Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 05 lis 2011, 16:22

Wolfchen pisze:Miała być do Zalesia czy tam do Piaseczna - ale to musi się gmina dorzucić.
Nie no ja wiem, że miała być - wszak w programie HGW sprzed pierwszej kadencji mowa jest o bodaj 7 liniach SKM, w tym na linii radomskiej. Na razie dziewczynie nieźle idzie - są aż trzy. Lepsze to niż nic...
Wolfchen pisze:Ale w sumie po tej linii jest najmniejsza zabudowa chyba...
Gdyby Puławska została wytyczona przy linii kolejowej, to by zyskała na tym i kolej, i Puławska. Ale teraz i tak się już nie da nic zrobić - pociąg jedzie przez pole z kartoflami i rozjeżdża zające, a Puławska się w końcu zablokuje na amen (szczególnie jak pierdolną jeszcze kilka sygnalizacji, bo na odcinku 11.5 km 19 sygnalizacji świetlnych to za mało, a co!).

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 lis 2011, 17:10

BJ pisze:Gdyby Puławska została wytyczona przy linii kolejowej, to by zyskała na tym i kolej, i Puławska.
Zlituj się, kiedy powstawała kolej radomska, a kiedy wytyczano Puławską? :bredzisz:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Sindbad
Posty: 900
Rejestracja: 16 gru 2005, 15:58
Lokalizacja: Służew

Post autor: Sindbad » 05 lis 2011, 17:11

BJ pisze:Gdyby Puławska została wytyczona przy linii kolejowej, to by zyskała na tym i kolej, i Puławska. Ale teraz i tak się już nie da nic zrobić - pociąg jedzie przez pole z kartoflami i rozjeżdża zające, a Puławska się w końcu zablokuje na amen (szczególnie jak pierdolną jeszcze kilka sygnalizacji, bo na odcinku 11.5 km 19 sygnalizacji świetlnych to za mało, a co!).
:idea: :idea: Puławska biegła przy torach kolejowych od Dw. Południowego do Piaseczna.
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 05 lis 2011, 17:26

Bastian pisze:Zlituj się, kiedy powstawała kolej radomska, a kiedy wytyczano Puławską?
Tak czy owak - rozlazło się to i nie wpływa to dobrze ani na kolej, ani na Puławską.
I mówię to z perspektywy mieszkańca Zielonego Ursynowa.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 06 lis 2011, 10:10

BJ pisze:Nie no ja wiem, że miała być - wszak w programie HGW sprzed pierwszej kadencji mowa jest o bodaj 7 liniach SKM
Tak to jest, jak mówi się o rzeczach o których się nie ma pojęcia. Co gorsza - je się jeszcze obiecuje.

skipper
Posty: 47
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:06
Lokalizacja: Uwieliny (@Czachówek Płd.)

Post autor: skipper » 06 lis 2011, 20:20

Wolfchen pisze:Miała być do Zalesia czy tam do Piaseczna - ale to musi się gmina dorzucić
Miała być do Czachówka Płd. (pierwotnie od 2008, OIDP), jako najbliższego miejsca, gdzie da się skład obrócić a w przyszłości miała być skrócona do Zalesia Grn. gdzie zaraz po przebudowie linii trzeci tor/drugi peron miał zapewnić obrót... Nawet numer był nadany :D

Potem, w ramach zaklinania rzeczywistości plany zmodernizowano (patrz np. tu: http://inforail.pl/text.php?id=18054 ) i nadal są... planami :D

Jak wyszło (w tym przebudowa linii) wszyscy wiemy...
Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt. Abraham Lincoln.

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 06 lis 2011, 21:47

skipper pisze:
Wolfchen pisze:Miała być do Zalesia czy tam do Piaseczna - ale to musi się gmina dorzucić
Miała być do Czachówka Płd. (pierwotnie od 2008, OIDP), jako najbliższego miejsca, gdzie da się skład obrócić a w przyszłości miała być skrócona do Zalesia Grn. gdzie zaraz po przebudowie linii trzeci tor/drugi peron miał zapewnić obrót... Nawet numer był nadany :D

Potem, w ramach zaklinania rzeczywistości plany zmodernizowano (patrz np. tu: http://inforail.pl/text.php?id=18054 ) i nadal są... planami :D

Jak wyszło (w tym przebudowa linii) wszyscy wiemy...
Nie, miała być tymczasowo do Czachówka, a po wybudowaniu torów odstawczych do Zalesia, teraz mówi się o torze odstawczym w Piasecznie, ale jak to wyjdzie to nie wiadomo, według mnie Zalesie byłoby lepszą lokalizacją, bo jest to ostatnia stacja, która ładnie zapełnia pociągi.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 lis 2011, 21:51

kajo pisze:
skipper pisze: Miała być do Czachówka Płd. (pierwotnie od 2008, OIDP), jako najbliższego miejsca, gdzie da się skład obrócić a w przyszłości miała być skrócona do Zalesia Grn.
Nie, miała być tymczasowo do Czachówka, a po wybudowaniu torów odstawczych do Zalesia,
Potwierdzenie przez zaprzeczenie?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 lis 2011, 23:32

Zaprzeczenie przez potwierdzenie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 07 lis 2011, 11:23

malyniak pisze:Natomiast drobne prace remontowe, takie jak obecnie na linii otwockiej, są rzeczywiście finansowane ze środków zaoszczędzonych w tym roku.
Na dzień dzisiejszy: rozebrane torowisko, wybrany tłuczeń (w większości) na ok 250m przy przystanku Anin. W zasadzie niedługo ten kawałek skończą, bo są prawie na półmetku. Zobaczymy, gdzie się przeniosą dalej.
A ja tylko patrzę, kiedy ludzie "świeży", którzy jeżdżą co najwyżej SKM przyzwyczają się do faktu, że pociągi mogą jeździć po jednym torze w obie strony. Byle nie było z tego powodu wypadku, bo to przecież nie najczęstsze na tej linii.

skipper
Posty: 47
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:06
Lokalizacja: Uwieliny (@Czachówek Płd.)

