Ankieta dla linii 503
Moderator: Wiliam
45% osób z Białołęki jeździ 503 do Żerania FSO albo Ronda Starzyńskiego? Jakoś nie wierzę. Dla reszty zmiana jest obojętna.tarantula01 pisze: b) za trasą jak obecnie (most Gdański) jest ok. 45% osób
Fajnie jest mówić, że obecna trasa jest lepsza od ewentualnej nowej, tyle że obecna trasa lada moment stanie w gigantycznym korku, a ruch na moście Grota zapewne pozostanie na poziomie zbliżonym do obecnego, a po otwarciu mostu Północnego powinien nieco spaść.
Pozwólcie że wtrące się do dyskusji, a więc tak:
Jestem PRZECIW zmiany 503 na 195.
Po pierwsze, że te linie mają zupełnie inny charakter, 503 prosto wyprowadza na Dolinę Służewiecką a potem do śródmieścia a 195 kluczy najpierw przy Ursynowie Zach, a potem przy metrze Ursynów. Ja sam dojeżdżam z Metra imielin na Stegny 503 i nie chciał bym takiej trasy.
Po drugie , ktoś zasugerował, że jechałoby po trasie 503 na Ursynowie.. To byłoby dobre rozwiązanie chociaż i tak mnie zmiana na 195 nie przekonuje.
Otóż Ursynów ma dwie linie przyspieszone 503 i 504, o ile 504 to godne jest pożałowania, jeździ spóźnione, nie jest w pełni niskie, jeżdżą tam deskorolki, nie dojeżdża do metra przy kinie a tam można w sporo linii się przesiąść (Metro, 192, 179 , 306, 503 właśnie, 148 , 136 i 185) , to tyle 503 to linia z której powinniśmy być dumni, jest w pełni niskopodłogowa , tylko przegubowa, brak na niej deskorolek, i widać że to nie jest rozwiązanie na Siłę, bo przy metrze imielin , albo dalej w śródmieściu autobusy są porządnie zapełnione. Uważam że skrócenie do Konwiktorskiej, może i byłoby dobrym pomysłem, ale utrata oznaczenia linii przyspieszonej wiązałoby się z po prostu utratą prestiżu. Poza tym span proponował krótkie wozy na 503, precz z tym pomysłem, raz że jak już powiedziałem sam tą linią podróżuję i wozy są nieźle napełnione więc w solówkach byłby duży ścisk, a dwa że właśnie poza 504 i 503 nie mamy linii obsługiwanej obsługiwanej przez coś więcej niż solówka, a jeśli chodzi o naprawdę przegubową linię to tylko jest 503, na 504 w większości śmigają deskorolki.
Cóż to tyle odemnie,ja mam takie zdanie i chyba nikt mi nie zabroni..
Jestem PRZECIW zmiany 503 na 195.
Po pierwsze, że te linie mają zupełnie inny charakter, 503 prosto wyprowadza na Dolinę Służewiecką a potem do śródmieścia a 195 kluczy najpierw przy Ursynowie Zach, a potem przy metrze Ursynów. Ja sam dojeżdżam z Metra imielin na Stegny 503 i nie chciał bym takiej trasy.
Po drugie , ktoś zasugerował, że jechałoby po trasie 503 na Ursynowie.. To byłoby dobre rozwiązanie chociaż i tak mnie zmiana na 195 nie przekonuje.
Otóż Ursynów ma dwie linie przyspieszone 503 i 504, o ile 504 to godne jest pożałowania, jeździ spóźnione, nie jest w pełni niskie, jeżdżą tam deskorolki, nie dojeżdża do metra przy kinie a tam można w sporo linii się przesiąść (Metro, 192, 179 , 306, 503 właśnie, 148 , 136 i 185) , to tyle 503 to linia z której powinniśmy być dumni, jest w pełni niskopodłogowa , tylko przegubowa, brak na niej deskorolek, i widać że to nie jest rozwiązanie na Siłę, bo przy metrze imielin , albo dalej w śródmieściu autobusy są porządnie zapełnione. Uważam że skrócenie do Konwiktorskiej, może i byłoby dobrym pomysłem, ale utrata oznaczenia linii przyspieszonej wiązałoby się z po prostu utratą prestiżu. Poza tym span proponował krótkie wozy na 503, precz z tym pomysłem, raz że jak już powiedziałem sam tą linią podróżuję i wozy są nieźle napełnione więc w solówkach byłby duży ścisk, a dwa że właśnie poza 504 i 503 nie mamy linii obsługiwanej obsługiwanej przez coś więcej niż solówka, a jeśli chodzi o naprawdę przegubową linię to tylko jest 503, na 504 w większości śmigają deskorolki.
