Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5355
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 28 cze 2011, 16:22

Którędy jeżdżą EX oraz IC do Krakowa? Bo kiedyś dało się nimi dojechać do Katowic, a teraz się nie da.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 cze 2011, 17:23

Miechów, Tunel. Po co przez Katowice? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5355
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 29 cze 2011, 9:49

A bo ja wiem po co, kiedyś po prostu jeździły (pewnie jakiś remont albo co) ;)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 11 sie 2011, 19:23

Jechałem dzisiaj sobie o 4.39 z Jastarni Przewozami Regionalnymi do Gdyni.
Zdziwiłem się, że nie podjechał jakiś kibel czy inny grat, jeno nówka sztuka, cichutki i ładny pociąg.
Popatrzyłem sobie na Wikipedii i piszą tam dość niekonkretnie, gdyż mowa jest o w sumie 210 autobusach szynowych, ale nie ma podanego typu. Reszta pociągów ma ponad 20 lat, więc to nie one chodzi.
Zajrzałem również na stronę PR, ale tam próżno szukać czegokolwiek.

Zatem - czy wie ktoś, co to za typ pociągu? Ile ich jest i ile mają lat? I gdzie jeżdżą?

Jeśli zagadka jest bardzo trudna, to mogę wrzucić zdjęcie zrobione rano w Gdyni, ale to za kilka h ;)

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 11 sie 2011, 19:30

Podejrzewam, ze to któryś z tych nowych newagowych szynobusow. W zależności od wersji (2-, 3-czlonowa) zowie sie totolotka SA137 bądź SA138. Jeździ toto od zimy. Klasycznego linka na Mierzei nie ujrzysz, bo ni ma druta.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 sie 2011, 19:42

Zgadza się, są to 2-członowe szynobusy SA137 wyprodukowane przez Newag w 2010 roku. Miałem okazję jeździć takimi. :grin:

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 11 sie 2011, 19:51

Pomorskie ma obie wersje. 7 i 8.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 sie 2011, 19:53

Na Helu widziałem tylko SA137, ale może i też jeździły SA138. ;-)

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 11 sie 2011, 19:58

Jak obieg i warsztat da... :)
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 sie 2011, 20:03

Trzeba przyznać, że wydajną klimę mają. :smile:

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 11 sie 2011, 22:33

W ogóle to ciekawe ile takie cudo pali, skoro po Helu pocina jako spalinówka :-k

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 11 sie 2011, 22:50

Szynobusy mają spalanie między 20 a 50 litrów na 100km. Zależy od typu.

A typów jest od groma:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalinowy_zespół_trakcyjny
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_wago ... h_w_Polsce

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 11 sie 2011, 23:47

Dla porównania, pociąg towarowy prowadzony lokomotywą spalinową pali, w zależności od masy brutto, od 4 do 8 litrów ON na jeden kilometr. Sama lokomotywa spalinowa dużej mocy luzem pali "na setkę" więcej, niż szynobus.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 11 sie 2011, 23:57

przewoz pisze:Szynobusy mają spalanie między 20 a 50 litrów na 100km. Zależy od typu.
WTF?! Mniej niż autobus?! Nie spodziewałbym się...

kajo
Posty: 2819
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 12 sie 2011, 0:01

BJ pisze:
przewoz pisze:Szynobusy mają spalanie między 20 a 50 litrów na 100km. Zależy od typu.
WTF?! Mniej niż autobus?! Nie spodziewałbym się...
Dużo mniejsze opory (toczenia głównie).
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