Post autor: skipper » 07 lis 2011, 14:38

kajo pisze:Nie, miała być tymczasowo do Czachówka, a po wybudowaniu torów odstawczych do Zalesia
Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że to właśnie napisałem ;)
kajo pisze:według mnie Zalesie byłoby lepszą lokalizacją, bo jest to ostatnia stacja, która ładnie zapełnia pociągi
jak to mówią informatycy "Yes, No, Cancel" :D To jest trochę kwestia sterowania popytem reglamentacją podaży, w czym władcy zbiorkomu celują...

Na poranne pociągi w Czachówku Płd. jest równie dużo, jeśli nie więcej, chętnych niż w Zalesiu. W którym z kolei ekstra przypływ pasażerów został zapewniony przez decyzję o zatrzymywaniu się tam p.przyspieszonych - dzięki temu zauważalna liczba ludzi z okolic jedzie samochodami do Zalesia a nie do Piaseczna (lub do Czachówka, bo i tacy byli).
Dodajmy do tego, że Zalesie jest ostatnim przystankiem w II strefie ZTM, co też wypacza statystyki.

Jako mieszkaniec bliskiej okolicy wolałbym eSki w Czachówku (tym bardziej, że to by oznaczało prawdopodobnie rozszerzenie II strefy). Ale niech będą i do Zalesia, przeżyję, to i tak będzie znacząca poprawa.

W porównaniu natomiast do zapotrzebowania w czasów wspomnianych planów i strategii rozwoju - obecnie tereny od Zalesia na południe rozwijają się na tyle szybko, że moim zdaniem Czachówek jest docelowym krańcem. O Piasecznie już można zapomnieć a Zalesie też jest dyskusyjne.

Ale u nas nadal myśli się dzisiaj, buduje jutro wg wczorajszych potrzeb a do użytku oddaje pojutrze i ze zdziwieniem obserwuje, że rzeczywistość nie pasuje do planów...
Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt. Abraham Lincoln.

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 07 lis 2011, 14:49

przewoz pisze: Na dzień dzisiejszy: rozebrane torowisko, wybrany tłuczeń (w większości) na ok 250m przy przystanku Anin. W zasadzie niedługo ten kawałek skończą, bo są prawie na półmetku. Zobaczymy, gdzie się przeniosą dalej.
A ja tylko patrzę, kiedy ludzie "świeży", którzy jeżdżą co najwyżej SKM przyzwyczają się do faktu, że pociągi mogą jeździć po jednym torze w obie strony. Byle nie było z tego powodu wypadku, bo to przecież nie najczęstsze na tej linii.

Mam nadzieje ze skończą to jak najszybciej.
Zastanawiam się czy osoba układająca rozkład siedział za biurkiem i nawet nie kwapiła się zobaczyć ile zajmuje przejazd pomiędzy Wawrem a Falenicą ?
dziś pociąg o 7:03 z otwocka stał ok 20 minut za Michalinem w oczekiwaniu na przejazd remontowanym odcinkiem :( Czy naprawdę nie dało się ułożyć rozkładu tak żeby nie stało się po 20 minut a potem na dalszym odcinku pociąg ma opóźnienie.
druga ciekawostka a raczej głupota to ze pociągi SKM w porannych godzinach kończą bieg max na Gocławku a KM puszczają pociąg kończący bieg na w-wa Falenica

Zobaczymy co będzie w popołudniowym szczycie.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 07 lis 2011, 15:07

Mam nadzieje ze skończą to jak najszybciej.
Zastanawiam się czy osoba układająca rozkład siedział za biurkiem i nawet nie kwapiła się zobaczyć ile zajmuje przejazd pomiędzy Wawrem a Falenicą ?
dziś pociąg o 7:03 z otwocka stał ok 20 minut za Michalinem w oczekiwaniu na przejazd remontowanym odcinkiem
Mają czas do 17 listopada i szybciej nie będzie, bo najwyraźniej w ich zasięgu nie jest jedno miejsce prac.
A poranne opóźnienia prawdopodobnie były wtórnym efektem opóźnień na grodziskiej z poranka.

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 07 lis 2011, 15:22

przewoz pisze: A poranne opóźnienia prawdopodobnie były wtórnym efektem opóźnień na grodziskiej z poranka.
mam taka nadzieję. :)

Ciekawi mnie też zestawienie składów

21340 W Otwocku 6:36 2xEN57 Problem z zabraniem się z Otwocka / Pewnie przez brak SKM/

21454 W Otwocku 6:55 2xEN57 Ścisk w środku pewnie od Falenicy problem z zabraniem sie tym pociagiem

50320 Z Otwocka 7:03 3xEN57 sporo wolnych miejsc siedzących aż do śródmieścia od śródmieścia do grodziska wozi muchy

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 07 lis 2011, 17:56

Gdyby w PLK pomyśleli, przepustowość jednotoru można zwiększyć dwukrotnie. Czy byłoby możliwe techniczne rozwiązanie, żeby pociągi z Warszawy jadą po jednym torze do Międzylesia/Radości (nie wiem, co jest bliżej środka jednotoru), a tam następuje przesiadka do pociągu stojącego na torze obok. Wtedy przepustowość zwiększyłaby się o połowę.

ODPOWIEDZ