http://www.legionowo.pl/pl/strefa-miesz ... fraza-;s-1
Pytanie:
W kwestii autobusów może prezydent nie decyduje ale arzad transportu miejskiego chętniej wysłucha opini Prezydenta Miasta niż mieszkańców dlatego uważam ze powinien Pan interweniować w tej sprawiezabrali linię 801 a 736 jest jeden co godzine przez to mieszkańcy Bukowca mają naprawdę ciężką drogę do szkół przedszkoli i pracy
(Kasia, 02-09-2011)
Odpowiedź:
Szanowna Pani, Prezydent przekazuje Państwa uwagi do ZTM. W rozmowach pada często jednak argument, że problem jest jednostkowy, gdyż do ZTM nie wpływają informacje na ten temat od pasażerów. Jest oczywiste, że zmiany muszą być zaakceptowane przez gminę, gdyż wiąże się to z aneksem do umowy i zmianą kwoty w budżecie. Często zmiany (przy zwiększeniu częstotliwości kursowania) wymagają także podpisania aneksów przez inne gminy. Zawsze jednak na początku ZTM musi określić możliwość i racjonalność proponowanych zmian poprzez zweryfikowanie potoków pasażerskich, możliwości obsługi posiadanym taborem, koordynacji rozkładu jazdy i wreszcie skutków finansowych dla budżetu ZTM oraz gmin, przez które poprowadzona jest trasa danej linii autobusu. Dopiero pozytywne rozpatrzenie wszystkich tych składowych pozwala na przystąpienie do wdrażania proponowanych zmian. Z poważaniem Referat Marketingu
Pytanie:
Witam! Nie wiem kto odpowiada na pytania do Prezydenta gdyż odpowiedzi nie są podpisywane. Ciekawe czy Pan Prezydent wie z jakimi problemami borykają się mieszkańcy Legionowa. Odnoszę się do wypowiedzi Pani Anny B w sprawie komunikacji ZTM z dnia 29.08.2011 roku. i odpowiedzi w tej sprawie. Osoba odpowiadająca na pytanie niestety nie śledzi na bierząco informacji dotyczących komunikacji. TVN warszawa z dnia 25.07.2011 Problemy z budową linii tramwajowych w Białołęce Tramwaj na Tarchomin i wzdłuż Modlińskiej – obie te inwestycje borykają się z problemami. Budowa linii kolejowej na Trachomin opóźnia się, a tramwaj wzdłuż Modlińskiej nie został nawet zaprojektowany - donosi tvnwarszawa.pl. Po otwarciu Mostu Północnego mieszkańcy warszawskiej Białołęki mieli nadzieję, że uda się jeszcze bardziej usprawnić ruch w dzielnicy. Miały powstać dwie nowe linie kolejowe. Władze miasta planowały budowę torów tramwajowych na Trachomin i wzdłuż ulicy Modlińskiej. Jak się teraz okazuje, są problemy z obiema inwestycjami. Z budową tramwaju na Trachomin nie zgadza się część mieszkańców Białołęki. Protesty białołęczan doprowadziły do tego, że Samorządowe Kolegium Odwoławcze zniosło pozwolenie środowiskowe na tę inwestycję. Mimo że pozwolenie na samą budowę jest wciąż ważne, to obecny brak pozwolenia środowiskowego oznacza kłopoty w kredytowaniu. Na tramwaj wzdłuż ulicy Modlińskiej warszawiacy też będą musieli poczekać kilka lat. Wydawało się, że przeszkodą w budowie tej linii kolejowej jest przede wszystkim stworzenie właściwego projektu, zgodnie z którym tramwaj nie tworzyłby kolizji z wiaduktami na S8, ale Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich, dementuje plotki, że trasa będzie tworzyła kolizję z trasą S8. Okazuje się, że problemem w realizacji tej inwestycji nie jest kolizja tramwaju z wiaduktem, ale zwykły brak pieniędzy. Wszystko wskazuje na to, że białołęckie drogi będą nadal zakorkowane A MOŻE COŚ JUŻ SIĘ ZMIENIŁO PROSZĘ O KOMPETENTNĄ ODPOWIEDŹ A NIE ZBYWANIE PYTAJĄCYCH WYUCZONYMI FORMUŁKAMI. Pozdrawiam Urszula
(Urszula, 02-09-2011)
Odpowiedź:
Pani Urszulo. Sama cytuje Pani wypowiedzi osób, które są kompetentne w tej sprawie. Opisywane inwestycje i trudności z ich wykonaniem dotyczą planów inwestycyjnych Warszawy. W naszej wypowiedzi przekazaliśmy jedynie informację otrzymaną z ZTM, dotyczącą planowanych reorganizacji w komunikacji na terenie Warszawy w latach następnych. Przekazano nam tę informację, ponieważ dotyczy ona planów skrócenia trasy autobusów kursujących do Legionowa. Z poważaniem Referat Marketingu
Pytanie:
Witam Panie Prezydencie.Powiem wprost władze miasta maja w nosie Osiedle Młodych.Autobus 731 ma dalej rozkład jazdy wakacyjny.To jest nie dopuszczalne,żeby tak mała ilość autobusów była w godzinach szczytowych.Ciekawy jestem co o tym mówią przepisy Unii Europejskiej?Z tego co wiem to krówki w nowoczesnych oborach,mają więcej przestrzeni niż my pasażerowie autobusu 731 kursującego z naszego osiedla.Jak ma Pan zamiar to rozwiązać?
