(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 sie 2011, 11:48

Tym bardziej nie ma co wsadzać biednej 2-ki do numerkowej zamrażarki. A mostu, nawet bez dojazdu z Bródna, i tak szybko nie będzie.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 25 sie 2011, 11:48

Bastian pisze:Poprzednicy mają rację. Most się zaś obsunął, ale kiedyś w końcu powinien powstać...
A odc. Radiowa-Górczewska to na ile się obsunął?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sie 2011, 11:49

osa pisze:W ciężkich czasach trzeba się dwa razy zastanowić, jakie inwestycje zaczynać.
Toteż nie jest to priorytet i na razie nikt jej nie zaczyna. Stajesz się przeciwnikiem mostu jako takiego (a fe!), czy też budowania go akurat teraz? Jeśli to drugie, to śpij spokojnie.

[ Dodano: |25 Sie 2011|, 2011 11:50 ]
Pan Piotr pisze:A odc. Radiowa-Górczewska to na ile się obsunął?
Miesiące. Projekt jest, organizacja ruchu jest... A most na lata.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 sie 2011, 12:00

Bastian pisze:
Pan Piotr pisze:A odc. Radiowa-Górczewska to na ile się obsunął?
Miesiące. Projekt jest, organizacja ruchu jest...
Jest i jest? Zatwierdzone? Uzgodnione?

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 sie 2011, 12:08

Bastian pisze:
osa pisze:W ciężkich czasach trzeba się dwa razy zastanowić, jakie inwestycje zaczynać.
Toteż nie jest to priorytet i na razie nikt jej nie zaczyna. Stajesz się przeciwnikiem mostu jako takiego (a fe!), czy też budowania go akurat teraz? Jeśli to drugie, to śpij spokojnie.
Docelowo most na pewno się przyda, bo w takim mieście z rzeką pośrodku jak Warszawa mosty powinny być gęściej niż teraz (chodzi o odległość między Gdańskim a Grota-Roweckiego). Uważam natomiast, że szkoda na to pieniędzy teraz, gdy są pilniejsze inwestycje do przeprowadzenia (choćby przedłużenie tramwaju w stronę Zielonej Białołęki). Moim zdaniem trzeba się jednak naprawdę zastanowić i przeliczyć, czy tramwaje na tym moście nie będą wozić powietrza, skoro Bródno zyska szybszy dostęp do metra u siebie niż do Placu Wilsona. Do tego dochodzi kwestia uporządkowania pl. Wilsona (szykany dla jadących tranzytem ul. Krasińskiego, okrężny ruch tramwajów jak w projekcie p. Kicińskiego). Czyli tak dla mostu, ale nie teraz, po szczegółowych analizach komunikacyjnych i z jednoczesnymi zmianami w środku Żoliborza.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 sie 2011, 12:13

osa pisze:Wolę już optować za przedłużeniem linii tramwajowej przez Matki Teresy z Kalkuty i św. Wincentego w stronę Zielonej Białołęki albo dopracować trasę II linii metra w obrębie Bródna, żeby odginała się w stronę Trasy Toruńskiej.
Bez nowego mostu tramwajowego nie wyciągniesz całego Bródna i Zielonej Białołęki przez Odrowąża. Musiałbyś tam mieć częstotliwość wyższą niż w Al. Jerozolimskich.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
groov
Posty: 341
Rejestracja: 10 gru 2006, 2:54
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: groov » 25 sie 2011, 12:16

pawcio pisze:
osa pisze:Wolę już optować za przedłużeniem linii tramwajowej przez Matki Teresy z Kalkuty i św. Wincentego w stronę Zielonej Białołęki albo dopracować trasę II linii metra w obrębie Bródna, żeby odginała się w stronę Trasy Toruńskiej.
Bez nowego mostu tramwajowego nie wyciągniesz całego Bródna i Zielonej Białołęki przez Odrowąża. Musiałbyś tam mieć częstotliwość wyższą niż w Al. Jerozolimskich.
+ planowana zajezdnia.

Byloby weeeeeeeeeeesolo :)
The fire, baby. It'll burn us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine.
Always
...and never.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sie 2011, 12:16

MichalJ pisze:
Bastian pisze: Miesiące. Projekt jest, organizacja ruchu jest...
Jest i jest? Zatwierdzone? Uzgodnione?
Wiem, że są jakieś uzgodnienia, ale konkretnie jakie, to byś się musiał u rzecznika TW dowiedzieć...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 25 sie 2011, 12:21

osa pisze:A gdyby 28->2, na Bródnie mielibyśmy docelowo numerkowy porządek: 1 i 2 na most Gdański, a 3 i 4 do Dworca Wileńskiego.
Litości...
Docelowo most na pewno się przyda, bo w takim mieście z rzeką pośrodku jak Warszawa mosty powinny być gęściej niż teraz (chodzi o odległość między Gdańskim a Grota-Roweckiego). Uważam natomiast, że szkoda na to pieniędzy teraz, gdy są pilniejsze inwestycje do przeprowadzenia (choćby przedłużenie tramwaju w stronę Zielonej Białołęki). Moim zdaniem trzeba się jednak naprawdę zastanowić i przeliczyć, czy tramwaje na tym moście nie będą wozić powietrza, skoro Bródno zyska szybszy dostęp do metra u siebie niż do Placu Wilsona. Do tego dochodzi kwestia uporządkowania pl. Wilsona (szykany dla jadących tranzytem ul. Krasińskiego, okrężny ruch tramwajów jak w projekcie p. Kicińskiego). Czyli tak dla mostu, ale nie teraz, po szczegółowych analizach komunikacyjnych i z jednoczesnymi zmianami w środku Żoliborza.
Sporym problemem chyba będzie niechęć mieszkańców pl. Wilsona do tramwajów i klienteli zza Wisły.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 sie 2011, 13:10

pawcio pisze:
osa pisze:Wolę już optować za przedłużeniem linii tramwajowej przez Matki Teresy z Kalkuty i św. Wincentego w stronę Zielonej Białołęki albo dopracować trasę II linii metra w obrębie Bródna, żeby odginała się w stronę Trasy Toruńskiej.
Bez nowego mostu tramwajowego nie wyciągniesz całego Bródna i Zielonej Białołęki przez Odrowąża. Musiałbyś tam mieć częstotliwość wyższą niż w Al. Jerozolimskich.
O to chodzi, że nikt nie mówi o wyciąganiu CAŁEGO Bródna i CAŁEJ Zielonej Białołęki przez Odrowąża, gdy będzie tam II linia metra. I głównie w tym widzę zagrożenie dla sensowności inwestycji tramwajowej na moście Krasińskiego, a nie na oporze mieszkańców Żoliborza (mam wrażenie, że już tutaj nieźle demonizowanym przy każdej okazji).

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sie 2011, 13:35

osa pisze:oporze mieszkańców Żoliborza (mam wrażenie, że już tutaj nieźle demonizowanym przy każdej okazji)
Oczywiście, że stanowisko żoliborzan demonizujemy. Oczywiście, że sobie na to zasłużyli :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Tranzystor

Post autor: Tranzystor » 25 sie 2011, 14:46

Nie wszyscy żoliborzanie są przeciwko. :-" Ja jestem za tym, żeby most powstał. Przyda się.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 25 sie 2011, 15:29

Zmieniając temat to o co chodzi z tymi skróconymi kursami na linii 8 ( Wiatraczna - cm. Wolski )?

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1650
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 25 sie 2011, 16:26

osa pisze:
pawcio pisze:Bez nowego mostu tramwajowego nie wyciągniesz całego Bródna i Zielonej Białołęki przez Odrowąża. Musiałbyś tam mieć częstotliwość wyższą niż w Al. Jerozolimskich.
O to chodzi, że nikt nie mówi o wyciąganiu CAŁEGO Bródna i CAŁEJ Zielonej Białołęki przez Odrowąża, gdy będzie tam II linia metra. I głównie w tym widzę zagrożenie dla sensowności inwestycji tramwajowej na moście Krasińskiego, a nie na oporze mieszkańców Żoliborza (mam wrażenie, że już tutaj nieźle demonizowanym przy każdej okazji).
Bardzo szybki dojazd do Centrum będzie miało Zacisze, ok. Trockiej itp. Natomiast dla Bródna 2 do M1 na Placu Wilsona przez Most Krasińskiego wcale wiele dłuższą podróżą, niż M2 nie będzie.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 25 sie 2011, 16:34

Pan Piotr pisze:Zmieniając temat to o co chodzi z tymi skróconymi kursami na linii 8 ( Wiatraczna - cm. Wolski )?
Ja bym to nazwał, że linia nie chodzi teraz wcześnie spać i późno nie wstaje, ale w porannych i wieczornych porach kursuje na trasie skróconej. Wilk syty i owca cała.
Obrazek

ODPOWIEDZ