Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)

Moderator: JacekM

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 04 wrz 2011, 14:20

Dziwne, że nikt nie wspomniał, że Dziunia Ewropejska wpisała nasze KDP na listę projektów priorytetowych w infrastrukturze UE.
A jakie to ma znaczenie?
W świetle tego co dzieje się z Hiszpanią, Portugalą, Wlochami i Grecją plany KDP na "peryferiach" to nic nie znaczący papier.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 04 wrz 2011, 20:31

to, że jest na liście jeszcze o niczym nie świadczy - zawsze może wylecieć i na jej miejsce wskoczy jakiś projekt z listy rezerwowej ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26931
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 wrz 2011, 21:28

Mnie dziwi, że pseudolino jest na liście mimo negatywne opinii Jaspers...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 wrz 2011, 22:33

Wolfchen pisze:. A w Łodzi zrobić linię średnicową pomiędzy Fabrycznym a Kaliskim dla ruchu lokalnego i krajowego (np. pośpieszne Warszawa - Wrocław)...
ona jest planowana przecież z podziemnymi przystankami w centrum, więc może ten nowy dworzec nie taki głupi.

Pytanie, czy nie skończy się tak jak wiele łódzkich projektów na wyrost - jak Dworzec Kaliski :D
person pisze:Bez linii średnicowej (co innego, że przez KDP schrzanionej, bo wyginanej pod Manufakturę bez przystanków w centrum!) łódzki węzeł będzie do chrzanu tarcia...
zrezygnowali z przystanków? wydaje mi się, że gdzieś niedawno o nich pisałem, ale nie zlokalizuję teraz źróła.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 wrz 2011, 23:11

MeWa pisze:Pytanie, czy nie skończy się tak jak wiele łódzkich projektów na wyrost - jak Dworzec Kaliski
No właśnie to mnie martwi...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

patryk148
Posty: 567
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 14 wrz 2011, 10:37

Nie będzie przystanków w tunelu dla pociągów regionalnych. Tunel został zaprojektowny jako dwutorowy bez możliwości wybudowania tunelu dla pociągów regionalnych.

Natomiast jednocześnie zaproponowany budowę drugiego tunelu (w pobliżu Manufaktury) o nie znanym źródle finansowania.

Podejrzewam, że to przyczyniło się do wycofania się z całego projektu KDP. Choć mam WIELKĄ nadzieję, że jeszcze projekt zostanie zmieniony.

Zwłaszcza, że projektowaną KDP poprowadzono po południowej stronie istniejących torów przy Niciarnianej, więc potrzebny będzie znów dodatkowy tunel. Projektują Hiszpanie, a co się u nich dzieje to wiemy. Jak tak realizują swoje inwestycje to nic dziwnego, że są na skraju bankructwa.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 wrz 2011, 11:29

patryk148 pisze:Tunel został zaprojektowny jako dwutorowy bez możliwości wybudowania tunelu dla pociągów regionalnych.
Czyli jeszcze gorszy bezsens, bo 100% kosztów budowy i eksploatacji dojdzie na rachunek KDP, czyniąc ją jeszcze bardziej nieopłacalną, niż zakładając tunel "zintegrowany"...
patryk148 pisze:Natomiast jednocześnie zaproponowany budowę drugiego tunelu (w pobliżu Manufaktury) o nie znanym źródle finansowania.
Za duże koszty, żeby o tym chociaż marzyć... :neutral:
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

skipper
Posty: 47
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:06
Lokalizacja: Uwieliny (@Czachówek Płd.)

Post autor: skipper » 04 paź 2011, 10:55

PKP PLK wybrały trasę przebiegu linii kolei dużych prędkości
KLIK

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 gru 2011, 15:16

Minister Nowak zrezygnował z KDP.
Tylko co z dworcem w Łodzi?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2011, 15:28

MeWa pisze:Minister Nowak zrezygnował z KDP.
NARESZCIE! :dance: Tylko szkoda grubych milionów na te mrzonki, które do tej pory wydali.
MeWa pisze:Tylko co z dworcem w Łodzi?
Bardzo dobry powód, żeby zrealizować konwencjonalną linię średnicową.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 gru 2011, 15:32

Generalnie można nazwać to początkiem końca kolei dalekobieżnej w Polsce. Wielka szkoda.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2011, 15:37

Szkoda pieniędzy dla kolej dla biznesu, kiedy normalna kolej się sypie... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 gru 2011, 15:39

Kolej dla biznesu nie jest "normalna"? "Normalny" jest soclaj dla pasażerów z ulgami 78%, 51% i 99%?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8874
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 gru 2011, 15:46

MeWa pisze:Tylko co z dworcem w Łodzi?
Zapewne powstanie ślepa dziura w ziemi (tylko pytanie kiedy). W powstanie tunelu średnicowego pod miastem - w związku z rezygnacją z KDP - nie wierzę.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2011, 15:54

fik pisze:Kolej dla biznesu nie jest "normalna"?
Jest normalna, tyle, że powinna powstać w drugiej kolejności (jeśli z budżetu państwa budowana), a najlepiej - jak by powstała z pieniędzy prywatnego inwestora, który w zamian by dostał np. ulgi podatkowe albo państwo jako wkład własny wniosłoby grunty.
fik pisze:"Normalny" jest soclaj dla pasażerów z ulgami 78%, 51% i 99%?
To jest pierwszorzędna potrzeba moim zdaniem. I nie, nie dla ulgowych (jak doskonale powinieneś wiedzieć, to jestem zwolennikiem ulg handlowych, a nie ustawowych) tylko dla osób, które zarabiają na poziomie płacy minimalnej. Społeczeństwa bogadego nie mamy, stąd inwestowanie w kolej z wyższej półki ze środków państwowych uważam za marnotrawstwo publicznych środków. Jak linie kolejowe będą przedstawialy jakis europejski standard, wtedy można o KDP z państwowej kasy myśleć.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