Cóż to tyle odemnie,ja mam takie zdanie i chyba nikt mi nie zabroni..
A po co? Pozbawiasz w ten sposób dostępu do tej linii praktycznie wszystkich, którzy z niej korzystają. A Nowoursynowską poza studentami SGGW podróżującymi do metra nie jeździ nikt.Łukasz pisze:Ja bym dał silne 195 i to trasą przez Nowoursynowską do Ursynowa Płd.
185 i 503 jadą razem od Doliny Służewieckiej do Miklaszewskiego. Po co ciągnąć dwie linie jednakową trasą, a Płaskowickiej zabrać i 185, i 195?Łukasz pisze:185 trasą 503 na Natolin Płn.
Mnie połączenie 195 i 503 w jedną linię po trasie 503 nie przekonuje głownie ze względu na niewygodną przesiadkę na Ursynowie Płn. w stronę centrum (w głąb Ursynowa przesiadka jest znakomita) - albo trzeba biec z Jastrzębowskiego/Bartoka pod SGGW, albo odstać swoje na światłach, objechać Statoila i potem cofnąć się z pętli pod SGGW, czyli w obu wariantach traci się jakieś 5 minut. Natomiast gdyby nowe 503 puścić od Rosoła trasą (w lewo) Ciszewskiego-al. KEN - Bartoka - Jastrzębowskiego - Rodowicza - Dolina Służewiecka..., to problem przesiadki by zniknął. Pytanie, czy wydłużenie trasy w ten sposób o ok. 5 minut nie zabiłoby tej linii.
bepe pisze:A po co? Pozbawiasz w ten sposób dostępu do tej linii praktycznie wszystkich, którzy z niej korzystają. A Nowoursynowską poza studentami SGGW podróżującymi do metra nie jeździ nikt.Łukasz pisze:Ja bym dał silne 195 i to trasą przez Nowoursynowską do Ursynowa Płd.
Żeby po równo było
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
bepe pisze:185 i 503 jadą razem od Doliny Służewieckiej do Miklaszewskiego. Po co ciągnąć dwie linie jednakową trasą, a Płaskowickiej zabrać i 185, i 195?Łukasz pisze:185 trasą 503 na Natolin Płn.
Nie no, bez 503.
Mnie nie przekonuje z innego powodu: jest potrzebna siekiera z Pl.3K do mniej więcej Nowoursynowskiej. Potem robi się naturalny podział na 3 linie, więc albo trzeba go zrobićbepe pisze: Mnie połączenie 195 i 503 w jedną linię po trasie 503 nie przekonuje głownie ze względu na niewygodną przesiadkę na Ursynowie Płn. w stronę centrum
za pomocą widelca (\|/, każda linia nowa), albo za pomocą krzyża (środek, tu: 503 zostaje, a boczne to właśnie połączenie 195 z 166).
ŁK
Nic takiego nie proponowałem kolego (kłania się czytanie ze zrozumieniem). Jak już wolę linię na solówkach i z charakterem linii przyspieszonej aniżeli pseudo czerwoniaka z kiepską częstotliwością, gdzie rozkład jazdy najczęściej można sobie wsadzić ze względu na długość i przebieg trasy.Shiom pisze:Poza tym span proponował krótkie wozy na 503, precz z tym pomysłem, raz że jak już powiedziałem sam tą linią podróżuję i wozy są nieźle napełnione więc w solówkach byłby duży ścisk, a dwa że właśnie poza 504 i 503 nie mamy linii obsługiwanej obsługiwanej przez coś więcej niż solówka, a jeśli chodzi o naprawdę przegubową linię to tylko jest 503, na 504 w większości śmigają deskorolki.
