanie kursu na Grudziądz do Malborka, czy kursu na Olsztyn do Fromborka. Niestety od początku wiadomo było, że nie mają odpowiedniej ilości autobusów przystosowanych do tego typu tras i że będą ściągane nienadające się wozy z placówek terenowych... W ogóle wygląda na to, że łączenie PKS Nowy Dwór Mazowiecki i PKS Piaseczno z Polonusem było bardzo dużym błędem, ponieważ cierpią na tym zarówno pasażerowie lokalnych linii oraz połączeń dalekobieżnych![:!: :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Polonus w tym roku naprawdę uruchomił bardzo dużo atrakcyjnych połączeń wakacyjnych, zrezygnował z głupich pomysłów, ćwiczonych w zeszłych latach typu: wydłużanie kursu na Grudziądz do Malborka, czy kursu na Olsztyn do Fromborka. Niestety od początku wiadomo było, że nie mają odpowiedniej ilości autobusów przystosowanych do tego typu tras i że będą ściągane nienadające się wozy z placówek terenowych... W ogóle wygląda na to, że łączenie PKS Nowy Dwór Mazowiecki i PKS Piaseczno z Polonusem było bardzo dużym błędem, ponieważ cierpią na tym zarówno pasażerowie lokalnych linii oraz połączeń dalekobieżnych
![:!: :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride
Co do Axerów i Crosswayów i ich klimatyzacji jest tego typu problem, że nie posiadają one kanałów które rozprowadzają zimne powietrze po całym wozie, tak samo jak indywidualnych nawiewów. Tak więc jeśli ktoś siedzi w okolicy klimatyzatora to jeszcze pół biedy, natomiast jeśli ktoś siedzi sobie na końcu to i tak prawie nic nie poczuje.
Środa (23.00):marekb pisze:POLONUS -ta firma nie jest przygotowana do obsługi połączeń wakacyjnych. Dziś, zarówno do Karwi jak i Krynicy Morskiej, pojechały VAN HOOLe, ściągnięte z Nowego Dworu MAzowieckiego. Autobusy te nadają się do komunikacji lokalnej, a nie na długie trasy.
Warszawa-Zakopane
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Niedziela (8.30):
Zakopane-Warszawa
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
O, taka..
PS. Aczkolwiek muszę dodać, iż jak zobaczyłem wozy nad morze we środę w nocy, to zdębiałem... Chyba bym nie wsiadł...
Dziś o 4:45 do Karwi pojechał taki wynalazek:
http://www.phototrans.eu/14,447591,0,Va ... _P024.html
8 godzin to męczarnia. O 5:00 do Krynicy Morskiej podobny pojechał
Natomiast o 5:15 PKS Mława na kurs do Karwi wysłała
http://www.phototrans.eu/14,432586,0,Bo ... 70304.html
Jest duża różnica. Czy POLONUS nie może chocby Jelcza T120 wysłać?
http://www.phototrans.eu/14,166926,0,Je ... 90770.html
http://www.phototrans.eu/14,447591,0,Va ... _P024.html
8 godzin to męczarnia. O 5:00 do Krynicy Morskiej podobny pojechał
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Natomiast o 5:15 PKS Mława na kurs do Karwi wysłała
http://www.phototrans.eu/14,432586,0,Bo ... 70304.html
Jest duża różnica. Czy POLONUS nie może chocby Jelcza T120 wysłać?
http://www.phototrans.eu/14,166926,0,Je ... 90770.html
marekb
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
To co wysyła Polonus na długie trasy w tym wypadku to żart
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
To może warto by mniej kursów uruchamiać tak żeby ogarnąć parę a za to dobrzeA skąd wiesz, czy Jelcz nie latał na jakimś innym kursie?
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride