Komunikacja miejska w czasie budowy II linii metra

Moderator: Wiliam

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 05 lis 2011, 13:25

Mówiąc w dużym skrócie - w tramwajach jest tłoczno, bywają niezabieralne, ale autobusy właściwie zawsze są niezabieralne.
To 460 to by się przydało w obu szczytach i to co 2-3 min. Tylko, czy Most by to wytrzymał?

Awatar użytkownika
Wafel
Posty: 32
Rejestracja: 02 cze 2011, 0:17
Lokalizacja: Szmulki, Targówek, Śródmieście

Post autor: Wafel » 05 lis 2011, 23:21

KwZ pisze:
reserved pisze:A może to jest po prostu bardziej kwestia promowania relacji Wileński - MRA? Wiele osób może przerzuciło się z samochodów do komunikacji miejskiej? Wiele osób może bało się jak poradzić sobie w tym okresie i posłuchało się rad ZTM żeby jechać czymkolwiek do Ratusza?
Ja dodałbym jeszcze zamknięcie Zielenieckiej. 22, 25...
Oczywiście że zamknięcie Zielenieckiej ma tu kolosalne znaczenie. "Rady ZTM"? Heh, niektórym po prostu ZTM nie zostawił innego wyboru, tylko - jak to zawsze mówią i piszą w ZTM - "dogodne" ](*,) przesiadki do Ratusza. Relacja "promowana" jest praktycznie jedyną działającą.

Przykład: ze Szmulek jeździmy na uniwerek. Do niedawna były trzy drogi: przez most Śląsko-Dąbrowski, Świętokrzyski (najkrócej, a poza szczytem najszybciej!), Poniatowskiego (też całkiem sprawnie). Obecnie z powodu wycofania autobusów 174 i 512 ze Świętokrzyskiego (162 nie wjeżdża na skarpę, przesiadka) i przeciągłego dłubania na Zielenieckiej (zawieszone 7 - 2 przesiadki) dwa ostatnie mosty raczej odpadły.

Za idealne zsynchronizowanie prac na Zielenieckiej z zamknięciem Targowej przy Wileńskim to ktoś powinien dostać tytuł Mistrza Koordynacji Remontów. Autor, autor!!!

Przykład drugi: ze Szmulek jedziemy do metra. Kiedyś były bezpośrednie: 7, 13, 170. Dziś nic. "Dogodne" przesiadki...

Efekt: praktycznie w każdym przypadku mieszkańcy Szmulek powiększają tłumy oczekujące na przystankach przy Wileńskim. To jest mistrzostwo logistyki transportu miejskiego.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 06 lis 2011, 12:55

Moim zdaniem ZTM popełnił błąd tworząc 226 na takiej trasie, jaką mamy. 226 od Kijowskiej do Wiatracznej dubluje tramwaje, więc wystarczyłoby zrobić 226 na trasie Metro Ratusz - Dw. Wschodni, a z odzyskanych brygad podbić częstotliwość.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 lis 2011, 12:57

W pierwszych planach 226 miało kursować do Wschodniego (od strony Lubelskiej).

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 06 lis 2011, 13:23

person pisze:W pierwszych planach 226 miało kursować do Wschodniego (od strony Lubelskiej).
Czemu więc jedzie aż na Wiatraczną?

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 06 lis 2011, 18:04

aaa pisze:Moim zdaniem ZTM popełnił błąd tworząc 226 na takiej trasie, jaką mamy. 226 od Kijowskiej do Wiatracznej dubluje tramwaje, więc wystarczyłoby zrobić 226 na trasie Metro Ratusz - Dw. Wschodni, a z odzyskanych brygad podbić częstotliwość.
zatramwaj 26

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 06 lis 2011, 18:51

A to dlaczego zatramwaj 26 jest taki ważny na odcinku, gdzie kursują inne tramwaje (podbita 3)? I w czym jest lepsza Wiatraczna od takiej Al. Zielenieckiej (gdzie zatramwaju nie ma, mimo, że tramwaje nie kursują)? Jakoś podczas zamknięcia tramwajowego na Targowej w maju i czerwcu zetka kończyła na Lubelskiej, a nie przy Wiatracznej.

Maybach
Posty: 1551
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:51
Lokalizacja: Praga

Post autor: Maybach » 06 lis 2011, 20:38

Człowieku, w ogóle o czym Ty piszesz, jechałeś kiedyś 226 i widziałeś ile ludzi tym jeździ w szczycie dalej niż do Zielenieckiej/Lubelskiej? Co za brednie ](*,)
6, 20, 23, 26, 160, 509, N03

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 06 lis 2011, 21:32

Nowa linia przez most i więcej autobusów z Targówka

osa, 06.11.2011 aktualizacja: 2011-11-06 21:09

Od poniedziałku więcej autobusów w porannym szczycie z Targówka i Dworca Wileńskiego. To odpowiedź ZTM na skargi tych, którzy z powodu tłoku nie mogli się zabrać do centrum.


Problem nasilił się po zamknięciu skrzyżowania Targowej z al. "Solidarności", gdy zaczęła się tam budowa II linii metra. Publikowaliśmy wtedy uwagi pasażerów, na które odpowiadali urzędnicy. Pan Krzysztof z Targówka alarmował, że nie sposób dostać się do autobusów 160 na przystankach przy ulicach Piotra Skargi i Szwedzkiej. Zaproponował uruchomienie dodatkowego połączenia tego osiedla ze Śródmieściem. Wicedyrektor ZTM Andrzej Franków obiecał interwencję.

Od poniedziałku autobusy 160 w godz. 7-8 zaczną jeździć z Targówka częściej - co pięć minut. Ale nie będzie już nieujętych w rozkładzie jazdy kursów (tzw. wtyczek) linii 500 z Bródna. Takie właśnie wtyczki ZTM podsyłał ostatnio pod Dworzec Wileński w porze największego ruchu. Teraz autobusy te stają się linią 460, która kursuje co pięć minut tylko w godz. 5.30-9.30. Wyrusza z zajezdni przy Stalowej i po raz pierwszy zatrzymuje się dopiero w al. "Solidarności" koło cerkwi. Następne przystanki na Trasie W-Z - przy parku Praskim, przy Starym Mieście i wejściu do stacji metra Ratusz Arsenał. Po czym autobusy bez pasażerów wracają na Pragę, by jak najszybciej zabrać następnych. W porannym szczycie przez most Śląsko-Dąbrowski do centrum ma od dziś jeździć 101 tramwajów i autobusów na godzinę.

Z naszych informacji wynika, że to na razie koniec zmian w komunikacji w tej części miasta. Wbrew zapowiedziom ZTM nie podzieli na dwie niepunktualnej linii 127 (łączy odległe Bródno z Włochami) ani nie zmieni trasy pięćsetce. Na moście Grota-Roweckiego i Żoliborzu pozostanie też linia 503 z Tarchomina (był plan, by skierować ją mostem Śląsko-Dąbrowskim).

Niewykluczone są jednak korekty tras autobusów po zakończeniu remontu linii tramwajowej w al. Zielenieckiej. Prace przedłużą się tu do 1 grudnia. Słychać o wycofaniu z prawego brzegu Wisły linii 517 (miałaby kursować tylko między Ursusem a pl. Trzech Krzyży) w zamian za przedłużenie na Targówek trasy uruchomionej w poniedziałek linii 460.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... gowka.html

Jestem bardzo zawiedziony z nic nie robieniem ze 127. Ale cóż, widać pewne środowiska wolą narzekać na korki i gnić w nich w 127 i potem czekać długo na autobus, który kursuje stadnie...

mw158979
Posty: 358
Rejestracja: 08 gru 2008, 3:01

Post autor: mw158979 » 06 lis 2011, 21:46

BJ pisze:Mówiąc w dużym skrócie - w tramwajach jest tłoczno, bywają niezabieralne, ale autobusy właściwie zawsze są niezabieralne.
To 460 to by się przydało w obu szczytach i to co 2-3 min. Tylko, czy Most by to wytrzymał?
Na MRA po poludniu wszystko jest zabieralne z przystanku autobusowego. Ze wspolnego to w zasadzie tylko tramwaje. Szkoda, ze 512 jest nieskoordynowane z mareckimi w tym ukladzie, a z 226 miernie.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 lis 2011, 21:48

226 nie jedzie pod dworzec, więc nie ma potrzeby koordynowania jej z mareckimi i 512. Autobusom w szczycie B bardzo by pomogło, gdyby wszystkie wyleciały z torowiska w stronę Pragi.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

mw158979
Posty: 358
Rejestracja: 08 gru 2008, 3:01

Post autor: mw158979 » 06 lis 2011, 21:56

Jak sie nie ma co sie lubi to okazuje sie ze i 226 jedzie pod dworzec (a takze niektorzy przesiadaja sie na Jagiellonskiej)

A co do koordynacji jeszcze - najluzniejsze z podmiejskich jest oczywiscie 805, ale koordynacja z 718 oczywiscie musiala byc wbrew temu, o 1 minute. No i te 738 zbierajace ludzi sprzed 718 zamiast odwrotnie... niedopracowane!

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 lis 2011, 21:58

Nie, jeśli 226 jedzie pod dworzec, to i tramwaje jadą. A okazuje się, że wg sporej części pasażerów Jagiellońska to nie dworzec, skoro jest wygodniejsza alternatywa. Gdyby mieli wszystkie autobusy pod dworzec w jednym miejscu, to ci co jadą dalej niż pod dworzec, mieliby szansę wsiąść.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

mw158979
Posty: 358
Rejestracja: 08 gru 2008, 3:01

Post autor: mw158979 » 06 lis 2011, 22:14

spora czesc ≠ wszyscy

a i tamta madrosc przestaje dzialac jak sie nie zabiora w kilka kolejnych autobusow

[ Dodano: |6 Lis 2011|, 2011 22:16 ]
Poza tym jaki podasz powod ze lepiej jest BEZ koordynacji?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 lis 2011, 22:17

Ale w tej chwili wygląda to tak, że autobusy z torowiska odjeżdżają niezabieralne, a te pod Peugeotem już niekoniecznie, czyli część z tych, co nie weszli na torach, miałaby szansę czymś pojechać. Moim zdaniem przystanek pod błękitnym bez problemu by to wytrzymał.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