[ Dodano: |13 Wrz 2011|, 2011 23:21 ]
Daruj namŁukasz pisze:ciach
![=; =;](./images/smilies/eusa_hand.gif)
KS Unibax Toruń - mój klub
503 - moja linia
208 - linia z przymusu
503 - moja linia
208 - linia z przymusu
Dobra, dyskusję o dwieście pięćdziesiątym szóstym połączeniu 503 ze 195 chyba można znowu przenieść do Ursynowa.
Tymczasem chciałbym zapytać, jak miałaby wyglądać trasa 503 przez WZ.
Czy na czas zamknięcia WZ mają być jakoś odwrócone Kapucyńska i Nowy Zjazd?
Bo ja bym widział 503 na WZ ze względu na korki, jeśli to czemuś ma służyć.
127 można by na Trakt wrzucić, ale tu się kończy jego granica sensowności, bo do Jerozolimskich doszło 128.
Tymczasem chciałbym zapytać, jak miałaby wyglądać trasa 503 przez WZ.
Czy na czas zamknięcia WZ mają być jakoś odwrócone Kapucyńska i Nowy Zjazd?
Bo ja bym widział 503 na WZ ze względu na korki, jeśli to czemuś ma służyć.
127 można by na Trakt wrzucić, ale tu się kończy jego granica sensowności, bo do Jerozolimskich doszło 128.
ŁK
Akurat 503 przynajmniej na odcinku Śródmieście-Ursynów jeździ zadziwiająco punktualnie (a jak chłopaki z ITS przycisną, to jeździ nawet przed czasem). Ostatnio nawet efekt początku roku szkolnego przestał działać.span pisze:pseudo czerwoniaka z kiepską częstotliwością, gdzie rozkład jazdy najczęściej można sobie wsadzić ze względu na długość i przebieg trasy.
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rzucę nieco światła na sytuację komunikacyjną w północno-wschodniej części miasta w kontekście przyszłej trasy 503.
Załóżmy, że 503 jedzie mostem Grota.
Po przejechaniu bez problemów mostu Grota utknie w korku na Wisłostradzie (odc. Grota - Krasińskiego), potem na kilka rat przejedzie przez pl. Wilsona i po jeździe Mickiewicza, stanie w korku na Andersa (przed skrętem w Muranowską). O ile korek na Wisłostradzie rozładowuje się na opisanym odcinku maksymalnie do ok. 8:30, o tyle korek na Andersa trwa regularnie nawet do 10-tej.
Nie zostaną wprowadzone rozwiązania uprzywilejowujące autobusy na obu ulicach. A jak zostałyby, np. na Wisłostradzie, to zakorkuje się most Grota w stronę Żoliborza. Na Andersa zaś należałoby dobudować dodatkowy pas od Dawidowskiego, tak aby i na skrzyżowaniu północny wlot Andersa miał 3 pasy (lewy buspas, środkowy prosto, prawy w prawo).
Załóżmy, że 503 pozostanie na obecnej trasie.
Istnieje ryzyko, że zanim dojedzie do ronda Starzyńskiego, utknie w korku na Jagiellońskiej, potem jak teraz będzie jechał w korku mostem Gdańskim do skrętu w Międzyparkową. Skierowanie ruchu samochodowego z mostu Ś-D na most Gdański nie wydłuży tego korka na moście Gdańskim bardziej niż obecnie (długość), jedynie wydłuży czas jego istnienia (pewnie do ok. 10-tej). Na pewno jednak będzie trudniej wyjechać z Jagiellońskiej (północny wlot), bo po rondzie będzie jechać więcej samochodów (pojawią się na nim wyjeżdżając z południowego wlotu Jagiellońskiej oraz ze Starzyńskiego - na estakadzie będzie się stało bardziej niż teraz). Jest jednak pewna szansa, że kierowcy widząc problemy z dojazdem do mostu Gdańskiego przesiądą się do komunikacji miejskiej lub po 2-3 dniach sprawdzania jak jedzie się mostem Gdańskim, przerzucą się na inne mosty i tym samym aż takiego fatalnego zakorkowania nie będzie przy moście Gdańskim.