(Bernard, 02-09-2011)
Odpowiedź:
Szanowny Panie, w odpowiedziach na pytania do prezydenta wielokrotnie informowaliśmy, że Miasto Legionowo z przyczyn obiektywnych nie ma wpływu na decyzje podejmowane przez Zarząd Transportu Miejskiego. Z poważaniem
Pytanie:
Panie Prezydencie, dlaczego zabrano nam linię 801. 736 jest za mało. Proszę rozważyć możliwość kursu może PKS lokalnego do ul.Handlowej . Z poważaniem w imieniu mieszkańców dzielnicy Bukowca B i C
(Julia, 31-08-2011)
Odpowiedź:
Szanowna Pani, w odpowiedziach na pytania do prezydenta wielokrotnie informowaliśmy, że Miasto Legionowo z przyczyn obiektywnych nie ma wpływu na decyzje podejmowane przez Zarząd Transportu Miejskiego. Z poważaniem
Pytanie: Czy zostanie przywrócona linia 801
(Kasia, 29-08-2011)
Odpowiedź:
Szanowna Pani, na chwilę obecną ZTM nie planuje przywrócenia linii 801. Z poważaniem
Pytanie:
Szanowny Panie Prezydencie, Piszę do Pana bo oburzyły mnie zmiany w rozkładzie jazdy autobusów ZTM, a mianowicie 736 oraz zlikwidowanie linii 801 łaczącej Warszawę z centrum Legionowa. To co, że jest linia 736, która w Legionowie jedzie podobną trasą. Dobrze było dojechać z Warszawy do centrum Legionowa bezpośrednio (np. przystanek CH Błękitne), nie wspomnę o osobach, które mieszkają na Bukowcu i miały super dojazd do pl. Kościuszki. W końcu miasto Legionowo płaci niemałe pieniądze na rzecz ZTM, a to zamiast się polepszać wraz z podwyżką biletów to robi się coraz gorzej. Poza tym częstotliwość kursowania autobusów jest nie do przyjęcia i to śmieszne startowanie autobusu linii 723 z przystanku Mickiewicza, bo przecież autobus co pół godziny jest luksusem, dla osób dojeżdżających z Legionowo Przystanek. Tak samo także jeździ autobus linii 731. Autobusy są strasznie zapchane, do tego stare i bez klimatyzacji. Przykro jest, że nie reaguje się na te fatalne zm iany. Uważam, że rozkład jazdy sprzed wakacji był w porządku i do tego chyba trzeba doążyć, żeby wszyscy byli zadowoleni. Wszyscy dążą do tego, żeby ograniczyć dojazdy do Warszawy transportem własnym, ale w takiej sytuacji jest to w pełni uzasadnione. Bo jeśli mam się 40 minut gnieść w autobusie za 156 zł, to wolę dojeżdżać samochodem i myślę, że nie tylko moje będzie to zdanie. Pozostaję w poważaniu. Anna
(Anna B., 29-08-2011)
Odpowiedź:
Wbrew panującej powszechnie opinii, że Prezydent może dowolnie planować komunikację ZTM na terenie Legionowa należy powiedzieć otwarcie, że takiej możliwości nie ma. Zgodnie z zasadami obowiązującymi w ZTM wniosek gminy o utworzenie linii komunikacyjnej lub znaczącą zmianę trasy wiąże się automatycznie z koniecznością pokrycia 100% kosztów przebiegu linii (dla dotychczas istniejących linii to finansowanie wynosi ok. 30-40%). Zadaniem komunikacji jest jak najszybsze i dobre jakościowo przewiezienie pasażerów. W strategii transportowej Warszawy przyjęto, że ze względu na niewydolność układu drogowego przewozy będą realizowane głównie przez transport szynowy. Dla Legionowa podstawowym sposobem dojazdu do Warszawy ma być transport kolejowy oparty głównie na linii S9 (popularnie nazywanej przez mieszkańców linią SKM). Stąd zakup nowego taboru kolejowego (pociągi Elfy) oraz zwiększenie liczby ich kursów od grudnia 2011. Planowane jest także wybudowanie linii tramwajowej wzdłuż ulicy Modlińskiej oraz Mostu Północnego. Po uruchomieniu tych linii mają zostać skrócone trasy autobusów podmiejskich, które będą dowozić pasażerów do tramwaju. Dojazd własnym samochodem przy uwzględnieniu rzeczywistych całkowitych kosztów eksploatacji, utraty wartości, ubezpieczeń oraz kosztów parkowania w Warszawie nigdy nie będzie konkurencyjny cenowo z transportem publicznym. Od września przestaje obowiązywać wakacyjny rozkład jazdy i zwiększy się częstotliwość kursowania autobusów.
