Dyskusje o PKSach wszelakich

Moderator: JacekM

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 04 paź 2011, 20:42

TLG pisze:O ile dobrze pamiętam, Prażmów prowadził lub wykazał chęć prowadzenia rozmów z ZTM w sprawie uruchomienia warszawskiej komunikacji zamiast chimerycznego PKSu. Przymusowa fuzja PKS Piaseczno z i tak ledwo dyszącym PKS Warszawa zaczyna odbijać się czkawką.
Był pomysł na uruchomienie dwóch linii:
PKP Piaseczno - Prażmów
PKP Piaseczno - Tarczyn.
Z racji braku pieniędzy w tym roku tego nie uczyniono, a dokładać miał się powiat piaseczyński.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 04 paź 2011, 20:58

:arrow: Z piątku na sobotę miałem okazję pokonywać trasę z Radomia przez Warszawę do Bydgoszczy, a w sobotę z powrotem. Wybrałem oczywiście PKS-y i muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony. Przy tak długiej trasie kilkunastominutowe opóźnienia, które występowały (głównie z powodu robót drogowych) nie były czymś nadzwyczajnym. A i przespać się można było na maksymalnie odchylonym do tyłu oparciu fotela.

Największego opóźnienia obawiałem się w drodze powrotnej z Warszawy do Radomia, bo z powodu robót drogowych w Jankach korek był już od ulicy Krakowiaków. Po przyjeździe z Bydgoszczy miałem wsiąść na Dworcu Zachodnim w PKS o 21:15, ale załapałem się na Neobusa o 20:40 (niby wpuszczają tylko pasażerów z rezerwacjami, ale frekwencja w tym eleganckim autokarze była na tyle mała, że wszedłem bez problemu). Liczyłem, że dzięki temu będę przynajmniej te pół godziny wcześniej w domu. Jednak dzięki inwencji kierowcy Neobusa byłem w domu już po niespełna dwóch godzinach jazdy! Gdy o 22:35 wysiadałem z tego autokaru w Radomiu, minął mnie PKS Stalowa Wola, który z Warszawy wyjechał o 18:45. A wszystko dzięki temu, że Neobus po wykonaniu podjazdu na Lotnisko Chopina pomknął przez Piaseczno i Magdalenkę, zamiast stać dwie godziny w korku w Jankach :).

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 04 paź 2011, 21:32

6 godzin jazdy do Bydgoszczy to oferta tak żałosna, że przebija nawet żałosną ofertę PKP na tym odcinku :D
noidea

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 paź 2011, 22:08

Fajne, wymieszane tramwaje z wagonami motorowymi + pociąg z gwarantowanym parowozem o 14:51 także wjeżdża do Nordhausen...

Czy mam to rozumieć jako postulat, by, po ewentualnym wybudowaniu tramwaju do Piaseczna, zrobić splot torów 1000 i 1435 mm i puszczać między tramwajami pociągi z Grójca i Tarczyna do Wilanowskiej? :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 04 paź 2011, 23:56

Adam G. pisze:6 godzin jazdy do Bydgoszczy to oferta tak żałosna, że przebija nawet żałosną ofertę PKP na tym odcinku.
:arrow: No i dobrze. Byłem na miejscu kilkanaście minut po 4:00, więc gdyby jechał o tej porze nawet 7 godzin, to i tak by mi to przeszkadzało. Śpi się dobrze :).

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 05 paź 2011, 0:19

MZ pisze:
Adam G. pisze:6 godzin jazdy do Bydgoszczy to oferta tak żałosna, że przebija nawet żałosną ofertę PKP na tym odcinku.
:arrow: No i dobrze. Byłem na miejscu kilkanaście minut po 4:00, więc gdyby jechał o tej porze nawet 7 godzin, to i tak by mi to przeszkadzało. Śpi się dobrze :).
Sam z tego powodu wybiorę autobus (PolskiBus) na trasie do Poznania, jednak w dzień taka oferta jest poniżej wszelkiej krytyki :)
noidea

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1723
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 05 paź 2011, 9:03

Glonojadzie, traktuj Nordhausen jako ciekawostkę i pouczający przykład możliwości upakowania na 1 torze pojazdów szynowych z różnych bajek...
ZUS fundatorem emigracji

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 06 mar 2012, 19:12

Do PKS Warszawa przyjechały autobusy Scania Touring. Po 14:00 dumnie się prezentowały na placu przy stanowisku 1 w ilości 5 sztuk:

http://s8315-gallery.cba.pl/galeria/dis ... hp?pid=295
http://s8315-gallery.cba.pl/galeria/dis ... hp?pid=294

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 06 mar 2012, 19:49

:arrow: No proszę, to mnie jeszcze bardziej utwierdza w przekonaniu, że warto jeździć Polonusem :).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 mar 2012, 2:49

Którędy do wagonu restauracyjnego? :term:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 895
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 07 mar 2012, 12:29

skoro PKS Warszawa, to dlaczego blachy WM a nie WU :?:
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5355
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 07 mar 2012, 12:59

A dlaczego MANY 34xx mają WI a nie WX, skoro to MZA?
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 07 mar 2012, 13:50

Paweł_K pisze:MANY 34xx mają WI a nie WX, skoro to MZA?
Właśnie-to MZA a nie PKS. Wątek dotyczy PKS-ów, chyb że to Ci umknęło.... :D
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

PePe
Posty: 271
Rejestracja: 24 gru 2008, 13:38
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: PePe » 07 mar 2012, 14:54

kulikowski pisze:to dlaczego blachy WM a nie WU
a o leasingu to kolega słyszał??

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 07 mar 2012, 15:07

A właśnie w temacie leasingu. Małe Kapeny z Nowego Dworu Maz., które obsługiwały swego czasu L10 zostały przerejestrowane z KR na WU. Jedna z nich WU 81645 wozi dzieciaki z gimnazjum w Wieliszewie do Poddębia. Natomiast Solbusy C9,5, które jeździły na L-9 zostały przeniesione do Piaseczna.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ODPOWIEDZ