Tu jednak korek na Jagiellońskiej można ominąć poprzez wyznaczenie pasa autobusowego (tak wiem tramwaje są obok), ale i tak 3 pasy na północnym wlocie Jagiellońskiej można zredukować, gdy rondo Starzyńskiego zostanie przemalowane na rondo turbinowe (
).
Załóżmy, że ZTM skierowałby 503 na most Ś-D.
Podobnie jak przy obecnej trasie, potencjalny korek na Jagiellońskiej, potem korek na ... Jagiellońskiej (rondo - Ratuszowa) i tyle korka. Trzeba dopuścić jeszcze ruch na Kapucyńskiej w "górę".
Drugi korek można wyeliminować przemalowując Jagiellońską (odc. Starzyńskiego - Cyryla i Metodego) z układu 1+1 na układ 1+2 (w tym buspas) - tak wiem tramwaj obok. Wadą (z punktu widzenia polityki transportowej miasta) rozwiązania w postaci trasy 503 przez most Ś-D jest to, że na odcinku Żerań FSO - pl. Zamkowy będzie jechała 18-tka. 503 w tym wypadku to dublowanie szyny, której nie trzeba uprzywilejowywać na tej trasie (odpada dyskusja ZTMu z IR i ZDM u Prezydenta miasta na tajnej naradzie). Problemem jest jednak przesiadka na pl. Zamkowym (schody i trochę trzeba przejść z pl. do przystanków - to zniechęci do przesiadki).
Co do Kapucyńskiej, to ruch jednokierunkowy w "dół" pojawił się tam, aby kierowców jadących Miodową skierować w łatwy sposób z drogi prowadzącej na KP, na inną drogę. Ponieważ przed wjazdem na KP jest jeszcze skrzyżowanie Miodowa/Senatorska, na którym samochody indywidualne mogą skręcić w prawo (i w większości tam skręcają, a nie w Kapucyńską), to z powodzeniem można dopuścić ruch autobusów w "górę" na Kapucyńskiej lub odwrócić ruch i na Trasie WZ postawić znak B-22 lub C-5 (z tabliczką nie dotyczy autobusów / Z.T.M.).
PS. Ktoś zaznaczył, że 503 powinien pojechać inną trasą. Jaka miałaby być ta trasa na odcinku "Białołęka" - Krakowskie Przedmieście (tego odcinka dotyczy ankieta)?
Załóżmy, że 503 jedzie mostem Grota.
Po przejechaniu bez problemów mostu Grota utknie w korku na Wisłostradzie (odc. Grota - Krasińskiego), potem na kilka rat przejedzie przez pl. Wilsona i po jeździe Mickiewicza, stanie w korku na Andersa (przed skrętem w Muranowską). O ile korek na Wisłostradzie rozładowuje się na opisanym odcinku maksymalnie do ok. 8:30, o tyle korek na Andersa trwa regularnie nawet do 10-tej.
Nie zostaną wprowadzone rozwiązania uprzywilejowujące autobusy na obu ulicach. A jak zostałyby, np. na Wisłostradzie, to zakorkuje się most Grota w stronę Żoliborza. Na Andersa zaś należałoby dobudować dodatkowy pas od Dawidowskiego, tak aby i na skrzyżowaniu północny wlot Andersa miał 3 pasy (lewy buspas, środkowy prosto, prawy w prawo).
Załóżmy, że 503 pozostanie na obecnej trasie.
Istnieje ryzyko, że zanim dojedzie do ronda Starzyńskiego, utknie w korku na Jagiellońskiej, potem jak teraz będzie jechał w korku mostem Gdańskim do skrętu w Międzyparkową. Skierowanie ruchu samochodowego z mostu Ś-D na most Gdański nie wydłuży tego korka na moście Gdańskim bardziej niż obecnie (długość), jedynie wydłuży czas jego istnienia (pewnie do ok. 10-tej). Na pewno jednak będzie trudniej wyjechać z Jagiellońskiej (północny wlot), bo po rondzie będzie jechać więcej samochodów (pojawią się na nim wyjeżdżając z południowego wlotu Jagiellońskiej oraz ze Starzyńskiego - na estakadzie będzie się stało bardziej niż teraz). Jest jednak pewna szansa, że kierowcy widząc problemy z dojazdem do mostu Gdańskiego przesiądą się do komunikacji miejskiej lub po 2-3 dniach sprawdzania jak jedzie się mostem Gdańskim, przerzucą się na inne mosty i tym samym aż takiego fatalnego zakorkowania nie będzie przy moście Gdańskim.