Pytanie:
Witam, po raz 3 ponawiam to pytanie, ciągle bez odpowiedzi. Od ZTM można uzyskać informację, że linia 801 została STALE skasowana. Dlaczego to nastąpiło ? Inne linie są przez to przepełnione, dużo osób straciło korzystne połączenie.
(Daniel, 27-08-2011)
Odpowiedź:
Szanowny Panie, Proszę o zapoznanie się z odpowiedzią na pytanie Pani Anny B z dnia 29-08-2011. Jednocześnie informujemy, że po weryfikacji folderu z pytaniami zadanymi za pośrednictwem strony, nie odnaleźliśmy pytania od użytkownika Daniel, na które nie została udzielona odpowiedź.
Pytanie:
Przypominam się z pytaniem co dalej zlinia 731 ? Czy u nas w kraju wszystko musi byc na ostatnia chwile ogloszane i byle jak ? Zadałem to pytanie kilka tygodni temu i czekam na odpowiedź....
(Szarak, 25-08-2011)
Odpowiedź:
Szanowny Panie, Urząd Miasta Legionowo nie zgadza się na likwidację linii 731 i stanowisko w tej sprawie zostało przekazane do ZTM. Po przeanalizowaniu skrzynki odbiorczej z pytaniami do prezydenta, nie odnaleziono pytania dot linii 731 nadanego przez osobę posługującą się nickiem Szarak. Z poważaniem
Komunikacja podmiejska
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Kiontrole nic nie wykazały bo były za późno, za to PKS Piaseczno dostał po tyłku przy okazji:)MALIN pisze:I co w końcu z tą kontrolą na 742 ? Co było nie tak ?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- R-9 Chełmska
- Posty: 7825
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
Czasami można poczytać materiały ZTM:
http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=407&c=98&l=1
http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=407&c=98&l=1
Jest przepis, że odpłatny przewóz osób można w Polsce wykonywać wyłącznie autobusem zarejestrowanym w Polsce (nie dotyczy form z siedzibą za granicą). Jak znajdę paragraf, to tu wrzucę.chester pisze:A tak swoją drogą, czemu autobus nie może mieć innych tablic niż polskie?
M.in. w Lublinie mieli z tym problem, jak MPK chciało testować SORa zdaje się
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
No to, albo ja źle pamiętam, albo ktoś w ZTM-ie nie zna dokładnie przepisów. Wydaje mi się, że przewoźnik ma 28 dni na zgłoszenie pojazdu do wpisu do licencji. Dlatego można bez problemu przeprowadzać 28 dniowe testy pojazdu jedynie na podstawie stosownej umowy z wypożyczającym pojazd.Plesim pisze:Na FB ZTM napisał, że autobus ten nie był ujęty w licencji posiadanej przez przewoźnika.
Choć muszę przyznać, że nie pierwszy raz słyszę o problemach robionych przez policję lub ITD z powodu braku wpisu pojazdu testowanego do licencji. Niestety chwilowo nie mam możliwości/czasu sprawdzenia jak to rzeczywiście wygląda od strony prawnej, więc jeśli ktoś ma więcej informacji, to byłbym za nie wdzięczny.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
a kto / co ją obsługuje? Bilety z paragonu u kierowcy?ashir pisze:O 6:43 i 7:08 odjeżdża z Góry Kalwarii D.A., a o 17:44 z dworca PKP.MichalJ pisze:W Górze Kalwarii na pociąg 6:50 podwozi autobus z centrum za złotówkę.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]