Tu jednak korek na Jagiellońskiej można ominąć poprzez wyznaczenie pasa autobusowego (tak wiem tramwaje są obok), ale i tak 3 pasy na północnym wlocie Jagiellońskiej można zredukować, gdy rondo Starzyńskiego zostanie przemalowane na rondo turbinowe (
![(-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
Załóżmy, że ZTM skierowałby 503 na most Ś-D.
Podobnie jak przy obecnej trasie, potencjalny korek na Jagiellońskiej, potem korek na ... Jagiellońskiej (rondo - Ratuszowa) i tyle korka. Trzeba dopuścić jeszcze ruch na Kapucyńskiej w "górę".
Drugi korek można wyeliminować przemalowując Jagiellońską (odc. Starzyńskiego - Cyryla i Metodego) z układu 1+1 na układ 1+2 (w tym buspas) - tak wiem tramwaj obok. Wadą (z punktu widzenia polityki transportowej miasta) rozwiązania w postaci trasy 503 przez most Ś-D jest to, że na odcinku Żerań FSO - pl. Zamkowy będzie jechała 18-tka. 503 w tym wypadku to dublowanie szyny, której nie trzeba uprzywilejowywać na tej trasie (odpada dyskusja ZTMu z IR i ZDM u Prezydenta miasta na tajnej naradzie). Problemem jest jednak przesiadka na pl. Zamkowym (schody i trochę trzeba przejść z pl. do przystanków - to zniechęci do przesiadki).
Co do Kapucyńskiej, to ruch jednokierunkowy w "dół" pojawił się tam, aby kierowców jadących Miodową skierować w łatwy sposób z drogi prowadzącej na KP, na inną drogę. Ponieważ przed wjazdem na KP jest jeszcze skrzyżowanie Miodowa/Senatorska, na którym samochody indywidualne mogą skręcić w prawo (i w większości tam skręcają, a nie w Kapucyńską), to z powodzeniem można dopuścić ruch autobusów w "górę" na Kapucyńskiej lub odwrócić ruch i na Trasie WZ postawić znak B-22 lub C-5 (z tabliczką nie dotyczy autobusów / Z.T.M.).
PS. Ktoś zaznaczył, że 503 powinien pojechać inną trasą. Jaka miałaby być ta trasa na odcinku "Białołęka" - Krakowskie Przedmieście (tego odcinka dotyczy ankieta)?
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Pytanie - czy powinniśmy dyskutować o 503 którędy ma pojechać czy raczej o jakieś innej linii ponieważ tak jak napisałem wcześniej:
195 + 503 = 195.
Obecna częstotliwość 503 na całym odcinku jest żenująca i pewnie taka by pozostała jakby 503 pojechało wszystko jedno czym.
Dlatego może na Tarchomin powinna pojechać linia 222 przy jednoczesnym wdrożeniu planu połączeniu 195 z 503.
[ Dodano: |14 Wrz 2011|, 2011 08:26 ]
195 + 503 = 195.
Obecna częstotliwość 503 na całym odcinku jest żenująca i pewnie taka by pozostała jakby 503 pojechało wszystko jedno czym.
Dlatego może na Tarchomin powinna pojechać linia 222 przy jednoczesnym wdrożeniu planu połączeniu 195 z 503.
[ Dodano: |14 Wrz 2011|, 2011 08:26 ]
Zgadza się - wczoraj moje 503 wyprzedzało 195...fik pisze:Magia czerwonego numerka.Shiom pisze:ale utrata oznaczenia linii przyspieszonej wiązałoby się z po prostu utratą prestiżu.
Przeguby na Malczewskiego?Lukasz436 pisze:Dlatego może na Tarchomin powinna pojechać linia 222 przy jednoczesnym wdrożeniu planu połączeniu 195 z 503.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem